• 178.159 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.373.992 votes
Profile

R.I.P.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ach, die vond ik wel leuk (maar niet zozeer om haar liedjes...)

Dat vond Sean Connery overigens ook, want die had jarenlang een vehouding met haar, die in een schandaal eidigde.

In memoriam.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

In Memoriam Peer Augustinski (74) Duits acteur.

Hij was ook een van de bekende Duitse stemmen bij het na-synchroniseren van buitenlandse films.

In meer dan 40 films verving hij zo de stem van Robin Williams.

Ook Asterix sprak in het Duits met de stem van Augustinski.

Sinds 2005 was de acteur halfzijdig verlamd.

http://i60.tinypic.com/2qujf3l.jpg

Peer Augustinski - IMDb

stinissen (crew films & series)

• 23443 messages
  • 76930 votes

R.I.P Augustinski

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Na de James Bond slechterik Jaws is nu ook Baron Samedi overleden. Geoffrey Holder vertolkte deze rol in de Bond-film Live and let die. Daarnaast zal je hem misschien ook wel herkennen uit Annie als Punjab en het stamhoofd van Doctor Dolittle. De man werd 84 jaar.

http://1.bp.blogspot.com/-IMHMBy7c_4s/UL-ffO56oVI/AAAAAAAAFWk/xlKb_Eb3_G4/s1600/baron_samedi_geoffrey_holder_live_and_let_die.png

Slechterik uit Bond-film 'Live and let die' overleden.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P. Geoffrey Holder, toch wel een vermakelijke badguy uit Live and let Die.

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

R.I.P. Geoffrey Holder.

Toch onsterfelijk door zijn rol in Live and let die.

Hij was panisch t.o.v. slangen, maar toen de Bondset koninklijk bezoek van prinses Alexandra kreeg, precies de dag dat zijn karakter Baron Samedi in een doodskist vol met slangen moest vallen, wilde hij zich niet laten kennen, verzamelde al zijn moed en dook er zonder ogenschijnlijk te twijfelen in. Een echte held uit de J.Bond geschiedenis.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

RIP Geoffrey Holder!

Live and Let Die was echt wel de film die mijn liefde voor het medium heeft doen opbloeien. Eerst kwamen de James Bondfilms en daarna heeft het zich allemaal verder uitgebreid. Het feit dat Live and Let Die bij mij, na al die jaren nog, zo'n diepe indruk heeft nagelaten is mede te danken aan de geweldige rol van Holder als Baron Samedi. Herinnert u zich toevallig nog het einde van Live and Let Die? Bond heeft alle vijanden verslagen en besluit in de treincoupé te duiken met zijn Bondgirl. Exterior shot van de trein, en je ziet Baron Samedi vooraan de trein zitten, hij kijkt naar de camera, neemt zijn hoed af, en begint diabolisch te lachen. Het duivelsgelach reikt tot crescendo, en Baron Samedi's hoofd verandert in een skelet omgeven door vuur.

Daar! Daar ontstond mijn liefde voor de film. Rip Geoffrey Holder!

Roger Thornhill

• 6015 messages
  • 2447 votes

Kijk, dát zijn de verhalen waar het om gaat!

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Hier nog een groot fan van deze slechterik. Mijn eerste MM account tien jaar terug had ik naar dit personage genoemd: Baron. Ook gebruikte ik de naam vaak als nickname op MSN (voor de pubertjes onder ons: een chatmedium dat populair was op de PC in een tijd dat je nog geen smartphones, tablets en wireless internet had, zo'n 10 jaar terug). Altijd jammer als een jeugdheld wegvalt, maar 84 is een mooie leeftijd.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Geoffrey Holder vond ik op zich niet slecht acteren in Live and Let Die. Maar ik was niet echt een grote fan hem. Ik vond zijn personage niet echt in een Bond film passen. Ik ben niet echt fan van al dat voodoo dat in Live and Let Die aanwezig is. De bondschurken vallen wel bij bosjes de laaste tijd. Holder is de derde in korte tijd.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Franse actrice Marie Dubois overleden - AD.nl

De Française speelde in films van onder anderen Luchino Visconti, Claude Chabrol, Alain Resnais en Claude Sautet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Actrice uit James Herriot overleden - NOS Nieuws

De Britse actrice Lynda Bellingham is in Londen op 66-jarige leeftijd overleden. In Nederland was ze vooral bekend door de serie All Creatures Great and Small, bij ons bekend als James Herriot, waarin ze de vrouw van de veearts speelde.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Vroeger wel eens een rerun van de originele James Herriot serie gezien, maar daar zat zij blijkbaar niet in. De eerste actrice die de vrouw van James speelde leeft overigens nog wel, net als de rest van de hoofdcast. Leuke serie wat ik me kan herinneren.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

In Memoriam Lynda Bellingham.

Als fan van de serie All Creatures Great and Small doet het mij wel iets.

Ook al was de wat boers overkomende Bellingham (ik heb het nu over de manier waarop zij het personage neerzette, en niet over de actrice zelf) niet echt de gewenste opvolgster van haar voorgangster, de charmante Carol Drinkwater.

De gewenning duurde lang en kwam nooit helemaal.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Cabaretier Seth Gaaikema is overleden. Dat meldt Omroep Brabant. Gaaikema is 75 jaar geworden.

Seth Gaaikema overleden - NOS Nieuws

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Acteur Oswald Versyp is overleden op 75-jarige leeftijd. Deze Vlaamse acteur was vooral te zien in series als Merlina, Heterdaad, Thuis, Recht op Recht en De paradijsvogels. Hij was de broer van acteur Nolle Versyp.

http://www.anp-archief.nl/attachment/230016

Nieuwsblad: Acteur Oswald Versyp overleden.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

In Memoriam Seth Gaaikema

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

In Memoriam Oswald Versyp.

(Al die series heb ik met genoegen gevolgd)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Voor de 'oudjes' onder ons:

De Britse popzanger Alvin Stardust is vandaag op 72-jarige leeftijd overleden.

Onlangs werd bij hem een uitgezaaide prostaatkanker vastgesteld.

Roger Thornhill

• 6015 messages
  • 2447 votes

Och ja, dat was toch altijd wel een aparte verschijning, toen al retro met z'n rockabilly-glam. Niet meer dan een voetnoot bij de popgeschiedenis, maar wel een amusante. R.I.P. Alvin Stardust...

movie acteurs

• 3086 messages
  • 3244 votes

R.I.P Jack Bruce.

Geweldige bassist en zanger. Toevallig laatst nog zijn cd "live in 1975" geluisterd.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Néé toch !!

Vandaag nog zijn uitvoering(en) van "Theme for an imaginary western" beluisterd, zonder op de hoogte te zijn van zijn overlijden....

In Memoriam Jack Bruce, een der allergrootsten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Actrice Marcia Strassman (66) overleden | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Strassman was vooral bekend als de moeder van de familie Szalinski uit Honey I Shrunk The Kids en van haar rol in de jaren zeventig-televisieserie Welcome Back, Kotter. Ze was verder te zien in televisieseries zoals Tremors en Third Watch.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

'House of Cards'-actrice Elizabeth Norment overleden - AD.nl

Elizabeth Norment speelde Kevin Spacey's secretaresse Nancy Kaufberger in de serie 'House of Cards' van Netflix, de Amerikaanse onlinevideotheek.

Norment had ook gastrollen in andere Amerikaanse televisieseries zoals 'ER', 'Mad About You', 'Blue Bloods' en 'Law & Order'.

stinissen (crew films & series)

• 23443 messages
  • 76930 votes

Elizabeth Norment toch wel onverwacht , rust zacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.