- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Avonddienst gehad. Rest van de week vrij. Laat thuis. Vrouw al op bed. Saai. Biertje uit de koelkast. Wat aanklooien met muziekjes downloaden en (muziek)filmjes op Youtube bekijken. Ondertussen een beetje online DVD-winkels bij langs op zoek naar goedkope meesterwerkjes. Hier en daar wat berichten op deze site plaatsen. En ineens heb je gewoon über kansloos in amper 4 uur in je eentje ruim een half krat Hertog Jan leeg. Dan nu maar eens snel gaan slapen. Maar eerst nog een glaasje Cassis ter afsluiting. Proost. Welterusten!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes

en

Toch leuk dat ik voor 09:00 's morgens al aan bier zit te denken. En sommige zelfs al voor 08:00 zie ik.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Ik drink het niet voor 8en, het is wat ik gisteravond nam 
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
(afbeelding)
en
(afbeelding)
Toch leuk dat ik voor 09:00 's morgens al aan bier zit te denken. En sommige zelfs al voor 08:00 zie ik.
Vanaf 8en denk ik aan bier, voor achten aan wijn, rum-cola, grand marnier (red ribbon, blauw is nog beter)
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Kut. Als ik zo naar buiten kijk, belooft het weer weinig goeds voor vandaag. En dat is klote, want ik ben vrij, moet vaniochtend nog wat in en om het huis doen, maar was van plan om mooi op tijd richting stad te gaan, Grote Markt, voor een biertje of wat op het terras. Het weekend werken, zaterdag en zondag nachtdienst, dus leuk dat het zaterdag mooi weer wordt -ik moet voetballen en dan is een beetje zon en warmte altijd mooi meegenomen- maar een heerlijk koud biertje drinken op een zonovergoten terras zal er dan niet bij zijn helaas. Enkel cola. Niet half zo lekker. Dus... lieve weergoden, laat het gaandeweg deze ochtend alstublieft een beetje zonnig en warm worden, zodat ik alsnog kan doen wat ik in de planning had staan voor vanmiddag: zoep'n in de zunne op 'n schier terrasje!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Hier is het wel aardig...
Er is vrij veel bewolking waaruit plaatselijk lichte (motregen) valt. In de loop van de middag wordt van het zuidwesten uit de bewolking dunner. De middagtemperatuur loopt uiteen van een graad of 14 in het noorden tot plaatselijk 18 graden in het zuiden en zuidwesten. In het noordwestelijk kustgebied blijft de temperatuur bij circa 12 graden steken.
Is geen grap trouwens.
Nog 8 uur tot mijn eerste biertje....
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Hier is het met een graad of 26º toch wel bekeken 
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Er is iets vreemds aan de hand met mij 
Ik drink sinds een maand vrijwel niet meer. Althans, lang niet zoveel als voorheen.
En nee, ik ben niet naar een kerk geweest ofzo... het komt gewoon uit mezelf.
Voorheen zag ik ik minstens één avond in de week alles dubbel en er ging zeker een krat pils doorheen per week, maar ik heb genoeg van de nadelen.
Ten eerste vallen de katers véél zwaarder. Ik ben nu 29 en eerder was een kater gewoon lachen en desnoods zoop ik de volgende dag gewoon verder, maar nu heb ik het gevoel dat ik dood ga. Brak als een zak uien, lusteloosheid, moe, misselijk, depri... er is gewoon echt niks meer aan.
Die wartaal ook altijd die je uitslaat als je teveel hebt gezopen... de volgende dag kun je jezelf weer voor de kop slaan.
Nee, ik doe nu al drie weken met 24 halve liter blikken ALFA bier en daar staan er nu nog 11 van in de koelkast. Na een blik of 4 á 5 op een vrije avond heb ik het wel gezien.
Toch alweer 30 euro bespaard in drie weken door minder te zuipen. Nu nog stoppen met roken en dan bespaar ik een 3 weekse vakantie naar Mexico want die onzin kost mij welgeteld iets meer dan 2000 euro per jaar.
En als ik zo doorga kan ik mijn naam straks veranderen in "6-PACK" 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Binnen een paar jaar kan je een mooie auto kopen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik heb eigenlijk al last van intense katers vanaf mn 18e. Maar vroeger kon ik daar veel beter tegenop boksen. Donderdagavond happy hour in de lokale discotheek, om 3 uur half tam je nest in en 8 uur weer een soort van fris op school. Maar die pret was heel snel voorbij. En als ik zoiets nu doe, dan ga ik of gewoon dood of ik moet minimaal 2 dagen bijkomen. Het gekke is alleen dat ik altijd maar 1 kater op rij heb. Vanavond ga ik toevallig bier drinken en dan weet ik al dat ik morgen geen cent waard ben. Pijn, moe, misselijk en een grafstemming. Maar gelukkig is dat probleem vrij snel opgelost, want wat ik inmiddels al een jaar doe is iedere ochtend en avond 10x opdrukken en ik ben weer helemaal het ventje. Want daardoor komen stofjes in mijn hersenen als serotonine en endorfine weer op pijl. Nee, ik heb mezelf voorgenomen om sowieso iedere dag thuis een beetje te bewegen. Sit-ups, opdrukken en andere oefeningen. Half uurtje a 3 kwartier per dag ofzo. Waarschijnlijk nog te kort om echt voldoende serotonine en endorfine aan te maken, maar toch gaat de kater heel vaak weg daardoor en blijkbaar werkt het dan minstens als een placebo. Ook eet ik doordeweeks erg gezond en drink ik geen druppel alcohol zodat ik mij in het weekend weer de vernieling in kan helpen met liters bier en kilo's pizza, shoarma, patat etc. Er zit wel regelmaat in mijn leven moet ik zeggen.
En ik zit al een half jaar op een gewicht van 80 kilo en ik ben 1.91m. Niet slecht voor iemand van 30 en geen boozebelly 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Nee, ik doe nu al drie weken met 24 halve liter blikken ALFA bier en daar staan er nu nog 11 van in de koelkast.

Klinkt wel vrij ernstig. Ben je er al mee naar de dokter geweest?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Vind ik niet ernstig. 24 halve liter blikken en hij is al 3 weken verder, dus 21 dagen. Iedere dag 1 halve liter is niet ernstig. Maar er zijn dagen waarop hij niet drinkt, maar in het weekend of tijdens een vrije avond wel en iets meer dan normaal. (wat wel meer mensen doen) Maar van de 24 heeft ie er pas 13 gedronken. En op een vrije avond kun je best een paar litertjes bier drinken hoor. Gemiddeld genomen stelt het nix voor. 3 weken en totaal 13 blikken op. Is gemiddeld 1,6153846 blik per dag.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
ik bedoelde het sarcastisch... (het feit dat er nog 11 van in de koelkast staan)
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Binnen een paar jaar kan je een mooie auto kopen.
Zo is het wel. Ik rook een pakje Camel per dag dus dat is 365 dagen x 5,70 euro = 2080,50 euro (!) Ongezien paf je het gewoon weg. Met bier erbij (1 krat per week á 10 euro x 52 weken = 520 euro). Nou blijf ik wel wat drinken natuurlijk maar laten we zeggen dat de helft ervanaf kan, is ook weer 260 euro. Samen een besparing van 2340 euro en 50 cent per jaar.
Man, man daar kun je een partijtje van op vakantie (en dan daar lekker zuipen uiteraard
)
...24 halve liter blikken en hij is al 3 weken verder, dus 21 dagen. Iedere dag 1 halve liter is niet ernstig. Maar er zijn dagen waarop hij niet drinkt, maar in het weekend of tijdens een vrije avond wel en iets meer dan normaal...
Als ik de volgende dag moet werken drink ik helemaal niks. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Maar als ik de volgende dag lekker vrij ben dan gleden ze heerlijk door 't keeltje en veertien flessen bier gingen er dan zeker door. Regelmatig ook wel met een paar Jägermeisters erbij. Nu hou ik het zoals gezegd bij een biertje of 4 á 6 en dat bevalt mij eigenlijk veel beter. Voel me de hele week ook fitter als ik me in het weekend niet volledig bezuip.
Natuurlijk zal het wel weer eens voorkomen, maar zo standaard als het was doe ik het nooit meer.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
ik bedoelde het sarcastisch... (het feit dat er nog 11 van in de koelkast staan)
Sorry, ik wilde er als laatst nog bij vermelden:, dat je het vast sarcastisch bedoelde. 
Als ik de volgende dag moet werken drink ik helemaal niks. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Maar als ik de volgende dag lekker vrij ben dan gleden ze heerlijk door 't keeltje en veertien flessen bier gingen er dan zeker door. Regelmatig ook wel met een paar Jägermeisters erbij. Nu hou ik het zoals gezegd bij een biertje of 4 á 6 en dat bevalt mij eigenlijk veel beter. Voel me de hele week ook fitter als ik me in het weekend niet volledig bezuip.
Natuurlijk zal het wel weer eens voorkomen, maar zo standaard als het was doe ik het nooit meer.
Jägermiester is goed! Maar dat is zeker wel zo ja. (te) Veel drinken is vermoeiend. Kost echt veel engergie. Als je 's avonds veel drinkt, dan rust je 's nachts ook niet voldoende uit, want je lichaam is dan volop bezig om die alcohol af te breken. En wanneer je wakker wordt, dan is het wel eens Dawn of the Dead. Maareh, je bent goed bezig in ieder geval op het moment. 
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Er is iets vreemds aan de hand met mij 
Ik drink sinds een maand vrijwel niet meer. Althans, lang niet zoveel als voorheen.
En nee, ik ben niet naar een kerk geweest ofzo... het komt gewoon uit mezelf.
Voorheen zag ik ik minstens één avond in de week alles dubbel en er ging zeker een krat pils doorheen per week, maar ik heb genoeg van de nadelen.
Ten eerste vallen de katers véél zwaarder. Ik ben nu 29 en eerder was een kater gewoon lachen en desnoods zoop ik de volgende dag gewoon verder, maar nu heb ik het gevoel dat ik dood ga. Brak als een zak uien, lusteloosheid, moe, misselijk, depri... er is gewoon echt niks meer aan.
Die wartaal ook altijd die je uitslaat als je teveel hebt gezopen... de volgende dag kun je jezelf weer voor de kop slaan.
Nee, ik doe nu al drie weken met 24 halve liter blikken ALFA bier en daar staan er nu nog 11 van in de koelkast. Na een blik of 4 á 5 op een vrije avond heb ik het wel gezien.
Toch alweer 30 euro bespaard in drie weken door minder te zuipen. Nu nog stoppen met roken en dan bespaar ik een 3 weekse vakantie naar Mexico want die onzin kost mij welgeteld iets meer dan 2000 euro per jaar.
En als ik zo doorga kan ik mijn naam straks veranderen in "6-PACK"
met dat bocht kom ik 3 tot 4 jaar toe.
Drink echt bier. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
2e keer in korte tijd in Antwerpen uitgegaan. Bier was beide keren niet te zuipen. Eerder dit jaar bij Reverze was het waterige Jupiler rotzooi en nu in 'The Noxx' een merk waar ik de naam niet van kan herinneren, 2 woorden en de eerste begint met een A. Niet te zuipen man, kreeg je soort wijnglazen van 25cl met niet te harde bier voor 3euro
Op de heenweg Hertog Jan uit blik was nog beter..
Toen maar overgestapt op de Corona 
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
een merk waar ik de naam niet van kan herinneren, 2 woorden en de eerste begint met een A.
Albert Heijn
?
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Dan ben je snel door je geld heen als je alleen Corona drinkt.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Heeft iemand hier wel eens Zubr of Tyskie bier op? het is geïmporteerd vanuit polen en te koop in de Super om de hoek hier.
Op internet las ik dat dit de populairste biertjes zijn van Polen, maar zijn ze wel aan te raden?

Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Het heeft de uitstraling van een blik Schultenbrau en zo zal het ook waarschijnlijk smaken. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Het heeft de uitstraling van een blik Schultenbrau en zo zal het ook waarschijnlijk smaken.
Het zijn de populairste biertjes daar? dus nee ik hoop het niet voor ze 
1 euro per blik!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Zubr, dat heb ik wel eens gedronken, niet echt indruk gemaakt ofzo. Is trouwens geen stier maar een Wisent (Europeese Buffel) Zubr is Pools voor Wisent, tis maar dat je het weet.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Zubr, dat heb ik wel eens gedronken, niet echt indruk gemaakt ofzo. Is trouwens geen stier maar een Wisent (Europeese Buffel) Zubr is Pools voor Wisent, tis maar dat je het weet.
Dus niet echt vies maar ook niet bijzonder? 
Heb een half litertje mee genomen, ga hem straks zelf eens proberen en ben best benieuwd naar het poolse kunnen 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Tja, daar in Polen smaakte het wel okay
Maar goed daar was toen (1996) buiten zelfgestookte Vodka niet veel anders te krijgen en je krijgt toch dorst na en hele dag buiten te zijn geweest...
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Tyskie is best lekker hoor, zoals wel meer Poolse merken (lech bijv.). Maar extreem bijzonder is het niet, het is dan ook pils he.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Tyskie is best lekker hoor, zoals wel meer Poolse merken (lech bijv.). Maar extreem bijzonder is het niet, het is dan ook pils he.
Bitburger is ook gewoon pils, maar toch vind ik die wel bijzonder 
@ Madecineman daar in polen valt bier toch onder frisdrank?