- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Wat een sprint zeg. Heerlijk om te zien. Ik was niet zeker wie er eerder over de streep kwam.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Oef. Nog een tik deelt hij uit aan Pogacar. Dat word wat volgende week.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
En we krijgen nog zulke mooie bergetappes. Dit was in ieder geval een fijn voorproefje voor een geweldige ontknoping tussen Vingegaard en Pogacar. Evenepoel en Roglic lijken hier echt af te haken voor de bovenste twee plekken.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Een typisch vluchtersritje? Neen, toch niet.
Wel raar dat Roglic in dezelfde tijd wordt geplaatst als Remco. Is wellicht de eerste keer dat ze de 3-km regel toepassen in een heuvel- of bergetappe?
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Een typisch vluchtersritje? Neen, toch niet.
Wel raar dat Roglic in dezelfde tijd wordt geplaatst als Remco. Is wellicht de eerste keer dat ze de 3-km regel toepassen in een heuvel- of bergetappe?
ik zie het nu ook. Aanvankelijk werd Evenepoel op 25 seconden geklasseerd en Roglic op 55 seconden, en nu is het beide op 25 seconden.
Raar, en dat is volgens mij ook niet in de geest van die regel, maar misschien wel naar de letter correct. En dan kun je er niet onderuit.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Met vertraging gezien. De verschillen lijken op een volle bergrit. En het koersverloop ook. Onverwacht toffe etappe met hongerige toppers.
Ik denk dat duidelijk wordt dat Vingegaard toch voor zijn derde gaat, Opvallend emotionele Vingegaard na afloop. Hij heeft diep gezeten. Onzekerheid weg. De kaarten zijn heel anders geschud. Prachtig om ze bijna gelijk te zien eindigen.
Maf dat ze Kelderman lieten wachten op Jorgenson. Die hou je toch niet meer in het klassement. Nutteloos.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Het handje van Pogacar aan Vingegaard na de finish vind ik wel een mooi sportief moment. Deze tour lijkt Pogacar iets feller te zijn in zijn uitspraken, waar hij normaal veel liefdevoller overkwam. Het handje na de sprint laat zijn mooie kant weer zien.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Vond Ayuso en Almeida vrij zwak gisteren als knecht. Sivakov was sterker en Yates was ook prima. Pogacar is ook maar een seconde of 10/15 uitgelopen bergop. zijn grootste winst haalde hij in de afdaling na zijn aanval.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Jammer, Jakobsen stapt af. Niet onverwacht, maar toch altijd spijtig, zo'n bericht.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Vond Ayuso en Almeida vrij zwak gisteren als knecht. Sivakov was sterker en Yates was ook prima. Pogacar is ook maar een seconde of 10/15 uitgelopen bergop. zijn grootste winst haalde hij in de afdaling na zijn aanval.
Was het niet dat Pogacar in de afdaling bijna onderuit ging, en dat hij daardoor iets voorzichtiger is gaan rijden? Er staat me zoiets bij.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6859 votes
Maf dat ze Kelderman lieten wachten op Jorgenson. Die hou je toch niet meer in het klassement. Nutteloos.
Ze zijn Jorgensen aan het sparen voor het hooggebergte, althans dat was het verhaal van Visma na de gravelrit. Misschien willen ze Kelderman uitputten zodat Vinegaard er alleen voor staat? De tactieken van Visma zijn best wel ondoorgrondelijk. Gelukkig is er Pogacar anders zou Vinegaard nooit uit zijn schulp kruipen.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Was het niet dat Pogacar in de afdaling bijna onderuit ging, en dat hij daardoor iets voorzichtiger is gaan rijden? Er staat me zoiets bij.
Nee Pogacar liep juist uit in de afdaling. Vingegaard maakte juist bergop tijd goed.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Lekker dagje op wimbledon vandaag. Hopelijk uitmondend in djokovic - alcaraz zondag.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6859 votes
Eindelijk staat er genoeg wind 
En wat doet Visma? Als een gek achter Adam Yates aan Hoezo met je krachten smijten vlak voor de Pyreneeën.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Het weekend van de waarheid in de Tour. Ik gok dat Pogacar vandaag gaat verdedigen en we op de laatste helling een lange afvalrace krijgen en dat Vingegaard en hij samen boven komen. Met alle rest op minimaal twee minuten. Morgen lukt het Pogacar niet meer om zich in te houden en valt hij wel aan. En dat is wanneer de tour beslist gaat worden.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6859 votes
Ja, eigenlijk begint de Tour nu pas. Laten we hopen dat Pogacar morgen een beslissende tik uitdeelt.Vinegaard is taai en zal er vandaag waarschijnlijk nog aanblijven hangen. Misschien Almeida meesturen in de kopgroep om de Visma ploeg verder op te souperen? De 100km achtervolging van gisteren zullen ze tocj wel voelen?Totaal onnodig om zo achter de kopgroep met Adam Yates aan te rijden. Met dank aan team Jayco die met Mezgec een mooie 11de plaats in het dagklassement binnen wist te halen. Leuk om Michał Kwiatkowski gisteren weer eens voorop te zien. Staat nu 44ste in het algemeen klassement zoals vooraf voorspelt. Niet handig van Ineos om ook mee te werken. Soudal Quick-Step evenmin. Had het aan Visma en Jayco overgelaten.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
De tour is over halfweg, maar begint vandaag pas echt.
Even de actuele top 10 + de favorieten die genoemd werden enkele pagina's geleden.
1. Pogacar
2. Evenepoel
3. Vingegaard
4. Almeida
5. Rodriguez
6. Landa (door niemand genoemd!)
7. A. Yates
8. Ciccone (door niemand genoemd!)
9. Gee
10. Jorgenson
11. Gall
13. Bernal
17. Hindley
19. Martin
20. De Plus
21. S. Yates
23. Mas
24. Kelderman
27. Thomas
29. Meintjes
31. Carapaz
78. Gaudu
DNF. Roglic
DNF. Bilbao
DNF. Ayuso
DNF. Vlasov
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6859 votes
Ik had Ciccone opgeschreven voor de bergtrui. Wordt wel lastig nu hij in de top 10 staat.
Vingegaard zal zijn hulp in de afdaling Roglic missen. Wellicht een belangrijkere uitvaller dan Ayuso voor Pogacar.
Grote vraag is of Evenepoel kan standhouden in het geweld dit weekend.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Sowieso veel uitvallers vandaag. Deels zwaar, deels gevolgen val, deels covid. Maar de tour met extreem weinig uitvallers die we lang hadden is wel over.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Pogacar is een sieraad voor de wielersport. Ik had moeten weten dat hij zelden defensief fietst. En wat heerlijk dat hij niemand iets cadeau geeft. Niks groepje weg, ik ga winnen. Vingegaard kraakt. Is niet dood. Maar krijgt wel een rechtse op zijn neus.
En mooi om de Puy de Dome weer eens te zien. Ik hou wel van die berg. Niet de allerlangste of zwaarste, maar wel lekker grillig qua indeling.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
En mooi om de Puy de Dome weer eens te zien. Ik hou wel van die berg. Niet de allerlangste of zwaarste, maar wel lekker grillig qua indeling.
Bedoel je niet Pla d'Adet? De Puy de Dôme was er vorig jaar (voor het eerst in heel lange tijd).
Begin augustus zit ik daar aan de voet, eens zien of ik zin heb ook die col te pakken.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6859 votes
Pogacar wilde aanvankelijk ook niet aanvallen. Zelfs Adam Yates wist niet wat de bedoeling was. Hij bleef maar achterom kijken of Tadej nog zou komen. Dat belooft nog wat voor morgen. Hopelijk zonder die vervelende idioot met Bretonse vlag om zijn nek. Ik zag Tadej tijdens de uitzending al met zijn hoofd schudden. Bleek een zak chips te zijn. Jonas werd later ook nog bekogeld.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Bedoel je niet Pla d'Adet? De Puy de Dôme was er vorig jaar (voor het eerst in heel lange tijd).
Begin augustus zit ik daar aan de voet, eens zien of ik zin heb ook die col te pakken.
Dat bedoel ik.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Ben benieuwd of Visma de tactiek deze rit anders gaat doen en de koers gaat bepalen. Het gewicht bij UAE laten is niet de manier lijkt me. Afgelopen twee jaar wisten ze Pogacar wel ergens te kraken daarmee.
Ben wel benieuwd naar deze etappe met die vele beklimmingen en dan heb je vrijdag ook nog die etappe met drie beklimmingen allemaal boven de 2000 meter. Kijken of het nog spannender gemaakt kan worden voor de zaterdag en de zondag daarop.
Vrees er wel voor, want Vingegaard is nog niet de Vingegaard van de afgelopen twee jaar. Kan ook niet natuurlijk en nog altijd knap hoe sterk is. Daarnaast mist hij Kuss als belangrijke man, die staat natuurlijk ver boven alle knechten van Pogacar.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Kuss wordt heel erg gemist ja. Met alle respect maar Jorgensen en Kelderman komen niet in de buurt bij wat hij kan als hij in topvorm is en al helemaal als je hem niet elke dag op volle kracht inzet kan hij gigantisch goed zijn als je hem wel inzet.
Het gaat tussen vandaag en vrijdag wat de koninginnenrit is deze tour. Vandaag meer beklimmingen (vijf)
en misschien de zwaarste slotklim van de ronde. Vrijdag maar drie beklimmingen, maar alledrie uitputtend en door de 2000 meter en de etappe is relatief kort.
Daarnaast hebben we dinsdag nog wellicht een sprint al kan het ook een etappe voor ontsnappers worden en wellicht waaiers. Woensdag is verraderlijk en iets wat Pogi enorm ligt volgens mij. Donderdag wordt denk ik een grote ontsnapping en status quo bij de favorieten. Zaterdag is een wat mildere alpenrit dan vrijdag, maar dat is relatief en zondag tijdrijden in Nice. De tijdrit is wederom vrij kort (33,7 km) maar met veel klimmen en dalen erin.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Zo. De geit krijgt in de eerste set een pak slaag.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Alcaraz hoeft niet eens goed te spelen. Het is djokovic die niet thuisgeeft. Zonde zeg. Vooralsnog is het een finale van niks.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ben benieuwd of Visma de tactiek deze rit anders gaat doen en de koers gaat bepalen. Het gewicht bij UAE laten is niet de manier lijkt me. Afgelopen twee jaar wisten ze Pogacar wel ergens te kraken daarmee.
Ben wel benieuwd naar deze etappe met die vele beklimmingen en dan heb je vrijdag ook nog die etappe met drie beklimmingen allemaal boven de 2000 meter. Kijken of het nog spannender gemaakt kan worden voor de zaterdag en de zondag daarop.
Vrees er wel voor, want Vingegaard is nog niet de Vingegaard van de afgelopen twee jaar. Kan ook niet natuurlijk en nog altijd knap hoe sterk is. Daarnaast mist hij Kuss als belangrijke man, die staat natuurlijk ver boven alle knechten van Pogacar.
Het Alpenweekend is toch iets 'anders' dan de Pyreneeën. De slotklimmen zijn net iets minder zwaar dan in de Pyreneeën.
- De aankomst in Isola 2000 is een gemiste kans. Men kan nog hoger klimmen naar de 'Col de la Lombarde' (2350m). Dat zou dan een HC zijn.
Bovendien ligt de Bonette te ver van de slotklim om enige rol van betekenis te spelen.
- Ook bij de rit met aankomst op de Col de Couillole is de slotklim 'slechts' van eerste categorie. Hier ligt de voorlaatste klim wel net voor de slotklim.
De tijdrit zou wel eens voor de grootste verschillen kunnen zorgen.
Daarnaast hebben we dinsdag nog wellicht een sprint al kan het ook een etappe voor ontsnappers worden en wellicht waaiers. Woensdag is verraderlijk en iets wat Pogi enorm ligt volgens mij. Donderdag wordt denk ik een grote ontsnapping en status quo bij de favorieten. Zaterdag is een wat mildere alpenrit dan vrijdag, maar dat is relatief en zondag tijdrijden in Nice. De tijdrit is wederom vrij kort (33,7 km) maar met veel klimmen en dalen erin.
Zoals hierboven gezegd:
Volgens mij wordt zaterdag veel intensiever dan vrijdag. Korte rit met een snelle opeenvolging van beklimmingen.
Vrijdag is veel te langgerekt. De top van de Bonette ligt te ver van de slotklim om een aanval van Vingegaard of Pogacar te faciliteren.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Wel jammer dat een Pogacar toch niet met een top Vingegaard te maken heeft, dat had een heroïsche tour opgeleverd.
Dat de nummer 3 niet in de buurt kan komen van deze Vingegaard zegt voldoende.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.