- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14444 votes
Ik was enigzins verbaasd over de dood van Jerry van Rooyen. Ken hem van de fantastische CD "Jerry van Rooyen at 250 Miles Per Hour", waarop nummers staan van enkele pulpfilms. Verder kende ik de man niet en wist ook niet dat hij tot op latere leeftijd nog bezig was met muziek.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Komaan, dat is toch een gespreksonderwerp bij de gemeenschap.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
wo 23 sep 2009, 07:08
Actrice Ann Hasekamp overleden
RIJSWIJK - Actrice Ann Hasekamp is dinsdagavond op 82-jarige leeftijd overleden, slechts enkele maanden na haar man Ton Lutz. Dat heeft haar stiefdochter Stans Lutz bekendgemaakt.
Hasekamp speelde in diverse Nederlandse series en films waaronder De Anna (1983) en AfFair Play (1995). Haar meest recente filmrol speelde zij in 2006, in de film Oorlogsrust.
Als theateractrice speelde Ann Hasekamp in veel toneelstukken, waaronder Sartre's Huis Clos en Pinters De Thuiskomst. Voor haar acteerprestaties ontving ze in 1992 de onderscheiding van Ridder in de Orde van Oranje Nassau.
Hasekamp speelde vanaf de jaren 40 bij diverse Nederlandse toneelgezelschappen, waaronder het Rotterdams Toneel, Toneelgroep Centrum en sinds halverwege de jaren 70 bij het Publiekstheater, dat later opging in Toneelgroep Amsterdam.
Ann Hasekamp en Ton Lutz, 1990
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Robert Ginty, star of action films such as "The Exterminator" who also wrote, produced and directed, died of cancer Monday in Los Angeles. He was 60.
The rugged thesp was mostly known for his tough guy roles in B-movies, but in addition to writing and directing TV shows and films, he directed experimental theater productions and dabbled in painting and photography.
Ginty's first major role were in Hal Ashby's "Coming Home" and as recurring character on series "Baa Baa, Black Sheep." More recently, he became a theater director, directing productions such as a Toronto rap/hip hop version of "A Clockwork Orange."
Among his TV roles were playing Thomas Craig Anderson on "The Paper Chase," and recurring roles on "Hawaiian Heat" and "Falcon Crest."
After starring in "The Exterminator" in 1980, Ginty went on to star in a string of action movies such as "Gold Raiders," "Cop Target," "The Alchemist," "Gold Raiders," "The Scarab" and "Exterminator 2." He wrote, directed and starred in "The Bounty Hunter" and then began directing for episodic television.
Ginty was nominated for a Cable Ace award on HBO series "Dream On" and directed shows including "China Beach," "Evening Shade," "Nash Bridges," "Lois & Clark: The New Adventures of Superman," "Charmed" and "Xena: Warrior Princess."
In recent years, his career took a different direction as he worked in Canada, France, Ireland and Italy as a theater director and as an artist in residence at Harvard U.
Born in New York, he studied acting at the Actors Studio and Yale, and then begin acting in theater productions. Moving to Hollywood, Ginty began guest starring in tv shows and appeared in small roles in the films "Bound for Glory" and "Two Minute Warning."
He is survived by his wife Michelle and son James Francis, an actor.

R.I.P.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14444 votes
Wow! Pas nog enorm genoten van The Exterminator. Erg onverwacht dit nieuws! 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Oud KRO-presentator Bob Bouma (79) overleden

In zijn woonplaats Baarn is verleden week op 79-jarige leeftijd voormalig televisiepresentator Bob Bouma overleden. Bouma is woensdag in besloten kring gecremeerd, maakte zijn familie bekend.
Bouma presenteerde vroeger onder meer het tv-programma 'Voor een briefkaart op de eerste rang', dat begin jaren tachtig van het scherm verdween. Ook is hij presentator geweest van de KRO-quiz Cijfers en Letters. In het programma Hints van Frank Kramer was hij samen met actrice en zangeres Marijke Merckens een van de teamcaptains.
In 2006 werkte hij nog mee aan het Max-programma TV Comeback. Hij is de broer van voormalig actrice Maya Bouma. Bob Bouma was de zoon van wijlen Siebe Jan Bouma, stadsarchitect van Groningen en de stedenbouwkundig ontwerper van Madurodam.
Veel naar gekeken... Voor een Briefkaart op de eerste rang. Was bij vlagen een lastige filmkwis.
R.I.P.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Ik keek in mijn jeugd/tienertijd vaak naar die quiz.
Zoveel programma's waar je info over nieuwe films kon halen, had je toen niet (met het internet is dat allemaal veel makkelijker nu).
Zat ik te kijken in de hoop er iets van de nieuwst Bondfilm te gaan zien. Ik weet nog dat hij als eerste beelden (de trailer) van Never say never again had.
Bob Bouma rust in vrede.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er was dan wel een hele discussie over het wel/niet plaatsen van misdadigers en andere onfrisse figuren. Maar deze is wel film gerelateerd: Susan Atkins (de moordenares van Sharon Tate) is gisteren overleden.
In de Verenigde Staten is Susan Atkins op 61-jarige leeftijd overleden. De vrouw die de hoogzwangere actrice Sharon Tate in 1969 om het leven bracht, bezweek aan de gevolgen van kanker in een gevangenis in Californië.
Atkins, die in totaal 38 jaar in de cel heeft gezeten, was lid van de sekte rond Charles Manson. In augustus 1969 bracht zij met drie anderen zeven mensen om met een mes.
Ook Sharon Tate (foto), de toenmalige vrouw van regisseur Roman Polanski, moest die actie bekopen met haar leven. Atkins werd veroordeeld tot levenslang.

De doodzieke vrouw heeft welgeteld dertien keer om genade gevraagd, maar autoriteiten weigerden om haar vrij te laten. Eerder moest er al een been geamputeerd worden bij Atkins. Bron: Gazet van Antwerpen/Het Nieuwsblad.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom? Omdat ze haar niet eerder vrij lieten?
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Ja, vreemde reactie. Die mensen zijn toen gewoon afgeslacht, lijkt me niet dat je medelijden met zulke compleet gestoorde moordenaars moet hebben.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bij Charles Manson denk ik altijd meteen aan die geweldige South Park aflevering over hem 

BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Ja, vreemde reactie. Die mensen zijn toen gewoon afgeslacht, lijkt me niet dat je medelijden met zulke compleet gestoorde moordenaars moet hebben.
Als ze berouw tonen moeten de Godvrezende Christelijke Amerikanen dat natuurlijk wel. Maar ik besef dat selectief geloven heel populair is.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Daarbij lijkt het me niet dat zo'n vrouw (minus een been) nu op een killing spree gaat maar laat ik niet te politiek worden
. Ik geloof niet dat een R.I.P. op zijn plaats is, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Als je waarde hecht aan het "In Vrede Rusten" dan geloof je blijkbaar in een hiernamaals. ALS je al tot die club behoort, en je noemt jezelf ook nog Christen, dan zou je ook waarde moeten hechten aan het feit dat Jezus aan het kruis nog een moordenaar vergeven heeft.
Als je iemand geen rust wil gunnen na zijn/haar dood, maar je vindt religie maar poppenkast, dan snap je het zelf gewoon even niet meer.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Als je waarde hecht aan het "In Vrede Rusten" dan geloof je blijkbaar in een hiernamaals. ALS je al tot die club behoort, en je noemt jezelf ook nog Christen, dan zou je ook waarde moeten hechten aan het feit dat Jezus aan het kruis nog een moordenaar vergeven heeft.
Als je iemand geen rust wil gunnen na zijn/haar dood, maar je vindt religie maar poppenkast, dan snap je het zelf gewoon even niet meer.
Ik denk dat iedereen zijn eigen interpretatie mag geven aan het begrip Rest in Peace.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik denk dat iedereen zijn eigen interpretatie mag geven aan het begrip Rest in Peace.
Dat deed ik hier net ja... 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Deze snap ik inderdaad niet meer.....
Je kan toch prima in het hiernamaals geloven (in welke vorm dan ook) en religie poppenkast vinden. Ik wel tenminste.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Je kan toch prima in het hiernamaals geloven (in welke vorm dan ook) en religie poppenkast vinden. Ik wel tenminste.
"Geloven" is mijns inziens een vorm van religie (welke dan ook).
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Niet als het "hiernamaals" een oordeel velt over je verrichtingen op aarde. Daar waar het hele R.I.P. op gebaseerd is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.