• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.118 votes
Profile

R.I.P.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Hij is wel oud geworden. Ken hem voornamelijk uit het Zonnetje in Huis. RIP

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

RIP Johnny!

Chucky92

• 1688 messages
  • 378 votes

RIP johnny, vind het echt erg dat hij overleden is. Maarja, iedereen gaat een keer dood, zo is het nou eenmaal. Keek vanaf kleins af aan al naar T Zonnetje in Huis en was dol op die opa. Keek het altijd met mijn opa en oma en op de een of andere manier krijg je toch een band met een persoon, terwijl je hem persoonlijk helemaal niet kent. Gek is dat...

Was wel schriken toen ik hem een paar maanden geleden op TV was, hoe dik die was bij T zonnetje in Huis en hoe mager die nu was.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Rust in vrede, John Kraaijkamp sr.

Als kind best wel lol gehad met 't Zonnetje, ondanks dat ik toen Martine Bijl en Kraaijkamp Jr al vreselijk vervelend vond. Maar alle stukken met Piet in de kroeg waren wel de moeite. Toch een beetje jeugd nostalgie. Gelukkig heeft hij een mooie leeftijd bereikt.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Net als meerdere hier heb ik vooral veel nostalgische gevoelens bij 'T Zonnetje in Huis. Mocht ik als kind erg graag zien. Ik heb nu waarschijnlijk al zo'n tien jaar niets meer van Kraaijkamp gezien, met uitzondering van een kleine rol in De Aanslag, maar zijn dood maakt toch weer warme herrinneringen los. Hij heeft in ieder geval een vol leven gehad en een mooie leeftijd berijkt. Rust in vrede.

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

Mwah groots acteur dit, legende dat, vond er nooit veel aan eigenlijk! Irritante vent zelfs, vooral in Het Zonnetje in Huis. Zal vast een generatiekloof zijn ofzo. Toch maar een R.I.P dan, omdat het hoort...

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Een van de beste, zo niet de beste, Nederlandse komedie-acteur. Hij heeft waanzinnige shows afgeleverd met Rijk de Gooyer, ik denk meteen aan 'Dingle en Dangle' en doe ze daarmee tekort want ik kan nog lachen om vele andere sketches en denk ook nog graag aan De Brekers.

Los daarvan speelde hij enkele schitterende scenes en een belangrijke rol in De Aanslag, was één van de hoofdpersonages in misschien wel de beste Nederlandse sitcom, Het Zonnetje in Huis en hij is degene die André Hazes heeft ontdekt.

86 is een mooie leeftijd maar hij kon op iedere leeftijd nog een enorme kwaliteit afleveren en is volgens mij essentieel in de Nederlandse cultuur. Jammer.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Danseressen verongelukt AMSTERDAM - Twee Nederlandse danseressen zijn in Namibië om het leven gekomen.

De 27-jarige danseressen Els Alderliesten, bekend van het tv-dansprogramma Dancing Queen en Sanne Gresnigt , een opkomende musicalster, kwamen met hun gehuurde auto in botsing met een andere wagen.

Die werd bestuurd door Greg Oliver, de bondscoach van het nationale rugbyteam van Namibië. Hij, zijn broer en diens gezin liggen in het ziekenhuis, weet De Telegraaf.

Brix

• 19685 messages
  • 5121 votes

niethie wrote:

Mwah groots acteur dit, legende dat, vond er nooit veel aan eigenlijk! Irritante vent zelfs, vooral in Het Zonnetje in Huis. Zal vast een generatiekloof zijn ofzo. Toch maar een R.I.P dan, omdat het hoort...

Onbekendheid met zijn werk,(logisch, gezien je leeftijd) zoals de shows met Rijk, en al het andere dat Drs. DAJA al noemde, en dan nog het theaterwerk (waar zijn liefde naar uitging) met een aantal heel zware rollen (King Lear, om er maar een te noemen) etc. zal je tot deze uitspraak hebben gebracht.

Onterecht, maar begrijpelijk.

Wie John alleen van 'Het zonnetje in huis"kent heeft maar een fragmentje van zijn omvangrijke werk gezien.

Ik herinner mij dat John eind jaren zestig helemaal op de bodem van zijn bestaan terecht gekomen was door zijn drankprobleem.

Van acteerwerk was nauwelijks nog sprake, en hij trad op bij circus Boltini, met een komische act.

Toen ik zijn naam in Brugge (B) geafficheerd zag op de circusposters, had ik het plan om een voorstelling te bezoeken.

Maar John bleek verstek te laten gaan, door zijn probleem.

Dat bleek meer regel dan uitzondering te zijn.

Dat hij weer uit dat diepe dal op zou klimmen, en weer helemaal aan de top terecht zou komen, had toen niemand verwacht.

Ook daarvoor respect .

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

R.I.P. Johnny Kraaijkamp sr.

Mooie vent, vooral door zijn humoristische kop - met z'n ondeugende lach. Ben ooit nog naar de opnames van Het Zonnetje in Huis geweest, en ook buiten de opnames om was hij grappig en sympathiek naar het publiek.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

niethie wrote:

Beetje respectloos, schrijf dan niets i.p.v. dit.

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

In Memoriam Johnny. Wat was je goed in het Zonnetje in Huis !

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

John was een typische knuffelopa. Hartstikke lief.

VHS1975

• 348 messages
  • 70 votes

R.I.P. Johnny Kraaijkamp sr

Hoewel ik hem als acteur vreselijk irritant vond.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2540 votes

Geen acteur of actrice, wel een bekende danseres.

Danseressen Els Alderliesten (27) en Sanne Gresnigt (27), zijn dodelijk verongelukt tijdens hun reis in Afrika. Alderliesten is bekend van het programma Dancing Queen waar ze in 2008 aan deelnam.

Meer info.

Erg jong en dan door zo'n ongeval het leven laten. R.I.P.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Rip Johnny Kraaijkamp.

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

JohnWilliams wrote:

(quote)

Beetje respectloos, schrijf dan niets i.p.v. dit.

Euhm Moeten we dan iedereen meteen maar de hemel in gaan prijzen zodra ze zijn overleden, zou eerder hypocriet zijn, niet? Sorry hoor maar ik kan daar echt niet tegen, Brix zijn verhaal doet me wat dat betreft ook weinig, gister iets van twee specials over zijn leven gezien boordevol oudere fragmenten (oa met Rijk) die ik overgens allang kon, en ik blijf bij mijn mening, immens flauw en verouderd!

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Vind dit niet te plek om negatief over overledenen te doen. Doe maar ergens anders.

Als ik niks met iemand heb plaats ik hier gewoon geen bericht.

Kan net zoals Brix wel wat vertellen over zijn serieuze acteerwerk in films en theater, waardoor ik hem toch best wel waardeer, maar daar sta je blijkbaar niet open voor.

Stephan

• 7894 messages
  • 1387 votes

niethie wrote:

Euhm Moeten we dan iedereen meteen maar de hemel in gaan prijzen zodra ze zijn overleden

Als je niets met de persoon hebt, hou dan gewoon je waffel.

Of ga je ook bij een begrafenisstoet even toeteren omdat je de persoon niet bijzonder vindt?

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

Stephan wrote:

Als je niets met de persoon hebt, hou dan gewoon je waffel.

Pardon? Dat maak ik altijd zelf nog wel uit dacht ik! Niet te geloven dit zeg, sinds wanneer mag je niet meer zeggen wat je vind hier? Het is echt niet mijn bedoeling om heilige huisjes plat te trappen hoor maar ik ben toevallig vrij bekend met het werk van deze meneer, van kinds af aan al HZIH gevolgt, inclusief herhalingen (2/3 keer) en mede door familie (opa/oma) ook talloze oudere dingen gezien. Dus leeftijd heeft in dit geval weinig met onwetendheid te maken. Grappig dat mensen daar altijd maar automatisch vanuit gaan... Edit: Het zal in het echt misschien best een sympathieke man zijn geweest, maar als acteur vond ik het gewoon niets, dat in tegenstelling tot collega De Gooyer, zo goed?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind dat je best mag zeggen dat je een overleden acteur of wie ook niet zo goed vond in zijn of haar vak. Zolang het maar wel respectvol gezegd wordt.

Als pakweg Patty Brard ooit dood gaat ga ik ook niet zeggen dat ik enorm van haar liedjes heb genoten.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8286 votes

Drs. DAJA wrote:

en hij is degene die André Hazes heeft ontdekt.

Was dat niet Willy Alberti of Johnnie Jordaan?

Edit: het was inderdaad Kraaykamp Sr, alleen brak Dreetje toen nog niet door. Hij werd herondekt door Alberti....

RIP Kraaykamp sr

Mescaline

• 7089 messages
  • 3237 votes

niethie wrote:

Geen generatie kloof hoor, ik vond hem erg leuk in die serie

Baggerman

• 10839 messages
  • 8286 votes

Aan een longontsteking is op 71-jarige leeftijd Yoshio Harada overleden. Hij speelde in meer als 80 films.

(afbeelding)

Gedeeltelijke filmografie:

1974: Hangyaku no melody

1974: Pastoral: To Die in the Country

1976: Kimi yo funnu no kawa wo watare

1977: A Tale of Sorrow and Sadness

1980: Zigeunerweisen

1981: Kagero-za

1983: Manji

1985: Farewell to the Ark

1989: Dotsuitarunen

1990: Tekken

1990: Ronin-gai

1991: Muno no hito

1991: Yumeji

1992: Netorare sosuke

1995: The Hunted

1997: Onibi

1998: The Story of PuPu

2000: Suri

2002: KT

2003: Azumi

2004: Heaven's Bookstore (Tengoku no honya)

2004: The Face of Jizo (Chichi to Kuraseba)

2005: Drakengard 2 (video game)

2005: Azumi 2

2006: Akumu tantei

2007: Dororo

2008: Still Walking

2010: Zatôichi: The Last

2011: Kokosei Restaurant

2011: Kiseki

R.I.P.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

R.I.P. Yoshio Harada

Groot acteur, heeft een aantal memorabele rollen op zijn naam staan.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Yoshio Harada

otherfool

• 18529 messages
  • 3403 votes

R.I.P. al die Noorse kids. Wat een beelden zeg, kan het bijna niet geloven

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Idem hier. Waanzin.

Ataloona

• 734 messages
  • 4264 votes

Echt dieptriest

R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.