- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
PEN15
-
- 1281 messages
- 637 votes
Hoorde pas later van het overlijden van Wesly Craven en ik respecteer zijn bijdragen en toewijding aan het horrorgenre. Desondanks was ik nooit onder indruk van zijn films, op nightmare on elmstreet na want dát was gewoon een brok kunst. Helaas werd het voor mij met deel 3-5 pas echt leuk en vind ik weinig aan o.a. last house on the left, serpent and the rainbow en vooral scream dat mi een van dé overhyptste films is aller tijden, maar ik gunde hem dit succes van harte. Bijzonder dat Wes ook afleveringen van the twilight zone 1985 heeft geschoten: a little peace and quiet is a must see, dat verhaal liet een diepe krater bij me achter!!
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2566 votes
http://m.tmz.com/#Article/2015/09/19/jackie-collins-novelist-dead-death
Jackie Collins died.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
In Memoriam: Mario Caiano (13-2-1933 - 20-9-2015) regisseur van talloze peplum, western en andere films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Goh. Maarliefst 26 films van deze regisseur op MM.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2566 votes
http://m.tmz.com/#Article/2015/09/21/jack-larson-jimmy-olsen-superman-dead-87
Jimmy olsen dies at 87 of age.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Acteur Peter Oosthoek (81) overleden | Theater | de Volkskrant
Hij was vooral bekend als toneelacteur.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat jammer, verheugde me er al op om haar terug te zien in het nieuwe seizoen van Twin Peaks.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2566 votes
http://m.tmz.com/#article/2015/09/29/jim-carrey-girlfriend-cathriona-white-commits-suicide/
Jim carrey's girlfriend commits suicide!!!
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
In Memoriam: John Guillermin, regisseur
Voor mij persoonlijk vooral de regisseur van twee van de beste Tarzan films ooit: "Tarzan's Greatest Adventure" (1959) en "Tarzan Goes to India" (1962) en de uitstekende western "The Tracker"(1988)
Roger Thornhill
-
- 6017 messages
- 2447 votes
En natuurlijk de man aan het roer van het nog altijd vermakelijke hoogtepunt in de jaren-70-rampenfilm-cyclus: The towering inferno (1974).
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
In Memoriam Henning Mankell (67) Zweeds schrijver van talrijke verfilmde boeken.
Vooral zijn misdaadserie Wallander werd wereldberoemd, en in TV series door drie verschillende acteurs vertolkt.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Ach jee: Chantal Akerman
Weinig Engelstalige bronnen, maar ja. Mort de la cinéaste Chantal Akerman - Culture / Next - next.liberation.fr
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ach jee: Chantal Akerman
Weinig Engelstalige bronnen, maar ja. Mort de la cinéaste Chantal Akerman - Culture / Next - next.liberation.fr
Yikes!
RIP
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Nederlandstalige bron:
Belgische cineaste Chantal Akerman is overleden - deredactie.be
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes

Kan nog niet veel vinden, maar 't is wel echt waar?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
De bronnen verwijzen allemaal naar het bron artikel van Liberation. Nog niks in het Engels gevonden...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Helaas nog nooit iets van haar gezien. Ik wist wel dat ze een vrij bekende naam was binnen het filmmilieu. Misschien toch maar eens "Jeanne Dielman" kijken. RIP.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Inmiddels inderdaad overal bevestigd. Hoe 'moeilijk' je haar werk als kijker ook mag vinden of ervaren hebben. Haar werk is ontegenzeggelijk invloedrijk geweest. Ik heb er zelf zowel intens van genoten, Les Rendez-vous d'Anna is mijn favoriet, als onherroepelijk mee geworsteld door de weerbarstigheid en gesloten aanpak.
RIP Chantal Akerman
Le Monde suggereert suicide, die onder meer zou samenhangen met een breakdown na de zeer slechte ontvangst van haar laatste film in Locarno en een geschiedenis van depressieve klachten. Naaste medewerkers spreken echter ook over een dood al eerder dan vandaag. Haat dood komt in elk geval onverwacht.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Hmm, was sowieso een regisseuse waar ik eens iets van wou gaan zien. Dat het zelfdoding is geweest, lijkt al officieel te zijn? Bij het nakijken of ze films van haar in de bibliotheek hadden vond ik dit:
Akerman kwam uit een Joodse familie. Haar grootouders en haar moeder werden naar Auschwitz gedeporteerd. Na haar opleiding aan het INSAS emigreerde ze naar New York. Daar maakte ze haar eerste korte film en haar eerste lange speelfilm Hôtel Monterey. Vervolgens keerde ze terug naar Frankrijk. Enkele films uit haar carrière zijn Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975), waar Henri Storck de rol speelt van een prostitueebezoeker, de muzikale komedie Golden Eighties (1986) en Un divan à New York (1996, met William Hurt en Juliette Binoche).
Chantal Akerman overleed in 2015 op 65-jarige leeftijd door zelfdoding.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8159 votes
RIP Chantal Akerman. Ik moet nog zeker meer van haar zien, maar Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles was destijds wel een aangename kennismaking.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Hmm, het lijkt wel of dat er een zelfmoord-virus over de film/literaire wereld trekt de afgelopen maanden. En dan was je al niet zo vrolijk, blegh! Jeanne Dielman nog altijd niet gezien maar daar zal ik nu wel eens wat meer vaart achter zetten, zeker een van de meest invloedrijke vrouwelijke regisseurs, zeker in Europa. R.I.P! 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Las vanmiddag het intens trieste bericht. Er hangen hier sinds een paar maanden een paar ingelijste filmposters in huis. Een ervan is van News From Home. En Jeanne Dielman maakt haar tot een eeuwige heldin. Vind het nog altijd ongelofelijk dat iemand dat op 25-jarige leeftijd heeft gemaakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.