- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nu een vraag waar ik als 'oudje' al enkele weken mee rondloop.
Wat moet ik mij voorstellen bij 'Mobiel internetvolume van 250 MB om te surfen via 3G' in vergelijking met het 'gewone' internet? Wij krijgen dit nu gratis aangeboden van onze provider.
Bij het 'gewoon' internet kan ik mij maandelijkse maximum volumes voorstellen van 5, 10 of 20 giga. Is het dataverkeer via 3G anders te berekenen? En is het downloadvolume via gewone smartfone ook anders te berekenen dan 'gewoon' internet?
Ik kan er mij echt helemaal niets bij voorstellen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik denk dat ik mij ergens verkeerd uitgedrukt heb.
Ik wil geen provider, maar wel wat het verschil is tussen het volume van 'gewoon' internet en het volume via 3G (of een gewone verbinding met een smartphone).
Wat kan ik aanvangen met een maandelijks volume van 250 MB?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik wil geen provider, maar wel wat het verschil is tussen het volume van 'gewoon' internet en het volume via 3G (of een gewone verbinding met een smartphone).
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
3G-verbinding gaat over het mobiele netwerk. Een signaal gaat zo naar telefoon masten en je krijgt verbinding met internet. Voor 3G moet je ook een internet abonnement bij een provider aanschaffen. Dit kan prepaid zijn, maar ook in combinatie met een telefoonabonnement of een los internet abonnement. Daarnaast moet 3G vaak ook als extra genomen worden op tablets en in sommige gevallen ook op smartphones. 3G als extra optie kan gauw €100 extra kosten. Daarnaast zijn de kosten van abonnementen met internetbundel hoog. Het abonnement wordt gewoon afgesloten bij een telecom provider zoals:
T-mobile,
KPN of Hi,
Vodafone
etc.
Is 3G noodzakelijk
3G is in de meeste gevallen overbodig. Er wordt op zo veel plekken (gratis) draadloze WiFi-verbinding ter beschikking gesteld. Denk aan
Treinen
Restaurants
Bars
Luchthavens,
Stations
Campings
Hotels
Pensions
etc.
3G is in zo'n geval overbodig. 3G is wel handig als het apparaat veel tijdens reizen gebruikt wordt. Bijvoorbeeld onderweg of op plekken ver van WiFi-verbinding. Maar ook als je niet afhankelijk wilt zijn van een WiFi-verbinding, zou deze uitvallen of niet voldoende werken kun je een 3G verbinding opstarten. Maar over het algemeen zal 3G niet veel gebruikt worden.
Wordt 3G veel gebruikt?
Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat 60% van de tabletgebruikers online gaat via een WiFi-verbinding. Dit toont al aan dat 3G niet erg populair is. Het aantal plaatsen met WiFi gaat de komende jaren ook nog flink groeien. Bij het gebruiken van smartphones ligt het percentage WiFi-gebruikers wat lager, dit omdat er vaak een abonnement inclusief internet wordt afgesloten. Men gaat met een tablet vaak alleen thuis het internet op, hier is vaak een WiFi-netwerk waardoor 3G overbodig is. Dit zorgt ook voor verminderde populariteit van het 3G-netwerk.
Alternatieven voor 3G
Er zijn ook alternatieven voor 3G. Je hebt namelijk geen 3G-module nodig op je apparaat om overal verbinding te maken met een WiFi-netwerk. Een smartphone kan namelijk ook worden gebruikt als access point, hierdoor heb je in ieder geval al geen 3G-module meer nodig op je tablet. Een andere oplossing is Mobile WiFi van onder andere Vodafone. Hiermee heb je overal een WiFi-netwerk bij de hand.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Daar ben ik al veel verder mee. Waarvoor dank. 
Maar de verbruikte volume's, blijven die dezelfde bij 3G als bij een WiFi-netwerk? Als men bijvoorbeeld een foto van 10 MB download via een gewoon netwerk, is het verbruikte volume van 10 MB dan hetzelfde bij 3G enWiFi?
Ik vraag het maar, omdat onze provider vroeger bij gewoon internet en ondertussen bij WIFI 15 GB downloadvolume gaf voor het abonnement dat we hadden (is intussen onbeperkt). Maar via 3G geeft hij slechts 250 MB, wat toch een enorm verschil is.
WIFI is geen probleem met onze provider. Wij werken met Belgacom Fon. Dat zijn 500.000 wifi-hotspots in België en meer dan 4 miljoen hotspots in het buitenland (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Portugal...). Het is enkel voor de 'ongedekte' plaatsen dat 3G zou dienen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja voor die gelegenheden zou ik niet speciaal 3G nemen dan. Of je moet ergens op een hutje op de hei gaan zitten. Maar effies zonder je mobiel kan ook lekker zijn 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
3G wordt overigens wel veel gebruikt hoor
Heb thuis geen WIFI, als je op straat loopt of in de stad heb je geen WIFI natuurlijk.
Afhankelijk zijn van WIFI levert wel veel beperking op in het gebruik van je internet. Vooral wanneer je programma's als whatsapp(chatten) gebruikt op je smartphone, wat voor mij hetzelfde als smsen geldt, dan wil ik 24/7 bereikbaar zijn. Dat kan dus alleen via 3G verbinding.
Het is dus ook wel belangrijk dat je thuis of op werk/school WIFI kunt gebruiken(bij mij op school doet WIFI het om de een of andere reden ook niet). Anders heb je echt wel 3G nodig.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik krijg sinds kort iets wat ik nooit eerder heb gehad op web sites waar ik alleen maar op zit die veilig zijn.
De melding is
'Deze pagina bevat onveilige inhoud.'
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Post eens een voorbeeld link.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Post eens een voorbeeld link.
komt er aan 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik denk dat ik het met puur geluk zelf al gevonden heb.
De kleine software dat zich zelf heeft geïnstalleerd veroorzaakte het
2yourplay of zoiets was de software.
Maar bedankt voor de hulp die je wilde geven
Ps weet jij wel een goed programma die veilig is voor het branden van bestanden
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Een paar maand geleden, in Januari, kocht ik met m'n spaargeld een Macbook. Een gewone, witte. Nu, zes maand later, werkt deze erg traag en af en toe blokkeert hij. Ik pindakaas soms wel iets, maar dit zijn enkel liedjes (niet groter dan 20MB). Daaraan kan het denk ik niet liggen. Ik zie steeds reclames van een applicatie die dient om je Macintosh sneller te maken. Nu is mijn vraag: moet ik die app downloaden of niet? Zo niet, wat kan ik doen om mijn mac sneller te laten gaan? Alvast bedankt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Heb je alle normale updates van nieuwe versies van het besturingssysteem en andere belangrijke updates wel steeds uitgevoerd?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Iemand een beetje verstand van hardware? Ik heb twee harde schijven in een externe behuizing gedaan. De een had het een paar maanden geleden al begeven en nu de andere ook... de harde schijven lijken niet meer te draaien.
Hoe komt het dat ze het beiden niet meer doen, ze lijken dezelfde kwaaltjes te hebben. Zullen ze met een nieuwe behuizing misschien wel weer gaan draaien? Of zijn de harde schijven doorgebrand en hebben al die dingen hetzelfde probleem?
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ik raad allereerst aan alles eens even goed schoon te blazen en met een kwastje afstoffen. Je zal nog verbaasd zijn hoeveel dat kan helpen.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Heb je alle normale updates van nieuwe versies van het besturingssysteem en andere belangrijke updates wel steeds uitgevoerd?
Ik zie net dat er een safari-update is. Ik zal die eens installeren en dan wel zien wat er gebeurt.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Iemand handig met Photoshop/Gimp? Ik zou een afbeelding bewerkt moeten krijgen als achtergrond voor een website maar er staat onnodige tekst op. De afbeelding is op zich ook te klein dus de achtergrond zou wat uitgebreid moeten worden.. Ik ben zelf al een aantal dagen bezig met Gimp maar mijn kennis van fotobewerking is werkelijk nihil 
Needless to say maar ik zou je enorm dankbaar zijn!
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
is de afbeelding een foto of illustratie? laat anders effe zien 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Goed plan
Het gaat om deze afbeelding De bedoeling is dus dat één personage links uitgelijnd staat en het andere rechts. De tekst Rogue and Gambit zou weg moeten en de afbeelding zou voor de rest opgevuld moeten worden met diezelfde achtergrond. Pakt dat de personages ongeveer een breedte van 400px zou moeten hebben.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Het klinkt als: alleen de letters weg en het formaat verkleinen?
Want ook de frames met rozen en schedels, etc weghalen zou veel werk zijn.
(of misschien ben je al geholpen?)
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
De frames moeten blijven staan, ik zal anders straks eens een foto posten van hoe ik het juist zie.
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Dat zal niet eenvoudig zijn, zeker niet om die letters weg te krijgen. Ik heb wel wat opleiding gehad in Photoshop dus wil weleens kijken. Maar gezien ik niet zoveel tijd in overshot heb het kan gerust een weekje duren wel...
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Maakt niet uit, ik ben al blij dat iemand de kans wilt wagen
Als de letters echt te lastig zijn, dan hoeven die niet perse weg maar het stoort me dat ze bij het verkeerde personage staan.
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Goed nieuws, Metalfist, ik heb dan toch wat kunnen doorwerken deze avond. Weet wel niet hoe ik de afbeelding hierop kan krijgen. PM anders je mailadres, dan stuur ik het even door.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Als ik met Windows-XP met IE8 de laatste paar dagen Allmovie.com bezoek, moet ik vrij lang wachten voordat pagina laadt.
Daarna krijg ik onderstaand bericht.
Klik ik 'Ja' (of 'Nee') , dan weer lang wachten. daarna blokkeert alles wat op PC open staat en moet ik met Cntrl-Alt-Del alle taken stoppen.
Hoe op te lossen?
Print-screen:

PS
Site ook geprobeerd te bereiken met Google-Chrome. Kom dan iets verder maar dan duurt laden pagina's ook erg lang en/of blokkeerd PC.
Geen problemen tot nu toe met andere sites.