- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
X. Hernandez
-
- 180 messages
- 429 votes
Nee?
Je kunt het mij niet wijs maken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het is vooral stoerdoenerij.
Als mensen niet eens liever een pilsje mogen drinken dan frisdrank, dit gaat toch wel ver. Terwijl pils veel gezonder is dan al die gezoete zooi.
Mensen hebben nu eenmaal andere smaak. Als ik dorst heb, en mij rustig iets te drinken zet, zal dat veel rapper een koud pilsje zijn (of water) dan één of andere frisdrank.
En ja dit is om dat dit mij meer smaakt en niet omdat het zogezegd stoer overkomt.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Lol zeg je nou dat frisdrank ongezonder is dan een pils?
Dan moet jij de term alcohol nog leren.
Aan frisdrank ga je niet dood binnen 28 jaar. Alcohol wel, groot verschill vind je ook niet?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Bovendien droogt alcohol je lichaam uit, dus bier drinken tegen de dorst is echt onzin.
Het gezondste wat je kunt drinken is light frisdrank en water.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Voor de echte dorst drink je water.
Voor de lekkere dorst een pilsje..
En alcohol kan geen kwaad met mate.. bier valt dan nogwel mee.. tuurlijk je moet je grenzen kennen.. 
Maar idd frisdrank is nog een stuk ongezonder .. de suikers de kleurstoffen..
X. Hernandez
-
- 180 messages
- 429 votes
Lol zeg je nou dat frisdrank ongezonder is dan een pils?
Dan moet jij de term alcohol nog leren.
Aan frisdrank ga je niet dood binnen 28 jaar. Alcohol wel, groot verschill vind je ook niet?
Alles met te... voor is slecht.
Je kunt evengoed aan frisdrank sterven binnen de 28 jaar ( overgewicht etc...) wat natuurlijk ook het geval is bij alcohol. Als je het mate doet, kan een pils gezonde werking hebben.
En ik denk niet dat ik de term alcohol nog moet leren, ik weet zelf genoeg wat gevolgen kunnen zijn van overmatig gebruik.
En het uitdrogen van je lichaam na één pilsje is best wel heel relatief. Alcohol droogt je pas erg uit wanneer alweer het woordje te.. ervoor staat. Maar één pilsje kan je dorst wel lessen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Alcohol droogt je lichaam nu eenmaal uit, niks meer niks minder. Ook als je maar één glas drinkt, maar uiteraard geldt: hoe meer je nuttigt, des te meer je uitdroogt. Je kunt het drinken omdat je het lekker vindt en om stoer te doen, maar dorstlessend is het allerminst.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Alcohol droogt je lichaam nu eenmaal uit, niks meer niks minder. Ook als je maar één glas drinkt, maar uiteraard geldt: hoe meer je nuttigt, des te meer je uitdroogt. Je kunt het drinken omdat je het lekker vindt en om stoer te doen, maar dorstlessend is het allerminst.
Tuurlijk wel.. sportdrank droogt je lichaam ook uit.. maar daar merk je niks van onder het sporten zelf..
Een appeltje voor de dorst wat weleens gezegt wordt.. een appel droogt je ook uit.. maar na 1 appel is daar niks van te merken..
Frisdrank drink je alleen maar meer van dat isal merkbaar bij 1 glas..
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
X. Hernandez
-
- 180 messages
- 429 votes
Waarom wordt het element stoer daar toch weeral bij betrokken.
Je kunt het ook drinken omdat je het verfrissend vindt en lekker.
Pils heeft toch al een lange traditie en als mensen nu nog altijd menen dat het gedronken wordt om stoer te doen, stoer over te komen, lijkt me dit toch wel vreemd.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die drinken om stoer te doen maar dit zal minderheid zijn.
En de vicieuze cirkel waarin je terechtkomt, omdan zogegd direct weer naar een ander biertje te grijpen, is bij zoveel andere voedingselementen aanwezig. ( Wanneer men lekker eet bv. wordt het hongergevoel ook extra gestimuleert waardoor sommige mensen meer gaan eten waardoor overgewicht onstaat.)
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Komt op het zelfde neer wat je eerder zei..
Ikzelf.. en ik denk velen andere merken dit niet na 1 of 2 biertjes..
Als ik een avondje wat meer gedronken heb.. heb ik idd de volgende ochtend meer dorst..
Maar je moet maar eens een avondje frisdrank drinken.. je dorst is dan zelfs nog erger 
Drinken om stoer tezijn..? jaa in de leeftijden van 12/13/14 misschien haha
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Het lijkt hier wel een bijeenkomst van de AA-club 
En waarom zou een fris pintje niet lekkerder kunnen zijn dan een cola of een fanta??
Dat is echt de grootste onzin die ik al heb gelezen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Groot gelijk in..
Cola of fanta drink ik soms.. nietvaak voor een keertje wel lekker..
Maar een biertje blijft mijn voorkeur.. en nogmaals waarom zou dat in hemels naam stoer zijn..?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
Maar een biertje blijft mijn voorkeur.. en nogmaals waarom zou dat in hemels naam stoer zijn..?
Dat snap ik nou ook niet...
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Volgens mij was dit topic juist bedoelt om je favoriete biertjes aan de man/vrouw te brengen 
Ik weet ook wel dat je beter water kan drinken als je dorst hebt en dat als je te veel pintjes pakt je zo uitdroogt dat je je de dag erna hondsberoerd voelt maar...
Er is gewoon niets lekkerders dan een groot, koud glas gerstenat.. Zelfs na het sporten! Na het mountainbiken in de zomer een groot glas witbier of Trapist, jummie.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
Ik weet ook wel dat je beter water kan drinken als je dorst hebt en dat als je te veel pintjes pakt je zo uitdroogt dat je je de dag erna hondsberoerd voelt maar...
Er is gewoon niets lekkerders dan een groot, koud glas gerstenat.. Zelfs na het sporten! Na het mountainbiken in de zomer een groot glas witbier of Trapist, jummie.
Heb een tijdje gehad dat ik alle dranken door elkaar heen zoop tijdens het uitgaan. Oei, daar wordt je niet vrolijk van de volgende dag, dus heb ik me in het nieuwe jaar voorgenomen om alleen maar bier te drinken. En tot nu toe bevalt ''the day after'' me prima 
Maar op die zuiperij na heb ik ook gewoon na het sporten, in de zomer en tijdens een film het liefst één of twee koude biertjes. En dan het liefst van Heineken 
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Dat snap ik nou ook niet...
Ik ook niet, maar het gebeurt wel, geloof mij. Jongens van 14/15/16 jaar die voor een schoolfeest proberen zoveel mogelijk te drinken en dan naar binnengaan (wat nog vaak lukt ook) om te laten zien dat ze dronken/aangeschoten kunnen zijn.
Ik heb het trouwens niet over jou als persoon, Mescaline.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Ik ook niet, maar het gebeurt wel, geloof mij. Jongens van 14/15/16 jaar die voor een schoolfeest proberen zoveel mogelijk te drinken en dan naar binnengaan (wat nog vaak lukt ook) om te laten zien dat ze dronken/aangeschoten kunnen zijn.
Ik heb het trouwens niet over jou als persoon, Mescaline.
Nee dat snap ik heel goedhaha.. praat ook in het algemeen..
En idd pilsje na het trainen is zeker lekker.. alleen laat ikvaak staan.. anders is het trainen voor niks geweest.. 
Maare tjah heineken..? wat is er mis met een lekkere brand? (A)
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Goede inzet Cath. Tja Alcohol is wel beter dan roken, maar minder is ook beter.....
Spetie
-
- 38871 messages
- 8152 votes
A beer a day keeps the dokter away!
Een biertje op zijn tijd is lekker en nog goed ook voor je. Vooral bij warm weer gaat een heineken er altijd wel in. 
Een palmpje op zijn tijd smaakt trouwens ook prima net als Hertog Jan.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
en nogmaals waarom zou dat in hemels naam stoer zijn..?
Omdat dat zo gewoon gezien wordt. Als iemand die altijd al populair is gaat drinken, gaan alle mee lopers dat ook doen. Zo simpel is het. Het is slecht dus word het stoer gevonden. Met vet/suiker is het anders omdat je van te veel caloriën te dik wordt.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Omdat dat zo gewoon gezien wordt. Als iemand die altijd al populair is gaat drinken, gaan alle mee lopers dat ook doen. Zo simpel is het. Het is slecht dus word het stoer gevonden. Met vet/suiker is het anders omdat je van te veel caloriën te dik wordt.
Van teveel bier krijg je anders ookwel een pens hoor .. haha 
Ik ben in iedergeval niet gaan drinken om erbij tehoren..
Dat zou betekenen dak dan ook rookte en blowde wat ik niet doe.. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes

veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Dat zou betekenen dak dan ook rookte en blowde wat ik niet doe.. 
Nou, dat hoef je dan weer niet persee te doen. Drinken doet bijna iedereen van mijn leeftijd. Roken maar 4 uit mijn klas en blowen maar 1.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Nou, dat hoef je dan weer niet persee te doen. Drinken doet bijna iedereen van mijn leeftijd. Roken maar 4 uit mijn klas en blowen maar 1.
Ik dronk nog nietzoveel op mijn 14de hoor 
Ben dan maar 3 jaar ouder.. maar maakt op die leeftijden wel verschil 
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Alles met te... voor is slecht.
Je kunt evengoed aan frisdrank sterven binnen de 28 jaar ( overgewicht etc...) wat natuurlijk ook het geval is bij alcohol. Als je het mate doet, kan een pils gezonde werking hebben.
En ik denk niet dat ik de term alcohol nog moet leren, ik weet zelf genoeg wat gevolgen kunnen zijn van overmatig gebruik.
En het uitdrogen van je lichaam na één pilsje is best wel heel relatief. Alcohol droogt je pas erg uit wanneer alweer het woordje te.. ervoor staat. Maar één pilsje kan je dorst wel lessen.
Laten we het zo zeggen:
Jan en Piet, Jan drinkt 7 dagen per week elke dag 1 blikje cola.
Piet drinkt 7 dagen per week elke dag 1 blike bier (Heiniken ofzo..)
Jan, die blijft gewoon gezond en drinkt het b.v. bij een film.
Piet die drinkt het ook wel eens tijdens de film, alleen Piet die wilt steeds meer drinken, omdat je er dorst van krijgt. En daarom gaat Piet elke dag heel veel water drinken en heel weinig sporten waardoor hij zijn water niet kwijt raakt, het gaat opeens zover dat als je aan Piet zijn lichaam schud er emmers met zweet van zijn lichaam gaan.
Maar Piet, dit overkwam hem maar 1 of 2 keer, (kan echt gebeuren!)
later droogde Piet bijna uit, omdat hij besloot niet alteveel water te drinken na een biertje, de arts zij dat hij op zo'n jonge leeftijd gewoon niet geschikt was. Ook raakte Piet iets dommer in zijn hoofd. (Dit is wetenschappelijk bewezen!!!!!!!!!!!!!) Omdat hij op jonge leeftijd alcohol binnen krijgt en met regelmaat. Piet wordt onder behandeling genomen ....
En zijn vriend Jan, zat ondertussen het vervolg van Band of Brothers te kijken, want het was reclame op sbs6 en nu is de reclame voorbij.
Piet werd Alcoholist en ging op zijn 43e dood aan Alcoholverslaving omdat hij jong begonnen was en toen al problemen had.
Jan die drinkt nu nog steeds gewoon lekker frisdrank is gezond en is nu 67 jaar.
Dit was als voorbeeld, alles wat er in voorkwam is WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN
geloof je het niet, kijk dan op wikipedia of ga googelen!
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ik dronk nog nietzoveel op mijn 14de hoor 
Ben dan maar 3 jaar ouder.. maar maakt op die leeftijden wel verschil 
Maar op je 17e mag je al 1 jaar alcohol kopen, en op je 14e niet
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Jongens, geen gezeur en al die shit.
Gewoon LEKKERE HALFVOLLE MELK!!!
MET MILKA CHOCOLADE TIJDENS DE FILM
EN ALS IK LATER OUDER WORD MAG IK MISSCHIE VOLLE MELK!!
JOEPIE, en MET 2 PLAKJES MILKA CHOCOLADA

wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
oja onze lerares verzorging zij ook, dat je van alcohol drinken een kleinere krijgt
je weet wel wat ik bedoel !!!
DUS STOP, of je hebt straks een mikroo..

LZA
-
- 474 messages
- 1557 votes
oja onze lerares verzorging zij ook, dat je van alcohol drinken een kleinere krijgt
mmh dan wordt het het tijd dat ik eens wat meer ga drinken.