• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.487 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Overigens met van Dijke een judoka zowaar in de semis.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Zo, Hassan verstopt zich niet hoor. Ze gaat de 5.000, de 10.000 én de marathon doen.

Ik als leek zeg dat dat teveel is, maar ik word al moe van de 100 meter traagwandelen.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Wat een gevecht bij Schuurs/Koolhof. Halve finale!

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Een duel der lage landen: Gabriella Willems komt tegenover de Nederlandse Sanne van Dijke te staan.

Wat Willems betreft een onverhoopt resultaat na een mooi parcours tegen onder andere de nummer twee onderweg. Hopelijk voor ons kan Gabriella dat stukje metaal veroveren waarin Casse eerder niet slaagde na zijn verloren match voor het brons.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Fisico wrote:

Een duel der lage landen: Gabriella Willems komt tegenover de Nederlandse Sanne van Dijke te staan.

Wat Willems betreft een onverhoopt resultaat na een mooi parcours tegen onder andere de nummer twee onderweg. Hopelijk voor ons kan Gabriella dat stukje metaal veroveren waarin Casse eerder niet slaagde na zijn verloren match voor het brons.

We gaan het zo zien, Fisico, de wedstrijd begint weldra.

En gefeliciteerd voor de Belgen!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

De mixeddubbeltennissers en de strandvolleyballers zijn ook weer een ronde verder. Het vrouwen waterpolo speelde gelijk, maar verloor de penaltyreeks. Frappant: ook in de groepsfase worden daar penalties genomen na een gelijkspel, terwijl wel beide ploegen een matchpunt krijgen. Interessante regel, zou ook bij voetbal geprobeerd kunnen worden bij ek's en wk's. Dan ben je niet zo afhankelijk van doelsaldo of van dat je net van de juiste ploeg wint en/of verliest.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Verder gaat het natuurlijk nog steeds niet crescendo met team.nl. Maar de gouden roeiboot, en de bijna-gouden roeiboot van hedenochtend waren wel mooi om te zien. Het blijft een vrij lompe sport, dat roeien, zit niet echt taktiek in, maar ik vind het wel een fijn gezicht, die ranke bootjes die door het water klieven.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Nou de Nederlandse turner Casimir Schmidt.

Hoewel ik niet heel erg van tattoo's houd, heb ik er in principe ook niks tegen. Maar om nou je lichaam als kladblok te gebruiken... Dat ziet er voor een turner eigenlijk niet uit, maar ik neem aan dat de jury daar wel doorheen kijkt.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Slechte schoten, matig spel, domme fouten en waardeloze verdediging. Aldus de wedstrijd van de Nlse 3x3 ploeg.

Slagter matig en De Jong teveel een ego.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

happie wrote:

Slechte schoten, matig spel, domme fouten en waardeloze verdediging. Aldus de wedstrijd van de Nlse 3x3 ploeg.

Slagter matig en De Jong teveel een ego.

Over slechte schoten. Vanmorgen, of aan het begin van de middag, zag ik een Nederlandse handboogschutter, die gewoon het hele bord miste. Dat was wel absurd. Alsof Van Gerwen een pijltje naast het bord gooit. Sloeg nergens op.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Over slechte schoten. Vanmorgen, of aan het begin van de middag, zag ik een Nederlandse handboogschutter, die gewoon het hele bord miste. Dat was wel absurd. Alsof Van Gerwen een pijltje naast het bord gooit. Sloeg nergens op.

Ja die zag ik ook voorbij komen. Bizar schot. Daarna helemaal van slag en had ze nog een matige game.

Meisje is pas 18, dus wie weet wat haar toekomst nog brengt.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

happie wrote:

(quote)

Ja die zag ik ook voorbij komen. Bizar schot. Daarna helemaal van slag en had ze nog een matige game.

Meisje is pas 18, dus wie weet wat haar toekomst nog brengt.

Ja, ik beoordeel niet de schutster. Die heeft zich niet voor niets geplaatst dus kan echt wel een pijltje schieten. Maar zo sneu als je dan op dat podium zo'n flater (want dat is het) begaat.

Nog maar 18? Dat was me ontgaan. Dan zitten er eventueel nog wel drie of vier Spelen in. Laat die meer succes brengen, hoewel de teamprestatie van de dames ook wel goed was, natuurlijk.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

We gaan het zo zien, Fisico, de wedstrijd begint weldra.

En gefeliciteerd voor de Belgen!

Danku!

Ik las zonet dat Van Dijke ook een rugzakje met zich meedraagt. Ook nog geopereerd geweest een paar maanden terug.

Willems ook overigens, 3 zware operaties de voorbije 3 jaar met twee maal gescheurde knieligamenten en ei zo na zich op het laatst pas geplaatst voor de OS met weinig voorbereiding en wedstrijden.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Een sporter is niet ziek. Als je ziek bent, dan meldt je je af. Doe je mee, dan ben je competitief. Dan nooit achteraf een blessure of ziekte aan halen.

Van Dijke is geklopt door een slimme en goede Belgische judoka (sorry, weet de naam eigenlijk niet meer). Daar moet ze dan maar mee leven. Vierde worden is geen schande. Lekker potje gejudood.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Haha, Sjoestroem, dat zijn van die mooie dingen op zo'n OS.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Zo, en Alcaral ligt er ook uit.

Dat hebben we ook weer gehad.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Geweldige medaille voor Sjostrom. Echt een geweldige sportvrouw. Marchand ook weer fenomenaal. Wat een schitterende strijd met Milak.

Over Steenbergen zullen we het maar niet hebben. Er zal na de spelen schoon schip moeten worden gemaakt bij het zwemmen. 1 (misschien 2) medailles is gewoon niet goed genoeg. Zeker niet als je ziet hoeveel geld erheen gaat in vergelijking met andere sporten. Maar het grootste probleem is dat we in de breedte ook gewoon tekort schieten.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

Er zal na de spelen schoon schip moeten worden gemaakt bij het zwemmen. 1 (misschien 2) medailles is gewoon niet goed genoeg. Zeker niet als je ziet hoeveel geld erheen gaat in vergelijking met andere sporten. Maar het grootste probleem is dat we in de breedte ook gewoon tekort schieten.

Volgens mij is het grootste probleem dat we in de top tekort schieten.

Maar bij zwemmen is het al decennia goed en dan weer minder. We zitten nu in een dal, dat is vaker voorgekomen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Volgens mij is het grootste probleem dat we in de top tekort schieten.

Maar bij zwemmen is het al decennia goed en dan weer minder. We zitten nu in een dal, dat is vaker voorgekomen.

Bij de mannen zitten we dan wel al heel lang in een diep dal. Ja, Kamminga drie jaar geleden. Maar we kunnen niet eens een estafette op de been brengen. En dat is beschamend voor zo’n grote zwemnatie. Ook als je ziet hoeveel geld er tegenaan gegooid wordt.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

(quote)

Bij de mannen zitten we dan wel al heel lang in een diep dal. Ja, Kamminga drie jaar geleden. Maar we kunnen niet eens een estafette op de been brengen. En dat is beschamend voor zo’n grote zwemnatie. Ook als je ziet hoeveel geld er tegenaan gegooid wordt.

Kamminga inderdaad. Drie jaar geleden dubbel zilver.

Enig idee hoe groot de internationale concurrentie is bij zwemmen? Bij de mannen hebben we zelden echte toppers gehad. Bij het open water zwemmen twee keer goud, maar dat is een niche-onderdeel. Verder natuurlijk Pieter v/d Hoogenband. En daarbuiten? Zonder open water zwemmen, en Pieter, moeten we terug totn 1960 voor we nog eens een individuele medaille bij de mannen hebben gehaald, en daarvoor zit je al in 1900. Wat verwacht je dan? Arno Kamminga was vier jaar geleden voor Nederlandse begrippen zeer bijzonder.

Individuele medailles bij mannenzwemmen voor Nederland, zonder open water zwemmen:

1900: Johannes Drost, 200 meter rugslag. Brons

1960: Wieger Mensonides, 200 meter schoolslag. Brons

2000: Pieter van den Hoogenband, 50 meter, 100 meter, 200 meter vrije slag. Brons, goud en goud

2004: Pieter van den Hoogenband, 100 meter, 200 meter vrije slag. Goud, zilver

2021: Arno Kamminga, 100 meter, 200 meter schoolslag. Zilver, zilver.

Dat zijn samen 9 medailles in 121 jaar. Wat verwacht je eigenlijk van het mannenzwemmen?

Met het open water zwemmen erbij hebben we nog twee medailles meer (Maarten van der Weijden en Ferry Weertman.

Nou, nou. Dat zijn dan elf medailles (van alle kleuren, dus niet alleen goud), in een stuk of dertig Olympische Spelen.

Wat verwacht je eigenlijk van het mannenzwemmen?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ook de Belgen zijn blijkbaar verbaasd over onze onzichtbaarheid bij het zwemmen. Er zullen harde woorden worden gesproken in het Nederlandse kamp. En zo is het. Heeft ook met de trainers te maken. Blijkbaar weten de Belgen meer.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

Ook de Belgen zijn blijkbaar verbaasd over onze onzichtbaarheid bij het zwemmen. Er zullen harde woorden worden gesproken in het Nederlandse kamp. En zo is het. Heeft ook met de trainers te maken. Blijkbaar weten de Belgen meer.

Die belgen maken er ook een sport van om nederland af te kraken, dus daar moet je je niet zo veel van aantrekken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Kamminga inderdaad. Drie jaar geleden dubbel zilver.

Enig idee hoe groot de internationale concurrentie is bij zwemmen? Bij de mannen hebben we zelden echte toppers gehad. Bij het open water zwemmen twee keer goud, maar dat is een niche-onderdeel. Verder natuurlijk Pieter v/d Hoogenband. En daarbuiten? Zonder open water zwemmen, en Pieter, moeten we terug totn 1960 voor we nog eens een individuele medaille bij de mannen hebben gehaald, en daarvoor zit je al in 1900. Wat verwacht je dan? Arno Kamminga was vier jaar geleden voor Nederlandse begrippen zeer bijzonder.

Individuele medailles bij mannenzwemmen voor Nederland, zonder open water zwemmen:

1900: Johannes Drost, 200 meter rugslag. Brons

1960: Wieger Mensonides, 200 meter schoolslag. Brons

2000: Pieter van den Hoogenband, 50 meter, 100 meter, 200 meter vrije slag. Brons, goud en goud

2004: Pieter van den Hoogenband, 100 meter, 200 meter vrije slag. Goud, zilver

2021: Arno Kamminga, 100 meter, 200 meter schoolslag. Zilver, zilver.

Dat zijn samen 9 medailles in 121 jaar. Wat verwacht je eigenlijk van het mannenzwemmen?

Ik heb het niet gelijk over medaillekansen he. Ik bedoel mannen die tegen de finales aan schurken. De mannen estafette weer rendabel maken. Jonge talenten die opkomen. Niets, maar dan ook helemaal niets daarvan.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Die belgen maken er ook een sport van om nederland af te kraken, dus daar moet je je niet zo veel van aantrekken.

Ik denk dat ze het over Faber hadden en grensoverschrijdend gedrag. Ze deden er ook wat geheimzinnig over.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ik heb het niet gelijk over medaillekansen he. Ik bedoel mannen die tegen de finales aan schurken. De mannen estafette weer rendabel maken. Jonge talenten die opkomen. Niets, maar dan ook helemaal niets daarvan.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar je het over hebt.

Als het om zwemmen in het bad gaat hebben we dus in al die tijd 9 medailles gehaald, waarvan 5 door één superzwemmer. De rest bij elkaar dus 4. En daarvan de helft door Arno Kamminga, 3 jaar geleden.

Waar is die verschrikkelijke lange dip van je dan?

En talenten, mensen die er tegenaan schuren? Pfff, dat ga ik niet eens opzoeken. Dat komt dan vanzelf wel.

Ik denk dat jij helemaal niet weet waar je het over hebt, eigenlijk, en zelf ook geen onderzoek naar de geschiedenis van het nederlandse zwemmen op de olympische spelen hebt gedaan. Je praat gewoon wat.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ik denk dat ze het over Faber hadden en grensoverschrijdend gedrag. Ze deden er ook wat geheimzinnig over.

Laat maar lullen die Belgen. Die zitten, zoals ik al zei, altijd met minderwaardigheidscomplex de Nederlanders omlaag te kletsen. Geen aandacht aan besteden.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Hoppa, en de 10e individuele medaille bij het mannenzwemmen in de Olympische geschiedenis is binnen. Wat nou een hele dikke dip?

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Top van Corbeau! Nederlandse grootouders zo blijkt? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Een medaille onder de Oranjevlag is een medaille natuurlijk.

Over welke Belgen heb je het overigens? Ik neem aan de pers of de zwembelgen in het milieu?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Fisico wrote:

Top van Corbeau! Nederlandse grootouders zo blijkt? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Een medaille onder de Oranjevlag is een medaille natuurlijk.

Over welke Belgen heb je het overigens? Ik neem aan de pers of de zwembelgen in het milieu?

Medaille onder Oranjevlag is Oranjemedaille.

Als Kim Polling vandaag niet was uitgeschakeld bij judo, maar voor een medaille was gegaan, was dat toch ook gewoon een medaille voor Italië geweest?

De gouden plak van Ted Jan Bloemen in Zuid Korea, 2018, was toch echt geen Nederlandse medaille.

Dus de medaille van Corbeau mogen we zonder schaamte aan *onze* oogst toevoegen.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Pan met een WR op het koningsnummer. Aiai, ongeloof en een bedrukte sfeer in La Défense... Niet bij die 23 zondaars, maar dat zal voor velen worst wezen. Een volle seconde sneller dan de eerstvolgende op 100m is wel erg veel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.