- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
k.l.o.o.t.z.a.k.
-
- 10 messages
- 0 votes
roken is vies, stinkt, ongezond en je valt anderen lastig
vreemd dat veel mensen toch altijd voor de slechte dingen kiezen
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/article1431693.ece
Voor de Gezondheidsraad is er onomstotelijk, wetenschappelijk bewijs dat door meeroken longkanker ontstaat, dat jaarlijks tienduizenden kinderen luchtwegaandoeningen oplopen en dat er duizenden niet-rokers overlijden aan hart- en vaatziekten.
en de auto gassen, o nee de rokers doen het, gaaaaaaaaaaaaappppppp!
In een conceptversie van het rapport, dat in het bezit is van Trouw, wordt het verhoogde risico op longkanker voor niet-rokers op 20 procent gesteld. Een recente epidemiologische studie van de Wereldgezondheidsorganisatie wees uit dat bij meerokers de extra kans op longkanker hoger is: tot 30 procent.
mee loperijscorebordgelul.
Namens alle doodzieke kindertjes omdat jij je verslaving niet in de hand hebt, bedankt maar weer. 
yeah right
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En doordat hij aan het stuur van zijn wagen zat en de rook van zijn sigaret in zijn ogen kreeg, zag hij niks meer en reed hij tegen een boom te pletter.

Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
En doordat hij aan het stuur van zijn wagen zat en de rook van zijn sigaret in zijn ogen kreeg, zag hij niks meer en reed hij tegen een boom te pletter.

Ik vond je altijd zo'n geweldige vent, maar nu weet ik het niet meer hoor. Je hebt me diep geraakt. 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
roken is vies, stinkt, ongezond en je valt anderen lastig
vreemd dat veel mensen toch altijd voor de slechte dingen kiezen
Dit ruikt naar anti-rokers fundamentalisme.
Onthoud goed dat minister Ab Klink die het rookverbod in de horeca er doorgedrukt heeft zelf ook sigaren rookt.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Leuk bedacht. Ik denk alleen dat meeroken op een wat andere manier gaat, onder andere dat je die rook compleet inademt in tegenstelling tot bewust roken. Zo schijnen 'light' varianten ook andere vormen van longkanker te geven omdat hierbij gemiddeld dieper wordt geinhaleerd.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Tegen wie zeg je het. 
k.l.o.o.t.z.a.k.
-
- 10 messages
- 0 votes
Dit ruikt naar anti-rokers fundamentalisme.
Onthoud goed dat minister Ab Klink die het rookverbod in de horeca er doorgedrukt heeft zelf ook sigaren rookt.
Anti of geen anti-rokers fundamentalisme, ik zeg gewoon de waarheid. En ik heb gewoon last van rokers. Ik hoop dat er een sigarettenverbod komt.
Er is zelfs verbod voor namaak wapens, maar niet voor sigaretten. Niet te geloven.
Ik ken die Ab niet persoonlijk, dus weet niet of hij rookt. Ik sta wel achter hem wat het rookverbod in de horeca betreft.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Nooit gedacht dat ji zo naief kon zijn. 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Het verstandigste wat je tot nu toe hebt gezegd.

Een truc? Gewoon een indexcijfer...
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
Rustig blijven, combi. Steek er eerst even eentje op 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Heb ik dus zwaar last van. Ben begin november nog voor een dikke week in het ziekenhuis geweest. Leuk is anders, geloof me. :!
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Rustig blijven, combi. Steek er eerst even eentje op 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
pik, mn stamkroeg is er niet meer, al een tijdje, is nog erger als dat ajax degradeert imo. hoe bedoel je betuttelend?
Rook anders even een pakje leeg. Waar heb je het allemaal over? We weten inmiddels hoe je erover denkt.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Maar Combi, je wilt me toch niet zeggen dat jij die in Amsterdam woont van een kroeg afhankelijk bent. Ik heb nog nooit één vaste stamkroeg gehad, minimaal drie. Valt er eentje weg, dan blijven er altijd nog twee over.
btw Ik ben op het ogenblik naar een film aan het kijken. Weet je hoe de laatste zin luidde? "Let's have a smoke. Got any cigarettes?" 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
eens, maar degene waar ik al 25 jaar kom is niet meer, vind ik gewoon heel erg, buiten mezelf om.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ben zelf een niet-roker, maar pleit wel voor een wederzijds respect tussen rokers en niet-rokers. Het rookverbod in openbare plaatsen is imo daarom een teken van respect voor niet-rokers. Tenslotte is er geen totaal rookverbod en krijgen rokers nog steeds de kans om te doen wat ze willen. Alleen wordt er gevraagd om rekening te houden met andere mensen. Vergelijk het met andere problemen die ook niet verboden zijn maar aan banden gelegd worden om de overlast naar anderen te beperken. Niet drinken achter het stuur, enkel gokken vanaf 18 jaar, geen sluikstorten, oprapen van hondepoep, enkel wapenverkoop met de nodige vergunningen, roetfilters bij auto's, ... Allemaal zaken die wel mogen, maar met respect voor andere mensen. Net als bij roken.
Ik ben in elk geval blij dat ik niet meer in de rook moet zitten als ik ga sporten en achteraf nog iets wil drinken in de cafetaria. Of als ik naar een feestje ga (spreek niet van discotheek of zo) of ga eten op restaurant zonder last te hebben van de rook. In Vlaanderen is er (nog) geen verbod in cafés, maar roken in cafés is concurrentieverstorend tegenover jeugdhuizen, feestzalen, restaurants, sporttavernes en dergelijke. Een ideale oplossing is er niet, maar dit is toch één van de betere. Roken mag nog altijd, alleen niet overal. Anders krijg je toch discriminatie dat sommige locaties enkel voor rokers toegankelijk zouden zijn en mensen die er last van hebben maar ergens anders moeten gaan. Terwijl rokers daar evengoed kunnen zijn, 5 minuten buiten of in een apart lokaal hun sigaret roken en dan terug komen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
/quote]nooit gedacht dat je ook bij de betuttelende hoorde.
Doordat ik uit eigen ondervinding spreek, kan het ook zijn dat het eerder beschermend is dan betuttelend. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
@ speedy: dat spijt me.
Mij ook, maar toen er mij dertig jaar geleden op gewezen werd over de grote kans op ziekte later, was ik bij de 'eigenwijzen' net zoals er veel zijn en wou ik niet luisteren.
En dat is wat mij dikwijls zo 'lastig' maakt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Zo te horen ben je zelf iemand die zich liever in een groter geheel plaatst, door anderen in een kwaad daglicht te stellen? Die veiligheid zal wel goed voelen zeker?
Nee hoor. Ik gebruik alleen jouw (on)logica om aan te geven wat je nog meer zou kunnen gaan doen.
Weet je dat ook 99% van de Nederlanders niet door een rood stoplicht rijdt? Doen!
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Wat moet het toch frustrerend zijn voor sommigen om met feiten geconfronteerd te worden die hen nadelig zijn..
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Wat moet het toch frustrerend zijn voor sommigen om met feiten geconfronteerd te worden die hen nadelig zijn..
betuttelen betuttelen betuttelen en nog maar is betuttelen , veel plezier!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
mee loperijscorebordgelul.
Vind je het heeeeel erg als ik de Gezondheidsraad, het Astmafonds en het Ministerie van Volksgezondheid in dezen iets serieuzer neem dan een gefrustreerde roker?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
nee hoor veel plezier met betuttelen!
Dank je! En, ga je nog stoppen 1 januari?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Heeft ook echt met betutteling te maken dat je gelooft wat wetenschappelijk onderzoek aangetoond heeft.