- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
North & South, dat was toch wel zijn rol. De rol die hem internationaal bekend maakte. Een groot deel van de serie liep hij met een kruk rond. Je moet maar durven. Voor hetzelfde geld wordt je in het vervolg alleen nog als kreupele gecast en bijvoorbeeld niet als dansleraar! RIP Patrick Swayze.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb vage herrinnering aan Ghost, die ik als kind leuk vond, al zijn die herrinneringen zo vaag dat ik niet eens op de film kan stemmen. Het is tekenend dat ik bij de naam Swayze het eerste denk aan Dirty Dancing terwijl ik die film nooit zag. In Swayze-films die ik in recentere jaren zag, Donnie Darko en Point Break schieten me te binnen, leverde hij een bijdrage aan de onvoldoende die de films kregen en ook het stuk van Road House dat ik zag nodigde niet uit om de film in zijn geheel te bekijken.
Tja, ik kan hier wel ineens gaan roepen wat een ondergewaardeerde en fijne acteur het was, maar ik kan heel slecht tegen dergelijke hypocrisie. Wat ik wel oprecht meen is dat ik het hem absoluut niet gun om zo vroeg gestorven te zijn, via zo'n lange lijdensweg. Ik hoop dat hij in vrede rust.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Het is triest. Als acteur vond ik hem niet veel aan, maar zijn gevecht tegen kanker wat voortdurend in de media langskwam vond ik bewonderingwaardig.
lebowski
-
- 173 messages
- 324 votes
Denk naast zijn grote successen toch allereerst aan City of Joy, waarin hij toch aardig staat te spelen. Denk dat hij nooit de waardering kreeg die hij misschien verdiende door zijn looks en muscles, hoewel hij uiteraard geen A-categorie was. Zelf zei hij: Good-looking people turn me off, myself included.
R.I.P.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Road House en Ghost zijn mij toch het meest bijgebleven
. Hij heeft heel wat gegeven aan de film/tv wereld. En Ik vind het zielig voor hem en zijn familie dat hij met zoveel pijn uit de wereld is gegaan.

Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Rust zacht Patrick! Een man zonder capsones! Heeft zolang gestreden, zonder de moed op te geven! Het seksymbool van de jaren 80, de hartenveroveraar van miljoenen meisjes, de charmante dansfilms, de ruige series, de ontroerende chickflicks.....He did it al, Patrick we will all miss you!
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Dit zijn nou RIP berichten die ertoe doen. Niet zomaar klakkeloos RIP bij elke overledene neerklakken om het neerklakken, maar welgemeende vaarwelberichten.
Ook ik zou een RIP willen plaatsen bij Patrick Swayze, een man die ik zeker mocht en vooral in de jaren '80 veel memorabels heeft achtergelaten. Erg jammer.
coldheaven
-
- 623 messages
- 188 votes
Hij speelde nog een mooie bijrol in de recente film Powder Blue. Deed m'n pa en ik wel even opkijken, want de opnames zouden dan tussen z'n chemotherapieën door geweest moeten zijn, toch?
Enfin, R.I.P. Patrick Swayze
coldheaven
-
- 623 messages
- 188 votes
North & South, dat was toch wel zijn rol. De rol die hem internationaal bekend maakte.
Ik denk toch dat dat óf met The Outsiders óf in Dirty Dancing was.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Comic actor Henry Gibson dies

Henry Gibson, the American character actor who came to fame in the 1960s and more recently played a cantankerous judge on television's Boston Legal, has died. He was 73.
Gibson's son, James, said Gibson died on Monday at his home in Malibu, California, after a brief battle with cancer.
Gibson is best known in the US for his role reciting offbeat poetry on the sketch comedy show Rowan & Martin's Laugh-In, which ran from 1968 to 1973.
He has appeared in several films, including The Long Goodbye and Nashville, which earned him a Golden Globe nomination.
His most memorable roles included playing the befuddled priest in Wedding Crashers and voicing Wilbur the Pig in the animated Charlotte's Web.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
R.I.P.
Vooral z'n kleine rol in Magnolia vond ik enorm goed.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
De Franse zanger Filip Nikolic is dood in zijn huis aangetroffen.
Doodsoorzaak is een overdosis drugs.
Nikoliv was een populaire artiest in jaren 90...Hij maakte deel uit van de jongensgroep 2 be 3.
Filip was eens turn-kamioen van Frankrijk....Ook speelde hij in films en TV-series.
Hij was bezig met zijn eerste solo-album,toen hij onlangs opgenomen werd met psychische klachten.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Zangers MARY TRAVERS is overleden.
Zangers Mary Travers lid van het beroemde trio "Peter Paul & Mary"is op 62 jarige leeftijd in een ziekenhuis in Connecticut overleden.
Mary leed aan kanker.
Hits oa:If I Had a Hammer" "Lemon Tree," "Leaving on a Jet Plane" "Puff (The Magic Dragon.)" en Blowin' in the Wind"
Het trio Peter, Paul and Mary is een Amerikaanse folkgroep uit de jaren zestig. Het trio bestond uit Peter Yarrow, Noel "Paul" Stookey en Mary Travers.
De groep werd in 1961 samengesteld door manager Albert Grossman, met de bedoeling een "supergroep" te vormen. Hun eerste album bevatte de hit 'If I had a Hammer, geschreven door Pete Seeger. Het album stond tien maanden in de Billboard Top 10. In 1963 coverden ze Blowin' in the Wind van Bob Dylan, wat een internationale hit werd. Puff, the Magic Dragon uit 1963 werd een song met een eigen legende.
Ze gingen uit elkaar in 1970, maar hadden solo minder succes. In 1978 kwamen ze weer samen voor een benefietconcert, en sindsdien maken ze weer platen en treden ze weer op.
lebowski
-
- 173 messages
- 324 votes
Nog niet gememoreerd, een Grote Nederlander is van ons heengegaan. Opvallende componist, arrangeur, jazzpionier, leverancier van funky werkjes, scores bij Duitse cult-films en producent van onder meer Quincy Jones, Marlene Dietrich en Michel Legrand.

Luister naar een van zijn bekendste stukken.
R.I.P.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ken hem alleen van kleine rolletjes in The Blues Brothers en Magnolia, maar dat hij zelfs met zulke kleine bijdrages iets gedenkwaardigs aflevert zegt wel wat over zijn talent. Rust in vrede.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice Dorothy Coonan overleden.
Dorothy Coonan is op 95 jaige leeftijd overleden.
Coonan was een bekende showgirl in een aantal beroemde "Busby Berkeley-films".
Ze was o.a te zien in : Broadway Melody," "Whoopee," "Kiki," "Palmy Days," "42nd Street" en "Gold Diggers of 1933"
Regisseur William Wellman gaf haar een rol in de 1933 film "Wild Boys of the Road",en trouwde een jaar later met haar.
Dorotht stopte met films en ging verder als echtgenote en moeder.
Het huwelijk tussen Coonan en Wellman duurde bijna 40 jaar tot de dood van Wellman.
Ze kreeg 7 kinderen,waarvan er enkele ook in de filmwereld werkzaam zijn : ActriceCissy Wellman, Actrice Gloria Wellman,
'Kathleen 'Kitty' Wellman' , Maggie Wellman, Acteur Michael Wellman, en Acteur William Wellman Jr. ...
In deze beroemde clip,is Dorothy te zien op 0.30....
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
R.I.P. Michael Jackson
Yeah, right...
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Kut, het is nog waar ook.
Alsof je dat nog niet wist.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Alsof je dat nog niet wist.
Tja dat kun je ook niet weten als je maar af en toe tv kijkt.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
R.I.P. Jerry van Rooyen, en Dorothy Coonan
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Mijn oma is ook dood, ze speelde vroeger een heel kleine rol in 1 of ander flutfilmpje. Ik zou graag wat R.I.P.'s willen horen...
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76931 votes
Sorry van je oma maar weet je echt niet waarin ze speelde dat zou je toch moeten weten...
coldheaven
-
- 623 messages
- 188 votes
Mijn oma is ook dood, ze speelde vroeger een heel kleine rol in 1 of ander flutfilmpje. Ik zou graag wat R.I.P.'s willen horen...
Maak je nou een grapje?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.