- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Wat me opvalt is dat sommigen "passief roken" afdoen als een fabeltje. Dat is makkelijk discussiëren natuurlijk. Wetenschappelijk gestaafde feiten negeren of weigeren te geloven staat alle vorm van zinnig debat in de weg. Het is een beetje als ontkennen dat water kookt bij 100 graden, pure domheid dus.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Omdat jij perse in een boksring wil kunnen staan, zonder geslagen te worden?
ongefilterd.
Roken: het blijft een 'teer' onderwerp.
Het is een beetje als ontkennen dat water kookt bij 100 graden
Ik lach me ziek met al die wilde vergelijkingen en woordspelingen. 
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Wat me opvalt is dat sommigen "passief roken" afdoen als een fabeltje. Dat is makkelijk discussiëren natuurlijk. Wetenschappelijk gestaafde feiten negeren of weigeren te geloven staat alle vorm van zinnig debat in de weg. Het is een beetje als ontkennen dat water kookt bij 100 graden, pure domheid dus.
.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
http://www.skepp.be/artikels/geneeskunde/passief-roken-hoe-bang-moeten-we-zijn
goed stuk
.
Al barst het natuurlijk van de stukken over de cijfermanipulatie van de anti-rookmafia, iets wat kennelijk alleen hier niet bekend is.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
.Wetenschappelijk bewijs, zegt dat je iets?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik hoef je niet te overtuigen, dat zou wetenschappelijk bewijs moeten doen. Maar als je wetenschappelijk bewijs naast je neerlegt, dan heeft het voor mij geen zin om te discussiëren.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Jaja, van Stivoro zeker.
of die idioten van de gezondheidsraad:
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Passief meeroken is ongezond.
is te verwaarlozen.
Ik heb van die dagen dat ik ook eens 'foert' zeg en naar de kroeg ga. Maar dat moet ik als chronische bronchitislijder een paar dagen nadien alweer uitzweten. Niet van een kater of hoofdpijn, maar van de zoveelste bronchitis met regelmatig koortsaanvallen tot 40°. Opnieuw minimum twee weken één van de zwaarste antibiotica slikken die er is, namelijk Augmentin Retard (4 x 1062mg per dag), met gevolgen als maagoverlast tot gevolg.
Het toppunt is, dat ik weet waar ik het gehaald heb, namelijk van het roken.
is te verwaarlozen.

kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja, als je chronische bronchitis-patienten aan gaat voeren als mensen die niet tegen rook kunnen wordt het een andere vergelijking.
"Maar vrijheid gaat tot daar, waar de aantasting van anderen begint..."
Rest my case.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Al die "idiote wetenschappers" zijn nochtans veel beter geplaatst dan jij in verband met dit thema.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ach man, ik heb nog nooit een roker lastig gevallen. Ik vraag gewoon wat respect en redelijkheid.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ga je me nu vertellen dat de maatschappij aangepast wordt aan alle handicaps die mensen hebben?
En dat leefgenot van miljoenen mensen afgeschaft wordt voor een groep mensen met een ziekte die er niet tegen kunnen en toch per se naar de kroeg willen?
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ach man, ik heb nog nooit een roker lastig gevallen. Ik vraag gewoon wat respect en redelijkheid.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Ga je me nu vertellen dat de maatschappij aangepast wordt aan alle handicaps die mensen hebben?
En dat leefgenot van miljoenen mensen afgeschaft wordt voor een groep mensen met een ziekte die er niet tegen kunnen en toch per se naar de kroeg willen?
Ik noem dat respect hebben voor ALLE mensen van de bevolking. Ik zeg ook niet dat er een algemeen verbod moet komen op roken. Wel dat er met iedereen rekening moet gehouden worden. Van mijn part mag je nog lang roken. Ik persoonlijk genoeg mensen die last hebben in rokerige ruimtes. Dat is voor mij wetenschappelijk meer dan genoeg. Het leefgenot van die miljoenen mensen moet niet afgeschaft worden, zij mogen verder roken. En ik denk niet dat alle rokers perse op café willen roken. Velen zullen bereid zijn om even buiten te gaan. Die hebben wel wat respect voor de evengoed miljoenen mensen die zuurstof en plezier van horeca ook als een leefgenot bezien, maar dat nu niet kunnen ervaren.
Ik ben blij dat dit forum rookvrij is. 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Mijn vrijheid/leefgenot wordt beroofd omdat ik...
- mijn stereoinstallatie niet zo luid mag zetten als ik wil na 22 uur (nachtlawaai).
- op MM niet mag typen over geloof of politiek
- niet meer dan 50 mag rijden in bebouwde kom
...
Zijn al deze regels dan onterrecht omdat het MIJN vrijheid/leefgenot inperkt? Zou een zelfregulerend systeem niet veel beter werken?
'Vrijheidsberoving'. Het meest flauwe argument totnogtoe gehoord.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Typisch argumenten van mensen die geen reet geven om roken en niet beseffen dat anderen dat wel doen. Lekker makkelijk als je toch niet rookt.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Nee, het zijn juist de rokers die zich blijkbaar niet kunnen inleven. "Moeten wij ons echt aanpassen voor die paar gehandicapten"?
Nogmaals: zou dat nu zo erg zijn om even naar buiten te moeten gaan als men echt een sigaret nodig heeft? Kleine moeite lijkt me. Erg asociaal dat zelfs dat een issue moet zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Tuurlijk niet. Ik wil best naar buiten gaan als iedereen zich aan mijn rook irriteert. Ik irriteer me aan mensen die sms-en, frikadellen nuttigen, dat ene vieze geurtje van Denim dragen etc. Als die dan in het vervolg ook opzouten dan wil ik best een offer maken.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Typisch argumenten van mensen die geen reet geven om roken en niet beseffen dat anderen dat wel doen. Lekker makkelijk als je toch niet rookt.
Het blijft een sociaal gegeven, roken.
Kijk, ik geef ook enorm veel om mijn muziek. Zal ik er jou mee komen lastigvallen ? Een hele avond lang. Zodat je met suizende oren in je bedje ligt ?
Nee zeker, maar is wel lekker makkelijk als die muziek je niks doet.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik leg het nog 1 keer uit.
Ik wil een kroeg beginnen en van mij mag er gerookt worden. Jij wil daar komen zonder dat er rook is. Ondanks dat jij van mij mag wegblijven met je roze longetjes, wil je mij verbieden de zaak te runnen zoals ik wil. Jij tast hier vrijheden aan. Not me.
Ik snap echt niet dat je die quote steeds durft op te gooien.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Het blijft een sociaal gegeven, roken.
Kijk, ik geef ook enorm veel om mijn muziek. Zal ik er jou mee komen lastigvallen ? Een hele avond lang. Zodat je met suizende oren in je bedje ligt ?
Als jij een kroeg begint en jij wil die muziek daar draaien, dan zou ik er zeer op tegen zijn dat te verbieden.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Wel of niet roken doet er niet toe. Het gaat erom of je vindt dat de regering zich overal mee moet bemoeien. Of er individuele vrijheid gewenst is. Ik begrijp dat er grenzen zijn, maar ik wil graag zoveel mogelijk zelf kunnen bepalen hoe ik mijn leven inricht. Als ik genoeg klanten kan vinden die het niet erg vinden (of zelfs prettig) dat er gerookt wordt in mijn kroeg, zie ik niet waarom de regering het mij zou moeten verbieden. En hoe mensen die er niet graag komen zich menen er mee te mogen bemoeien is me helemaal onduidelijk. Het is mijn kroeg, mag ik dan alsjeblieft zelf bepalen of er gerookt mag worden? Als je frisse lucht wil ademen, ga je maar naar Zandvoort. Ik heb mijn kroeg niet voor jou geopend en zie niet hoe jij allerlei rechten denkt te hebben in mijn toko. Je mag blij zijn dat je binnen mag komen.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Tuurlijk niet. Ik wil best naar buiten gaan als iedereen zich aan mijn rook irriteert. Ik irriteer me aan mensen die sms-en, frikadellen nuttigen, dat ene vieze geurtje van Denim dragen etc. Als die dan in het vervolg ook opzouten dan wil ik best een offer maken.
Is frikadellen eten schadelijk voor omstaanders? Nee!
Is sms'en schadelijk voor omstaanders? Nee!
Is Denim dragen schadelijk voor omstaanders? Nee!
Met andere woorden: dikke flauwekul-argumenten.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Wel of niet roken doet er niet toe. Het gaat erom of je vindt dat de regering zich overal mee moet bemoeien. Of er individuele vrijheid gewenst is. Ik begrijp dat er grenzen zijn, maar ik wil graag zoveel mogelijk zelf kunnen bepalen hoe ik mijn leven inricht. Als ik genoeg klanten kan vinden die het niet erg vinden (of zelfs prettig) dat er gerookt wordt in mijn kroeg, zie ik niet waarom de regering het mij zou moeten verbieden. En hoe mensen die er niet graag komen zich menen er mee te mogen bemoeien is me helemaal onduidelijk. Het is mijn kroeg, mag ik dan alsjeblieft zelf bepalen of er gerookt mag worden? Als je frisse lucht wil ademen, ga je maar naar Zandvoort. Ik heb mijn kroeg niet voor jou geopend en zie niet hoe jij allerlei rechten denkt te hebben in mijn toko. Je mag blij zijn dat je binnen mag komen.
Als er een probleem zich voordoet en mensen geraken er niet uit, moet de regering zich ermee moeien. Iedereen wil uiteraard zoveel mogelijk vrijheid, maar dan kan je je beter opsluiten. Als je wil meedraaien in een samenleving zijn er nu eenmaal regeltjes nodig om het leefbaar te maken. Jij wil een café beginnen, dan zal je je aan de regels moeten houden. Punt! Je mag nog zoveel willen, het is nu eenmaal zo en daar zal je je aan moeten houden. Of dat nu over het bier is dat je tapt of het roken dat verboden wordt.... Als er een regel is rond roken (de huidige of een andere) zal je die moeten volgen. En café willen openen met uitsluitend eigen regels is gewoon een utopie.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Als jij een kroeg begint en jij wil die muziek daar draaien, dan zou ik er zeer op tegen zijn dat te verbieden.
Ook als elke kroeg die muziek draait ? Je zou niet veel meer op café zitten kan ik je garanderen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Omdat men het niet met jou eens is zijn ze 100% fout
.
Neen omdat men niet wil toegeven dat roken schade aan jou én aan anderen toebrengt én ongezond is. Daar gaat de discussie over.
En niet over 'mijn vrijheid', boksen, alcohol, parfum of aanverwanten.
Kijk: zowel rokers, niet rokers als astmapatienten en andere "gehandicapten" gaan graag eens op café.
Zoals hier staat beschouw je haast iedereen als gehandicapt. 

djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Shit ja, mijn formulatie komt wel een beetje ongelukkig over.