- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Dus, alleen omdat je de personen niet kent mogen ze, volgens jou, hier niet geplaatst worden? Erg vreemde conclusie!
Plaats maar raak hoor. Ik vind het alleen onzinnig om hier iedereen neer te zetten die ooit eens iets voor de filmindustrie heeft betekend.
Als ik zie dat er een bericht in dit topic is geplaatst ben ik benieuwd naar wie er is overleden en dan moet ik kennisnemen dat de oom van Frits die de catering verzorgde in Soldaat van Oranje het loodje heeft gelegd...
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het is niet omdat jij de persoon in kwestie niet kent dat het een compleet onbekende voor iedereen anders is. Voorbeeld is Farah Fawcett die nog niet zo lang geleden gestorven is aan kanker. Ik kende haar niet maar er zijn hier verschillende users die met haar rol in Charlie's Angels zijn opgegroeid. Als we jou logica volgen dan zou ze hier niet geplaatst mogen worden maar dan doe je haar en haar fans wel onrecht aan.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Het is niet omdat jij de persoon in kwestie niet kent dat het een compleet onbekende voor iedereen anders is. Voorbeeld is Farah Fawcett die nog niet zo lang geleden gestorven is aan kanker. Ik kende haar niet maar er zijn hier verschillende users die met haar rol in Charlie's Angels zijn opgegroeid. Als we jou logica volgen dan zou ze hier niet geplaatst mogen worden maar dan doe je haar en haar fans wel onrecht aan.
Precies!
Bovendien, Logico, word je door niemand gedwongen om dit topic te bekijken. Als het je niet interesseert, dan klik je toch lekker weg?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Niet de eerste keer dat deze discussie hier wordt gevoerd echter is het topic daar niet voor bedoelt dus graag weer terug on topic.
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Precies!
Bovendien, Logico, word je door niemand gedwongen om dit topic te bekijken. Als het je niet interesseert, dan klik je toch lekker weg?
Als het topic me niet interesseerde, klikte ik er inderdaad niet op. Als jij beter had gelezen had je dit niet gezegd. De enige met wie ik het eens ben is Madecineman, dus ontopic weer.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
R.I.P. Sir John Dankworth (82)saxofonist-componist,die heel veel voor film en TV gewerkt heeft.
Dankworth was gehuwd met Jazz-zangeres Cleo Laine, en vader van Jazz-zangeres Jacqui Dankworth.

Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
R.I.P. Sir John Dankworth
Ik heb geen speciaal dankwoord voor de beste man..
moviemike
-
- 1309 messages
- 5771 votes
En wat heeft Franco Ballerini met film te maken?
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Oud-politicus Charlie Wilson overleden
Het Amerikaanse oud-Congreslid Charlie Wilson is overleden. Wilson diende van 1972 tot 1996 als Democraat in het Huis van Afgevaardigde voor een district uit de staat Texas. Als lid van een machtige commissie die over het geld voor het leger ging, maakte hij de Amerikaanse bewapening van Afghaanse rebellen in de jaren tachtig mogelijk.
Het Congres trok miljarden dollars uit voor Operation Cyclone, een van de duurste en langslopende operaties van de CIA ooit. De CIA leverde onder andere de beruchte Stinger-raketten aan de moedjahedien, waarmee de Soviet-superioriteit in de lucht succesvol werd teniet gedaan. De "bloedende wond" die Afghanistan uiteindelijk werd voor de Russen leidde tot hun terugtrekking en indirect tot de val van de USSR.
Een onbedoeld gevolg van de bewapening was echter dat de Afghaanse rebellen en hun Arabische wapenbroeders veel ervaring kregen in guerrillaoorlogsvoering. Een van de rebellen die maar al te graag de Amerikaanse wapens aannam was een jonge Osama bin Laden.
Drugs
Over het leven van Wilson werd in 2007 een film gemaakt met Tom Hanks en Julia Roberts in de hoofdrol. De film ontving een Oscarnominatie voor Philip Seymour Hoffman, die Wilsons CIA-contact speelt.
Behalve aandacht voor de politieke machinaties waarmee Wilson het Afghaanse schaakspel speelde, toont de film ook het gedrag dat hem de bijnaam "Good Time Charlie" in het Congres opleverde: bovenmatig drankgebruik, een zwak voor mooie vrouwen en zelfs een beschuldiging van cocaïnegebruik, hoewel dat nooit kon worden bewezen.
Wilson had een geschiedenis van hartproblemen. Hij had twee jaar geleden al eens een transplantatie gehad en overleed vandaag ook aan een hartaanval. Hij is 76 jaar geworden.

Over Charlie Wilson werd in 2007 de film 'Charlie Wilson's War' gemaakt.
(Bron: NOS.nl)
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
En wat heeft Franco Ballerini met film te maken?
moviemike
-
- 1309 messages
- 5771 votes
Er kan dus ook nergens uit mijn vraag afgeleid worden dat hier enkel acteurs of actrices een laatste eer mag worden bewezen, er werken trouwens meer mensen aan film mee. Lijkt me gewoon logisch dat een forum van een filmsite rond film of iets in die trend draait.
Van mij mag verder iedereen geëerd worden.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5771 votes
Geen probleem.
Zit al lang op dit topic en weet ook dat deze discusie al meerdere malen is herhaald en dat andere bekenden die niets met film te maken hebben hier ook een laatste eer krijgen.
Ik heb daar helemaal geen probleem mee, integendeel.
Als men op dit topic meermaals de vraag stelt wie Brad Pitt is mag ik ook vragen wat Ballerini met film te maken heeft, denk ik dan 
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Wie is Brad Pitt?
moviemike
-
- 1309 messages
- 5771 votes
Toen hij die vraag de tweede maal stelde begon ik te twijfelen of het wel ironie was! 
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
In dat geval heeft hij een hele goede smaak.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
R.I.P. Robert F. "Bobby "Hoy, Acteur en stuntman.
Op 82 jarige leeftijd overleden aan kanker.
Bobby Hoy werkte als acteur en stuntman mee aan honderden films en TV series.
In augustus 2009 ontving hij de 'Lifetime achievement award' van de 'Stuntman Association of Motion Pictures'.
En enkele dagen voor zijn dood kreeg hij nog de 'Golden Boot Award' uitgereikt, voor zijn verdiensten op het gebied van westerns.
Hoy was o.a. double voor Tony Curtis, Telly Savalas, Charles Bronson,Tyrone Power en Audie Murphy.
In 62 afleveringen van de populaire westernserie 'The High Chaparral'speelde hij de rol van Joe Butler.(zie foto)

So long pal

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Bob Hoy tribute page: The high Chaparral
This is for Bobby.
Bobby Hoy was a wonderful human being. A joy to be around. He will be missed by many. I will always remember him as one of the distinct pleasures I enjoyed while been part of the cast of The High Chaparral.
-Linda Cristal ("Victoria Cannon")
Bob Hoy, R.I.P.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Vandaag is de man overleden die Vlaanderen leerde gitaar spelen: Nonkel Bob. Gitaristen als Bart Peeters en Erik Melaerts hebben hun eerste akkoorden nog van hem geleerd als het ware. Verder een icoon in de Belgische tv-geschiedenis.

Bob Davidse, alias Nonkel Bob, is vanavond in het Antwerpse Erasmusziekenhuis op 89-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn zoon, David Davidse.
Al van bij de start van de Vlaamse televisie was Bob Davidse bij de kinderprogramma's van de openbare omroep betrokken. Davidse begon echter als zanger. Hele generaties hebben gitaar leren spelen met de akkoordenboekjes die hij uitgaf.
Hobby werd werk
Davidse was van 1955 tot 1985, als 'Nonkel Bob', de presentator van jeugdprogramma's op de Vlaamse televisie. Co-presentatrices waren onder meer Tante Paula (Paula Semer), Tante Ria (Mimi Peetermans) en Tante Terry (Terry Vanginderen). In 'Tienerklanken' kregen Nonkel Bob en Tante Terry grootheden als The Rolling Stones over de vloer.
"Ik had een hobby, voor kinderen optreden. Die hobby werd mijn werk op televisie", verklaarde hij later.
Vrolijke Vrienden
In 1955 zocht de toenmalige NIR presentatoren voor het eerste jeugduur op de tv, 'Komt toch eens kijken'. Het werd Bob Davidse, samen met Paula Semer. Davidse deed onmiddellijk een oproep om een club te stichten, de zogenaamde 'Tv-Ohee Club'. Het werd een overdonderend succes, met 55.000 leden. Het bekendste liedje van Davidse was 'Vrolijke Vrienden'.
Later werd het programma omgedoopt tot 'TipTop' en kreeg Davidse assistentie van Zaki en Kris Smet. Nonkel Bob was ook een van de uithangborden van de Melkbrigade.
Later in zijn carrière was Davidse Producer Jeugd van de BRT. In 1985 ging hij met pensioen.
Op 9 augustus 2009 stond Bob Davidse nog een keer op het podium voor 40.000 mensen tijdens het meezingspektakel 'Antwerpen Zingt'
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
R.I.P. Nonkel Bob
Een boegbeeld van de NIR/BRT, en de man die voor mij onlosmakelijk verbonden is met die schitterende Vlaamse jeugdfeuilletons, die hij door de jaren heen aankondigde in zijn programma's.
En niet te vergeten zijn optredens als Sint Nikolaas.
Dat was een Sint met gezag!
Niet zo lang geleden was hij in die hoedanigheid nog eens te zien in de VRT serie 'De Kampioenen'.
Legendarisch zijn ook zijn gitaarlessen.
(het enige minpunt daaraan is het feit dat ook Bart Peeters die volgde.)
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Filmdiva KATHRYN GRAYSON overleden.

De actrice overleed op 88 jarige leeftijd in haar woning in Los Angeles.
Grayson werd als derde dochter van Clarence en Lillian Hedrick geboren in Winston-Salem. Ze groeide op in Kirkwood, waar de familie in 1927 naartoe verhuisde. Ze werd op 11-jarige leeftijd ontdekt door Frances Marshall, een operazanger die haar zag op een leeg podium in een operazaal. Ze kreeg zanglessen en werd bevoegd als sopraan.
Grayson werd in 1939 ontdekt door Sam Katz, een producent van de filmstudio Metro-Goldwyn-Mayer, die zocht naar een tegenhanger van tienerzangeres en -actrice Deanna Durbin. Hij bood haar een contract aan, maar zij weigerde, omdat ze opera boven de film verkoos. Ze veranderde later van gedachten en tekende het contract, maar bleef nog lang enkel actief als zangeres. In 1940 legde ze haar eerste screentest af, maar deze verliep niet succesvol. Studiobaas Louis B. Mayer was ontevreden met haar acteerspel en gaf haar de opdracht acteerlessen te nemen. Grayson nam een jaar lang training, voordat ze haar filmdebuut maakte.[1]
Grayson maakte haar eerste filmverschijning in een deel van de destijds razend populaire Andy Hardy-reeks, Andy Hardy's Private Secretary (1941). Ze werd geprezen door critici en kreeg veel lof voor haar acteerspel. Een criticus voor een krant schreef zelfs dat ze de show van hoofdrolspeler Mickey Rooney stal.[2] Haar leven veranderde drastisch toen ze van de ene op de andere dag uitgroeide tot een ster. Ze werd lastiggevallen door een man van middelbare leeftijd en besloot te trouwen met de eerste man die ze zag om van hem af te komen.
Grayson hield zich aan haar belofte. Ze trouwde op 19-jarige leeftijd met zanger-acteur John Shelton in Las Vegas. De bazen van de studio dwongen haar onmiddellijk een scheiding aan te vragen, omdat ze een imago had opgebouwd als brave jongedame. Ze weigerde echter, en bleef met Shelton getrouwd tot 1946. Haar carrière leed er niet onder. Ze verscheen in grootse musicalfilms, waaronder Thousands Cheer (1943) en Anchors Aweigh (1945). Op de set van de film Ziegfeld Follies (1946) ontmoette ze acteur Johnny Johnston. Ze trouwde met hem in 1947 en beviel op 7 oktober 1948 van een dochter, Patricia Kathryn Johnston.
Ze stortte zich hierna onmiddellijk op haar werk. Ze werd al tien dagen later naast Mario Lanza gecast in That Midnight Kiss (1949). Het werd een groot succes en ze werden een geliefd filmkoppel. Ze gingen samen op veel tours en speelden door hun populariteit samen in nog een film. Haar persoonlijke leven was echter niet zo succesvol. Ze scheidde in 1951 en zou nooit meer trouwen. Ondertussen verloren musicals haar populariteit. Dit resulteerde erin dat haar contract met MGM in 1952 werd beëindigd.
Grayson kreeg hierna een contract bij Warner Brothers, maar al haar films werden een grote flop. Om die reden verliet ze al een jaar later de studio en keerde terug naar MGM, waar ze de musical Kiss Me Kate (1953) maakte. Ondanks de populariteit van de film, trok ze zich terug van de filmindustrie om te kunnen optreden in nachtclubs en televisieseries. Daarnaast speelde ze de hoofdrol in verschillende opera's. Tegenwoordig werkt ze op de Idaho State University.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

Overleden textielhandelaar en radiopionier Hendrik 'Bull' Verweij (1909 - 2010), mede-oprichter Radio Veronica...
'Oom Bull' (midden) aan boord zendschip m.v. Norderney

m.v. Norderney voor Schevenigse kust, jaren 60 en 70 met de (bevoorradings-) tender 'Ger-Anne'. Midden tussen de 2x 18 meter hoge houten masten de horizontaal gepola- riseerde T-antenne, midscheeps gevoedt met 8 kiloWatt AM-zender op 538 meter/ 557 kHz. (bereik).
De oude banden zijn HIER nog te beluisteren.

Bedankt voor een zeer muzikale en luisterrijke jeugd!
R.I.P.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Lionel Jeffries (83) overleden
De Britse acteur Lionel Jeffries, vooral bekend door zijn rol als vader van Dick van Dyke in de film Chitty Chitty Bang Bang (1968), is na een lang ziekbed overleden. De acteur werd 83 jaar.
Jeffries begon zijn filmcarrière begin jaren vijftig met een klein rolletje in de film Stage Fright van Alfred Hitchcock. Niet veel later speelde hij in bekende films als The Colditz Story (1955) en The Quatermass Xperiment (1955). De jaren zestig waren gloriejaren voor de acteur, met hoofdrollen in de films Two-Way Stretch (1960), The Trials of Oscar Wilde (1960), First Men in the Moon (1964) en Camelot (1967).
In de jaren nadien legde de acteur zich steeds meer toe op het schrijven en regisseren van films, wat onder meer gewaardeerde familiefilms als The Railway Children (1970) en The amazing Mr. Blunden (1972) opleverde. De laatste decennia was Jeffries voornamelijk op televisie te zien, onder meer in Inspector Morse en Jekyll & Hyde.
(bron: Cinema.nl)

Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
R.I.P. Lionel Jeffries.
Een geweldig acteur, met een indrukwekkende filmcarrière, die ik nooit zal vergeten.
Zowel op het gebied van komische rollen als serieus werk heel sterk.
Zijn rol als in de komische TV serie 'Father Charlie' vond ik geweldig.
En in 'Tarzan the Magnificent' zette hij een pracht acteerprestatie neer als een bluffende ex 'oorlogsveteraan'.
Onvergetelijk.

V.l.n.r.: Jock Mahoney, Gordon Scott, Lionel Jeffries, Charles Tingwell, Alexandra Stewart, in een van de beste Tarzanfilms ooit 'Tarzan the Magnificent'(1960)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.