• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.188 actors
  • 9.373.531 votes
Profile

De meest irritante bekende Nederlanders...

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik heb iig niks tegen Wilders. Goede politicus. Helemaal niet irritant. De ergste vind ik nu toch wel Ali B. Volgens mij is die alleen zo bekent geworden om de (deels zeker terrechte) discriminatie tegen te gaan.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Je hebt helemaal gelijk hoor Wilders is dan ook niet langer meer irritant maar een demagoog en een populist optima forma.

Het is mijns inziens geen fascist zoals sommige lieden beweren, ik vind hem eerder gewoon erg simplistisch, een persoon die handig inspeelt op de onderbuik gevoelens van simpele Nederlanders.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Nee die bedoel ik niet..Met dat hoge voorhoofd. Hij zit wel eens bij spijkers met koppen.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

dragje wrote:

Je hebt helemaal gelijk hoor Wilders is dan ook niet langer meer irritant maar een demagoog en een populist optima forma.

Het is mijns inziens geen fascist zoals sommige lieden beweren, ik vind hem eerder gewoon erg simplistisch, een persoon die handig inspeelt op de onderbuik gevoelens van simpele Nederlanders.

Dan zal ik wel een simpele Nederlander zijn . Ik kijk uit naar zijn film.

Spijtoptant

• 170 messages
  • 0 votes

Wilders is nog niet half zo irritant als die Fritsma's, Agema's, Grausen en Brinkmannen uit zijn fractie.

En die beginnen ook hard aan hun bekendheid te werken.

Baksteen

• 720 messages
  • 748 votes

Ik bedoelde Jochem Myer trouwens, heel vervelende gast.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Zeker niet. En zo bol is hij nou ook weer niet.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

veron35 wrote:

Dan zal ik wel een simpele Nederlander zijn . Ik kijk uit naar zijn film.

Ik geef bij deze toe, refereren aan "simpele burger" is tamelijk goedkoop. Dat neem ik terug.

Wat betreft die "film", het gegeven dat een hooguit 10 minuten durende korte "film" (volgens mij gewoon een aaneenschakeling van fragmenten met een voice-over) zal pas te toetsen zijn als de film daadwerkelijk uitkomt.

p.s. zelfs Geenstijl heeft geen maanden nodig om een 10 minuten durende "productie" uit te brengen. Geeft te denken.

Maar genoeg sarcasme.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

veron35 wrote:

(deels zeker terrechte) discriminatie

Terechte discriminatie?

Wat Wilders betreft ben ik het met Dragje eens. Elke vorm van nuance is hem vreemd en ik heb dikgedrukte vraagtekens bij zijn manier van handelen om maatschappelijke kwesties aan te kaarten.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Limburgse roots he. Limburgse (misschien ook Brabantse) nuance wordt vaak niet begrepen door de mensen van boven.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Baksteen wrote:

Ik bedoelde Jochem Myer trouwens, heel vervelende gast.

Die bedoelde ik niet..

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Wie dan? Youp van het Hek begint steeds boller te worden, hij verliest 1% haardos per kilo bijkomend vet...

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Bert Visscher waarschijnlijk..

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Pure wrote:

(quote)

Terechte discriminatie?

Ja. Ik weet niet of ik nu te politieke dingen ga zeggen, maar het is wel zo dat er in verhouding meer Marrokanen crimineel zijn dan gewone Nederlanders.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik denk dat die verhoudingen altijd negatief uitvallen met alle

buitenlanders die in Nederland wonen.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

is er al een topic over de film van wilders??

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

veron35 wrote:

maar het is wel zo dat er in verhouding meer Marrokanen crimineel zijn dan gewone Nederlanders.

Wie bedoel je?

Marokkanen met een Nederlands paspoort zijn "gewone" Nederlanders namelijk. Dat is het niveau wat men in de eerste klas maatschappijles hoort te leren.

Of doel je op Marokkaanse toeristen die eenmaal in Nederland al plunderend door de straten van Madurodam trekken?

Het bestrijden van criminaliteit is zo oud als een maatschappij bestaat. In 2008 zouden mensen zo langzamerhand moeten beseffen dat de oplossing ligt in het aanpakken van specifiek die lieden die verantwoordelijk zijn voor criminaliteit en niet door hele bevolkingsgroepen te stigmatiseren.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

dragje wrote:

(quote)

Wie bedoel je?

Marokkanen met een Nederlands paspoort zijn "gewone" Nederlanders namelijk. Dat is het niveau wat men in de eerste klas maatschappijles hoort te leren.

Of doel je op Marokkaanse toeristen die eenmaal in Nederland al plunderend door de straten van Madurodam trekken?

Het bestrijden van criminaliteit is zo oud als een maatschappij bestaat. In 2008 zouden mensen zo langzamerhand moeten beseffen dat de oplossing ligt in het aanpakken van specifiek die lieden die verantwoordelijk zijn voor criminaliteit en niet door hele bevolkingsgroepen te stigmatiseren.

hij legt het idd wat ongelukkig uit maar je begrijpt toch wel wat hij bedoelt in iedergeval is dat in amsterdam zeker zo.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Wat een gewauwel, dit lijkt alsof er maar iets getypt moet worden...

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Van Nunen wrote:

Wat een gewauwel, dit lijkt alsof er maar iets getypt moet worden...

je geeft zekers een goed voorbeeld.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

dragje wrote:

(quote)

Wie bedoel je?

Ik zou bijna denken dat je iedere niet-Nederlander als toerist ziet ...

Het lijkt me duidelijk dat veron35 het over Marokkaanse allochtonen heeft, al dan niet beschikkend over de Nederlandse nationaliteit. En hoewel er vele nuances mee gemoeid zijn, is de uitspraak van veron35 gewoon juist. Toch denk ik dat veron35 te makkelijk met oneliners strooit. Misschien is het verstandig om dit uitgebreide en genuanceerde rapport te lezen.

Onzin. Niet de individuen zelf maar de omstandigheden waarin die individuen leven zouden aangepakt moeten worden.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

ja want de omstandigheden zijn zo slecht in ons kikkerlandje, je zou juist wel de hele bevolkings groepen moeten aanpakken want het begint bij opvoeding met normen en waarden en laten zei nu net andere hebben want vroeger werden er toch echt geen oude vrouwtjes beroofd!!! bijv.

En wilders is wel irritant want maak dan ook een film over de bijbel en de toran of iets dergelijks!!

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

dragje wrote:

(quote)

Wie bedoel je?

Wij hebben nog geen maatschapij leer. Komt pas volgend jaar. En nee. Een marokkaan met een Nederlands paspoort is geen gewone Nederlander. Een gewone Nederlander is iemand die iig iemand die Nederlandse ouders heeft. Iemand die niet is opgegroeid door een andere cultuur. Dus een gewoone Nederlander is of Katholiek of Protenstant of Atheïst

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

je begon een leuk betoog alleen de laatste zin slaat nog kant nog wal!!

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

veron35 wrote:

En nee. Een marokkaan met een Nederlands paspoort is geen gewone Nederlander. Een gewone Nederlander is iemand die iig iemand die Nederlandse ouders heeft. Iemand die niet is opgegroeid door een andere cultuur. Dus een gewoone Nederlander is of Katholiek of Protenstant of Atheïst

Hoog tijd dat de regering besluit maatschappijleer op de lagere school in te voeren. Mijn hemel, wie heeft jou deze nonsens ingefluisterd?

Je verward staatsburgerschap met identiteit.

Voorts zou een cursus Nederlands, voor een rasechte Nederlander zoals jij, ook niet misstaan.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

combi wrote:

je begon een leuk betoog alleen de laatste zin slaat nog kant nog wal!!

Opzich heb ik niks tegen Moslims, maar als je er een bent behoor je niet tot de gewone Nederlander.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

Onzin. Niet de individuen zelf maar de omstandigheden waarin die individuen leven zouden aangepakt moeten worden.

Wat een open deur.

Natuurlijk moet de "situatie" verbeterd worden, je wordt niet als crimineel geboren immers. In de context waarin ik schreef dat het individu aangepakt moet worden betrof het vanzelfsprekend een persoon die zich schuldig maakt aan criminele activiteiten.

Er ontstaat zo langzamerhand een tendens dat bevolkingsgroepen als geheel voor crimineel worden aangezien, daarbij verliest 'men' uit het oog waar het daadwerkelijk om draait.

Dat een persoon iets verkeerd doet wil nog niet stellen dat alle personen, enfin.... und so weiter.

Met onbenullige generalisaties kan niemand iets.

Maar goed, dit is een film forum, daar laat ik het bij.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

combi wrote:

ja want de omstandigheden zijn zo slecht in ons kikkerlandje,

Je kan niet spreken van DE omstandigheden in een land. De omstandigheden waarin jij bent opgegroeid, verschillen van de omstandigheden waarin ik ben opgegroeid - zelfs als we in hetzelfde land zijn opgegroeid.

je zou juist wel de hele bevolkings groepen moeten aanpakken want het begint bij opvoeding met normen en waarden en laten zei nu net andere hebben
Maken normen en waarden dan geen deel uit van de omstandigheden waarin je opgroeit? Overigens ben ik niet van mening dat het de normen en waarden zijn die bepalen of je al dan niet in het criminele circuit terecht komt; ik denk eerder aan omstandigheden als inkomen en de gezinssituatie.

want vroeger werden er toch echt geen oude vrouwtjes beroofd!!! bijv.

Grapjas.

dragje wrote:

(quote)

Natuurlijk moet de "situatie" verbeterd worden, je wordt niet als crimineel geboren immers. In de context waarin ik schreef dat het individu aangepakt moet worden betrof het vanzelfsprekend een persoon die zich schuldig maakt aan criminele activiteiten.

Maar dat is natuurlijk geen 'oplossing'.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Mag deze kroegdiscussie op slot?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.