• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.254 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

(quote)

Tja ze doen maar. Maar dat ze mij structureel proberen te vermoorden, daar heb ik meer problemen mee.

Je vergelijkt roken met een spijkerbom en rokers proberen jou structueel te vermoorden.... Is een psychiator niks voor je...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Roken is geen spijkerbom, maar een tijdbom.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Steve-a wrote:

Je vergelijkt roken met een spijkerbom en rokers proberen jou structueel te vermoorden.... Is een psychiator niks voor je...

Vergelijken? Ik volg gewoon de analogie; 'ik heb een gewoonte die voor onschuldige omstanders dodelijk kan zijn maarja zolang ik er maar plezier aan heb.'

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Roken is geen spijkerbom, maar een tijdbom.

human nature!

dus we kunnen net zo goed blijven roken!

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

otherfool wrote:

(quote)

Vergelijken? Ik volg gewoon de analogie; 'ik heb een gewoonte die voor onschuldige omstanders dodelijk kan zijn maarja zolang ik er maar plezier aan heb.'

Lul toch niet man, als je denkt dat je van meeroken, zelfs op veelvuldige basis, kan doodgaan ben je wel heel erg dom en gehersenspoeld door de stivoro anti-rook mafia, die alleen baat hebben bij oneliners waar mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken in geloven.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Steve-a wrote:

(quote)

Niet zo zeer omdat het stoer is, maar ik ging naar een andere klas toe en roken zorgde ervoor dat ik sneller contakte kreeg.

Besef je zelf eigenlijk wel hoe belachelijk dat klinkt? Als jou vrienden of de personen in je omgeving je enkel mogen of met je omgaan omdat je rookt, vraag je zelf dan eens af of het wel echte vrienden zijn.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

kos wrote:

Lul toch niet man, als je denkt dat je van meeroken, zelfs op veelvuldige basis, kan doodgaan ben je wel heel erg dom en gehersenspoeld door de stivoro anti-rook mafia, die alleen baat hebben bij oneliners waar mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken in geloven.

Als ik een willoze dommerik ben, waarom rook ik dan niet? En behoort het Astmafonds eigenlijk ook tot de anti-rook mafia?

Jij bedreigt mijn gezondheid, wees er maar trots op.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Kos, ben het zeer vaak eens met je, maar nu sla je de bal volledig mis. Het is BEWEZEN dat mee-roken ook dodelijk is.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

O ja? graag en linkje dan. Zelfs bij partners die met kettingrokers samenleven is een verhoogde kans op een longaandoening van 0,00001 procent of zoiets mogelijk, laat staan bij iemand die af en toe eens in een cafe komt, laat staan sterven. .

Zoiets kun je zelf toch ook al wel verzinnen. Als er een verhoogde kans op sterven zou zijn voor iemand die een klein beetje rook (zwaar verdund) af en toe in een cafe meekrijgt, dan zouden normale rokers hun eerste pakje niet eens overleven natuurlijk.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/article1431693.ece

Voor de Gezondheidsraad is er onomstotelijk, wetenschappelijk bewijs dat door meeroken longkanker ontstaat, dat jaarlijks tienduizenden kinderen luchtwegaandoeningen oplopen en dat er duizenden niet-rokers overlijden aan hart- en vaatziekten.

In een conceptversie van het rapport, dat in het bezit is van Trouw, wordt het verhoogde risico op longkanker voor niet-rokers op 20 procent gesteld. Een recente epidemiologische studie van de Wereldgezondheidsorganisatie wees uit dat bij meerokers de extra kans op longkanker hoger is: tot 30 procent.

Namens alle doodzieke kindertjes omdat jij je verslaving niet in de hand hebt, bedankt maar weer.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

kos wrote:

Als er een verhoogde kans op sterven zou zijn voor iemand die een klein beetje rook (zwaar verdund) af en toe in een cafe meekrijgt, dan zouden normale rokers hun eerste pakje niet eens overleven natuurlijk.

Leuk bedacht. Ik denk alleen dat meeroken op een wat andere manier gaat, onder andere dat je die rook compleet inademt in tegenstelling tot bewust roken. Zo schijnen 'light' varianten ook andere vormen van longkanker te geven omdat hierbij gemiddeld dieper wordt geinhaleerd.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

a) Ik rook niet eens dus wat lul je nou

b) ik ken het 'verhoogde risico op longkanker' , is al een truc zo oud als de weg naar Rome.

Die kans gaat dus van 0,00001 naar 0,000012

(p.s. overigens is dat verhaal in de Britisch Medical Journal waar ze het in dat artikel over hebben tig keer zo betrouwbaar, en alom geaccepteerd als bron, maar goed, deze welles nietes discussie heb ik al talloze malen gehad.)

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

De rook die je uitblaast is vaak nog ongezonder...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

kos wrote:

Nooit gedacht dat ji zo naief kon zijn.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

kos wrote:

Die kans gaat dus van 0,00001 naar 0,000012

Hoe kom je aan deze getalletjes dan?

Voor zover ik weet wordt er jaarlijks in Nederland bij 9000 mensen longkanker vastgesteld. Hiervan is 90% roker. 5-jaarsoverleving ligt rond de 15%.

Goed, zeg dat er 5 miljoen rokers zijn in Nederland. Dan is je jaarlijkse kans op het krijgen van longkanker bijna 0,2%.

COPD niet meegerekend. Komt veel vaker voor en is een van de meest afschuwelijke ziektes.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

eRCee wrote:

COPD niet meegerekend. Komt veel vaker voor en is een van de meest afschuwelijke ziektes.

Tegen wie zeg je het.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Hoezo?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

kos wrote:

a) Ik rook niet eens dus wat lul je nou

Het verstandigste wat je tot nu toe hebt gezegd.

kos wrote:

ik ken het 'verhoogde risico op longkanker' , is al een truc zo oud als de weg naar Rome.

Een truc? Gewoon een indexcijfer...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Van Nunen wrote:

Het is namelijk vrijwel altijd zo dat het merendeel van de bevolking het bij het verkeerde eind heeft. Toen ik ergens las dat 65% van de Nederlanders niet rookte, ben ik direct gestopt met niet-roken.

Heel verstandig. Je weet dat 99% van de Nederlanders geen crack gebruikt? Snel mee beginnen dus, aan dat percentage te zien moet het nog wel beter zijn dan roken.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Heb ik dus zwaar last van. Ben begin november nog voor een dikke week in het ziekenhuis geweest. Leuk is anders, geloof me. :!

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

niethie wrote:

(quote)
Besef je zelf eigenlijk wel hoe belachelijk dat klinkt? Als jou vrienden of de personen in je omgeving je enkel mogen of met je omgaan omdat je rookt, vraag je zelf dan eens af of het wel echte vrienden zijn.

Zo zit het alleen niet. Het gaat sneller, omdat je al iets gemeen hebt.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Heel verstandig. Je weet dat 99% van de Nederlanders geen crack gebruikt? Snel mee beginnen dus, aan dat percentage te zien moet het nog wel beter zijn dan roken.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Steve-a wrote:

(quote)

Zo zit het alleen niet. Het gaat sneller, omdat je al iets gemeen hebt.

En aan iets beginnen dat slecht voor je is of belangrijker waar je niet zelf achter staat maar het voor andere doet enkel omdat je iets met hun gemeen wilt hebben, nee sorry dat is in mijn ogen hetzelfde als meelopen om op te vallen. ik zelf leg ook moeilijk contact (dat ligt in mijn aard) maar ik ben nooit met roken begonnen om dan meer met andere mensen gemeen te hebben of om op te vallen bij andere.

Edit: Even voor de duidelijkheid, ik rook overgens niet (nooit gedaan ook)

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Roken blijft in mijn ogen dom, net zoals verslaafd zijn aan alcohol.

Ik drink als ik op stap ben ook best veel alcohol, maar zat ben ik zelden!

Maar ja, ik ben dan ook een geflipte Genkie.

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

niethie wrote:

(quote)
En aan iets beginnen dat slecht voor je is of belangrijker waar je niet zelf achter staat maar het voor andere doet enkel omdat je iets met hun gemeen wilt hebben, nee sorry dat is in mijn ogen hetzelfde als meelopen om op te vallen. ik zelf leg ook moeilijk contact (dat ligt in mijn aard) maar ik ben nooit met roken begonnen om dan meer met andere mensen gemeen te hebben of om op te vallen bij andere.

Edit: Even voor de duidelijkheid, ik rook overgens niet (nooit gedaan ook)

Dan zijn wij in dat geval toch anders. Ik heb liever een sosiaal leven dan een lang.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

...dan een lang wat?

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

Leven...

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Zo te horen ben je zelf iemand die zich liever in een groter geheel plaatst, door anderen in een kwaad daglicht te stellen? Die veiligheid zal wel goed voelen zeker?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

(quote)

Als ik een willoze dommerik ben, waarom rook ik dan niet? En behoort het Astmafonds eigenlijk ook tot de anti-rook mafia?

je bent een wiloze dommerik, in zo verre betuttelend mafia!!

Jij bedreigt mijn gezondheid, wees er maar trots op.

get a life, waar krijg je tegenwoordig geen K van?????

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Lad wrote:

Kos, ben het zeer vaak eens met je, maar nu sla je de bal volledig mis. Het is BEWEZEN dat mee-roken ook dodelijk is.

ja ja, dat roken ongezond is ja, voor de rest lul je ook maar mee met de massa!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.