• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.416 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Huh, hoezo? Ik mag toch ook een ghettoblaster kopen maar daarmee niet keihard muziek afspelen in een café? Dat is toch niet hypocriet.

Neen, want dat vindt de kastelein niet goed. Maar de kastelein vindt het wel goed dat jij een sigaretje opsteekt, dus moet het kunnen.

(quote)

Precies, en dat vinden we nu ook niet meer normaal. Hetzelfde geldt voor het rookverbod, daar hoor je over 10 jaar niemand meer over.

De wens is hierbij dus duidelijk de vader van de gedachte, want jij rookt gewoon niet. Roken kan zeer rustgevend zijn, zeker als je van te voren een zeer zware inspanning hebt geleverd. Ik heb in ieder geval nog altijd na een zware werkdag genoten van een lekkere trappist en een heerlijke sigaar aan de bar in de kroeg.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

wibro wrote:

Neen, want dat vindt de kastelein niet goed. Maar de kastelein vindt het wel goed dat jij een sigaretje opsteekt, dus moet het kunnen.

Dus, als ik morgen een vrouw meeneem en de kastelein vind het goed dat ik haar een beurt het biljart geef, dat het mag?...

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

daar heb je clubs voor!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

combi wrote:

daar heb je clubs voor!

Er zijn rokersclubs ook.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

anti rokerclubs ook.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Ik twijfel of het rook verbod in deze opzet nog lang stand gaat houden. Er wordt alweer volop gerookt namelijk, waar maar weinig van gezegd wordt. Iedereen doet het natuurlijk wel stiekem onder de tafel, maar toch....

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

gotti wrote:

Ik twijfel of het rook verbod in deze opzet nog lang stand gaat houden. Er wordt alweer volop gerookt namelijk, waar maar weinig van gezegd wordt. Iedereen doet het natuurlijk wel stiekem onder de tafel, maar toch....

Dat kan ook nooit standhouden. Ik was vanavond in een kroeg die tot kort geleden het rookverbod overtrad. Wat had je toen; lekker druk, allemaal vrolijke mensen, hartstikke gezellig. Nu houden ze zich weer aan het rookverbod - waarschijnlijk hebben ze een boete gehad - en wat heb je nu; kroeg voor de helft gevuld, kankerende mensen die lopen te schelden tegen het rookverbod, dus; weg gezelligheid. In een bruin café hoort gewoon gerookt te worden, anders is het geen bruin café meer. En wat de anti-rokers betreft; die kunnen in Nijmegen altijd nog terecht in Arthouse Lux, waar voordat het rookverbod van kracht werd al grotendeels niet meer gerookt kon worden. Dus, zij moeten gewoon niet zeuren.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ach, tot voor kort mocht je ook nog roken in vliegtuigen, treinen en op de werkvloer. Kun je nagaan hoe belachelijk dat nu klinkt.

Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat volwassen mensen het zichzelf aandoen er zo'n smerige en ongezonde levensstijl op na te houden, en daar dan ook nog eens andere mensen mee lastig vallen (dat laatste vind ik inderdaad nog het ergste).

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Geen roker dus neem ik aan?

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

wibro wrote:

(quote)

Dat kan ook nooit standhouden. Ik was vanavond in een kroeg die tot kort geleden het rookverbod overtrad. Wat had je toen; lekker druk, allemaal vrolijke mensen, hartstikke gezellig. Nu houden ze zich weer aan het rookverbod - waarschijnlijk hebben ze een boete gehad - en wat heb je nu; kroeg voor de helft gevuld, kankerende mensen die lopen te schelden tegen het rookverbod, dus; weg gezelligheid. In een bruin café hoort gewoon gerookt te worden, anders is het geen bruin café meer. En wat de anti-rokers betreft; die kunnen in Nijmegen altijd nog terecht in Arthouse Lux, waar voordat het rookverbod van kracht werd al grotendeels niet meer gerookt kon worden. Dus, zij moeten gewoon niet zeuren.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Was zaterdag naar Dirty Dutch en daar werd ook gewoon continu lekker volop gerookt.

Quentin

• 10202 messages
  • 8551 votes

Kom vaak op feestjes met internationale bezoekers en daar is de bewaking vooral bezig om als sigaretten Gestapo op te treden (zonder veel succes) .

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Quentin wrote:

Kom vaak op feestjes met internationale bezoekers en daar is de bewaking vooral bezig om als sigaretten Gestapo op te treden (zonder veel succes) .

Zolang ze tijd hebben om zich daar mee bezig te houden zal het wel voor de rest veilig zijn zeker?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

niethie wrote:

Geen roker dus neem ik aan?

Een ieder die de puberjaren is ontgroeid hoort niet meer te roken.

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

Nou niet gaan overdrijven. Laat iemand zich toch kapot roken al hij of zij dat zelf wil.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Klagen over rokers. .

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

En wie is er allemaal begonnen met roken omdat het stoer was?

Niet zo zeer omdat het stoer is, maar ik ging naar een andere klas toe en roken zorgde ervoor dat ik sneller contakte kreeg.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

ik kom nog in 3 kroegen, mn stam kroeg is door het rookverbod dicht, in de andere 3 waar ik nu kom mag er weer gerookt worden waarbij je bij 1 filtjes moet gebruiken en sindsdien weer bij alle drie vollebak.

tja, of zoiezo dicht moeten omdat er geen klandizie meer komt of gewoon dood met de gladiolen en in iedergeval er nog een gezellige tijd van maken zolang het nog duurt.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

En wie is er allemaal begonnen met roken omdat het stoer was?

Ik zie het voor mezelf niet als ''begonnen met roken''. Ik ben gewoon gestopt met niet-roken. Het is namelijk vrijwel altijd zo dat het merendeel van de bevolking het bij het verkeerde eind heeft. Toen ik ergens las dat 65% van de Nederlanders niet rookte, ben ik direct gestopt met niet-roken.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

otherfool wrote:

Ach, tot voor kort mocht je ook nog roken in vliegtuigen, treinen en op de werkvloer. Kun je nagaan hoe belachelijk dat nu klinkt.

Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat volwassen mensen het zichzelf aandoen er zo'n smerige en ongezonde levensstijl op na te houden, en daar dan ook nog eens andere mensen mee lastig vallen (dat laatste vind ik inderdaad nog het ergste).

Als jij zo fel tegen het roken bent, dan zou je ook niet meer naar films moeten kijken waarin gerookt wordt. Heb jij daar wel eens op gelet in hoeveel films er een sigaret of sigaar opgestoken wordt? Als je al die films zou bannen, dan zou er bijna geen film meer over blijven.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Steve-a wrote:

Nou niet gaan overdrijven. Laat iemand zich toch kapot roken al hij of zij dat zelf wil.

Tja ze doen maar. Maar dat ze mij structureel proberen te vermoorden, daar heb ik meer problemen mee.

wibro wrote:

Als jij zo fel tegen het roken bent, dan zou je ook niet meer naar films moeten kijken waarin gerookt wordt. Heb jij daar wel eens op gelet in hoeveel films er een sigaret of sigaar opgestoken wordt? Als je al die films zou bannen, dan zou er bijna geen film meer over blijven.

Buiten dat ik het ultiem stupide vind je eigen lichaam weg te gooien, heb ik niks tegen roken. Ik wil dat ook zeker niet verbieden, zolang ik er maar geen last van heb (en dat heb ik niet van een rokende acteur).

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

(quote)

Maar dat ze mij structureel proberen te vermoorden, daar heb ik meer problemen mee.

voortaan maar thuis blijven dan, want de autogassen zijn nog tien keer zo erg.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik vind het idd richting crimineel gedrag gaan dat andere mensen het ok vinden mijn lucht te vervuilen. Met autogassen heb ik minder problemen omdat auto's een zeker nut voorstellen. Sigaretten zijn nutteloos.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Sigaretten zijn nutteloos.

meteen de accijns maar afschaffen dan?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

otherfool wrote:

Ik vind het idd richting crimineel gedrag gaan dat andere mensen het ok vinden mijn lucht te vervuilen. Met autogassen heb ik minder problemen omdat auto's een zeker nut voorstellen. Sigaretten zijn nutteloos.

Het roken van een sigaret of een sigaar kan je een heel ontspannen gevoel geven. Zo ervaar ik het althans als ik een sigaar rook. Voor mij is het dus niet nutteloos. Dat jij sigaretten nutteloos vindt is dus zuiver subjectief.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Tja, het gooien van een spijkerbom op een schoolplein kan mij een heel ontspannen gevoel geven...

Ga gerust roken, maar val mij daar niet mee lastig aub.

combi wrote:

meteen de accijns maar afschaffen dan?

Van mij mag het hoor. Ik wil roken niet verbieden of (financieel) onmogelijk maken.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Tja, het gooien van een spijkerbom op een schoolplein kan mij een heel ontspannen gevoel geven...

Ga gerust roken, maar val mij daar niet mee lastig aub.

als je lekker uit de kroeg blijft heb je van niemand last!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

combi wrote:

als je lekker uit de kroeg blijft heb je van niemand last!

En als ik graag naar de kroeg (en zeker naar concerten) ga? En dat laatste ook nog eens op werkgerelateerde basis doe?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

concerten en grote horeca gelgenheden waar makkelijk rook ruimtes te creeren zijn( en dan zitten ze ook nog eens allemaal daar ) prima, maar niet bij een simpele buurt kroeg.

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Een peuk erbij maakt al gauw iets gezelliger. Dat is ook zinvol hoor.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.