• 178.256 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.882 votes
Profile

R.I.P.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Die van de Matrix?!?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ze regisseerden altijd (tenminste op de credits) als The Wachowski Brothers en niet met afzonderlijke namen als ik het wel heb. Dus hun volgende film is directed by: The Wachowski Family of The Wachowski Brothers and Sisters zeker

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

The Wachowsky She-males!

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Acteur Bernhard Droog (88) overleden

EDE - Op 88-jarige leeftijd is dinsdag de acteur Bernhard Justus Droog overleden. Na een kort ziekbed overleed Droog rond het middaguur aan een zware longontsteking in het ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede. Dit maakte een van zijn zonen dinsdag bekend. Behalve drie zonen en kleinkinderen laat Droog een echtgenote na die momenteel in Frankrijk woont.

De acteur werd geboren op 5 januari 1921 in Keulen-Dellbrück. Hij was van 1959 tot 1987 docent aan de Arnhemse Toneelschool en speelde sinds 1945 talloze rollen op toneel, in televisieseries en op het witte doek. Hij speelde in meer dan honderd toneelstukken en in veel Nederlandse speelfilms. Zijn filmcarrière begon in 1955 toen hij de leraar speelde in de film Ciske de Rat. Daarna volgden onder meer rollen in de films Kleren maken de man, Fanfare van Bert Haanstra, Wat zien ik van Paul Verhoeven, Kort Amerikaans en Erik of het klein insectenboek.

Zijn laatste rol had Droog twaalf jaar geleden in de met een Oscar bekroonde film Karakter van Mike van Diem. (ANP)

(afbeelding)

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

'Echte' Rain Man overleden

(afbeelding)

SALT LAKE CITY - De man die als inspiratie diende voor Dustin Hoffman's rol als Raymond Babbitt in Rain Man is op 58-jarige leeftijd aan een hartaanval overleden. De Amerikaan Kim Peek was een zogenoemde idiot savant, iemand met een verstandelijke handicap met onwaarschijnlijke gaven.

Het geheugen van Kim Peek was fenomenaal; 98 procent van wat hij hoorde of zag, onthield hij. Bij 'gewone' mensen ligt dit percentage op 45 procent.

Toen scriptschrijver Barry Marrow in Peek's leven kwam in 1984, veranderde diens leven drastisch. Marrow was zo onder de indruk van het talent van Peek, dat hij hem gebruikte voor de Oscar-winnende film Rain Man. De film werd zo'n succes, dat Peek gevraagd werd overal ter wereld op te treden.

De Amerikaan was een genie op het gebied van aardrijkskunde, geschiedenis, muziek en cijfers. Daar tegenover hing een zwakke motoriek. Peek kon zichzelf niet eens aankleden.

Kim Peek wordt volgende week dinsdag begraven in zijn woonplaats Salt Lake City.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Legan wrote:

R.I.P. Larry Wachowski

Welkom Lana Wachowski .

Voor al uw broodnodige info.

Artikel in Rolling Stone

Respect voor hen die durven zijn wat ze willen.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Bernhard Droog

Ajax&Filmfreak

• 3365 messages
  • 3730 votes

R.I.P. Brittany Murphy

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

R.I.P. Brittany Murphy

Ik neem aan dat dit een verkeerd gekozen smiley is...?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Nee, maar eerlijk gezegd vind ik de uitvoering van de 'emotionele smiley (met traan)' erg slecht te onderscheiden van de normale.

Alfred Mok

• 128 messages
  • 191 votes

R.I.P. Rain Man.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Alfred Mok wrote:

R.I.P. Rain Man.

Ik heb iets gemist geloof ik?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Redlop wrote:

(quote)

Ik heb iets gemist geloof ik?

YouTube - Kim Peek - The Real Rain Man [1/5]

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik was al op Imdb gaan zien of Dustin Hoffman was gestorven...

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Striptekenaar van Rik Ringers overleden

BRUSSEL - Striptekenaar Gilbert Gascard, bekend geworden onder zijn pseudoniem Tibet, is zondag overleden op 78-jarige leeftijd. Gascard werd geboren in het Franse Marseille, maar bracht het grootste deel van zijn leven in België door.

Hij verwierf vooral faam door zijn boeken over Ric Hochet, die in de Nederlandse vertaling Rik Ringers werd genoemd. Van deze detectiveverhalen verschenen sinds 1955 76 albums. De scenario's werden geschreven door de Belg André-Paul Duchâteau.

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

'Tibet' was een van de laatsten der 'oude garde' van striptekenaars.

Zijn westernstrip ' Chick Bill', jarenlang te lezen in het weekblad Kuifje, was zeer populair.

Daar heb ikzelf heel wat plezier aan beleefd.

R.I.P. 'Tibet'.

(afbeelding)

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Gilbert Gascard

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Comedienne Jean Carroll is op 1 januari op 98 jarige leeftijd overleden.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P. Carroll...!

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Jean Carroll

606

• 23876 messages
  • 12266 votes

R.I.P.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

R.I.P Jean Carroll! Mooie leeftijd, dat wel.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Lous Haasdijk overleden

(afbeelding)

Voormalig tv-presentatrice Lous Haasdijk (71) is overleden. Haasdijk was onder meer omroepster, presentatrice van het NOS Journaal en panellid van de quiz Babbelonië. Door de grote bril die ze droeg was Haasdijk indertijd een opvallende verschijning.

Na haar tv-carrière begon ze een modezaak in het Noord-Hollandse Bergen. Ter gelegenheid van het vijftigjarig jubileum van het NOS Journaal in 2006 kroop ze nog één keer achter de presentatiedesk.

606

• 23876 messages
  • 12266 votes

R.I.P. Lous Haasdijk

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Goh, zie haar nu net op TV in een oud spelletjes-programma op 'Best'.

Herinner mij haar ook nog als (goede) presentatrice van modeshows, uit de periode dat mijn ex mannequin was.

R.I.P. Loes.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik was destijds helemaal hoteldebotel van Lous in Babbelonië, zat ze ervoor niet in de Weekendquiz?

Ik denk dat mijn moeder er vanavond over aan de telefoon hangt.

RIP Lous.

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Ja, dát is het programma dat nu op herhaling te zien is op 'Best', 'Babbelonië'.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Toevallig zag ik dit weekend een oude uitzending van Babbelonië en vroeg me af hoe het met haar ging.

Een zeer charmante vrouw!

Vreselijk voor haar nabestaanden dat ze zo plotseling is overleden.

RIP lous

(afbeelding) van het Babellonië-panel leeft alleen Willem Duys nog...En hij was de oudste van het stel.....

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Ik herinner me Lous Haasdijk niet meer als nieuwslezeres, maar vooral als iemand met het beroep panellid. Beweren dat ze voornamelijk bekend was van Babbelonië, doet haar ernstig tekort. Ze was toch ook een van de pijlers van Wie van de Drie?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.