- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
3 films van gezien, maar geen enkele boven de 2*. Lag toch ook al een tijdje stil.
Bedoel je nu Takakura of Nichols???
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
RIP Mike Nichols.
Niet alleen de regisseur van de twee rotsvaste klassiekers The Graduate en Who's Afraid of Virginia Woolf? maar ook van één van de beste komedies aller tijden: The Birdcage!
Groot talent dat hier verloren gaat.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Bedoel je nu Takakura of Nichols???
Nichols 
Moet zeggen dat ik Takakura niet echt een heel opvallende acteur vond. Wel een aantal film mee gezien, toch kon ik op basis van enkel z'n foto geen enkele rol van hem opnoemen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Spijtige zaak. 2 goede films gemaakt. Vooral Who's Afraid of Virginia Woolf? (1966) is een pareltje.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
3 films van gezien, maar geen enkele boven de 2*. Lag toch ook al een tijdje stil.
Who's Afraid of Virginia Woolf? : 0,5
Blijft bizar om te zien hoe jij je stem-gedrag ook nog propagandeert. Kan er niet aan wennen. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Anderen doen dat toch ook? Smaak is niet echt iets waar je trots op moet zijn of waar je je voor moet schamen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
R.I.P. Mike Nichols
Ik zag vijf films van hem. Hij leek graag te werken met of geëngageerde thema's, al dan niet met satire, of anders complexe relatieproblemen als zijn onderwerp te nemen. Die eerste twee springen er duidelijk bovenuit. Vooral The Graduate, een film die soms veroudert genoemd wordt, maar tegelijkertijd bekend blijft en door de jaren vaak gekopieerd is; vooral het thema van twintigers die doelloos door het leven gaan na het afstuderen is veel gedaan en zo ver ik weet is The Graduate de eerste film die dat onderwerp behandelde. Ik wil hem al een tijdje eens herzien en ik denk dat hij vanavond weer op gaat.
Er zijn nog zeker enkele films van hem die ik wil zien, voornamelijk uit de jaren '70 en '80.
misterfool
-
- 339 messages
- 730 votes
R.IP mike nichols
Ken eigenlijk alleen who's afraid of virginia woolf.
Dat is dan wel gelijk een geweldige film.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ik heb maar een 1 film van hem gezien: Closer. Heerlijke film met gevatte dialogen en fascinerende personages. Die chat-scene is echt instant classic.
R.I.P.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Prominent aanwezig in de filmwereld maar heeft natuurlijk het meest betekent voor de toneelwereld, en winnaar van maar liefst 9 Tony Awards. R.I.P. Legend.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 messages
- 2791 votes
Will 'Snuitje' Spoor uit Pipo de Clown overleden Will 'Snuitje' Spoor uit Pipo de Clown overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (via @NUnl)
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Will Spoor ken ik eigenlijk alleen maar van Pipo de Clown. Ik vond hem daar altijd leuk spelen. Hij is 86 jaar oud geworden. Een mooie leeftijd. Maar toch jammer dat hij is overleden. Hij leek mij een sympathieke man.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De Belgische zanger Luc De Vos is plots overleden op 52-jarige leeftijd. Hij was frontman van de Nederlandstalige rockgroep Gorki die hits had als Mia en Lieve Kleine Piranha. Vooral Mia was een klassieker die in vele allertijden lijstjes ergens bovenaan stond. Het nieuws komt totaal onverwacht. Meer nieuws zou nog volgen...
http://admin.gcdewildeman.be/upload/2//event/314_1635_luc-de-vos-2010-201150.jpg
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Vroeger zijn cd's volledig grijsgedraaid
Ongelooflijk talent! RIP
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Fuck man, is me dat schrikken.
Een aantal jaar geleden nog speciaal afgereisd naar de Gentse Feesten om hem te zien optreden. Het is nog altijd één van de leukste optredens die ik ooit heb gezien. Een zonovergoten dag, een pintje in de hand en maar meebrullen met de klassenummers die Gorki in de jaren had bijeen gesprokkeld. Een paar weken geleden ook nog eens wat van zijn boeken op de kop kunnen tikken en daar ben ik nu erg blij om.
Zelden zo leeg gevoeld na de dood van iemand die je überhaupt niet persoonlijk kent
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Eerder muziek dan film, maar wou dit toch meegeven: De Belgische radiozender Studio Brussel geeft al jaren de Tijdloze 100 mee, een vrij prestigieuze en bekende lijst in Vlaanderen met de beste 100 hits. Al 3 keer stond Gorki met Mia op 1. Ondertussen is die hype wat over, maar het nummer blijft nog altijd in de 100 beste songs ooit staan. Met het overlijden van frontman Luc De Vos, gaat de zender als ode het nummer Mia een ereplaats geven op nr 1 geven. Het zou in Nederland dezelfde impact hebben moest Boudewijn de Groot overlijden en het nummer Avond na het stopzetten van de stemming toch op nr 1 van de Top 2000 gezet worden. Gorki was niet zo echt bekend in Nederland, maar het overlijden van Luc De Vos is toch een schok in Vlaanderen...
mjk87 (moderator films)
-
- 14517 messages
- 4515 votes
Gorki was niet zo echt bekend in Nederland, maar het overlijden van Luc De Vos is toch een schok in Vlaanderen...
Ik kende dat nummer ook echt alleen van die lijst, in een tijd dat youtube nog niet bestond en het verdomd lastig was dat nummer te vinden. Heb ook nooit echt geweten of dat dat nummer iets speciaals in België was, of een hype enkel en alleen voor die hitlijst (zoals Avond dat in de Top 2000 natuurlijk wel is). Aardig lied, maar meer ook niet.
Dood of niet, het slaat nergens op dat nummer dan op 1 te zetten als je een stemming houdt. Hier hadden we overigens ooit Ramses Shaffy die stierf vlak voor de stemming en met drie (!) nummers in de top 10 kwam. Heb ik ook niet begrepen trouwens, dat je ineens op iemand gaat stemmen omdat die gestorven is.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het nummer was even een echte hype, maar zelfs toen de hype voorbij ging (dat heb je met hypes) bleef het nummer toch sterk gewaardeerd. Het nummer had sowieso opnieuw in de lijst van de Tijdloze gestaan. Na het sluiten van de lijst kwam er massaal de vraag van mensen om hun inzending te wijzigen. Kan dus wel begrijpen dat Studio Brussel daar op ingaat. Als muziekliefhebber hou ik er niet zo van om een toplijstjes te manipuleren op basis van dergelijke emoties. Maar als mens begrijp ik het wel en is dat een manier om een eerbetoon te geven aan Luc De Vos. Om maar mee te geven dat in Vlaanderen zijn dood een pak meer beweging meebracht dan het overlijden van een bekendere naam als Robin Williams.
mjk87 (moderator films)
-
- 14517 messages
- 4515 votes
Oké, dank voor de duiding.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Saxofonist Bobby Keys is overleden op 70-jarige leeftijd.
Ik ken hem natuurlijk vooral en voornamelijk van zijn bijdrages bij mijn favoriete bandje The Rolling Stones, zowel in de studio als live.
Tot voor kort toerde hij jarenlang met ze de wereld rond. Helaas moest hij vorige maand in Australië verstek laten gaan, we weten nu waarom.
Vooral legendarisch is natuurlijk zijn saxsolo op hun hit Brown Sugar.
R.I.P. Bobby Keys.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Las net dat keyboardspeler Ian McLagan is overleden (massive stroke).
Hij was vooral bekend als bandlid in The Small Faces en The Faces (met Rod Stewart en Ron Wood).
Ook heeft hij o.a. met The Rolling Stones getoured in 1981.
R.I.P. Ian McLagan.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5770 votes
Bijna vijftig jaar bekende films gemaakt. Misschien niet ieders ding, toch altijd als regisseur ergens aan de top gestaan.
R.I.P. Mike Nichols.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5770 votes
Mia, Anja, lieve kleine piranh(j)a ... R.I.P. Luc De Vos.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Koningin Fabiola is overleden op 86-jarige leeftijd. Ze was de echtgenote van Koning Boudewijn die in 1993 reeds overleden is.
http://mediapool3.nieuws.be/Images/2009/7/95c5d769-b85b-46a6-a170-e1798211d1d2_high.jpg
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Gek dat jullie Belgen drie koninginnen hadden!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.