• 178.264 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.345 votes
Profile

R.I.P.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

O ja dat was het! Wie van de Drie! Zag haar net even in het journaal. Ze lachte zo charmant!

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Journalist Sander Simons overleden

Oud-journalist Sander Simons is overleden. Hij streed bijna twee jaar tegen longkanker.

(afbeelding)

Simons is thuis in Amsterdam gestorven in het bijzijn van familie en vriendin Louise. Op zijn uitdrukkelijk verzoek is door de huisarts euthanasie toegepast.

Simons was van 1989 tot 1999 nieuwslezer en verslaggever voor RTL Nieuws. Daarna werkte hij onder meer als voorlichter en communicatiedeskundige voor bedrijven als Randstad Holding en Robeco.

Sander Simons schreef verschillende boeken, waaronder eentje over Charlie Chaplin. Zijn boek Blessuretijd ging over zijn ziekte. Sander Simons is 47 jaar geworden.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Was een goede nieuwslezer en heb een paar interviews met hem gezien hoe hij met zijn ziekte omging en hij zei ook heel eerlijk dat hij gewoon erg bang was. Maar hij wou zich er ook doorheen vechten. Helaas is hem dit niet gelukt.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Vreselijk hoor.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Zo daar schrik ik van.... pas 47 dat is veel te jong om te sterven.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Lous en Sander.

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

R.I.P. Sander Simons

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

R.I.P. Eric Rohmer.

Imposant oeuvre

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

(afbeelding)

Eric Rohmer 1920-2010

Franse filmregisseur, schrijver, acteur, producent.

R.I.P.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mooie leeftijd en hij kon ook niet klagen dat hij geen lange carriére gehad heeft. Zijn meest recente film is pas twee jaar oud.

Ik maakte zelf pas een paar maanden geleden kennis met het werk van Rohmer, in de vorm van Ma Nuit Chez Maud. Niet meteen een van mijn absolute favoriete films, maar zeker een memorabel werkje en ik wil meer van hem zien.

Rust in vrede, Eric Rohmer.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Een van de zeer oud gedienden. Mooie leeftijd, De Oliveira blijft zo'n beetje alleen achter.

Hoewel Rohmer bepaald niet mijn favoriete Franse cineast is ook veel (zeer) aangenaam werk van hem gezien. Le Genou de Claire, Pauline à la Plage, ...

RIP Eric Rohmer.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13411 votes

^Marker, Rivette, Godard, Resnais, Varda leven ook allemaal nog

Heb slechts een vijftal films van Rohmer gezien, maar met name dankzij Le Rayon Vert wil ik nog veel meer van zijn films gaan bekijken.

RIP Eric Rohmer

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En vergeet Chabrol niet, Poisonthewell. Ook een lid van de nouvelle vague.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Eric Rohmer

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

(afbeelding)

De heldin Miep Gies

Geen actrice, maar toch wel het vermelden waard.

Miep Gies is overleden. Ze is 100 jaar geworden. Gies zorgde er in 1944 voor dat het dagboek van Anne Frank uit handen van de Duitsers bleef. Na de oorlog gaf ze het aan Annes vader Otto Frank, die het in 1947 liet uitgeven onder de titel Het Achterhuis.

Hermine Gies-Santrouschitz werd geboren in Wenen en op 11-jarige leeftijd geadopteerd door de familie Nieuwenburg uit Leiden - die later verhuisde naar Amsterdam. Op 24-jarige leeftijd vond ze er werk bij Opekta, een bedrijf van Otto Frank, de vader van Anne Frank. Toen Otto Frank aan Gies kenbaar maakte dat hij en zijn gezin moesten onderduiken, was Gies direct bereid om hen tijdens de onderduik te voorzien van eten en nieuws.

Miep Gies is meermalen onderscheiden, onder meer met de Yad Vashem in Israël.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Poisonthewell wrote:

^Marker, Rivette, Godard, Resnais, Varda leven ook allemaal nog

The One Ring wrote:

En vergeet Chabrol niet, Poisonthewell. Ook een lid van de nouvelle vague.

Ik doelde vooral op de leeftijd. Met uitzondering van Resnais zijn alle genoemde regisseurs lang niet zo oud (ik dacht eigenlijk dat Rohmer ook al in de 90 was). Godard en Chabrol worden dit jaar (pas) 80.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

R.I.P. Eric Rohmer.

Perceval le Gallois is voor mij zijn grote meesterwerk, maar het is absoluut iemand die een geweldige invloed op de Franse cinema heeft gehad. Zijn films gaan vaak over dagelijkse beslommeringen van vrij normale mensen (beetje grijze muizen soms) maar hij heeft ook een aantal literaire verfilmingen op zijn naam staan waarvan vooral Perceval le Gallois dus een uitschieter is.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

R.I.P. Eric Rohmer, Miep Gies en Lous Haasdijk

Mochizuki Rokuro wrote:

De Oliveira blijft zo'n beetje alleen achter.

Kaneto Shindô leeft ook nog en maakt nog films, 97 jaar!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Wow! Wist niet dat-ie nog actief was.

Tijd voor een ouw lullen topic! Er zijn ook nog acteurs/actrices die de 100 naderen, maar die spelen niet meer in films. Olivia De Havilland 'loopt' volgens mij nog rond bijvoorbeeld.

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Yep (jaargang 1916, als dat echt klopt tenminste)

En zó ziet zij er nu uit:

(afbeelding)

Olivia De Havilland

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Tijd voor een ouw lullen topic! Er zijn ook nog acteurs/actrices die de 100 naderen, maar die spelen niet meer in films. Olivia De Havilland 'loopt' volgens mij nog rond bijvoorbeeld.

Olivia de Havillands 1 jaar jongere zus Joan Fontaine leeft ook nog.

Vandaag is ook tweevoudig Oscarwinnende actrice Luise Rainer 100 jaar geworden, al heeft die na de jaren '30 weinig filmwerk gedaan.

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Wat dacht je van mijn Avatar. Eli Wallach is al 94, en acteert nog steeds, zij het dan vaak in wat kleinere rolletjes.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Rust zacht, Miep.

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Hannibal schreef:

De heldin Miep Gies

Dacht dacht ik ook.

R.I.P.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Tijd voor een ouw lullen topic! Er zijn ook nog acteurs/actrices die de 100 naderen, maar die spelen niet meer in films.

Zie: Film > Cast en crew > Krass...

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

RIP Miep Gies

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mensen als Miep Gies mogen zeker ook hier wel even herdacht worden. Geweldig wat zij in de oorlog heeft gedaan. Dat zijn echte helden. Die stil hun werk doen. Hopelijk vind ze haar rust. Prachtige leeftijd, 100 jaar.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5748 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Olivia de Havillands 1 jaar jongere zus Joan Fontaine leeft ook nog.

Vandaag is ook tweevoudig Oscarwinnende actrice Luise Rainer 100 jaar geworden, al heeft die na de jaren '30 weinig filmwerk gedaan.

Al was dat geheel haar eigen keuze!

Het is zeker een gedenkwaardige dag. Naar mijn weten is zij de enige 'ster' uit de jaren '30 die de honderd heeft gehaald (en de eerste Oscarwinnaar?). In deze tijd kennen weinig mensen haar nog, maar in haar tijd behoorde ze tot de top van Hollywood. Ze had het niet haar zin in de filmindustrie, maar gezien haar leeftijd is zij duidelijk degene die het laatst lacht.

En nu maar hopen dat zij niet binnenkort in dit topic genoemd wordt....

U-96

• 11875 messages
  • 2080 votes

Hannibal wrote:

Sowieso vind ik gewoon dat iedereen, ongeacht acteur of actrice, hier vermeld mag worden.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

'Kermisklant' Henny van Voskuylen overleden

SOEST - De mannelijke helft van het accordeonduo De Kermisklanten, Henny van Voskuylen, is dinsdag op 68-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn manager bekendgemaakt. Hij stierf thuis in Soest in het bijzijn van zijn echtgenote Coby.

Kermisklanten Henny en Coby van Voskuylen. Henny en Coby van Voskuylen traden sinds 1969 op als De Kermisklanten. Ze brachten vele elpees en cd's uit, hadden vele televisie-optredens en traden jarenlang op in Nederland, België en Duitsland (als Die Kirmesmusikanten). Begin jaren zeventig werd het duo bekend met de hit De Zigeunertango.

In 1999 werd zowel Henny als Coby benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. In 1998 werd bij Henny een spierziekte ontdekt, waardoor hij genoodzaakt was te stoppen met optreden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.