• 178.307 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.376.964 votes
Profile

R.I.P.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

RIP

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

RON SILVER (62) OVERLEDEN

(afbeelding)

NEW YORK (CNN) -- Actor and political activist Ron Silver, who played a recurring role in TV's presidential drama "The West Wing," and who also let his political views play out in real life, died Sunday after a two-year battle with esophageal cancer, according to a colleague.

Robin L. Bronk, executive director of The Creative Coalition, said Silver, a New York native, died in his sleep with his family around him.

Silver's many roles included playing political consultant Bruno Gianelli in "The West Wing," and attorney Alan Dershowitz in the movie "Reversal of Fortune."

"Nothing could hold Ron back, not even a debilitating illness. His contributions as an artist and activist will never be forgotten," said Bronk, who runs an organization founded in 1989 by Silver, actor Christopher Reeves and other prominent figures in the arts as a political advocacy organization for the entertainment industry.

Silver's politics moved from working for the Democratic Party and its candidates for most of his life to becoming a supporter of many Republican candidates and causes, with the shift occurring after the 9/11 terrorist attacks. He was quoted as saying the terrorist attacks and the Democratic Party's policies regarding terrorism had persuaded him to become a political independent.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Inderdaad, West Wing.

R.I.P.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bruno Gianelli...

RIP Ron

Je was awesome in The West Wing.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

RIP Ron

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Veel te jong zeg, 62. Zo oud is mijn vader ook...!

RIP Ron

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

RIP Ron

Mescaline

• 7089 messages
  • 3227 votes

RIP Ron

Kon hem van Blue Steel..

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Actrice Natasha Richardson overleden.

Natasha Jane Richardson (Londen, 11 mei 1963 - New York City, 18 maart 2009) was een Britse actrice.

Ze was vooral bekend van haar toneelrollen en won in 1988 een Tony Award voor haar rol in de musical Cabaret. Daarnaast heeft ze ook in films gespeeld, waaronder Waking Up in Reno, Nell, The Parent Trap, Maid in Manhattan, Gothic, waarin ze de rol van Mary Shelley had, en Wild Child.

Richardson was een dochter van de bekende actrice Vanessa Redgrave en de regisseur Tony Richardson. Ze was getrouwd met acteur Liam Neeson en heeft twee zoons, Michael en Daniel. Op maandag 16 maart 2009 kreeg Richardson een ernstig ski ongeluk. Twee dagen later werd ze hersendood verklaard. Natasha Richardson overleed op 18 maart 2009.

(afbeelding)

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Het lullige is dat het helemaal niet zo'n heftig ongeluk was. Ze stond lachend weer op en pas later die dag begon ze hoofdpijn te krijgen.

"She was talking and joking after the fall, resort officials said. But she was later taken to a hospital for treatment"

According to a statement from Mont Tremblant Ski Resort, Richardson fell during a lesson on a beginners' trail.

"She did not show any visible sign of injury, but the ski patrol followed strict procedures and brought her back to the bottom of the slope and insisted she should see a doctor," the statement said.

Richardson, accompanied by her instructor, returned to her hotel, but about an hour after the fall was "not feeling good," the statement said. An ambulance was called, and Richardson was taken to a local hospital before being transferred to Hopital du Sacre-Coeur in Montreal. From there she was transferred to Lenox Hill Hospital in New York City.

Zo zie je maar... 't Is een complex vehikel... zo'n lichaam.

R.I.P.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13412 votes

bijzonder spijtig nieuws dit, natuurlijk. RIP

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

R.I.P Natasha Richardson (volgens mij in the Parent Trap gezien, toch, met Lindsay Lohan?).

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5750 votes

Hoe kan je in hemelsnaam overlijden aan een kleine val waar je, als je haar mag/mocht geloven, nieteens veel pijn aan had?!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

RIP Natasha

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

soom wrote:

R.I.P Natasha Richardson (volgens mij in the Parent Trap gezien, toch, met Lindsay Lohan?).

Ze speelde ook steengoed in Nell, een film met Jodie Foster.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Handmaid's Tale heb ik d'r gezien , Gothic, Nell inderdaad. Comfort of Strangers, dat soort dingen.

eRCee

• 13443 messages
  • 1978 votes

matthijs_013 wrote:

Hoe kan je in hemelsnaam overlijden aan een kleine val waar je, als je haar mag/mocht geloven, nieteens veel pijn aan had?!

Het zal waarschijnlijk een bloeding zijn geweest in het hoofd.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

R.I.P. Ron Silver en Natasha Richardson

Artemis

• 3868 messages
  • 2402 votes

RIP

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

RIP

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

RIP

Vreselijk dit

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Had vrouw Liam Neeson nog geleefd als eerste ambulance niet was weggestuurd?

De eerste ziekenwagen die in het skioord Mont Tremblant, in de buurt van Montreal, aankwam nadat actrice Natasha Richardson ten val was gekomen, werd weer weggestuurd. Dat verklaarde een ambulancier in de Canadese pers, zo meldt Fox News.

Richardson, de echtgenote van acteur Liam Neeson en dochter van actrice Vanessa Redgrave, kwam maandag tijdens een skiles voor beginners ten val en is gisteren in New York overleden.

De ambulanciers die het eerst ter plaatse arriveerden, kregen te horen dat hun interventie niet nodig was, vertelt ambulancier Coderre in de krant Globe and Mail. "Ze kregen haar zelfs niet te zien". Later werd een andere ziekenwagen opgeroepen om naar haar hotel te komen, maar tegen die tijd was haar toestand al veel verslechterd.

Het is niet meteen duidelijk wie de eerste ziekenwagen wegstuurde en waarom, maar een woordvoerder van het skioord stelde dinsdag dat Richardson aanvankelijk stelde dat ze geen zorgen behoefde. "Ze zag er ook niet gekwetst uit en kort na de val stapte ze al weer. Ze vertoonde geen verwondingen maar onze mensen volgden de standaard procedure en brachten haar naar beneden en drongen er op aan dat ze een dokter zou zien".

De skileraar en een verantwoordelijke van de skipiste begeleidden haar naar haar hotel, waar ze er nog eens op aandrongen dat er een dokter moest komen.

Nog volgens ambulancier Coderre komt het wel vaker voor dat mensen die een hoofdtrauma hebben opgelopen ervan overtuigd zijn dat hen niks mankeert, een foute inschatting die hen het leven kan kosten. Artsen noemen het "talk and die syndrome".

Een uur later werd Natasha Richardson onwel en werd een tweede ambulance opgetrommeld. Die voerde haar naar het ziekenhuis in Montreal, 80 kilometer verderop. Toen was het echter al te laat. (hln.be)

(afbeelding)

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

RIP

Spetie

• 38871 messages
  • 8159 votes

R.I.P.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

99 uit 100x is er ook niks aan de hand dan. Kan het me goed voorstellen dat als ze er geen last van had in het begin dat ze besloot niet te gaan. Maar Zelva heeft wel een punt, had ze maar moeten luisteren.

Heel jammer.

Rip.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Ongelooflijk, wel triest zeg!

RIP

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Nell, The Parent Trap en Maid in Manhattan heb ik een aantal jaren terug gezien en ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nog wist wat Richardson daarin deed. Echter heb ik toevallig vandaag een college gehad waarin The Comfort of Strangers vertoond werd en waarin ze een hoofdrol had. Geen overdonderende rol, maar wel prima gespeeld. Mooie vrouw ook. Jammer dat ze op zo'n jonge leeftijd op zo'n manier moest sterven.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Jee, ik zat gisternacht wat op internet (Imdb) te surfen. Via via las ik dat Julia Roberts ooit gedate zou hebben met Liam Neeson. Ik vond dat een aparte combinatie, en toen ging ik even bij Neesons profiel kijken en las ik dat ie al jaren getrouwd was met Natasha Richardson. Ik klikte ook op Richardsons profiel en daar stond verder niks 'bijzonders' bij. Lees ik toevallig net op een krantensite dat zij net is overleden...

Heel triest voor Liam en hun kinderen. Haar als actrice kende ik niet, maar Liam zie ik erg graag. Heeft ook een erg amaibele verschijning en uitstraling

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.