• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

R.I.P.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het zat er aan te komen natuurlijk. Toch mooi dat hij uiteindelijk nog lange tijd in vrijheid heeft kunnen spenderen.

RIP Nelson Mandela

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Nelson Mandela, mijn grote held.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Kanye weet al wie Mandela opvolgt, Mandela leidde alleen maar af van zijn eigen opmars als zwarte leider.

edit: ah is blijkbaar een De Speld-achtige site

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Sorry als ik weer even de party pooper ben, maar ik snap de hele heisa rond Mandela niet.
Natuurlijk was het een belangrijk en opmerkelijk figuur in de geschiedenis van Zuid-Afrika, maar plots lijkt de man heiliger te zijn dan wie dan ook op aarde.

Voor ik hier van dingen beschuldigd wordt die ik niet ben: Toch even opmerken dat ik niets tegen Mandela an sich heb, maar ik altijd een hekel heb aan het hele circus rond de dood van een beroemd persoon. Als 's ochtends op de radio de dood van een belangrijk persoon wordt aangekondigd durf ik later op de dag haast niet naar de journaals te kijken.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik heb daar inderdaad ook een hekel aan. Het was gewoon een man met sterke morele gevoelens die in de juiste omstandigheden terecht kwam om een verschil te maken. Maar soit, zijn levensverhaal is natuurlijk best "inspirerend", en veel kwaad kan het niet om daar even bij stil te staan.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Mandela was natuurlijk niet zomaar een beroemd persoon. Hij was van het kaliber Gandhi en Martin Luther King, en van de mensen die nog in leven zijn is er niemand die qua statuur ook maar in de buurt komt.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

AGE-411 wrote:
Sorry als ik weer even de party pooper ben, maar ik snap de hele heisa rond Mandela niet.
Natuurlijk was het een belangrijk en opmerkelijk figuur in de geschiedenis van Zuid-Afrika, maar plots lijkt de man heiliger te zijn dan wie dan ook op aarde.

Voor ik hier van dingen beschuldigd wordt die ik niet ben: Toch even opmerken dat ik niets tegen Mandela an sich heb, maar ik altijd een hekel heb aan het hele circus rond de dood van een beroemd persoon. Als 's ochtends op de radio de dood van een belangrijk persoon wordt aangekondigd durf ik later op de dag haast niet naar de journaals te kijken.

Ik denk ook een beetje hetzelfde zoals jij. Mandela was 95 jaar en dan is het normaal dat je er ineens niet meer bent. Het was gewoon zijn tijd. Het leven gaat door. Zijn gedachten leven in anderen voort. That's it.
Ik heb trouwens geen enkel bericht over het overlijden van Mandela gelezen, de TV ook niet aangehad. Voor mij zijn er veel belangrijkere dingen op politiek gebied dan de dood van Mandela.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Werd lang gezien als terrorist in nl, ook door het volk. In 2008 van de terroristenlijst van usa gehaald. In die zin is er wel wat hypocrisie te bespeuren.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Apollinisch wrote:

en van de mensen die nog in leven zijn is er niemand die qua statuur ook maar in de buurt komt.

Peter Singer! Mijn favoriete ethicus. Al is hij helaas lang niet zo beroemd als Mandela. Die overdreven status van Mandela is overigens precies wat mij ergert. Hij was niet eens een vegetariër, dus zo uitzonderlijk empathisch was 'ie nu ook weer niet. Hij zette zich zeer sterk in voor bepaalde doelen die hij belangrijk vond, maar op basis daarvan oordelen dat hij een bovenmenselijk morele heiligman was vind ik naïef en ergerlijk.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

AGE-411 wrote:

Animosh wrote:

Het was gewoon een man met sterke morele gevoelens die in de juiste omstandigheden terecht kwam om een verschil te maken. Maar soit, zijn levensverhaal is natuurlijk best "inspirerend", en veel kwaad kan het niet om daar even bij stil te staan.

Het is moeilijk te verteren dat er iemand is die niet alleen een hogere morele standaard heeft dan jezelf, maar die daar ook naar geleefd heeft. Dus sussen we ons met de gedachte dat hij "in de juiste omstandigheden terecht kwam", dat wij hetzelfde zouden hebben gedaan (hoewel we dagelijks het tegenovergestelde bewijzen), en dat wij ons wel "even" laten inspireren door hem (waarbij we het woord inspireren tussen aanhalingstekens plaatsen, want men moet dat natuurlijk niet letterlijk gaan nemen). En zo kunnen we gerust verder met ons eigen modale leventje en blijven denken dat we zelf de maat van alle dingen zijn, en dat er vooral niemand is die boven ons staat (stel je voor).

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

mikey wrote:

Werd lang gezien als terrorist in nl, ook door het volk. In 2008 van de terroristenlijst van usa gehaald. In die zin is er wel wat hypocrisie te bespeuren.

De man is dan ook z'n politieke carrière begonnen als terrorist.

Vind het allemaal een beetje vreemd dat mensen nu gaan doen alsof Mandela al van z'n geboorte af een heilig man was die nooit een vlieg kwaad deed. Hij was jarenlang de leider van de militaire tak van het ANC.

Mensen die doen alsof Zuid-Afrika na de apartheid plots het paradijs is geworden moeten zich ook eens gaan informeren.

't Is vooral zijn isolement en zijn periode van bezinning die tot de verbeelding spreken. De man die hij was als hij de gevangenis uit kwam straalt iets zeldzaam uit.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Niet iedereen ziet hem als een heilige man. In Nederland zijn er al diverse acties gevoerd. Bron.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Hoezo slopen? Waar zie je mij überhaupt iets (negatiefs) over Mandela zeggen dan? En wat heeft Roos Vonk ermee te maken?

Alle vleeseters zijn toch hufters? Shorthand. Had het trouwens vooral over het weeïge geneuzel van Animosh. Mandela die 'de barrière tussen mens en dier' op had moeten lossen, mooi.

eRCee wrote:

(quote)

(quote)

Het is moeilijk te verteren dat er iemand is die niet alleen een hogere morele standaard heeft dan jezelf, maar die daar ook naar geleefd heeft. Dus sussen we ons met de gedachte dat hij "in de juiste omstandigheden terecht kwam", dat wij hetzelfde zouden hebben gedaan (hoewel we dagelijks het tegenovergestelde bewijzen), en dat wij ons wel "even" laten inspireren door hem (waarbij we het woord inspireren tussen aanhalingstekens plaatsen, want men moet dat natuurlijk niet letterlijk gaan nemen). En zo kunnen we gerust verder met ons eigen modale leventje en blijven denken dat we zelf de maat van alle dingen zijn, en dat er vooral niemand is die boven ons staat (stel je voor).

Mooi gesproken.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

SelmaDuim wrote:

Niet iedereen ziet hem als een heilige man. In Nederland zijn er al diverse acties gevoerd. Bron.

Een racistisch extreem-rechtse organisatie...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

De man is dan ook z'n politieke carrière begonnen als terrorist.

Vind het allemaal een beetje vreemd dat mensen nu gaan doen alsof Mandela al van z'n geboorte af een heilig man was die nooit een vlieg kwaad deed. Hij was jarenlang de leider van de militaire tak van het ANC.

Mensen die doen alsof Zuid-Afrika na de apartheid plots het paradijs is geworden moeten zich ook eens gaan informeren.

't Is vooral zijn isolement en zijn periode van bezinning die tot de verbeelding spreken. De man die hij was als hij de gevangenis uit kwam straalt iets zeldzaam uit.

Correct me if i am wrong, maar begon het gedoe waar jij op doelt niet allemaal toen Mandela en zijn volgelingen na tal van vredige protestacties keer op keer met grof geweld zijn neergeslagen?

Voor de rest snap ik jouw standpunt ook wel, maar het gaat vooral om het na te streven doel van zo'n persoon. De wereld is de wereld en soms zijn er boegbeelden nodig om mensen te bezinking te laten komen. Mandela was er eentje, ondanks dat hij niet perfect was als mens(hij gaf dat zelf ook aan). Gandhi was ook zo'n iemand(en India stikt ook nog steeds van de armoede )

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Edouard Molinaro heeft één van mijn favoriete Louis de Funès films op zijn naam staan

RIP

narva77 (crew films)

• 12722 messages
  • 6540 votes

R.I.P. Nelson Mandela (géén heilige, zo zou hij zelf immers ook zeker niet genoemd hebben willen worden, begrijp ik van veel vrienden die dicht bij hem stonden!!)

R.I.P. Paul Walker

R.I.P. Edouard Molinaro

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

rep_robert wrote:

Voor de rest snap ik jouw standpunt ook wel, maar het gaat vooral om het na te streven doel van zo'n persoon. De wereld is de wereld en soms zijn er boegbeelden nodig om mensen te bezinking te laten komen. Mandela was er eentje, ondanks dat hij niet perfect was als mens(hij gaf dat zelf ook aan). Gandhi was ook zo'n iemand(en India stikt ook nog steeds van de armoede )

Goed gezegd!

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

De Actrice ELEANOR PARKER is op 91 jarige leeftijd overleden.

Parker is in Nederland het best bekend door haar rol (als de Bitchy Barones) in "The Sound of Music"uit 1965.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSB5-XK9nsMmQ7pfPJF9PgNxToOSe9RlxjmSNi5j5IXxW0hggsQ

http://3.bp.blogspot.com/-htFQKI-cmp4/UOuxepBS32I/AAAAAAAABGQ/bPGfuhOlSFI/s1600/soundofmusic6.jpg

De actrice was 3 keer genomineerd voor een Oscar voor har rollen in de films: "Caged" ."Detective Story" en "Interrupted Melody."

http://3.bp.blogspot.com/-LxDRnpz35mw/TfOXnvHL0VI/AAAAAAAAC30/0TqKEYNg1NE/s1600/Eleanor_Parker_009.jpg

De actrice overleed aan de gevolgen van een longontsteking in een ziekenhuis in Palm Springs,haar familie was bij haar,toen ze overleed.

http://data2.whicdn.com/images/11231071/600full-eleanor-parker_large.jpg

WIKIPEDIA:

Eleanor Parker - Wikipedia - nl.wikipedia.org

IMDB:

Eleanor Parker - IMDb

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

R.I.P. Eleanor Parker (een van mijn favoriete Hollywood actrices)

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

R.I.P. Was erg goed in o.a. Caged.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

- Kees Brusse, R.I.P.

Markante stem.

- Eleanor Parker, R.I.P.

Top in Caged!

http://i39.tinypic.com/nmz50j.jpg

http://i39.tinypic.com/2yuwmmg.jpg

http://i41.tinypic.com/2aj0rx5.jpg

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

RIP Kees Brusse

Acteur Kees Brusse overleden - NOS Nieuws

Samen met mijn ouders en zus was 'Mensen Zoals Jij en Ik' echt iets waar we met het gezin naar keken. Vonden we allemaal leuk. Mooie stem ook en enkele gave rollen. Denk met name aan Dakota (1974) van Wim Verstappen. Ook nog een film geregisseerd: Kermis in de Regen (1962)

Eleanor Parker - slechts vier films van gezien. Komt niet direct een beeld bij naar voren, hoewel ik haar verschijning op basis van deze foto's wel herken (en waardeer).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

RIP Kees Brusse

Fijn acteur. Ik vond Dokter Pulder Zaait Papavers (1975) goed.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Eleanor Parker

Met Robert Taylor, in Many Rivers to Cross

http://i41.tinypic.com/orl16g.jpg

met William Holden in Escape from Fort Bravo

http://i40.tinypic.com/2eea69i.jpg

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

RIP Kees Brusse

Speelde o.a. de rol van de onderwijzer in Ciske de Rat uit 1955. Goede film was dat.

En de Overval 1962 heb ik ook gezien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.