• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.400 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Schande. Vervelende overheidsbemoeienis.

Terecht, ik heb er geen behoefte aan om in iemand anders zijn stank te gaan zitten als ik lekker uit eten wil of een biertje wil drinken. Moet nu na een avondje uit meteen al mijn kleren in de was doen, omdat het allemaal naar rook stinkt.

Laat men lekker buiten roken. Ik start mijn auto toch ook niet binnen in het restaurant...

PS Ik ben ex-roker heb het jarenlang gedaan en nu al 8 jaar niet meer. Eigenlijk lijkt roken me nog steeds lekker, maar common sense houdt me er vanaf. Roken voegt immers helemaal niets toe.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

salvatore wrote:

Roken hoort bij een kroeg/discotheek. Volgens mij is het ook nog de enige plek waar rokers en niet rokers echt bij elkaar komen.

En vrouwen mogen niet stemmen.... onzinnige stelling gebaseerd op een ouwerwetse samenleving

Volgens mij kom ik op mijn werk en prive genoeg rokers tegen, ze doen het alleen buiten.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

hinie wrote:

(quote)

Waarom?

Vind dat een geweldige oplossing.

Dan heeft de niet roker de keuze.

Zie niet in wat daar kinderachtig aan is.

't Is inderdaad een goeie oplossing voor niet-rokers, maar het getuigt van weinig begrip en respect van de rokerszijde. Ik wil maar zeggen, zulke evolutie is er om een goeie reden: gezondheid. Vroeger mocht men roken in de bioscoop, de sporthal, overheidsgebouwen, ... als niet-roker had je gewoon geen andere keuze dan alles maar te "ondergaan". Ik sta er telkens opnieuw versteld van hoe weinig begrip sommige rokers kunnen opbrengen voor het gezondheidsargument in heel deze discussie.

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

Inderdaad, er sterven jaarlijks vele mensen aan de gevolgen van passief meeroken. Alleen maar omdat sommige mensen afhankelijk zijn van een sigaret. Absurd!

Laat ze lekker buiten gaan staan. In voetbalstadions vind ik het ook nooit echt fijn als er ineens een vlaag rook voorbij komt. Zijn rokers nou zo dom dat ze geen rekening houden met anderen of gewoon egocentrisch?

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ze rekenen er niet op dat anderen zich enorm aanstellen. Dat is meer het probleem.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Ze rekenen er niet op dat anderen zich enorm aanstellen. Dat is meer het probleem.

Degoutant gewoon...

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

P8rb wrote:

ik snap hem niet.

Ik ook niet. Maar ik durfde dat niet te zeggen

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Ik ook niet. Maar ik durfde dat niet te zeggen

hehe, idem.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12847 votes

kos wrote:

Die eer ligt nu bij de nietrokers

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Jawadde. Rook jij na afloop van seks?

Kijk dan even naar je lul of er rook is na de seks! Rook jij na afloop van seks? Ik weet het niet. Ik heb er nooit op gelet.

Snappie?

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

nu wel!!

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Kijk dan even naar je lul of er rook is na de seks! Rook jij na afloop van seks? Ik weet het niet. Ik heb er nooit op gelet.

Snappie?

man man

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Ik vind roken opzich helemaal niet vies, zelfs wel lekker (ja zelfs men eerste sigaret vond ik wel chill). Maar zou er zelf nooit mee beginnen, vind de stank van kleding al heel vies, maar vooral de stank aan je handen, echt verschrikkelijk vind ik dat, zelfs na 3x handewassen ruik je het nog.

Verder boeit het mij eigenlijk niks of andere mensen roken of niet, ik heb er niet zoveel last van en het zijn mijn longen niet. Ik zou alleen nooit een vriendin moeten die rookt, als je zoent is het dan net of je asbak leeghaald .

Ik hou het lekker bij wiet en hash, daar voel je tenminste wat van, mischien ook niet egt gezond maar je krijgt er in iig minder zooi bij binnen dan bij een sigaret (vooral als je puur rookt). En teveel blowen kan niet eens, want daar heb ik niet eens het geld voor .

Ik ben overigens wel tegen het legaliseren van harddrugs zoals eerder iemand opperde in dit topic. Ik vind dat bij zoiets de overheid de verantwoorderlijk moet nemen als de mensen dat niet kunnen. Iemand van 25 weet mischien wel waar hij aan begint, maar iemand van 14, 15jaar . Helemaal tegenhouden zal nooit lukken, maar probeer iig zoveel mogelijk.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

speedy23 wrote:

Snappie?

Aha op die manier. Speedy gedraag je nou toch eens, wat heb jij de laatste week toch?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Norma wrote:

Aha op die manier. Speedy gedraag je nou toch eens, wat heb jij de laatste week toch?

(afbeelding)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik vind roken opzich helemaal niet vies, zelfs wel lekker (ja zelfs men eerste sigaret vond ik wel chill). Maar zou er zelf nooit mee beginnen, vind de stank van kleding al heel vies, maar vooral de stank aan je handen, echt verschrikkelijk vind ik dat, zelfs na 3x handewassen ruik je het nog.

Je zou er nooit mee beginnen maar je eerste sigaret vond je 'chill'.

Ik hou het lekker bij wiet en hash, daar voel je tenminste wat van, mischien ook niet egt gezond maar je krijgt er in iig minder zooi bij binnen dan bij een sigaret (vooral als je puur rookt.

Het roken van hasj en weed is zeer schadelijk voor de longen: in de rook zitten zelfs meer kankerverwekkende stoffen dan in tabaksrook.

Bron: serviceapotheek.nl.

Verder boeit het mij eigenlijk niks of andere mensen roken of niet, ik heb er niet zoveel last van en het zijn mijn longen niet. Ik zou alleen nooit een vriendin moeten die rookt, als je zoent is het dan net of je asbak leeghaald..

Jawel, het zijn jouw longen ook. Je rookt met een roker mee.

De roker blaast ook altijd een deel van de geïnhaleerde rook uit. De rook die hij inademt, heet directe rook; rook die uit de brandende tip vrijkomt, is indirecte rook. Die rook is goed voor 85 % van de rook in de omgevingslucht. De resterende 15 % is afkomstig van de rook die de roker uitademt en die door het papier komt, wanneer de roker inhaleert.

Bron: gezondheid.be

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

speedy23 wrote:

Je zou er nooit mee beginnen maar je eerste sigaret vond je 'chill'.

Klopt ik vind het opzich zelf niet vies, maar ik zou er nooit beginnen omdat het ongezond is.

Het roken van hasj en weed is zeer schadelijk voor de longen: in de rook zitten zelfs meer kankerverwekkende stoffen dan in tabaksrook.

Bron: serviceapotheek.nl.

Nooit geweten...

Jawel, het zijn jouw longen ook. Je rookt met een roker mee.

De roker blaast ook altijd een deel van de geïnhaleerde rook uit. De rook die hij inademt, heet directe rook; rook die uit de brandende tip vrijkomt, is indirecte rook. Die rook is goed voor 85 % van de rook in de omgevingslucht. De resterende 15 % is afkomstig van de rook die de roker uitademt en die door het papier komt, wanneer de roker inhaleert.

Bron: gezondheid.be

Zo bedoelde ik het niet, ik snap best dat je zelf ook meerookt, maar dat staat natuurlijk niet in vergelijking met wat iemand die een pakje per dag oprookt binnenkrijgt, en ik zit zelf heel weinig binnen bij rokers (alleen bij het uitgaan etc.) dus voor mij zal die schade toch wel erg meevallen.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Als je de hele dag door, op een kantoor of waar dan ook zit waar gerookt wordt , dan kan ik me voorstellen dat je daar de pest in hebt.

Maar in een kroeg moet je gewoon niet zeuren, dat hoort er gewoon bij.

Een restaurant vind ik weer een ander verhaal.

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

ik rook zelf niet en ik heb er een hekel aan, maar ik ben het er wel mee eens dat het in kroeg wel mag, dat hoort idd gewoon zo.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

hinie wrote:

Maar in een kroeg moet je gewoon niet zeuren, dat hoort er gewoon bij.

Waarom hoort het erbij?

We deden vroeger ook aan openbare ophanging. Hoorde er ook ooit gewoon bij.... en het gebruik van asbest in de bouw? Hoorde er ook gewoon bij.

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

geen appels met peren vergelijken

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Doe ik ook niet. Ik vergelijk twee ongezonde zaken. Asbest en roken, zijn allebei slecht voor je gezondheid en die van anderen.

Dus nogmaals waarom hoort het erbij? Geef mij een paar goede redens waarom een kroeg niet rookvrij zou moeten zijn?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Halcyon wrote:

Een echt goed argument heb ik trouwens nog niet van je gehoord. "Die moeten dan maar rookvrije café's beginnen" vind ik nogal egoïstisch en kinderachtig.

Tja, ik vind dat de overheid zich niet met alles moet willen bemoeien. Zo moet een uitbater zelf maar uitmaken of er gerookt mag worden of niet. Zoals jij dat ook thuis zelf uit mag maken.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Terecht, ik heb er geen behoefte aan om in iemand anders zijn stank te gaan zitten als ik lekker uit eten wil of een biertje wil drinken.

Dan ga je in je eigen huiskamner zitten. Of je vraagt aan de uitbater of ie het roken wil verbieden.

Moet nu na een avondje uit meteen al mijn kleren in de was doen, omdat het allemaal naar rook stinkt.

Niemand die jou verplicht daar te gaan zitten.

..

PS Ik ben ex-roker

Meestal de ergste.

heb het jarenlang gedaan en nu al 8 jaar niet meer. Eigenlijk lijkt roken me nog steeds lekker, maar common sense houdt me er vanaf.

Na zo'n 25 jaar ben ik nu ook gestopt. Op een gegeven moment worden de risico's te groot. Maar ik blijf me verzetten tegen betuttelende overheidsbemoeienis. Als iemand niet tegen rook kan, moet hij daar zelf konsekwenties aan verbinden.

Roken voegt immers helemaal niets toe.

Onzin. Het voegt heel veel toe. Het leven is leuker met sigaret, dan zonder. Ik raad het iedereen aan. Op een gegeven moment moet je er wel mee kappen, want gezond is het niet.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wouter wrote:

Tja, ik vind dat de overheid zich niet met alles moet willen bemoeien.

Akkoord, maar het gaat de openbare gezondheidszorg aan. Dus...

Zo moet een uitbater zelf maar uitmaken of er gerookt mag worden of niet

Zie boven.

Zoals jij dat ook thuis zelf uit mag maken.

Thuis is in je privé-sfeer. Zolang je niemand buiten je huis lastigvalt, rook je je te pletter.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wouter wrote:

Meestal de ergste.

Dat is iets wat ik altijd 'gelul' gevonden heb. Ze zijn niet de ergste, maar de slimste. Ze weten wat het is om verslaafd te zijn en lopen te hoesten en te puffen. Ex-rokers zijn hun 'tijd' zeker niet vergeten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Meestal de ergste.

Ben idd de ergste tegenstander van de roker. een ervaringsdeskundige. Ik kan zijn argument dat het zo gezellig of lekker is namelijk ontkennen vanuit mijn eigen ervaring. Ben nog wel vatbaar voor de verslaving, soms denk ik dat het lekker is, maar gelukkig wint mijn verstand het op die momenten. Roken voegt helemaal niets toe.

Ik ben ook niet gezelliger of minder gezellig worden sinds ik niet meer rook, ruik wel beter, proef meer en heb een betere basis conditie.

O, ja en geen gele nicotine vlekken op mijn vingers en gebit. Plafond thuis is ook nog steeds wit en de tv weer helder van kleur. Daarnaast heb ik nu ruim € 1500 extra per jaar om dvdtjes van te kopen.

Maar ik wens al die rokers sterkte, het is immers niet leuk om verslaafd te zijn. Ik hoop voor ze dat het rookverbod ze een beetje helpt.

Verder ben in niet zo fanatiek, mijn zakenpartner mag ook nog steeds van mij roken op het werk. Maar die paar maanden dat hij buiten heeft gerookt waren wel verfrissend.

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Wouter wrote:

Of gewoon niet zo grappig....?

Jammer

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

speedy23 wrote:

Akkoord, maar het gaat de openbare gezondheidszorg aan. Dus...

)

Tja, er gaat zoveel de openbare gezondheid aan, zoals superslechte eetpatronen bijvoorbeeld.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)
Tja, er gaat zoveel de openbare gezondheid aan, zoals superslechte eetpatronen bijvoorbeeld.

Moet je dan maar meteen op alle vlakken opgeven? Laten we de schoorsteenfilters bij Europoort dan ook maar weghalen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.