• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.030 votes
Profile

R.I.P.

Purmerend

• 2775 messages
  • 3309 votes

Acteur Ahmed Zaki overleden

Ahmed Zaki, een van de populairste Egyptische filmacteurs van de afgelopen dertig jaar, is zondag op 55-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van longkanker. Dat meldden Egyptische media zondag.

Zaki verwierf onder meer faam door zijn vertolking op het witte doek van de presidenten Gamal Abdel Nasser en Anwar Sadat maar ook door zijn rol als de blinde Egyptische schrijver Taha Hussein. De in Zagazig geboren Zaki is vooral bekend geworden door zijn rollen in docudrama's maar speelde ook in komedies en dramastukken.

De acteur met de bijnaam 'de zwarte tijger' (die hij overhield aan zijn rol van immigrant die het in Zweden schopt tot bokskampioen), speelde mee in 56 films. Voordat hij in 1974 zijn debuut op het witte doek maakte, was hij ook al succesvol geweest op het toneel.

Bron: cinema.nl

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ahmed Zaki

(afbeelding)

chrissie

• 749 messages
  • 5038 votes

Op 16 februari jongstleden overleed Nicole DeHuff, de actrice die in Meet The Parents de zus speelde van Pam (Teri Polo). Medische blunders lagen aan haar dood ten grondslag, zo blijkt nu.

Nicole DeHuff (die in Meet The Parent die volleybal keihard in het gezicht krijgt) stierf op 16 februari op 31-jarige leeftijd aan een ernstige longontsteking.

De moeder van de actrice, Patsie, heeft deze week bekendgemaakt dat twee verschillende ziekenhuizen blunders hebben gemaakt.

volledige artikel op www.ditmoetjezien.nl/nieuws/1363.html[/url]

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nicole DeHuff.

(afbeelding)

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Toch tragisch dat je op zo'n jonge leeftijd zo dood moet gaan. Haar rol in Meet the Parents was wel leuk, alleen een beetje klein. Had net twee regels tekst denk ik.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Weinig gelovigen hier op de site? Had een stormvloed aan berichtjes verwacht...

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Speciaal voor gotti, en alle andere katholieken

Paus Johannes II overleden

Paus Johannes Paulus II is op 84-jarige leeftijd overleden. Karol Wojtyla heeft ruim 25 jaar in het ambt gediend en behoort daarmee tot de vier langst regerende pausen uit de geschiedenis.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Ik ben meer een gelovige zonder god...

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Ik geloof heilig in MovieMeter...

(afbeelding)

davidov

• 3466 messages
  • 2166 votes

sydney hoe lang zat je al te wachten tot je die smiley kon gebruiken ?

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Het is dat ik The Pope Must Die niet in huis heb, anders zou ik die toch nog even gaan kijken nu.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Toch ongelooflijk dat ik net Eurotrip heb zitten kijken waarbij er toch een goed kwartier lang de Sixtijnse Kapel en omstreken wordt geterroriseerd.

En nee, het was geen opzet, echt niet.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Als ik er zo over nadenk heb ik de paus altijd beschouwd als buurman een paar huizen verder. Ik ben nooit kritisch geweest over de paus, maar ook weer geen grote fan. Gewoon die er was.

Flauw vond ik het altijd als hij voor de duizendste keer na werd gedaan. Als je het niet eens bent met zijn standpunten moet je daar over discussiëren. En niet iemand persoonlijk aanvallen, door schuin te gaan zitten en te gaan mompelen. Dat is toch wel de slechtste grap die ik ooit heb gezien. Die bovendien ook nog eens honderden keren is herhaald. Onder het mom 'Het is Satire, dus mag het.' Makkelijk om je daar achter te verschuilen.

Toen ik gister het stukje zag over de paus die een bezoek bracht aan Nederland in de jaren '80 kreeg ik het gevoel een beetje van 'Actie Tomaat'. Waar ze het klassieke toneel wilde omver werpen. Op een wederom laffe manier. 'Het was oudbakken, niet verniewend en maatschappelijk verantwoord.' Maatschappelijk verantwoord, een woord dat ik in relatie met kunst vies vindt klinken. Maak gewoon wat goed is, en waar mensen naar willen kijken.

Als ik toch een keer over 'Wij' spreek, dat ik nooit doe, schaam ik mij diep.

A fijn, ik zal benieuwd zijn naar de nieuwe Paus. Omdat ik zelf nooit een andere Papa heb gekend, voel ik mij opeens erg jong. Wat weinig voor komt.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

empirekees wrote:

Als je het niet eens bent met zijn standpunten moet je daar over discussiëren.

Ja hoor. In discussie gaan met de paus, ik denk dat zelfs zijn eigen buurman dat nog nooit gelukt is.

Over de doden niks dan goeds natuurlijk. Maar de paus heeft met zijn meningen en uitspraken voor heel wat extra ellende gezorgd in deze wereld, waar ik nu maar niet over zal uitwijden. Ook in de jaren '80 waren er heel wat mensen met deze kritiek op de paus en dat werd onder andere op satirische wijze geuit.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Dustyfan schreef:

(quote)

Ja hoor. In discussie gaan met de paus, ik denk dat zelfs zijn eigen buurman dat nog nooit gelukt is.

Nee, met kerkelijk Nederland. En dat overigens wel gebeurd. Maar dan hoef daarnaast niet persoonlijk te worden. Want dat is zo makkelijk.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

R.I.P.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

religieuze/politieke discussie over de Paus (inderdaad) verwijderd

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Met dank.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Deze nacht overleden: Prins Rainier Grimaldi III, echtgenoot van wijlen prinses Grace van Monaco (actrice Grace Kelly).

Biografie Prins Rainier Grimaldi III

(afbeelding)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nederlandse popster Wally Tax (The Outsiders) overleden

In Nederland is oerrocker Wally Tax (57) vandaag in zijn woning in Amsterdam overleden. Het is nog onbekend waaraan de voorman van de in de jaren '60 befaamde beatgroep 'The Outsiders' is gestorven.

Bron Het Laatste Nieuws.

(afbeelding)

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Nederlandse popster Wally Tax (The Outsiders) overleden

Wist ik nog niet.

Kijk - dat vind ik nou vele malen erger dan dat de Paus is overleden, en je hoort er niets over in het nieuws??!!

Tax verdient alleen al voor een lied als "Touch" het eeuwige leven.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

en je hoort er niets over in het nieuws??!!

Pas een paar uur bekend.

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Ja, dat was stom van me - ik zie het nu ook op het journaal (had je datum niet gezien).

Maar...... nauwelijks anderhalve minuut staattoch niet in verhouding natuurlijk

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

DEN ILP - Kunstenaar Anton Heyboer is overleden op 81-jarige leeftijd. Dat heeft zijn familie meegedeeld. Hij overleed in de nacht van vrijdag op zaterdag in zijn slaap.

Bron

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

onbekend waaraan wally is gestorven?

was dat niet zn soort eeuwige hippie?

die er ook nog wel eens stevig bij dronk....?

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Ja, het lijkt me wel vrij duidelijk waaraan hij is gestorven, dat is waar.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

het verschil tussen de paus en wally tax is dat de paus aanvankelijk onbenullig mannetje uit polen was.....die uiteindelijk werd opgehemeld door al die katholieken,en van mij part vast ook nog wel door een handje anders- gelovigen.....( als er een groep mensen je ophemelt, betekent dat nog niet dat je DUS ook geweldig bent...het gaat er voornamelijk om dat al die lui denken dat je geweldig bent),

en dat wally een grote was..die niet werd opgehemeld door hordes fans,maar door een zeer klein groepje

ik denk dat als persoon gezien ,wally een stuk minder hypocriet was..en een aangenamer en boeiender gezelschap dan de paus .

misschien hadden de paus en wally eens een dagje met elkaar moeten ruilen....een paus met humor en een flesje drank...en een wally met een gek soort hoedje en eens echt onder de mensen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Rujar wrote:

DEN ILP - Kunstenaar Anton Heyboer is overleden op 81-jarige leeftijd. Dat heeft zijn familie meegedeeld. Hij overleed in de nacht van vrijdag op zaterdag in zijn slaap.

Bron

En dat die man nou 20 meter van mijn ook kortgeleden overleden tante woonde..

Purmerend

• 2775 messages
  • 3309 votes

In het altijd rustige Den Ilp, behalve dan met de kerstdagen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.