• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.015 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ok, dat verklaard een hoop, aangezien ik toen met de bruine flesjes ook niet zoveel problemen had, maar nu met de groene wel (zelfs sneller hoofdpijn). Liefhebbers zeggen me dat dit vooral tussen mijn oren zit, maar daar heb ik nooit in gelooft.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

mjk87 wrote:

vooral mijn vader die de Kanon een stuk minder vindt dan vroeger.

Ik vind Kanon ook niet lekker maar dat ligt in dat geval niet aan het water maar aan de overdreven zoetigheid.

Inland Rabbit wrote:

maar nu met de groene wel (zelfs sneller hoofdpijn). Liefhebbers zeggen me dat dit vooral tussen mijn oren zit, maar daar heb ik nooit in gelooft.

Volgens mij wel ja, nooit hoofdpijn van Grolsch gehad.. (hooguit van de Kanon )

Maar water is inderdaad erg van belang, heb zelf het water bij Bitburger geproefd en dat was inderdaad ook heerlijk zacht water.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Voor de geïnteresseerde onder ons ben ik een bierkanaal begonnen. Tot nu toe heb ik 3 reviews gemaakt en dat is natuurlijk nog maar een klein begin.

Iedere week komen er 1 of 2 nieuwe reviews bij.

Youtube link:

Randy'sBierblog - YouTube

Facebook link:

https://www.facebook.com/RandysBierblog

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

review je ook shandy? daar zijn hier wel liefhebbers voor geloof ik

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Inland Rabbit wrote:

review je ook shandy? daar zijn hier wel liefhebbers voor geloof ik

Als er genoeg vraag naar is, why not Denk dat ik er kort over kan zijn: zoet, zoet en zoet..

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Jammer dat er hier naast mij en Inland Rabbit(Frank) zo weinig doorgewinterde bierliefhebbers zijn.. don't be shy!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Malt Whisky

Enkele van mijn favorieten :

- caol ila 18

- laphroaig 18

- lagavulin 16

- talisker 57 north

ook erg lekker grappa berta elisi

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Nice Badalmenti. Caol Ila lijkt me wel wat, goede tip! Ben zelf op het moment met stuk of 10 verschillende (single malt) flessen bezig. Bruichladdich en Dalwhinnie zijn favoriete Malts die ik op dit moment in bezit heb denk ik.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Bruichladdich is inderdaad een erg fijne malt, Dalwhinnie is iets minder mijn ding........

Wat de caol ila betreft, de 18 is wel flink in prijs gestegen de laatste jaren maar de 12 kan ik je ook zeker aanraden.

Zie net op Drankgigant dat de 18 leverbaar is aan 69.50€, is absoluut een koopje. Een tijd geleden zat hij nog over de 100€

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Zo, dat scheelt enorm. Zal even kijken, thanks!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Caol Ila is zeker wel fijn ja.

Heb laatst een aantal potstill mixes gedronken. Lekker.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Eindelijk de Zwaar Blond van Brand kunnen vinden, kan ik die reviewen aankomend weekend!

http://www.biercuisine.nl/images/flessen/Brand_Zwaar_Blond.png

& toen ik toch bij een grotere winkel was kon ik dit niet laten staan..

https://www.foodpairing.com/images/photolib/835_bpm.jpg

http://www.saveur-biere.com/4670-7227-thickbox/n-ice-chouffe.jpg

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Klinkt interessant!

Zou leuk zijn als ik dit bier als eerste kan gaan reviewen op mijn kanaal, eindelijk een primeur te pakken

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Behalve als t grootschalig is, zullen wij die Omer in NL nog wel niet zo snel krijgen. Maargoed, hij valt online wel te vinden natuurlijk, ziet er goed uit.

Randy, goed bezig!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Inland Rabbit wrote:

Behalve als t grootschalig is, zullen wij die Omer in NL nog wel niet zo snel krijgen. Maargoed, hij valt online wel te vinden natuurlijk, ziet er goed uit.

Randy, goed bezig!

Ga het inderdaad eens vragen aan de online slijterij waar ik bestel, en bedankt he! Ik ben toch altijd goed bezig?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Klinkt interessant!

Zou leuk zijn als ik dit bier als eerste kan gaan reviewen op mijn kanaal, eindelijk een primeur te pakken

Allen daarheen:

Het bier zal pas vanaf 15 januari 2014 in de winkels liggen, maar kan wel al worden geproefd op de Horeca Expo in Gent, die op 17 november van start gaat.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ben nooit een liefhebber van Bourbon geweest maar ben helemaal head over heels met Maker's Mark. Wat een heerlijke zachte, zoete rijke smaak. Kentucky's finest. Neigt door haar karakter ook wat meer naar scotch wat weer verklaard waarom hij bevalt. Amerikaanse kennissen hebben heeft zo zijn payoff. Ik ben fan, nieuwe guilty pleasure.

http://3.bp.blogspot.com/_w3lDIQSvd0c/S7zsWtBWfEI/AAAAAAAAATo/jynbGk6hMp4/s320/230220777.jpg

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Haha grappig, dat is nu juist een Bourbon waarvan ik nu niet had verwacht dat je die goed zou vinden, neigt meer naar een aardige Speyside dan een stevige Islay. Niet slecht, maar het is 1 van de zoetere, minder complexe. Voor meer uitdaging zou ik persoonlijk meer naar de Wild Turkey 8yr 101 proof gaan, of de speciale versies van Wild Roses (bijv. Small Batch), maar echt zacht zijn die beide niet, door een nogal harde rye kick.

In ieder geval verrassende post haha. Zal hem ook weer eens opzoeken, al is ie in Nederland vrij duur, geloof ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Haha, ik was ook eigenlijk verbaasd. Bedankt voor de tips, ga me nu ook wel even meer verdiepen in Bourbon's. Gelukkig zit Drankgigant hier praktisch om de hoek, zal weer eens even een slag slaan, jouw tips neem ik mee.

Filmpje1

• 1291 messages
  • 1029 votes

Naomi Watts wrote:

Ik ben nooit een liefhebber van Bourbon geweest maar ben helemaal head over heels met Maker's Mark. Wat een heerlijke zachte, zoete rijke smaak. Kentucky's finest. Neigt door haar karakter ook wat meer naar scotch wat weer verklaard waarom hij bevalt. Amerikaanse kennissen hebben heeft zo zijn payoff. Ik ben fan, nieuwe guilty pleasure.

(afbeelding)

Hij is erg lekker inderdaad, Mijn vader komt veel in Amerika en die was er altijd al lyrisch over.

Het heeft even geduurd voordat ik hem hier vond in een slijter, maar hij is inderdaad erg fijn.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Voor iets zachters misschien Elijah Craig 12yr, trouwens. De Europese versie van Buffalo Trace (40%) zou ik niet nemen, de Amerikaanse versie (45%) schijnt beter te zijn maar die heb ik in Nederland nog niet gezien.

Insignificance

• 3220 messages
  • 5586 votes

Die Maker's Mark lust ik ook wel. Sympathieke jongens daar. Bijna was hun bourbon stevig de klos: How Maker's Mark Turned Its Watered Down Whiskey Debacle Into A Social Media Win - Business Insider - businessinsider.com

Inland Rabbit wrote:

Voor meer uitdaging zou ik persoonlijk meer naar de Wild Turkey 8yr 101 proof gaan

Die, ja. Pittig beestje, dat wel.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Nog een 75cl fles van dit Roosendaalse bier meegenomen.

LOL. gaat het over Bourbon en dan kom ik weer aan met me bier hoor... excuses

http://www.arnulfusbieren.nl/arnulfus/images/Logo%20-%201809.jpg

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Naomi Watts wrote:

(afbeelding)

Nice, ook maar eens proberen dan. Ben zelf ook geen bourbon fan, maar wie weet is deze dan, zoals jij zegt, wel te pruimen.

glennton

• 72 messages
  • 265 votes

http://i108.photobucket.com/albums/n32/glenn_045/nov305.jpg

De Willeke, een heerlijk blond amsterdams biertje met een fruitige volle smaak, gebrouwen door brouwerij De Prael op de Wallen...:

http://i108.photobucket.com/albums/n32/glenn_045/nov301.jpg

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Leland Palmer wrote:

(quote)
Nice, ook maar eens proberen dan. Ben zelf ook geen bourbon fan, maar wie weet is deze dan, zoals jij zegt, wel te pruimen.

Mocht ie niet bevallen offer ik mezelf wel op voor verkoop .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.