• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

De meest irritante bekende Nederlanders...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik ben het hier ook wel eens met Angela.

Vandaag Inside is een pedant programma, een parodie op zichzelf geworden. Het is net spitting image.

Johan Derksen is een vreselijk kleinzielige man die altijd het laatste woord wil en geen zelfkritiek heeft.

Gijp is een kleuter die alleen maar dom kan lachen. Als het onderwerp hem iets te moeilijk wordt vertoont hij kinderachtig gedrag. Hij is ook zeer intolerant en verdraagt veel mensen niet. Als ze te dichtbij komen krijgen krijgen ze een sneer van hem en als ze niet meer terugkomen bij VI dan krijgen ze van Gijp nog wat trappen na.

Wilfred is ook alleen maar uit op reuring en relletjes en stookt graag de boel op.

Roxane is een lieve vrouw maar een leeghoofd die eigenlijk weinig toevoegt aan het programma.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Dat is toch al minimaal 10 jaar zo?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Dat jullie allemaal dat programma van VI nog echt kijken ook. Verbazingwekkend. Heb het anderhalf keer gezien, en nog wat flarden via nu.nl, omdat het soms in het nieuws komt.

Net zo oninteressant als de programma's van Lubach, Sonja Barend en De Muis. Maar die laatste twee maken al decennia geen programma's meer, gelukkig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kos wrote:

Dat is toch al minimaal 10 jaar zo?

Het was eerst een voetbal praatprogramma met de nadruk op humor en kroegpraat.

Ik keek dan meestal een half uurtje om de sfeer even te proeven.

Nu zijn de grapjes voorspelbaar geworden. Het is echt een volkse carnavalsshow geworden en de pretentie dat ze overal een mening over hebben.

Een normaal denkend mens heeft niet altijd overal een mening over.

Het is onbegrijpelijk dat ze zich zo'n talkshow voor 5 dagen per week hebben laten aansmeren. Die Derksen had al lang met pensioen gemoeten.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Toen ooit VI Oranje in 2010 was geweldige tv waar door die 2 uitzendingen op een dag al snel een bepaalde sfeer en chemie ontstonden (het lekkere weer en de goede resultaten van Nederland hielpen ook). Lekker lullen, gezelligheid, fris, gevatheid, scherpe humor en allerlei mooie anekdotes uit de oude doos waarvan vele toen nog nieuw waren. Dat niveau is nooit meer gehaald nee. Ook niet in 2011 toen het programma de Televizierring won.

Ik vind wel dat VI echt een aanvulling is op andere talkshows, althans een aanvulling kan zijn, maar steeds meer uitzendingen zijn niet echt leuk meer, te veel van hetzelfde. Gijp wordt lui en Derksen een compleet grijsgedraaide plaat. Wel een wat ander geluid en wat andere gasten dan pakweg te zien zijn bij de NPO. En sommige gasten brengen echt wel inhoud mee, meer inhoud dan dat je gemiddeld ziet bij Op1 (al zegt dat ook wat over dat programma).

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Kom op zeg. Anderhalf keer gezien, zoals ik al meldde, en die Gijp en die Derksen zijn compleet doorzichtig. Je voelt aan alles dat het geen enkele inhoud heeft, maar dat het gaat om het plezieren van het volk. Elke zogenaamde mening is mooi afgemeten aan wat men denkt dat het publiek wil horen. Niks is echt aan die kerels, alles alleen maar voor de kijkcijfers.

Daar worden ze natuurlijk ook voor betaald, maar ga ze niet beoordelen op wat ze zeggen, want ze zeggen niets.

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

Ik vond het in de voetbaltijd nog wel geinig voor wat het was, maar door de gefaseerde switch naar meer reguliere talkshowonderwerpen werd het compleet oninteressant. Voetbalanalisten die over alles een mening hebben, lekker belangrijk.

Volgens mij een stuk grootheidswaan van Genee, die qua kijkcijfers nog redelijk heeft uitgepakt helaas. Dat hij die infantiele sfeer meeneemt naar zijn échte politieke programma's, zoals het lijsttrekkersdebat, vind ik eigenlijk nog een stuk kwalijker.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Jullie hebben gelijk dat toen het nog gewoon om voetbal ging het stukken leuker was.

Al was dat ook regelmatig dubieus omdat ze van praten over het huidige voetbal ook vrij weinig kaas hebben gegeten, die oude verhalen waren het leukste. Net als nu in de podcast van Gijp, Kieft, Jansen en van Egmond.

Het allerergste is idd die kroegpraat over daadwerkelijk belangrijke en actuele zaken. Je kunt net zo goed een willekeurige groep onwetenden uit de kroeg trekken en ze op tv laten lullen dan krijg je dezelfde onzin. Onbegrijpelijk dat mensen daar nog zo massaal naar kijken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

Het is onbegrijpelijk dat ze zich zo'n talkshow voor 5 dagen per week hebben laten aansmeren. Die Derksen had al lang met pensioen gemoeten.

Kijkcijfers die variëren van een miljoen tot 1,5 miljoen kijkers per dag zeggen wat anders

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

Toen ooit VI Oranje in 2010 was geweldige tv waar door die 2 uitzendingen op een dag al snel een bepaalde sfeer en chemie ontstonden (het lekkere weer en de goede resultaten van Nederland hielpen ook). Lekker lullen, gezelligheid, fris, gevatheid, scherpe humor en allerlei mooie anekdotes uit de oude doos waarvan vele toen nog nieuw waren. Dat niveau is nooit meer gehaald nee. Ook niet in 2011 toen het programma de Televizierring won.

VI Oranje 2010 was veruit hun finest moment. Man, wat een gouden chemie was dat toen. Kijk soms nog eens stukjes online terug en geniet dan weer.

Ik vind wel dat VI echt een aanvulling is op andere talkshows, althans een aanvulling kan zijn, maar steeds meer uitzendingen zijn niet echt leuk meer, te veel van hetzelfde. Gijp wordt lui en Derksen een compleet grijsgedraaide plaat. Wel een wat ander geluid en wat andere gasten dan pakweg te zien zijn bij de NPO. En sommige gasten brengen echt wel inhoud mee, meer inhoud dan dat je gemiddeld ziet bij Op1 (al zegt dat ook wat over dat programma).

Mensen nemen VI veel te serieus. Het is gewoon een luchtige talkshow waarbij ze met knipogen, sarcasme en humor de dag doornemen. Wil je een inhoudelijk sterk programma, zoek dan verder. Wil je lekker luchtig even het nieuws van de dag horen en wat lachen, kijk dan VI. Ik vond de voetbalversie ook beter, dat komt doordat je met 5 uitzendingen per week in herhaling valt. Maar het is nog steeds vrij vermakelijk om te kijken, maar mensen nemen hun meningen zo serieus. Ben het zelden met Johan eens, maar luister wel graag naar hem. Het hangt alleen af van de tafelgast en bargasten hoe amusant het is. Ik zit ook niet te wachten op 3x per week Derksen over Joden en Gaza te horen. Of over Pieter Omtzigt. Het leukste is weer als ze gewoon over sport praten (behalve wielrennen, bah) of over BN-ers. Dan zijn mensen als vd Gijp ook gewoon op hun best.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Jullie hebben gelijk dat toen het nog gewoon om voetbal ging het stukken leuker was.

Al was dat ook regelmatig dubieus omdat ze van praten over het huidige voetbal ook vrij weinig kaas hebben gegeten, die oude verhalen waren het leukste. Net als nu in de podcast van Gijp, Kieft, Jansen en van Egmond.

Het allerergste is idd die kroegpraat over daadwerkelijk belangrijke en actuele zaken. Je kunt net zo goed een willekeurige groep onwetenden uit de kroeg trekken en ze op tv laten lullen dan krijg je dezelfde onzin. Onbegrijpelijk dat mensen daar nog zo massaal naar kijken.

Met alle respect, maar jij roept al jaren dat je niet kijkt. Dus hoe kan je oordelen?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

kappeuter wrote:

Ik ben het hier ook wel eens met Angela.

Vandaag Inside is een pedant programma, een parodie op zichzelf geworden. Het is net spitting image.

Johan Derksen is een vreselijk kleinzielige man die altijd het laatste woord wil en geen zelfkritiek heeft.

Gijp is een kleuter die alleen maar dom kan lachen. Als het onderwerp hem iets te moeilijk wordt vertoont hij kinderachtig gedrag. Hij is ook zeer intolerant en verdraagt veel mensen niet. Als ze te dichtbij komen krijgen krijgen ze een sneer van hem en als ze niet meer terugkomen bij VI dan krijgen ze van Gijp nog wat trappen na.

Wilfred is ook alleen maar uit op reuring en relletjes en stookt graag de boel op.

Roxane is een lieve vrouw maar een leeghoofd die eigenlijk weinig toevoegt aan het programma.

Ja eens. Wij keken ook altijd, maar nu misschien tien minuten of helemaal niet meer. Het is nog steeds leuk hoor, maar vooral heel voorspelbaar. Johan en Wilfried kan ik nog steeds goed hebben, maar vooral Gijp begint me te irriteren. En is ook compleet vervangbaar.

Het beste wat dit programma heeft voortgebracht is Merel Ek. Echt een toppertje.

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

Ik erger me er helemaal niet aan vind het zeer amusant een beetje rechts geluid is zeer welkom en als je het niks vind hoef je niet te kijken toch?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Gewoon van de zomer weer lekker Oranjezomer. Helene Hendriks, sport, leuke gasten, luchtige sfeer en een biertje erbij. Lekker ouderwets. Soms actualiteit, maar dan zonder de uitgekauwde mening van Derksen. Met echte deskundigen. Alleen wel Jack van Gelder eruit trappen. En Rutger Castricum met mate.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six wrote:

Kijkcijfers die variëren van een miljoen tot 1,5 miljoen kijkers per dag zeggen wat anders

Tja. Als Johan dement wordt, Gijp instort en Wilfred z'n ziel aan de duivel verkoopt, zijn er misschien wel 2 miljoen kijkers.

Hoe meer volkstheater hoe meer kijkers.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

We hebben het hier trouwens over irritante bekende Nederlanders. Ik heb de fout gemaakt om gister even naar Sophie Hilbrand te kijken. Met Frans Timmermans. Een wortelkanaalbehandeling is nog dragelijker. Nooit weer.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

We hebben het hier trouwens over irritante bekende Nederlanders. Ik heb de fout gemaakt om gister even naar Sophie Hilbrand te kijken. Met Frans Timmermans. Een wortelkanaalbehandeling is nog dragelijker. Nooit weer.

Gaat dat nou over Sophie, of over Frans?

Wel graag duidelijkheid.

Sophie ken ik niet verder, Frans is een irritante man van een verre van irritante politieke partij.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Gaat dat nou over Sophie, of over Frans?

Wel graag duidelijkheid.

Sophie ken ik niet verder, Frans is een irritante man van een verre van irritante politieke partij.

Beide. Hoewel je met Frans waarschijnlijk wel leuk een biertje kan drinken en over voetbal of Formule 1 kan ouwehoeren. Maar zodra er een tv aan gaat verandert hij in het irritante klasgenootje van vroeger dat alles beter wist en dat ook wilde uitstralen. Sophie is die collega die op een bepaalde hoge positie zit, maar niemand weet hoe hij/zij daar terecht is gekomen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ik bedoel natuurlijk gewoon de politieke partij die ik bedoel, en jij weet heel goed welke dat is, want we leven niet neer in 2020.

Maar verder bedankt voor je explicatie. Sophie ken ik nauwelijks wat gedrag betreft. Frans ken ik een beetje wat gedrag betreft.

Voor beiden geldt dat ik nog liever een biertje drink met Pipo de Clown dan met hen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Tja. Als Johan dement wordt, Gijp instort en Wilfred z'n ziel aan de duivel verkoopt, zijn er misschien wel 2 miljoen kijkers.

Hoe meer volkstheater hoe meer kijkers.

Als Johan stopt, stopt VI. Dan is sowieso contractueel. En zonder Johan zijn ze niks. Dus wees niet bang, binnen nu en pakweg 3, 4, 5 jaar is het gedaan. Dan is hij 80.

Maar ik denk dat je hem nog gaat missen als ongeleid projectiel. Dan moet je weer kijken naar Beau, Humberto, Jinek, Sophie of Charles Groenhuizen

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

IH88 wrote:

Zowel Sophie als Timmermans zijn afschuwelijke mensen. Brrr. Die vind ik nou stuitend irritant.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

IH88 wrote:

Gewoon van de zomer weer lekker Oranjezomer. Helene Hendriks, sport, leuke gasten, luchtige sfeer en een biertje erbij. Lekker ouderwets. Soms actualiteit, maar dan zonder de uitgekauwde mening van Derksen. Met echte deskundigen. Alleen wel Jack van Gelder eruit trappen. En Rutger Castricum met mate.

Jack van Gelder is nou net de enige factor die haar programma kijkbaar maakt. Helene is echt een geweldig leuk mens maar haar programma op zondagavond is slaapverwekkend saai met gepraat over helemaal niks en elk onderwerp heeft ook net 2 minuten de tijd en dan is het volgende weer. Ik ben afgehaakt. De Oranjezomer en Oranjewinter vond ik wel wat leuker, maar Helene is gewoon te lief om een messcherpe presentator van een talkshow te zijn. Of je moet houden van gebabbel over koetjes en kalfjes. Vorig weekend zat er een poepexpert. Tsja.

Doe mij komende zomer maar lekker weer VI met de mannen die een maand vooral over voetbal mogen praten. Dat kan weer leuk worden.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Met alle respect, maar jij roept al jaren dat je niet kijkt. Dus hoe kan je oordelen?

Omdat die bagger dageijks in snippets langskomt

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Als Johan stopt, stopt VI. Dan is sowieso contractueel. En zonder Johan zijn ze niks. Dus wees niet bang, binnen nu en pakweg 3, 4, 5 jaar is het gedaan. Dan is hij 80.

Maar ik denk dat je hem nog gaat missen als ongeleid projectiel. Dan moet je weer kijken naar Beau, Humberto, Jinek, Sophie of Charles Groenhuizen

Liever die allemaal niet.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik ben sowieso compleet afgehaakt bij talkshows in Nederland. Ik kan echt niet meer tegen het abominabele extreem lage niveau waar die tegenwoordig op zitten. Veel te vaak is het dat ze aan pakweg Gerard Joling of Johan Derksen of Albert Verlinde hun mening over Gaza of de formatie of Oekraïne vragen. Dat is echt nog minder interessant dan het poepgedrag van een fruitvlieg. Wat mij betreft zou het het beste zijn als letterlijk alle talkshows ermee stoppen en we er gewoon weer twee per week doen. En dat we gewoon mensen die weten waarover ze lullen aan het woord laten. Mensen die direct betrokken zijn, Of die er echt iets vanaf weten. En geen tafel met gasten die zich overal mee bemoeien. Maar gewoon twee man aan tafel. Een presentator en een gast. En daarna de gast weg en weer een andere. Kun je je mening nog een scherp stellen en dan wordt je nog eens uitgedaagd. Dat is een Nederlandse talkshow al in geen tien jaar meer gelukt bij mij. Ik heb niets met Derksen maar het zou al een stuk beter zijn als hij het over voetbal zou hebben. Daar weet hij aantoonbaar iets van (en ik trouwens vrij weinig). Van vrijwel elk onderwerp waarover hij lult is het letterlijk een complete nitwit.

Maar het is de markt: Talkshows zijn veel goedkoper dan actualiteitenrubrieken of drama of sportverslagen. En hoewel de totale kijkcijfers onder druk staan kijken er nog altijd vrij veel mensen, meer dan naar actualiteitenrubrieken en meestal ook meer dan naar drama. Dus er komen er eerder nog bij dan er verdwijnen.

De ellende is dat zelfs als je niet kijkt je toch nog doodgegooid wordt met die meningen omdat ze online opduiken of er een op kijkcijfers belust relletje wordt gestart. Bah, weg met die zooi.

Overigens vind ik VI het ergst in zijn soort, maar helaas is de hele rest nauwelijks beter. Er wordt al jaren geen enkele goede actuele talkshow meer gemaakt in Nederland.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jij wil geen talkshow, maar een interviewprogramma a la Nieuwsuur heb ik het idee als ik je verhaal lees.

Een talkshow is toch letterlijk een praatprogramma waar mensen de discussie aan gaan. Wel met je eens dat er geen enkele talkshow meer is van hoog niveau. Maar wanneer was die er dan wel? Barend en van Dorp? Alleen Pauw (en Witteman) had wel een behoorlijk niveau.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Een talkshow is pas zo sinds Barend en Van Dorp. Die hebben echt heel veel vernieuwd. Op wat oude experimenten bij Sonja Barend na (die meestal maar één seizoen duurden en weer werden afgeschaft) is daar de tafel met gasten die de hele uitzending blijven zitten daar zo ongeveer begonnen. Ook de sidekick is daar met Jan Mulder geïntroduceerd. Toen verfrissend maar het heeft veel achteraf veel om zeep geholpen. Daarvoor had het meestal veel meer de vorm die ik benoem. Nieuwsuur is wat anders. Dat is een actualiteitenrubriek met reportages en af en toe een gast die meepraat over het onderwerp. Van een veel hoger niveau dan de talkshows gelukkig, dat wel.

Bij vlagen had De Wereld Draait Door nog weleens een goede uitzending. En Pauw en Witteman ook. Maar beiden hadden ook wel de neiging om in deze onzin te vervallen Al waren beide lang niet zo erg als het nu is. Zelfs niet in hun slechtste uitzendingen. Je had vroeger ook dat programma van Andries Knevel (nog zonder Van De Brink) en hoewel ik en Knevel vrijwel niets gemeen hebben was dat ook een serieus goed programma. Het Elfde Uur heette dat. Ik mis dat niveau.

Overigens kunnen we onzintalkshows maken ook al niet. Een keer kijken naar een oude aflevering van David Letterman of voor mijn part een recente van Stephen Colbert of Graham Norton en het verschil in niveau is echt pijnlijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

starbright boy wrote:

Overigens kunnen we onzintalkshows maken ook al niet. Een keer kijken naar een oude aflevering van David Letterman of voor mijn part een recente van Stephen Colbert of Graham Norton en het verschil in niveau is echt pijnlijk.

Niet mee eens. Een VI is ook echt uniek in de wereld, maar zou alleen hier kunnen omdat wij zo'n direct volk zijn. En we hebben hier gewoon weinig interessante gasten. Graham Norton krijgt de hele internationale top binnen, maar het blijft ook gewoon een gesprek met humor. Prima show is dat overigens maar we doen onszelf tekort als je zegt dat we het niet kunnen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

De enige reden waarom VI uniek is, is omdat ze in geen enkel ander land weg zouden komen met zo'n doorzichtig programma waarin niets echt spontaan meer is. Ooit hebben ze min of meer bij toeval ontdekt dat relletjes goed zijn voor de kijkcijfers. Dat was bij de Akwasirel. Dat vestigde de naam van het dagelijkse programma min of meer. Volgende poging was de kaarsrel , waar ik nog over twijfelde. Dat zou nog best per ongeluk kunnen zijn geweest (al vermoed ik ook daar een vooropgezet plan). Maar sindsdien kun je de klok erop gelijk zetten. Als de kijkcijfers wat dalen en het programma inslaapt dan is er weer een ingestudeerd relletje. Dat is gewoon de opdracht die ze van John de Mol krijgen. Alle rellen na de kaarsrel zijn ingestudeerd en precies wat de zender wil. En half Nederland denkt dat het een ongeleid projectiel is of dat hij zegt wat hij denkt. Dat is helemaal niet zo. Hij zegt wat goed is voor de kijkcijfers. Derksen zit op zijn oude dag het grote geldschip binnen te halen en Gijp en Genee zijn niets zonder Derksen. Dus die doen dat ook, want die weten dat ze hetzelfde salaris niet gaan krijgen als hij stopt. Het lijkt erop dat er nu een kentering plaatsvind want ik keek zojuist naar de kijkcijfers en die zijn niet hoger dan ze waren. Dat was na vorige relletjes wel zo.

De talkshows die ik noemde zijn of waren ook niet spontaan. Daar zit een team van schrijvers op. en alles is ingestudeerd Feitelijk is VI onze Nederlandse variant. Maar dat staat als De Zeemeerman tot Casablanca.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Volgens mij volg je VI echt niet. De kijkcijfers van het voetbalprogramma lagen al standaard rond de 700.000 kijkers en meer en met de dagelijkse show werd dit rond het miljoen. Dus die relletjes hebben ze helemaal niet nodig. Daarnaast bestond VI al 20 jaar voordat de Akwasirel er was. Rellen over kaarsverkrachting en racisme is bepaald niet wat ze vooraf even bedenken. VI is zelfs met die kaars twee weken van de buis geweest omdat ze leken te stoppen. Derksen zegt wat hij denkt en hij denkt er soms niet bij na, dus dan heb je snel een rel. Kan je wat van vinden, maar bedacht is het niet. Hoogstens dat Genee voorzetjes geeft die Derksen binnentikt. Voor het geld hoeft Derksen het ook niet te doen, die heeft vermoedelijk de nodige miljoenen op de rekening. En hij is 75 en zit in de nadagen van zijn leven.

Maar goed, we hoeven er niet hetzelfde over te denken uiteraard. Kan me prima inbeelden dat mensen het niks vinden, maar hun grote kracht is altijd de onvoorspelbaar en het niet gescripte geweest. Genee komt soms letterlijk een kwartier voor de uitzending pas de studio binnen lopen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.