• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

De meest irritante bekende Nederlanders...

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

starbright boy wrote:

Een talkshow is pas zo sinds Barend en Van Dorp. Die hebben echt heel veel vernieuwd. Op wat oude experimenten bij Sonja Barend na (die meestal maar één seizoen duurden en weer werden afgeschaft) is daar de tafel met gasten die de hele uitzending blijven zitten daar zo ongeveer begonnen. Ook de sidekick is daar met Jan Mulder geïntroduceerd. Toen verfrissend maar het heeft veel achteraf veel om zeep geholpen. Daarvoor had het meestal veel meer de vorm die ik benoem. Nieuwsuur is wat anders. Dat is een actualiteitenrubriek met reportages en af en toe een gast die meepraat over het onderwerp. Van een veel hoger niveau dan de talkshows gelukkig, dat wel.

Bij vlagen had De Wereld Draait Door nog weleens een goede uitzending. En Pauw en Witteman ook. Maar beiden hadden ook wel de neiging om in deze onzin te vervallen Al waren beide lang niet zo erg als het nu is. Zelfs niet in hun slechtste uitzendingen. Je had vroeger ook dat programma van Andries Knevel (nog zonder Van De Brink) en hoewel ik en Knevel vrijwel niets gemeen hebben was dat ook een serieus goed programma. Het Elfde Uur heette dat. Ik mis dat niveau.

Overigens kunnen we onzintalkshows maken ook al niet. Een keer kijken naar een oude aflevering van David Letterman of voor mijn part een recente van Stephen Colbert of Graham Norton en het verschil in niveau is echt pijnlijk.

Ik ben niet zo into de Talkshow's, maar je schenkt geen aandacht aan Karel van de Graaf? Die man stond toch bekend om zijn goede talkshow.

Nogmaals, ik weet het niet, maar jij zult er vast meer van weten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ik ben niet zo into de Talkshow's, maar je schenkt geen aandacht aan Karel van de Graaf? Die man stond toch bekend om zijn goede talkshow.

Nogmaals, ik weet het niet, maar jij zult er vast meer van weten.

Was dat niet die show waar iemand ooit met een pistool op iemand schoot?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Was dat niet die show waar iemand ooit met een pistool op iemand schoot?

Ja, dat was geloof ik wel achter de schermen, maar inderdaad. Eerste helft jaren tachtig. Rel rond een item over Bouterse of zoiets. Om het precies te weten moet je even googlen, staat vast veel op bijvoorbeeld Wikipedia daarover.

Overigens heeft dat niet iets te maken met goede talkshow. Bij Barend en Van Dorp was er ooit iets met Hells Angels, meen ik.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

The Oceanic Six wrote:

Volgens mij volg je VI echt niet. De kijkcijfers van het voetbalprogramma lagen al standaard rond de 700.000 kijkers en meer en met de dagelijkse show werd dit rond het miljoen. Dus die relletjes hebben ze helemaal niet nodig. Daarnaast bestond VI al 20 jaar voordat de Akwasirel er was. Rellen over kaarsverkrachting en racisme is bepaald niet wat ze vooraf even bedenken. VI is zelfs met die kaars twee weken van de buis geweest omdat ze leken te stoppen. Derksen zegt wat hij denkt en hij denkt er soms niet bij na, dus dan heb je snel een rel. Kan je wat van vinden, maar bedacht is het niet. Hoogstens dat Genee voorzetjes geeft die Derksen binnentikt. Voor het geld hoeft Derksen het ook niet te doen, die heeft vermoedelijk de nodige miljoenen op de rekening. En hij is 75 en zit in de nadagen van zijn leven.

Ik volg het programma niet of nauwelijks. Maar de kijkcijfers wel. Ik heb het specifiek over het dagelijkse programma dat op de kaart moest. Het programma stond bekend als een voetbalshow en het moest duidelijk worden dat het nu meer was dan dat. En dat gebeurde per ongeluk door de Akwasirel. De kaarsrel vind ik een twijfelgeval. Feit is dat de kijkcijfers toen ze terugkwamen beter dan ooit ervoor waren en ik niet geloof dat er ooit serieuze stopplannen waren. Als het al niet helemaal ingestudeerd met twee weken vakantie was het gewoon even afkoelen en weer verder. Het programma is zo belangrijk voor SBS dat John de Mol de zender nauwelijks winstgevend kan houden zonder VI. Het is de kurk waarop die zender drijft en maskeert dat de overname van de SBS-zenders eigenlijk nogal een mislukking is. Vandaar dat er aan werd gestuurd op een fusie met RTL. Dat is van de baan. Die John de Mol laat ze echt helemaal nooit gaan.

Maar goed, we hoeven er niet hetzelfde over te denken uiteraard. Kan me prima inbeelden dat mensen het niks vinden, maar hun grote kracht is altijd de onvoorspelbaar en het niet gescripte geweest. Genee komt soms letterlijk een kwartier voor de uitzending pas de studio binnen lopen.

Ik ben er echt van overtuigd dat de relletjes ingestudeerd zijn. Wat voor reden zouden ze anders hebben om een nieuwsbericht over zoiets onbenulligs als subsidie voor het stimuleren van de Friese taal uit te kiezen om in het programma te behandelen?

• 22396 messages
  • 5068 votes

Karel was ook best goed. Zijn 80's show was voor mijn tijd. Maar latere versies waren niet verkeerd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ja, dat was geloof ik wel achter de schermen, maar inderdaad. Eerste helft jaren tachtig. Rel rond een item over Bouterse of zoiets. Om het precies te weten moet je even googlen, staat vast veel op bijvoorbeeld Wikipedia daarover.

Overigens heeft dat niet iets te maken met goede talkshow. Bij Barend en Van Dorp was er ooit iets met Hells Angels, meen ik.

Ja, ik meen dat Frits thuis klappen van zo'n figuur kreeg na een kritisch stuk in de uitzending.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

starbright boy wrote:

Ik ben er echt van overtuigd dat de relletjes ingestudeerd zijn. Wat voor reden zouden ze anders hebben om een nieuwsbericht over zoiets onbenulligs als subsidie voor het stimuleren van de Friese taal uit te kiezen om in het programma te behandelen?

Nieuws van de dag.

En ja, best met je eens dat Genee het benoemt omdat hij hoopt op een boute uitspraak van Johan over Friezen, maar denk dat niemand op een racismerel zat te wachten. Dat is het spontane van de show, het ontspoort soms. En vaak zeggen ze best heftige dingen en daar lees ik een dag later niks van in de media. Het is ook soms moeilijk te volgen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Klopt en toen zeiden ze de volgende dag heel doorzichtig dat ze de Hells angels te negatief hadden afgeschilderd en dat dat anders had gemoeten. Dat was bijna komisch als het niet zo triest was.

• 22396 messages
  • 5068 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Nieuws van de dag.

En ja, best met je eens dat Genee het benoemt omdat hij hoopt op een boute uitspraak van Johan over Friezen, maar denk dat niemand op een racismerel zat te wachten. Dat is het spontane van de show, het ontspoort soms. En vaak zeggen ze best heftige dingen en daar lees ik een dag later niks van in de media. Het is ook soms moeilijk te volgen.

Dat had het nieuws echt nauwelijks gehaald zelfs. Iets als nu.nl of de kranten hadden er pas aandacht voor na de Vi-opmerking. De enige reden is dat er een relletje moest komen. Echt. SBS en het programma weet al lang waarmee ze wegkomen en wat goed voor de show is. De rel boeit ze helemaal niks. De kijkcijfers wel.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ja, ik meen dat Frits thuis klappen van zo'n figuur kreeg na een kritisch stuk in de uitzending.

Kun je nagaan. Toen kon dat nog gewoon. Tegenwoordig heb je meteen de wouten voor de deur als je een talkshowhost wat klappen geeft.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Sterker nog: Ik weet nog dat Sonja ooit een uitzending had met Hells Angels. Die kwamen toen om hun imago te verbeteren. We weten inmiddels allemaal dat de Hells Angels een volbloed criminele organisatie was. Dat heeft de rechter zelfs bepaald.Toen zaten ze dus bij Sonja die overigens ook niet vies was van een relletje af en toe. Zoals een interview met de uit de gevangenis ontsnapte crimineel Stanley H. Dat was vooraf opgenomen op een niet nader genoemde locatie. Tot grote ergernis van de politie die nota bene in de studio zat. Gezellig met de politie kijken naar een interview met een ontsnapte crimineel.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Stanley H. !!

Dat maakte nog grappen los op school, over Stanley Mes die bij Sonja in de uitzending was. Toen kon je echt nog wel lachen om dat soort dingen, omdat de werkelijkheid niet helemaal doordrong tot ons, simpele schooljeugd.

Internet heeft daar wel verandering in gebracht hoor.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Niet meer helemaal on topic, maar de politieke vrijdag van Op1 met Sven Kockelmann vind ik dan weer wel heel erg geslaagd. Onderwerpen lijken wat meer in elkaar over te lopen, Sven Kockelmann is gewoon een vaardig interviewer (en sympathiek) en niet echt politiek gekleurd (Vara vs. Sbs6).

Overigens zou je ook een uitzending kunnen maken met sport-onderwerpen, kunst/cultuur, geschiedenis, wetenschap etc. Zo kun je ook je talkshow-host hierop selecteren en kunnen gasten ook makkelijker meepraten over elkaars onderwerpen en kan er ook veel meer diepgang plaatsvinden. Als kijker kun je dan ook makkelijk een keuze maken. Ik zou bijv sport en wetenschap snel overslaan, maar politiek en kunst lijkt me weer heel fijn.

Die dagelijkse talkshows met een ratjetoe aan onzinnige, oppervlakkige onderwerpen zijn gewoon niet langer houdbaar. DWDD was de laatste die dit nog redelijk volhield, maar zorgde ook wel voor veel zap-momenten, zeker na de fragmenten van De TV draait door

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Een talkshow met deskundigen en één op één gesprekken, is Buitenhof. Interviewers zijn niet overdreven sterk maar de gasten zijn vaak interessant, ook internationale gasten. Kijk het vaker niet dan wel, maar als je het hebt over een klassieke, op inhoud gerichte talkshow, dan bestaat dat dus wel op de huidige Nederlandse tv.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

eRCee wrote:

Een talkshow met deskundigen en één op één gesprekken, is Buitenhof. Interviewers zijn niet overdreven sterk maar de gasten zijn vaak interessant, ook internationale gasten. Kijk het vaker niet dan wel, maar als je het hebt over een klassieke, op inhoud gerichte talkshow, dan bestaat dat dus wel op de huidige Nederlandse tv.

Ik heb wel het idee dat het vroeger beter was. Peter van Ingen was mijn favoriete interviewer.

Tegenwoordig overdrijven ze soms met plechtig taalgebruik en verzuipen ze in ernst, maar inhoudelijk is het niet altijd zo sterk.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Buitenhof en Nieuwsuur zijn voor mij ook wel van buitencategorie. Echter heeft Buitenhof met Twan Huys en Pieter Jan Hagens wel twee hele vermoeiende interviewers die vaak uit zijn op spannende uitspraken van hun gast. Ook hebben ze de neiging om een tikkeltje te overdrijven. Maaike Schoon vind ik dan wel weer echt een klasbak.

Één van mijn youtube-favorieten blijft het interview met Maarten van Rossem na de aanslagen van 9/11, waarbij Pieter Jan Hagens en Kees Driehuis zich erg stoorden aan het bagataliseren van Maarten. Hierna werd hij ook geboycot door velen media. Uiteindelijk bleek de terughoudendheid van Maarten na 9/11 (nieuw tijdperk etc) niet helemaal onjuist te zijn.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Jack van Gelder is nou net de enige factor die haar programma kijkbaar maakt. Helene is echt een geweldig leuk mens maar haar programma op zondagavond is slaapverwekkend saai met gepraat over helemaal niks en elk onderwerp heeft ook net 2 minuten de tijd en dan is het volgende weer. Ik ben afgehaakt. De Oranjezomer en Oranjewinter vond ik wel wat leuker, maar Helene is gewoon te lief om een messcherpe presentator van een talkshow te zijn. Of je moet houden van gebabbel over koetjes en kalfjes. Vorig weekend zat er een poepexpert. Tsja.

Doe mij komende zomer maar lekker weer VI met de mannen die een maand vooral over voetbal mogen praten. Dat kan weer leuk worden.

Over Jack van Gelder zijn we het oneens, over Helene geef ik je helemaal gelijk. Sommige mensen zeggen dat als de mannen er straks mee ophouden, zij zo het stokje kan overnemen. Daarmee overschatten ze haar wel. Het programma op zondagavond is inderdaad matig.

Helene past precies bij de vibe van de oranjezomer, vooral omdat mensen dan luchtig nieuws willen. De vrolijkheid van haar werkt aanstekelijk. Maar dat doortrekken naar 9/10 maanden per jaar 5 dagen in de week is heel wat anders.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Jack van Gelder past inderdaad ook goed in dit topic.

Die is sinds z'n pensioen wel in een extreemzwart gat gevallen zeg.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Johan Derksen.

Wat een onuitstaanbaar vervelend en simpel figuur. Niet zo aardig om te zeggen, maar aangezien hij zelf ook nooit een blad voor de mond neemt, voel ik weinig neiging tot nuance. Helaas werkt 'dan kijk je toch niet' voor geen fluit, want zijn stompzinnigheid rijkt zelfs tot MovieMeter. Voor je het weet heb je in een kop gelezen wat hij nu weer van iets vindt waar hij weinig vanaf weet.

Niet te doen, die kerel.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

John Milton wrote:

Helaas werkt 'dan kijk je toch niet' voor geen fluit, want zijn stompzinnigheid rijkt zelfs tot MovieMeter

true, maar zijn aanwezigheid beperkt zich tot dit topic, over irritante mensen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Was het maar waar, meermaals op de voorpagina tegengekomen

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

okay, bij mij alleen als ad's voor mm's zustersites. maar zover scroll ik nooit.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

depri83 wrote:

Jack van Gelder past inderdaad ook goed in dit topic.

Die is sinds z'n pensioen wel in een extreemzwart gat gevallen zeg.

Ja zo zijn er wel meer. Henk Westbroek, Harry Vermeegen, Marga Bult, etc.

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

Ferry Maat

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

The Oceanic Six wrote:

Jij wil geen talkshow, maar een interviewprogramma a la Nieuwsuur heb ik het idee als ik je verhaal lees.

Een talkshow is toch letterlijk een praatprogramma waar mensen de discussie aan gaan.

Ik vind dat toch juist waar in Nederland de redacties de mist in gaan en zelfs, als ik het wat dramatisch maak, schade berokkenen aan het publieke debat.

Als je Marion Koopmans en Patty Brard voor 10 minuten tegenover elkaar zet om over een luchtwegvirus te praten, impliceer je dat het gelijkwaardige gesprekspartners zijn. En dat gebeurt dan jarenlang, honderden keren. Dan moet je niet raar opkijken als het vertrouwen van mensen in autoriteiten en experts slinkt, want in die 10 minuten is de expert de helft van de tijd bezig onnozele vragen en opmerkingen van repliek te dienen of - erger nog! - te nuanceren.

Laat dat stellen van kritische vragen alsjeblieft over aan journalisten of andere experts.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

hilarisch 'duel' tussen all time favorite in dit forum angela de jong en Marcel v. Roosmalen. bij Op1.

Roosmalen over annemarie jorritsma: 'en soms heb je wel eens, ANGELA!, Dan heb je een eerste ontmoeting en dan denk je ik heb totaal geen klik'.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mikey wrote:

hilarisch 'duel' tussen all time favorite in dit forum angela de jong en Marcel v. Roosmalen. bij Op1.

Roosmalen over annemarie jorritsma: 'en soms heb je wel eens, ANGELA!, Dan heb je een eerste ontmoeting en dan denk je ik heb totaal geen klik'.

Die van Roosmalen is een hypocriet, die nodigde Angela vorig jaar nog uit in zijn eigen programma Media Inside.

Annemarie Jorritsma, dat is wel een irritante en vreselijk vervelende vrouw. Bleh.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

The Oceanic Six wrote:

Die van Roosmalen is een hypocriet, die nodigde Angela vorig jaar nog uit in zijn eigen programma Media Inside.

wat is er dan precies hypocriet? ik heb geen tv dus ik ken die uitzending niet. ik kijk alleen npo.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mikey wrote:

(quote)
wat is er dan precies hypocriet? ik heb geen tv dus ik ken die uitzending niet. ik kijk alleen npo.

Jij typt dat van Roosmalen tegen Angela zegt dat je na een ontmoeting geen klik met iemand hebt, kortom hij wil weer even duidelijk maken voor de honderdste keer dat hij Angela niet mag.

Maar dan wel haar uitnodigen als gast bij zijn eigen praatprogramma.

Dan ben je een hypocriet.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

toen een gesprek aangaan is toch geen hypocriet gedrag? trouwens angela begon gisteren. 'nou hier komt het ster-blokje'. (v.roosmalen ging het over zijn boek hebben)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.