• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.047 votes
Profile

R.I.P.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De huidige koning is Filip en zijn vrouw wordt officieel koningin genoemd. Beiden zijn momenteel de 'heersende' royalty's en worden dan ook Koning en Koningin der Belgen genoemd. De koningen die nog leven en hun echtgenotes blijven koning en koningin. Fabiola behield zo die titel en het vorige koningspaar eveneens: Albert en Paoloa. Het gedeelte 'der Belgen' valt wel weg. De echte staatshoofden zijn trouwens allemaal mannen geweest. Al kregen hun vrouwen telkens mee de titel. Vanaf 1992 kan een vrouw ook staatshoofd worden. Wat na de huidige koning Filip eventueel zijn dochter Elizabeth kan zijn.

Om het maar even te verduidelijken.

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

December is niet bepaald de feestmaand voor de Belgen. Drie landelijke stakingen op de 1,8 en 15de waarvan een algemene die het gehele land moet platleggen, dus ook Zaventem (ik haat het om Brussels Airport te zeggen). Had ik precies op die dag een bezoek aan een vriendin en een vlucht staan waar ik naar kan fluiten. Misschien dat ze er met het overlijden van de koningin alsnog vanaf zien?

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

In memoriam Fabiola.

In 1996 liep ik haar a.h.w. een keer geheel onverwacht bijna tegen het lijf, in Bokrijk (B), waar ik toen werkte.

Ze was daar incognito, maar toch met een stuk of tien "strakke pakken" in de buurt.

Die waren echter volop met iets anders bezig, en ik stond op hooguit twee meter afstand van haar.

Ze zag er heel fragiel en klein uit.

Jammer dat ik geen fotocamera bij me had...

Achteraf kwam ik erachter dat zij de speciale planten en kruidentuin van het park sponsorde.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Film Pegasus wrote:

Al kregen hun vrouwen telkens mee de titel.

Eigenlijk heek seksistisch. Voor mij is het ook prinses Maxima en géén koningin Maxima.

mjk87 (moderator films)

• 14518 messages
  • 4515 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Eigenlijk heek seksistisch. Voor mij is het ook prinses Maxima en géén koningin Maxima.

En volgens de Grondwet wat onze Trix gewoon Koning (wat direct verklaart dat Claus nooit Koning genoemd kon worden, ook al was dat dan informeel).

• 31148 messages
  • 5448 votes

Voor de Nederlanders: het overlijden van Luc De Vos (Gorki) had duidelijk een grotere impact dan dat van Fabiola. Vandaag werd De Vos begraven in de St Pieterskerk met de bisschop van Gent. Zij grootste hit Mia werd in het latijn gezongen tijdens de dienst. De kerk zat vol en er zouden zo'n 16.000 mensen nog buiten gewacht hebben. Op minstens 8 radiozenders werd vlak na het nieuws van 13u zijn nummer Mia gespeeld, wat ook te horen was in de Brusselse Metro en het Wijnegem Shoppingcenter (toch 2 plekken waar 1.000'en mensen komen op een zaterdag). Enorm ontroerend en weinig gezien in ons landje...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Is ook duidelijk te zien aan de reacties van de publieke opinie. Bij binnen spijpelen van het nieuws van de dood van Fabiola poste ik spontaan de video Ding Dong, The Witch is Dead op mijn facebook. Eigenlijk geen negatieve reacties op gekregen. Enkel reacties als "dat scheelt ook weer een paar miljoen in de begroting", "zo snel mogelijk onder de grond stoppen", "nu de rest nog", .... en dat was ook de trend op alle publieke forums. De Vlaming loopt ook niet echt storm voor dit evenement, en dat bewijst dit: Rouwregister Fabiola telt één handgeschreven zin | HLN Lede

Is ook de trend in praktisch alle Vlaamse steden. In Oudenaarde stonden er zelf nog geen rouwbetuigingen in het register.

Het kan aan mij en mijn leeftijd (24) liggen, maar ik moet de eerste mens nog tegenkomen die aangedaan is door de dood van Fabiola. De fans van Fabiola die op TV te zien waren, waren doorgaans de 65 gepasseerd.

In Nederland zou dat wellicht anders zijn. Bij jullie leeft dat nog echt.

Dat terwijl we een hele week lang in de ban gehouden werden door de dood van Luc De Vos. Niet dat ik de grootste fan ben van Gorki, maar het was toch een van de meest opvallende volksfiguren in Gent, en sowieso een van de belangrijkste artiesten in de Nederlandstalige muziek. Ook in Nederland scoort z'n album goed, met een mooie score op musicmeter: Gorky - Gorky (1992) - MusicMeter.nl

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

Bizar! Durf te wedden dat wanneer Beatrix zou overlijden je in de rij moet staan om het rouwregister te tekenen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Tja, aangetrouwde koningin, hoogbejaard... niet helemaal te vergelijking met Bea. Er stonden bij Bernhard ook geen rijen lijkt me zo.

Ik erger me overigens (zijstraatje) bijzonder aan de absurde hoeveelheid aandacht die het koningshuis in Nederland van de staatsmedia krijgt, ik keek net op pagina 101 teletekst en zie staan: Charlene bevallen van tweeling. Ik denk WIE? Is het een of andere prinses van Monaco... en dat is dan 'hoofdnieuws' volgens de NOS, dat er dan ook nog eens van uitgaat dat de goegemeente bij de naam 'Charlene' meteen denkt 'Oh ja da's die prinses van Monaco natuurlijk'. Walgelijk.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

Robert Taylor is overleden op 70 jarige leeftijd als gevolg van een longaandoening. O.a. bekend van The Nine Lives of Fritz the Cat (1974)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

stinissen (crew films & series)

• 23443 messages
  • 76930 votes

Was altijd een aangename verschijning RIP

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

In Memoriam Giorgio Ardisson (82)

Iedere peplum of spaghettiwestern liefhebber kent zijn gezicht wel denk ik.

http://i57.tinypic.com/25fumj9.jpg

George Ardisson - IMDb

• 23443 messages
  • 76930 votes

Echt erg ik heb vele cd's van hem.....RIP

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

stinissen wrote:

Echt erg ik heb vele cd's van hem.....RIP

Is het mooie muziek ja, ik ken de naam wel vaag.

• 23443 messages
  • 76930 votes

606 wrote:

(quote)
Is het mooie muziek ja, ik ken de naam wel vaag.

Deze ken je wel

Udo Jurgens - Merci Cherie - YouTube

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

• 23443 messages
  • 76930 votes

606 wrote:

(quote)
nee helaas
Das slecht dit nummer heeft zelfs het songfestival gewonnen

• 23443 messages
  • 76930 votes

Hij heeft veel goede nummers

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

stinissen wrote:

Das slecht dit nummer heeft zelfs het songfestival gewonnen

Voor mijn tijd he, ik ben pas 29

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Inmiddels meer dan 370 pagina's, een levendig topic. Wel een beetje dubbel.

• 31148 messages
  • 5448 votes

R.I.P. Udo Jürgens...

• 31148 messages
  • 5448 votes

Walter De Buck is overleden. De Gentse kunstenaar won vele prijzen voor zijn werken, maar werd later vooral bekend als volkszanger (oa 't Vlieger). De man was ook de heroprichter van de Gentse Feesten in 1969 en zorgde dat het festival werd zoals dat nu nog jaarlijks doorgaat. Hij werd 80 jaar.

http://www.gentsefeesten.be/sites/default/files/20100718_debuck4.jpg

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zat er wel aan te komen natuurlijk. Het was deze zomer al bekend geraakt dat hij kanker had en hij had ook nog eens een laatste keer opgetreden (en werd er geëerd) op de Gentse Feesten. Toch wel 2 iconen van de muziek die Gent dit jaar is kwijtgeraakt.

• 23443 messages
  • 76930 votes

606 wrote:

(quote)
Voor mijn tijd he, ik ben pas 29

Geen excuus Elvis en Abba ken je ook en jullie generatie heeft het voordeel van youtube hahahhahahah

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

stinissen wrote:

Geen excuus Elvis en Abba ken je ook en jullie generatie heeft het voordeel van youtube hahahhahahah

Dat komt door mijn ouders, maar geen udo in ieder geval.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

In Memoriam Joe Cocker (70) (overleden aan longkanker)

http://i62.tinypic.com/339irua.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.