• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.166 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Leland Palmer wrote:

(afbeelding)

Die deed alles wat god verboden had en kijk hoe het met hem is afgelopen.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Linn wrote:

Wat bedoel je daarmee te zeggen? Dat ik me niet met lichaamshygiene bezig houd? Het begint ook behoorlijk offtopic te raken het gaat hier nog altijd over sigaretten, sigaren en andere rookwaar dacht ik zo.

Back ontopic

Nee hoor, totaal geen achterliggende gedachte.

Overigens vind ik dit niet offtopic. Het roken van tabak brengt nou eenmaal een geur met zich mee - manier waarop dit gemaskeerd word is dus zeker een bijverschijnsel.

Alleen als ik daar over nadenk vraag ik me altijd af waarom iemand ervoor kiest om zo'n probleem met zich mee te zeulen. Maar goed, dat komt misschien omdat ik het gewoon echt alleen maar kan zien als het in en uitademen van rook.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Linn wrote:

Gevangenisstraf? Ben je helemaal gek geworden? Mensen die roken zijn geen criminelen!!

Natuurlijk was mijn opmerking over een eventuele gevangenisstraf misschien overdreven. Maarja, het is maar hoe je het bekijkt.

Geen criminelen zeg je? Je ontneemt medemensen het recht op zuivere zuurstof. Dus een rookverbod op openbare plaatsen en uitgaansgelegenheden vind ik niet meer dan logisch.

Linn wrote:

Mensen weten dat het slecht is als ze roken dus laat ze het doen als ze dat willen. Respecteer dat er mensen zijn die roken,

Mensen weten ook dat het slecht is om te stelen, laat ze het toch doen als ze willen. Respecteer dan toch gewoon dat er dieven zijn.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Nomak wrote:

Je ontneemt medemensen het recht op zuivere zuurstof.

Pfff..

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Pfff..

Het is toch zo. Niet rokers kiezen ervoor om niet te roken. Ze hoeven toch niet het slachtoffer te zijn van jou slechte gewoontes.

Dan ga je toch gewoon lekker ergens anders roken waar je niemand stoort.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Nomak wrote:

(quote)

Het is toch zo. Niet rokers kiezen ervoor om niet te roken. Ze hoeven toch niet het slachtoffer te zijn van jou slechte gewoontes.

Ik vind dat jij enorm kunt overdrijven Nomak. Jij lijkt wel iemand van de Anti-Rook Maffia. Je wordt toch niet gedwongen cafés te bezoeken waar gerookt wordt. Mensen die een hekel hebben aan rook, die zoeken wel een andere gelegenheid op. Die zijn er genoeg. En dan dat gedreig met opsluiten; ik had eerst gedacht dat het een geintje was, maar je schijnt het nog te menen ook.

Straks ga jij nog zeggen dat alle films gecensureerd moeten worden waarin gerookt wordt. Dan kunnen we ook wel stoppen met MovieMeter. Bijna in alle klassiekers wordt gerookt.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Bovendien ontnemen auto's ook het recht op zuivere zuurstof... Dus, iedereen met een rijbewijs ook maar de cel in dan?

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Nomak wrote:

[Ze hoeven toch niet het slachtoffer te zijn van jou slechte gewoontes.

Ik stoor me zo vaak aan andermans slechte gewoontes, so what.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Nomak wrote:

(quote)

Ik vind echt dat je erg overdrijft hoor. Met je lijfstraffen en opsluiting. Zeg je hoeft niet bij me in de buurt te komen omdat ik een roker ben. Dan ontneem ik je ook geen zuivere zuurstof en ruik je me ook niet. Als je zo praat heb ik je zelfs al liever niet in de buurt

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Vandaag voor mijzelf een waterpijp gekocht. Wordt genieten.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Dat laat ik meestal de loodgieter doen.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Erwinner wrote:

Lijkt me een ideetje voor een 'verzin er een foto bij' spel.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Geen criminelen zeg je? Je ontneemt medemensen het recht op zuivere zuurstof

zeg me alsjeblieft dat je dit niet serieus meent.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Allemaal verzamelen.

zaterdag van 14.00 tot 18.00 op de malieveld.

KOMEN!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

combi wrote:

Allemaal verzamelen.

KOMEN!

Voor wat???

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Voor wat???

Voor een demonstratie tegen het rookverbod in kroegen, dat sinds 1 juli in Nederland van kracht is.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

wibro wrote:

Voor een demonstratie tegen het rookverbod in kroegen, dat sinds 1 juli in Nederland van kracht is.

Nutteloos. Wordt nooit teruggedraaid. Wees daar maar zeker van.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Nutteloos. Wordt nooit teruggedraaid. Wees daar maar zeker van.

Dat weet ik ook wel, maar men zou het roken net zoals in Spanje kunnen gedogen. Maar dat zal niet gebeuren met Minister Ab Klink als Minister van Gezondheidszorg. Klink is nu eenmaal geen katholiek, maar een gereformeerde en die zijn nu eenmaal streng in de leer. Voor hun geldt; regels zijn regels. Zij geven geen duimbreed toe.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Het huidige rookverbod werkt niet. Cafes zouden zelf de keuze moeten maken in:

*een cafe voor enkel rokers

*een cafe voor nietrokers

*een cafe met aparte ruimtes

Op die manier kan iedereen een eigen keus maken. De tijd zal uitmaken welke cafes het zullen redden en welke niet.

Het huidige rookverbod is in elk geval wel een verbetering op de oude situatie. Asmatische mensen of mensen met een luchtwegaandoening kunnen nu naar de horeca. Er blijven rokers die drogredenen zoeken om te kunnen blijven roken in cafes, maar dan ben je in mijn ogen simpel wel asociaal. Geef een goede reden waarom dat niet zo is. Je bent veel niet-rokers tot last. Het gaat echt niet om een aversie tegen roken, anderen dingen die mensen tot last zijn horen net zo goed verboden te worden in publiek toegankelijke plaatsen.

Hoe kun je nu zeggen dat niet-rokers maar een andere plaatsen moeten zoeken om in uit te gaan, Wibro? In vrijwel alle horecagelegenheden mocht gerookt worden voor het rookverbod. Ik geloof dat niet-roken toch de standaard situatie is. Dat mensen roken is voor mij geen probleem, maar doe het dan als mensen er geen last van hebben.

En het rookverbod in een adem roepen met andere verboden die zijn voorgesteld door de gereformeerden vind ik ook onzinnig.

kos wrote:

Ik stoor me zo vaak aan andermans slechte gewoontes, so what.

Kijk, wat moet je met zo'n opmerking. Ik zou zeggen, als je je aan iemand stoort, ga erover in discussie, maar gebruik het niet als drogreden om roken bij mensen die daar niet van gediend zijn goed te keuren.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

tukkerstein wrote:

Het huidige rookverbod werkt niet. Cafes zouden zelf de keuze moeten maken in:

*een cafe voor enkel rokers

*een cafe voor nietrokers

*een cafe met aparte ruimtes

Op die manier kan iedereen een eigen keus maken. De tijd zal uitmaken welke cafes het zullen redden en welke niet.

Werkt niet, want er is niet een nette verdeling in Nederland van groepen mensen die niet roken en groepen mensen die wel roken.

Neem een groep van vijf vrienden. Één iemand rookt. Vanzelfsprekend gaan ze dan naar het rookcafé, want stel je voor dat die ene roker eens een avondje zonder shot nicotine doorbrengt. Dat zou de wereld op zijn kop zijn.

Aangezien er in elke groep mensen altijd wel iemand rookt, komen niet-rookcafés nooit van de grond. Die moeten het dan hebben van einzelgängers die absoluut niet tegen rook kunnen en wie gaat er nou in zijn eentje naar het café?

Wat gaat er dus gebeuren als je cafés nu de keuze weer geeft? Dan wordt het weer honderd procent rookcafé.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

combi wrote:

Allemaal verzamelen.

KOMEN!

Toch in openlucht mag ik hopen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Zelva wrote:

(quote)

Werkt niet, want er is niet een nette verdeling in Nederland van groepen mensen die niet roken en groepen mensen die wel roken.

Neem een groep van vijf vrienden. Één iemand rookt. Vanzelfsprekend gaan ze dan naar het rookcafé, want stel je voor dat die ene roker eens een avondje zonder shot nicotine doorbrengt. Dat zou de wereld op zijn kop zijn.

Aangezien er in elke groep mensen altijd wel iemand rookt, komen niet-rookcafés nooit van de grond. Die moeten het dan hebben van einzelgängers die absoluut niet tegen rook kunnen en wie gaat er nou in zijn eentje naar het café?

Wat gaat er dus gebeuren als je cafés nu de keuze weer geeft? Dan wordt het weer honderd procent rookcafé.

Mee eens, maar wil je het verbod handhaven zoals Klink dat wil, dan zul je altijd Bossche- en Groningse toestanden hebben, waar de kroegbazen de kont tegen de krib gooien en gewoon de asbakken op tafel zetten, de boetes voor lief nemend. Het roken in café's krijg je nooit uitgeroeid, omdat de rokers niet willen en niet kunnen begrijpen waarom iets wat altijd de normaalste zaak van de wereld was nu ineens verboden wordt. Ik kan mij nog goed herinneren uit mijn jeugd dat roken gewoon werd aangemoedigd! Je werd 50 jaar geleden doodgegooid met reclame voor een of andere sigarettenmerk. En men wist toen niet dat het slecht was? Kom op! Een waarom nu niet mogen roken in een café, maar er wel sigaretten en shag mogen kopen? Wat is dat nu voor hypocrisie! Daarom zeg; niet mogen roken in een café, dan ook de sigarettenautomaten eruit.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Een waarom nu niet mogen roken in een café, maar er wel sigaretten en shag mogen kopen? Wat is dat nu voor hypocrisie!

Huh, hoezo? Ik mag toch ook een ghettoblaster kopen maar daarmee niet keihard muziek afspelen in een café? Dat is toch niet hypocriet.

Ik kan mij nog goed herinneren uit mijn jeugd dat roken gewoon werd aangemoedigd!

Precies, en dat vinden we nu ook niet meer normaal. Hetzelfde geldt voor het rookverbod, daar hoor je over 10 jaar niemand meer over.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

nou, ik was vorige week donderdag in de Heineken Music Hall bij een concert maar daar werd prinsheerlijk doorgerookt door iedereen hoor, inclusief Max en Joep

Roken = stoer

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

tukkerstein wrote:

Het huidige rookverbod is in elk geval wel een verbetering op de oude situatie. Asmatische mensen of mensen met een luchtwegaandoening kunnen nu naar de horeca.

zet er ook even anti rokers bij.

alleen het ergste is dat ze nog steeds niet komen.

ben ik nog mild.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Misschien last van hun mild.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

door het mee roken?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.