• 178.265 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.398 votes
Profile

R.I.P.

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

In Memoriam Hans Toonen (71) Journalist en schrijver (veelal over filmacteurs en actrices)

(Een fijne en sympathieke man, weet ik uit eigen ervaring)

Hij schreef o.a. een boek over de eerste Nederlandse acteur die het maakte in Hollywood: Philip Dorn, alias Frits van Dongen.

Arne Toonen, de acteur en regisseur (en echtgenoot van Birgit Schuurman) is een zoon van Hans.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Dat is het zeker.

(En wat blijft De Telegraaf toch een consistente baggerkrant met een keuze als dit voor een begeleidende video. Morgan en Jimmy Fallon die met helium gekke stemmetjes maken, yes very suitable. Ik blijf moeite hebben met bevatten dat die lezersschare niet met ieder slecht geschreven, dom of kwetsend bericht slinkt.)

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

John Milton wrote:

Dat is het zeker.

(En wat blijft De Telegraaf toch een consistente baggerkrant met een keuze als dit voor een begeleidende video. Morgan en Jimmy Fallon die met helium gekke stemmetjes maken, yes very suitable. Ik blijf moeite hebben met bevatten dat die lezersschare niet met ieder slecht geschreven, dom of kwetsend bericht slinkt.)

Inderdaad heel onsympathiek!

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

telegraaf is dan ook het afvoerputje van de journalistiek.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Yvonne Craig R.I.P.

Yvonne in "The Man from U.N.C.L.E.":

http://i57.tinypic.com/2b48qh.png

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

R.I.P David

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

In Memoriam Yvonne Craig

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Oliver Sacks, de neuroloog waarover de film Awakenings gaat, met Robin Williams en Robert deNiro, is overleden. Hij schreef ook het boek.

Bron

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article24430773.ece/BINARY/i/sacks.jpg

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Droevig nieuws zeg:(

R.I.P.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

R.I.P Craven the legend has died.

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

R.I.P. Wes Craven.

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

Ahhh nee

Rust zacht en bedankt voor al je films

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

R.I.P Wes Craven

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

RIP Wes Craven

Ik geloof dat Nightmare on Elm Street de eerste film was, waarvoor toen een speciaal avondje werd georganiseerd met gillen en alles erbij

De film kwam uit toen ik 14 was, maar ik denk dat ik toen 18 was. Nog helemaal niet zo into film als nu, maar Wes Craven was wel gelijk een naam die ik kende, naast die van Steven Spielberg.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hoorde het daarnet op de radio, wist zelfs helemaal niet dat hij een hersentumor had. Toch ook weer een legende (met Nightmare on Elm Street en Scream toch zeker zijn stempel gedrukt op het genre) dat er niet meer is..

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Bijzonder, maar dat ging bij mij een beetje hetzelfde als bij Mochizuki Rokuro. Nightmare on Elm Street waren toch wel de films die we huurden als dertien-, veertienjarige jochies. En later The People Under the Stairs. En Scream zal misschien niet in de eerste maar toch zeker wel in de tweede lading films gezien hebben die ik kocht als zestien- of zeventienjarige. Op de een of andere manier was Wes dé Horrorman, en Carpenter was voor ons toen veel minder bekend.

Valt wel een stukje jeugd weg weer.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Ik was (ben) geen echte fan van Freddy Krueger. Zijn films lagen me een pak minder dan Halloween of Friday the 13th. Maar Krueger is wel een icoon. En Wes Craven maakte nog andere films die klassiekers zijn geworden in het genre. R.I.P. Craven

beavis

• 6627 messages
  • 14803 votes

Voor mij is het Last House on the Left, een van de meest indrukwekkende horrorfilms ooit gemaakt!

RIP Wes Craven

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Deze komt toch wel aan. Bijzondere regisseur en inspirator.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Een hele trieste dag! De man achter Pluto, Ghostface, het stel uit People under the Stairs, Horace Pinker, Swamp Thing, Krug Stillo ... en natuurlijk de geestelijk vader van Freddy Krueger. RIP.

http://cs403219.vk.me/v403219659/1d61/3WJXKQU7VHs.jpg

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heel erg triest nieuws. Wat was deze man een icoon van de horrorwereld zeg, met Freddy Krueger en Ghostface als bekendste creaties voorop. Ik zal zijn werk missen. Ik heb nog genoeg van zijn werk niet gezien, misschien maar eens als doelstelling nu nemen. Erg van zijn werk genoten.

10 Hoogtepunten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.