• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.069 votes
Profile

R.I.P.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Perfectly clear wrote:

Beetje raar om fan van een dictator te zijn die de persvrijheid aan banden legde en de mensenrechten schond

Stalin was ook kleurrijk (ook rood) en schopte ook heilige huisjes omver.

Natuurlijk wens ik de man niet dood maar zal er ook geen traan om laten.

RuudC wrote:

Lol, prachtige dag voor de vrije wereld!

Waar ik mij voor 200% bij aansluit.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Het contrast kan hier haast niet groter, en dat voor een man van 2 keer niets.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Volstrekte eenzijdige onzin weer. Iemand die zo enorm aanbeden wordt door de arme bevolking van zn land kan nooit 100 procent fout zijn...

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

R.i.p. Chavez. Goede en mooie ideeën maar die werken helaas niet altijd. En mensen die dit een mooie dag noemen. Ach, Chavez riep weleens wat (populisme) maar stuurde in elk geval geen dodelijke drones naar het buitenland. Daar kunnen veel beschaafde naties nog wat van leren.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

kos wrote:

Volstrekte eenzijdige onzin weer. Iemand die zo enorm aanbeden wordt door de arme bevolking van zn land kan nooit 100 procent fout zijn...

Hmmm ik kan anders nog wel een paar 100% foute 'aanbeden leiders' aanwijzen (al zal Dennis Rodman daar anders over denken)... Dat-ie Amerika zo nu en dan een sneer gaf was wel vermakelijk natuurlijk, maar of Venezuela uiteindelijk ook maar iets aan deze demagogische, dictatoriale boezemvriend van Ahmedinejad heeft gehad is maar zeer de vraag.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Nja, lees dat stuk zou ik zeggen. En tuurlijk is bepaald niet alles rozengeur en maneschijn maar zo eenzijdig als hier werd geschetst is het zeker niet.

mjk87 wrote:

R.i.p. Chavez. Goede en mooie ideeën maar die werken helaas niet altijd. En mensen die dit een mooie dag noemen. Ach, Chavez riep weleens wat (populisme) maar stuurde in elk geval geen dodelijke drones naar het buitenland. Daar kunnen veel beschaafde naties nog wat van leren.

Laten we nou niet net doen of die vent een groot idealist is met mooie ideeën.

Natuurlijk spreekt de man zijn landgenoten "vaderlandslievend" toe en preekt het allerbeste met zijn bevolking van doen te hebben, net als Ahmadinejad en al-Assad trouwens.

In werkelijkheid was het gewoon eeen megalomane dictator die er werkelijk alles voor over had om aan de macht te blijven.

Persvrijheid ? onder Chavez zowat onmogelijk 'Chávez is één van de ergste vijanden van de persvrijheid' - Gva.be

Oppositie ? desnoods met moord en geweld de kop indrukken

'Aanhangers oppositie Venezuela aangevallen' ? Metro - metronieuws.nl

Aanhangers oppositie Venezuela doodgeschoten - AD.nl

En dan ook de wet in zijn land veranderen waardoor hij veel langer aan de macht kon blijven

Chávez wil tot 2021 aan de macht blijven | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Of gewoon de verkiezingen manupuleren

Belangrijk parlementslid VS:'Chávez manipuleerde verkiezing' - Buitenland - TROUW

Misschien stuurde hij geen onbemande dodelijke drones naar het buitenland maar dodelijk was hij wel voor zijn eigen volk

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

kos wrote:

Nja, lees dat stuk zou ik zeggen. En tuurlijk is bepaald niet alles rozengeur en maneschijn maar zo eenzijdig als hier werd geschetst is het zeker niet.

Ik heb het wel gelezen (niks nieuws overigens) en ik snap de sympathie voor deze kleurrijke zot ook wel. Toch was een stabiele sociaal-democraat als Lula had ook hier beter op zijn plaats geweest.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Tuurlijk was het wel een idealist met mooie ideeën (weg armoede!). Hoe hij dat verder doet vind ik niet heel spannend. We hebben ooit bedacht dat er zoiets als landsgrenzen bestaat: succes dan daar denk ik. Zolang je de rest maar niet lastig valt. Dat hij daar niet kosjer handelde ontken ik ook nergens.

En velen verfoeien hem, maar als morgen Obama of Bush onder de tram komt dan regent het r.i.p.s's, terwijl zij meer doden op hun geweten hebben en evenzeer beperking van rechten van anderen als Chavez. Het is bij velen schijnheiligheid en hypocrisie ten troef.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Het is zoals overal in dat soort Zuid-Amerikaanse landen.. die hebben decennia lang onder fascistische leiders gezeten meestal gesteund door CIA en de VS, dat op een gegeven moment de onderlaag zo groot is geworden dat de leiders als er al eens democratisch kiesrecht komt, meteen extremisten naar de andere kant toe worden. i.e. communisten.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

Hitler werd ook aanbeden door een groot deel van z'n bevolking (Arm en rijk).

Hetzelfde kan gezegd worden over alle dictators. Er is altijd wel een reden dat ze aan de macht geraakt zijn.

In mijn ogen is Chavez behoorlijk overgewaardeerd. Op het vlak van de wereldpolitiek kwam hij ook amper kijken. (In tegenstelling tot z'n vriend Fidel Castro).

In het Westen wordt hij vooral verheerlijkt door het soort mensen dat t-shirts van Ché Guevara draagt.

kos wrote:

Het is zoals overal in dat soort Zuid-Amerikaanse landen.. die hebben decennia lang onder fascistische leiders gezeten meestal gesteund door CIA en de VS, dat op een gegeven moment de onderlaag zo groot is geworden dat de leiders als er al eens democratisch kiesrecht komt, meteen extremisten naar de andere kant toe worden. i.e. communisten.

En binnen 20 jaar is het misschien weer wat anders. Tegen die tijd is iedereen Chavez al lang vergeten.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Waarom zou hij?? Wat moet Venezuela nou op het wereldplatform? Overigens qua energiebronnen hadden ze aardig wat te vertellen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

Waarom zou hij?? Wat moet Venezuela nou op het wereldplatform? Overigens qua energiebronnen hadden ze aardig wat te vertellen.

Ik zeg ook niet dat het hoeft. Maar sommige mensen reageren alsof Jezus net dood is (En anderen alsof Hitler net het loodje heeft gelegd).

Voor mij is het een gewone president van een gewoon land die eigenlijk niet zoveel te betekenen had.

't Is niet dat de armoede in Venezuela plots volledig uitgeroeid is, en 't is ook niet dat hij een schrikbewind heeft geïnstalleerd waarbij duizenden mensen omkwamen.

Ik snap de commotie gewoonweg niet.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Dat vind ik raar. Ik snap juist wel dat je het als of een groot of juist totaal niet leider ziet. Het is een typisch Love it or hate it persoon.

een 'gewone' president van een gewoon land is het natuurlijk in geen 100 jaar.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

Dat vind ik raar. Ik snap juist wel dat je het als of een groot of juist totaal niet leider ziet. Het is een typisch Love it or hate it persoon.

een 'gewone' president van een gewoon land is het natuurlijk in geen 100 jaar.

Ik 'Love' of 'Hate' hem ook niet. Ik vind het gewoon een nobody; een doodgewone president van een doodgewoon land die doodgewone dingen deed.

De man had natuurlijk wel charisma, maar het was zeker niet de leider die Castro of Péron waren.

En aan de andere kant:

Bij zijn 'misdaden' die door rechterzijde werden aangehaald moeten ook vraagtekens geplaatst worden: Zijn ze het werk van hem, of van enthousiaste fans?

Zelfs al gebeurden ze in zijn opdracht, dan zal hij toch nooit zo berucht worden als Videla of Pinochet.

Hoe je het ook bekijkt, binnen enkele jaren is de wereld hem vergeten.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De Vlaamse acteur Ward De Ravet is overleden. Hij werd 89 jaar. Hij was een grote acteur die speelde in de KNS (theater), film en op TV. Zo was hij te zien in Commissaris Roos, De Bossen van Vlaanderen, Het Pleintje, Jan Zonder Vrees, De Paradijsvogels, Mira, Fabian van Fallada, Het zwaard van Ardoewaan, De komst van Joachim Stiller, Kapitein Zeppos en Johan en de Alverman. Maar velen zullen hem best kennen als "Slisse" uit de reeks "Slisse & César" met Jan Reussens (de originele versie uit 1977 wel te verstaan).

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

(Een zeer welgemeend) R.I.P Ward De Ravet

Genoten heb ik van heel veel van zijn rollen op TV, Slisse voorop.

In gedachten, en op een hele reeks DVD's in mijn verzameling, blijft hij voortleven.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Dieter Pfaff , Duits acteur. (65)

Vooral bekend van zijn rollen in de TV series Bloch en Der Dicke.

Dieter Pfaff - IMDb

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

RIP Damiano Damiani

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Damiano Damiani

Ehhh, sorry begrijp je berichtje niet zo, Qurelle...

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

R.I.P. Peter Banks, de originele gitarist en mede-oprichter van de band YES, 1947 - 2013.

link

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Frank Thornton is overleden. De acteur is vooral bekend als Captain Peacock uit de Britse komische reeks Are you being served? Hij werd 92 jaar.

(afbeelding)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

R.I.P. Frank Thornton, alleen Nicholas Smith (Mr. Rumbold) leeft nu nog van de hoofdrolspelers....

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Zanger Jantje Koopmans is ook overleden. Hij werd 89. Hij is vooral bekend van Rode Rozen, een Tros-lied dat ik nog wel kan waarderen.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Gitarist Alvin Lee (68) geheel onverwacht overleden aan complicaties na een routine-operatie.

Lee was ooit de voorman van de destijds zeer populaire bluesrock band Ten Years After, die zorgde voor een van de sterkste bijdragen aan de Woodstock film.

Hij was vooral bekend om zijn razend vingervlugge gitaarspel en de show die hij ten beste gaf tijdens optredens.

(afbeelding)

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Damn, legendarisch optreden op Woodstock! Heb nog wel ergens een liveplaat van ze op lp staan, maar weer eens onder het stof vandaan trekken binnenkort... Valt me trouwens op hoe dit soort sterfgevallen compleet geen aandacht lijken te krijgen... Maar misschien is moviemeter daar ook niet de juiste plek voor...

OT: Niet de enigste muzikant helaas...

Muzikant Jason Molina stierf zaterdag, ?verdronken in alcohol? :: nrc.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.