• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.420 actors
  • 9.376.759 votes
Profile

R.I.P.

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Hoorde pas later van het overlijden van Wesly Craven en ik respecteer zijn bijdragen en toewijding aan het horrorgenre. Desondanks was ik nooit onder indruk van zijn films, op nightmare on elmstreet na want dát was gewoon een brok kunst. Helaas werd het voor mij met deel 3-5 pas echt leuk en vind ik weinig aan o.a. last house on the left, serpent and the rainbow en vooral scream dat mi een van dé overhyptste films is aller tijden, maar ik gunde hem dit succes van harte. Bijzonder dat Wes ook afleveringen van the twilight zone 1985 heeft geschoten: a little peace and quiet is a must see, dat verhaal liet een diepe krater bij me achter!!

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

In Memoriam: Mario Caiano (13-2-1933 - 20-9-2015) regisseur van talloze peplum, western en andere films.

http://i57.tinypic.com/4iohfl.jpg

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5983 votes

Mario Caiano - MovieMeter.nl

Goh. Maarliefst 26 films van deze regisseur op MM.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5983 votes

Acteur Peter Oosthoek (81) overleden | Theater | de Volkskrant

Hij was vooral bekend als toneelacteur.

In 2009 speelde hij naast Rijk de Gooyer en Pierre Bokma in de film Happy End. Oosthoek speelde ook rollen in tv-series zoals Oud Geld en Wilhelmina. In 2012 speelde hij prins Claus in de tv-serie Beatrix, Oranje onder vuur.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wat jammer, verheugde me er al op om haar terug te zien in het nieuwe seizoen van Twin Peaks.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Wat erg. Zo jong nog...

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

In Memoriam: John Guillermin, regisseur

John Guillermin

Voor mij persoonlijk vooral de regisseur van twee van de beste Tarzan films ooit: "Tarzan's Greatest Adventure" (1959) en "Tarzan Goes to India" (1962) en de uitstekende western "The Tracker"(1988)

Roger Thornhill

• 6017 messages
  • 2447 votes

En natuurlijk de man aan het roer van het nog altijd vermakelijke hoogtepunt in de jaren-70-rampenfilm-cyclus: The towering inferno (1974).

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

In Memoriam Henning Mankell (67) Zweeds schrijver van talrijke verfilmde boeken.

Vooral zijn misdaadserie Wallander werd wereldberoemd, en in TV series door drie verschillende acteurs vertolkt.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Kan nog niet veel vinden, maar 't is wel echt waar?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Huh? Echt waar? Kan het niet geloven ...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

De bronnen verwijzen allemaal naar het bron artikel van Liberation. Nog niks in het Engels gevonden...

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Helaas nog nooit iets van haar gezien. Ik wist wel dat ze een vrij bekende naam was binnen het filmmilieu. Misschien toch maar eens "Jeanne Dielman" kijken. RIP.

beavis

• 6627 messages
  • 14803 votes

veel te vroeg...

RIP Chantal Akerman

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Veel te vroeg inderdaad.

Wat is ze hier trouwens mooi...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Inmiddels inderdaad overal bevestigd. Hoe 'moeilijk' je haar werk als kijker ook mag vinden of ervaren hebben. Haar werk is ontegenzeggelijk invloedrijk geweest. Ik heb er zelf zowel intens van genoten, Les Rendez-vous d'Anna is mijn favoriet, als onherroepelijk mee geworsteld door de weerbarstigheid en gesloten aanpak.

RIP Chantal Akerman

Le Monde suggereert suicide, die onder meer zou samenhangen met een breakdown na de zeer slechte ontvangst van haar laatste film in Locarno en een geschiedenis van depressieve klachten. Naaste medewerkers spreken echter ook over een dood al eerder dan vandaag. Haat dood komt in elk geval onverwacht.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hmm, was sowieso een regisseuse waar ik eens iets van wou gaan zien. Dat het zelfdoding is geweest, lijkt al officieel te zijn? Bij het nakijken of ze films van haar in de bibliotheek hadden vond ik dit:

Levensloop

Akerman kwam uit een Joodse familie. Haar grootouders en haar moeder werden naar Auschwitz gedeporteerd. Na haar opleiding aan het INSAS emigreerde ze naar New York. Daar maakte ze haar eerste korte film en haar eerste lange speelfilm Hôtel Monterey. Vervolgens keerde ze terug naar Frankrijk. Enkele films uit haar carrière zijn Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975), waar Henri Storck de rol speelt van een prostitueebezoeker, de muzikale komedie Golden Eighties (1986) en Un divan à New York (1996, met William Hurt en Juliette Binoche).

Chantal Akerman overleed in 2015 op 65-jarige leeftijd door zelfdoding.

Al lijkt dat bij nader inzien gewoon een exacte kopie van Wikipedia te zijn

Spetie

• 38871 messages
  • 8159 votes

RIP Chantal Akerman. Ik moet nog zeker meer van haar zien, maar Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles was destijds wel een aangename kennismaking.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zie hier het probleem:

At its premiere at the Locarno Film Festival in Switzerland, “No Home Movie” was booed, devastating Ms. Akerman, who friends said had been in a dark place of late, and who had previously had emotional breakdowns.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Hmm, het lijkt wel of dat er een zelfmoord-virus over de film/literaire wereld trekt de afgelopen maanden. En dan was je al niet zo vrolijk, blegh! Jeanne Dielman nog altijd niet gezien maar daar zal ik nu wel eens wat meer vaart achter zetten, zeker een van de meest invloedrijke vrouwelijke regisseurs, zeker in Europa. R.I.P!

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Las vanmiddag het intens trieste bericht. Er hangen hier sinds een paar maanden een paar ingelijste filmposters in huis. Een ervan is van News From Home. En Jeanne Dielman maakt haar tot een eeuwige heldin. Vind het nog altijd ongelofelijk dat iemand dat op 25-jarige leeftijd heeft gemaakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.