• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.399 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Zonde dat de man een verkapt excuus lijkt aan te bieden, dat is nergens voor nodig. Overigens mooi dat het breder wordt opgepakt. Wat moet gebeuren is het opsporen van de pannenkoeken die hier verantwoordelijk voor zijn. Dus vooruit met de geit, aan de digitale schandpaal ermee en wel zsm.

GeenStijl: Welja. Homoseksuele presentator Eurosport ontslagen na grapje over make-up en vrouwen

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Wat turnen betreft zijn we in Nederland ook wel weer over het hoogtepunt heen. Ik heb ook niet het idee dat het door de successen van Youri, Epke en Sanne een erg populaire sport geworden is.

Hetzelfde geldt overigens voor wielrennen. We zitten weer gewoon in de situatie dat we wat sprinters hebben, en anderhalve gemankeerde ronderenner. Mathieu weet dan nog het Nederlandse wielrennen van regelmatig succes te voorzien.

Eigenlijk zie ik de toekomst van het Nederlandse sportleven weer gewoon terugkrabbelen naar voetbal en schaatsen. De rest is en blijft sporadisch succes.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Splinters wrote:

Zonde dat de man een verkapt excuus lijkt aan te bieden, dat is nergens voor nodig. Overigens mooi dat het breder wordt opgepakt. Wat moet gebeuren is het opsporen van de pannenkoeken die hier verantwoordelijk voor zijn. Dus vooruit met de geit, aan de digitale schandpaal ermee en wel zsm.

GeenStijl: Welja. Homoseksuele presentator Eurosport ontslagen na grapje over make-up en vrouwen

Gisteren de snowflake Christenen gelijk geven en vandaag (terecht) ageren tegen het ontslag van een presentator na een flauw grapje. Het ene incasseringsvermogen is het andere niet...

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

depri83 wrote:

(quote)

Gisteren de snowflake Christenen gelijk geven en vandaag (terecht) ageren tegen het ontslag van een presentator na een flauw grapje. Het ene incasseringsvermogen is het andere niet...

Volgens mij heb ik niemand gelijk gegeven, maar heb ik iets geschreven over het meten met twee maten.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Jammer dat het hier over stompzinnige randzaken gaat waar ze op twitter, pardon x, rellerig over doen omdat dar nu eenmaal altijd relletjes nodig zijn om die site overeind te houden in plaats van over sport.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

starbright boy wrote:

Jammer dat het hier over stompzinnige randzaken gaat waar ze op twitter, pardon x, rellerig over doen omdat dar nu eenmaal altijd relletjes nodig zijn om die site overeind te houden in plaats van over sport.

Dat begrijp ik. Het gaat van rel naar rel, en dat is niet waarom mensen naar de os kijken. Echter: er is niemand die twitter aanhaalt. Deze artikelen kun je stuk voor stuk vinden in welke willekeurige krant dan ook.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Dat is het grote probleem van kranten. Die schrijven vaak op wat er op twitter gebeurd. In dit geval ook. En dan gaat het hier ook nog over die irrelevante nonsens.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

starbright boy wrote:

Dat is het grote probleem van kranten. Die schrijven vaak op wat er op twitter gebeurd. In dit geval ook. En dan gaat het hier ook nog over die irrelevante nonsens.

Mwah, het is te makkelijk om alle irritatie af te schuiven op een platform waar je persoonlijk de schurft aan hebt.

De organisatie achter de spelen weet bijvoorbeeld dondersgoed wat ophef veroorzaakt en wat niet. Als men vervolgens niet braaf binnen de lijntjes kleurt maar bewust de randjes opzoekt dan ben je als organisatie evengoed onderdeel van het "probleem" dat "afleiding" van datgene waar het werkelijk over gaat heet.

Exact hetzelfde geld voor een ontslag om minder dan een scheet; men weet vooraf wat volgt.

• 22396 messages
  • 5068 votes

IK ga niet met je in discussie over iets waarvan ik de discussie hier al beklaag, hoe graag je dat ook lijkt te willen. Kan het hier eindelijk weer over sport gaan= Dat zou ik nou zo ontzettend leuk vinden in een topic over dat onderwerp.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

starbright boy wrote:

IK ga niet met je in discussie over iets waarvan ik de discussie hier al beklaag, hoe graag je dat ook lijkt te willen. Kan het hier eindelijk weer over sport gaan= Dat zou ik nou zo ontzettend leuk vinden in een topic over dat onderwerp.

Ik zeg toch nergens dat je een gesprek aan moet gaan? Rare schorsingen, relletjes etc zijn anno 2024 prominent aanwezig, jezelf beklagen verandert dat niet en de schuld afschuiven op splinters of twitter ook niet.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Wereldkampioene Van Lieshout ook al weer uitgeschakeld.

Voorlopig liggen we nog op schema om het medaillerecord van de Winterspelen van Sarajevo te evenaren.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Judo is bij Nederland de laatste paar olympische toernooien ook niet echt de hofleverancier geweest bij de medailleoogst.

Wellicht morgen met beide dubbel 4 boten de eerste medailles.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Fisico wrote:

Terug van een ontgoochelde namiddag vrouwenbasketbal. Onherkenbare Cats, maar ook een terechte Duitse winnaar dat veel meer grinta had en prima afwerkte. Een halve thuismatch, maar Lille ligt de Belgen niet, remember de Rode Duivels die met 3-1 onderuit gingen tegen Wales op het EK 2016.

Maar het was wel een topervaring! Ervoor ook Australië-Nigeria gezien met ook een krasselend Australië.

Dit was wel een must win. Duitsland absoluut geen topper in het vrouwenbasketbal. Met USA en Japan (zilveren medaillewinnaressen in Tokio) word het een zwaar verhaal. USA niet te dik verliezen en winnen van Japan, dan kan je nog hopen op plek 3 of Duitsland moet verliezen Japan en je gaat door op onderlinge scores.

Zonde!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Er werd de eerste dagen nog sportief gedaan door de media, toen werd er nog verklaard hoe lang het geleden was dat we een OS beleefden met de eerste dag geen medailles, met de eerste twee dagen geen medailles, met de eerste drie dagen geen medailles...

Vandaag ben ik dat nieuwsitem een beetje kwijtgeraakt.

Hoe lang geleden is het dat we de *zomerspelen* (van de winterspelen is duidelijk) vier dagen ondergingen zonder medailles?

Ik geniet van de sporten, ik moedig de onzen aan, maar het medailleloze, dat begin ik ook wel te omarmen. Zoiets is zeldzaam.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Graaf Machine wrote:

Er werd de eerste dagen nog sportief gedaan door de media, toen werd er nog verklaard hoe lang het geleden was dat we een OS beleefden met de eerste dag geen medailles, met de eerste twee dagen geen medailles, met de eerste drie dagen geen medailles...

Vandaag ben ik dat nieuwsitem een beetje kwijtgeraakt.

Hoe lang geleden is het dat we de *zomerspelen* (van de winterspelen is duidelijk) vier dagen ondergingen zonder medailles?

Ik geniet van de sporten, ik moedig de onzen aan, maar het medailleloze, dat begin ik ook wel te omarmen. Zoiets is zeldzaam.

1988 Seoul haalden we pas op de 5de dag de eerste medaille las ik gisteren. 4x100 vrij was het toen. Dat was de laatste keer dat het ook zo lang duurde.

Denk dat er wel verwacht mag worden, dat er nu weer een einde aan komt op dag 5. Denk dat we er zelfs twee gaan halen met het roeien. 1x goud en 1x zilver gok ik. Dat is een kickstart voor een mooie spelen.

Verder denk ik niks vandaag. Triatlon en Turnen niks en met het zwemmen als het meezit gok ik. Maar dat laatste kan ook aan mij liggen, omdat ik niet goed in het zwemmen zit en Steenbergen en/of Corbeau toch wel iets halen.

Edit: Trouwens Judo ook nog, maar daar is onderhand iedere medaille bonus

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Gisteren toch wel genoten van Nadalcaraz. Ondanks dat ze NL uitschakelde. Wat heerlijk gedreven is Nadal nog. Je ziet aan Alcaraz dat hij er alles aan wil doen om Nadal nog een gouden medaille te bezorgen. Die kan er zomaar eens twee winnen.

3x3 Basketballers begonnen ook prima. Vandaag de volgende wedstrijd tegen de regerend Olympisch kampioenen Letland. Het schot moet nog wel beter worden, maar dit is wel een beter team dan in Tokio.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

happie wrote:

(quote)

1988 Seoul haalden we pas op de 5de dag de eerste medaille las ik gisteren. 4x100 vrij was het toen. Dat was de laatste keer dat het ook zo lang duurde.

Denk dat er wel verwacht mag worden, dat er nu weer een einde aan komt op dag 5. Denk dat we er zelfs twee gaan halen met het roeien. 1x goud en 1x zilver gok ik. Dat is een kickstart voor een mooie spelen.

Verder denk ik niks vandaag. Triatlon en Turnen niks en met het zwemmen als het meezit gok ik. Maar dat laatste kan ook aan mij liggen, omdat ik niet goed in het zwemmen zit en Steenbergen en/of Corbeau toch wel iets halen.

Edit: Trouwens Judo ook nog, maar daar is onderhand iedere medaille bonus

Judo is echt een loterij. Natuurlijk heb je er sommige bij die kansloos zijn, maar bijna iedereen kan op een goede dag een medaille winnen.

Corbeau kan als het meezit brons winnen. Goud en zilver gaat tussen die Fransman en die Australiër. Met afstand. Steenbergen kan echt goud winnen, maar ook zomaar 6de eindigen. Geen uitgesproken favoriet op de 100 meter.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Schrijf die gouden medaille trouwens alvast maar op voor onze Belgische hockeyvrienden. 6-2 winnen van Australië is wel echt een statement. Klein stukje gezien, maar het niveauverschil was echt schrikbarend. Ook Nederland en Duitsland gaan hier niet van winnen.

Onze hockeydames gaan trouwens ook nog een zware kluif krijgen aan België. Ik heb de wedstrijd tegen Duitsland gezien en ben echt geschrokken. Totaal geen plan, inspiratieloos, en Duitsland had iets van 65% balbezit plus de beste kansen.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

IH88 wrote:

(quote)

Judo is echt een loterij. Natuurlijk heb je er sommige bij die kansloos zijn, maar bijna iedereen kan op een goede dag een medaille winnen.

Corbeau kan als het meezit brons winnen. Goud en zilver gaat tussen die Fransman en die Australiër. Met afstand. Steenbergen kan echt goud winnen, maar ook zomaar 6de eindigen. Geen uitgesproken favoriet op de 100 meter.

Judo overigens wel echt een suffe sport af en toe. Sommige worden gewoon na drie straffen gediskwalificeerd en dan zit je eigenlijk een hele partij soms nergens naar te kijken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

happie wrote:

(quote)

Judo overigens wel echt een suffe sport af en toe. Sommige worden gewoon na drie straffen gediskwalificeerd en dan zit je eigenlijk een hele partij soms nergens naar te kijken.

Wel terecht trouwens de drie straffen voor Van 't End. Deed echt niets. Ik snap dat ook niet. Je hebt twee straffen en dan weet je dat je iets moet doen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

happie wrote:

(quote)

De straffen krijg je juist omdat er anders nog minder zou gebeuren. Je weet dat je niet te passief kan judoën.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

IH88 wrote:

(quote)

De straffen krijg je juist omdat er anders nog minder zou gebeuren. Je weet dat je niet te passief kan judoën.

Ik begrijp het wel hoor. De sport zet het in om er schwung in te brengen, maar de judoërs zelf laten dat ook nog weleens afweten en dan krijg je van die taaie partijen.

Van Dijke haalt in ieder geval de kwartfinales, dus die komt van alle Judoërs nog het dichts bij een medaille voorlopig.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

happie wrote:

(quote)

Ik begrijp het wel hoor. De sport zet het in om er schwung in te brengen, maar de judoërs zelf laten dat ook nog weleens afweten en dan krijg je van die taaie partijen.

Van Dijke haalt in ieder geval de kwartfinales, dus die komt van alle Judoërs nog het dichts bij een medaille voorlopig.

Voordeel is wel dat judopartijen lekker kort zijn. Zo'n Golden Score vind ik ook wel spannend.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Ja daar zit wel wat in.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

We hebben GOUD!!! De dubbelvier roeiboot.

Eindelijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Is de koninklijke familie daar weg, pakken we onze eerste plak, een schitterend behaald goud. Geweldige race hoor.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Pfff... de vrouwen net niet zeg. Die waren helemaal op, dat was duidelijk. Goed gedaan hoor toch, mooi zilver wel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Fakkkkkk wat erg voor de roeidames. Bijna de hele rit op kop en dan tweede...

1999 meter aan kop en dan toch verliezen...

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Oe, wat sneu voor die dames. Evengoed een prima prestatie!

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

De toon is gezet nu. Netjes van de mannen. Goud. Grote favoriet en ook waargemaakt.

De dames wel balen zeg. Laatste jaren toch regelmatig naast het goud gegrepen op de WK. Wel zonde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.