- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Matige pot inderdaad. Gelukkig wint hij en heeft hij zijn slechte pot dit toernooi al gehad. Nu tegen Littler. Daar zal het echt beter tegen moeten.
En die matchdarts. Daar kan je een partij op verliezen op het wk, maar gelukkig kon Williams het niet omdraaien.
Raymond heeft heel vaak 1 waardeloze wedstrijd per toernooi, meestal dan een exit. Nu mazzelt hij. Laten we hopen dat hij nu vanaf het begin scherp blijft.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
MvG beukt ff Bunting van het bord. Blijft indrukwekkend om te zien.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Smith wordt ook even naar huis gestuurd met 4-0 door Dobey, bizar.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ongelofelijk hoeveel grote namen al klaar zijn. Price, Smith, Aspinall, Wright en Noppert zijn allemaal top 10 spelers die al vertrokken zijn.
Neem aan dat de winnaar komt uit de groep van Gerwen, Anderson of Humphries. Outsider is Dolan en wie weet van Barneveld.
Van Gerwen was gister weer zwaar imponerend. Is bij de wedkantoren ook weer de nr 1 las ik. Michael is arrogant maar hij heeft wel gelijk. Als hij in topvorm is kan hij alleen van zichzelf verliezen.
Prachtig potje vanavond met Raymond tegen een 16 jarige.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Je hebt nu Van Gerwen en eigenlijk voor de rest allemaal outsiders. Ook Dobey, Clayton, Cullen en Cross kunnen het toernooi winnen bij een slechte dag van Van Gerwen. Chisnall misschien. Alleen Gurney, Heta en Williams kun je wegstrepen.
Kwartfinale Van Barneveld-Anderson zou wel heel vet zijn.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2204 votes
Je hebt nu Van Gerwen en eigenlijk voor de rest allemaal outsiders. Ook Dobey, Clayton, Cullen en Cross kunnen het toernooi winnen bij een slechte dag van Van Gerwen. Chisnall misschien. Alleen Gurney, Heta en Williams kun je wegstrepen.
Kwartfinale Van Barneveld-Anderson zou wel heel vet zijn.
Humphries vergeet je voor het gemak te noemen. Winnaar van de World Grand Prix, de Grand Slam en de PCF waar hij Van Gerwen versloeg in de finale. Ontsnapte tegen Pietrezcko maar dat komt ook omdat een kwartier voor de wedstrijd zijn punt brak en dus met een ander setje moest spelen. Van Gerwen maakt wel indruk maar Dobey maakt nog meer indruk op me. Hoe hij de eerste sets zat te smijten tegen Ross Smith en gisteren Michael Smith veegde, indrukwekkend. Heeft meer tegenstand gehad dan Van Gerwen ook. Zie hem de halve finale wel halen want Cross en Clayton maken nog geen indruk. En ik denk dat Anderson daar komt. Barney maakt ook geen indruk en Littler gaat ergens wel bezwijken tegen Barney of Anderson. Aan de andere kant wordt het waarschijnlijk Van Gerwen - Humphries als halve finale. Finalewaardig wel.
Anderson - Van Gerwen zal wel geweldig zijn als finale zeg. En dan ben ik toch voor Anderson, wat een geweldige speler. Maar in deze vorm zie ik Dobey ook wel de finale halen. Het is echter absoluut niet zo dat Van Gerwen alleen kan verliezen als hij een slechte dag heeft.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Humphries vergeet je voor het gemak te noemen. Winnaar van de World Grand Prix, de Grand Slam en de PCF waar hij Van Gerwen versloeg in de finale. Ontsnapte tegen Pietrezcko maar dat komt ook omdat een kwartier voor de wedstrijd zijn punt brak en dus met een ander setje moest spelen. Van Gerwen maakt wel indruk maar Dobey maakt nog meer indruk op me. Hoe hij de eerste sets zat te smijten tegen Ross Smith en gisteren Michael Smith veegde, indrukwekkend. Heeft meer tegenstand gehad dan Van Gerwen ook. Zie hem de halve finale wel halen want Cross en Clayton maken nog geen indruk. En ik denk dat Anderson daar komt. Barney maakt ook geen indruk en Littler gaat ergens wel bezwijken tegen Barney of Anderson. Aan de andere kant wordt het waarschijnlijk Van Gerwen - Humphries als halve finale. Finalewaardig wel.
Anderson - Van Gerwen zal wel geweldig zijn als finale zeg. En dan ben ik toch voor Anderson, wat een geweldige speler. Maar in deze vorm zie ik Dobey ook wel de finale halen. Het is echter absoluut niet zo dat Van Gerwen alleen kan verliezen als hij een slechte dag heeft.
Nee klopt. Reageerde op het bericht van The Oceanic Six (Ajax/Jari) die al Humphries noemde. Uiteraard is dat een kanshebber. Maar hij noemde Dolan als outsider. Kan, maar zou dan inderdaad eerder Dobey noemen. Of Cross.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind Anderson weer vrij weinig aan als speler. Wel een hele leuke kerel. Dat interview gister ook met het bakkie koffie na afloop, prachtig.
Ik vind Humphries te wisselvallig. Die stond dit WK gewoon al bijna weer buiten, maar met veel mazzel toch door. En geen excuses, een kapotte pijl is echt een nonargument. Net als een aanwezige wesp (dat was helemaal lachwekkend eerder het WK) of een zuchtje wind. Darters komen echt heel snel met stomme smoesjes.
Verder lijk jij niet echt een van Gerwen liefhebber, maar objectief weet je ook wel dat hij veruit de beste is. Gelooft altijd in zichzelf en als de turbo aan gaat dan knalt hij je van het bord. Wel degelijk dat hij alleen van zichzelf kan verliezen. Punt is alleen dat hij de afgelopen jaren dus zelf geregeld verzaakt heeft.
happie
-
- 6235 messages
- 426 votes
Ik had Humphries als grote favoriet vooraf. Alleen Humphries was in die gewonnen majors wel het hele toernooi sterk. Zeker de laatste twee bijna niet onder de 100 gegooid. Zijn eerste wedstrijd tegen Evans was ook niet geweldig.
Voorlopig maakt MvG meer indruk, maar goed dat heeft hij vaker gehad en kreeg hij opeens een geweldig spelende tegenstander tegenover hem.
Dobey zie ik ook wel als een belangrijke outsider. Dolan totaal niet, die won van een matige Price. Heeft ook een vrij matig jaar achter de rug.
Dobey wat kwartfinales en de Masters gewonnen. Zijn overwinning op Smith kan voor een extra boost zorgen. Is vaak wel goed in topwedstrijden, maar liet het ook vaak lopen. Cross word zijn tegenstander, want Clayton valt het hele jaar en nu ook zwaar tegen.
Het kwart van Anderson, Barney en Littler is samen met het kwart Humphries, Cullen en Chizzy het interessantst.
Tegen Cullen moet Humphries wel weer zijn GsoD/PC vorm zien te krijgen. Anders word dat weer een zware pot. Chizzy en majors is vaak een slecht huwelijk.
happie
-
- 6235 messages
- 426 votes
Ik vind Anderson weer vrij weinig aan als speler. Wel een hele leuke kerel. Dat interview gister ook met het bakkie koffie na afloop, prachtig.
Ik vind Humphries te wisselvallig. Die stond dit WK gewoon al bijna weer buiten, maar met veel mazzel toch door. En geen excuses, een kapotte pijl is echt een nonargument. Net als een aanwezige wesp (dat was helemaal lachwekkend eerder het WK) of een zuchtje wind. Darters komen echt heel snel met stomme smoesjes.
Verder lijk jij niet echt een van Gerwen liefhebber, maar objectief weet je ook wel dat hij veruit de beste is. Gelooft altijd in zichzelf en als de turbo aan gaat dan knalt hij je van het bord. Wel degelijk dat hij alleen van zichzelf kan verliezen. Punt is alleen dat hij de afgelopen jaren dus zelf geregeld verzaakt heeft.
Anderson heeft echt één van de mooiste stijlen als darter. Zou echt een leuke clash zijn tegen Barney. Heerlijk ouderwetse wedstrijd.
Humphries is juist dit jaar meer steady geworden. Zeker de laatste drie majors en het hele jaar wel. Met goede vloer resultaten en een vracht aan euro tour finales. Maar goed dat telt niet, als je zo matig op het wk speelt. Misschien is het de druk van een nog grotere favoriet te zijn, dan op die andere toernooien dit jaar.
MvG verliest vaak van een tegenstander, die ineens buitencategorie staat te gooien en ook wel van zichzelf of juist dan van zichzelf.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Anderson en Michael Smith zijn een genot om naar te kijken, alsof ze achteloos een pijltje weggooien.
Van Gerwen nu tegen Scott Williams.
Zou me overigens niets verbazen als Barney vanavond gewoon vernederd gaat worden door dat jochie.
happie
-
- 6235 messages
- 426 votes
Anderson en Michael Smith zijn een genot om naar te kijken, alsof ze achteloos een pijltje weggooien.
Zou me overigens niets verbazen als Barney vanavond gewoon vernederd gaat worden door dat jochie.
Smith ook ja. Beter dan bijvoorbeeld Aspinall, die bij bijvoorbeeld zijn derde worp bijna voorover valt. 
MvG geloof ik wel tegen Williams, dat word 5-0/5-1.
Barney zou best een pandoering kunnen krijgen ja. Alhoewel het beter voor hem is met sets te spelen, dan alleen maar legs. Van dat laatste format word hij vaak depri van een slechte start en kan hij vaak niet meer omdraaien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vond Anderson vaak vertragend. Maar ik zag hem gister en toen was het wel weer vermakelijk. Haalde een goed niveau. Beetje raar, meestal is hij het hele jaar gemiddeld en met een WK weer goed. Motivatieding denk ik.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Smith is me iets te snel. Ja, er kan ook zoiets zijn als te snel
. Anderson is perfect ja. Hele fijne darter om naar te kijken.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Zou er in de wereld een sporter zijn met een slechtere wedstrijdinstelling/mindset dan Gurney? Uitstekende darter maar oh zo labiel.
happie
-
- 6235 messages
- 426 votes
Ja Gurney had een topjaar in 2017 en daarna nog af en toe een goed toernooi de twee jaar erna nog sporadisch een goed toernooi, maar sindsdien is hij weggezakt.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2204 votes
Een gebroken pijl is natuurlijk wel wat anders als een wesp of een zuchtje wind en dat weet jij ook wel. Als je met een ander setje moet spelen doordat je pijl is gebroken een kwartier voor de wedstrijd heeft dat echt wel invloed. Wel is het deels zijn eigen schuld want je moet niet té afhankelijk zijn van maar 1 setje. En elke wereldkampioen heeft een wedstrijd waarin hij flirt met de uitschakeling. Cross meerdere malen, Wright toen tegen Malicdem en vorig jaar nog Smith tegen Schindler. Dit kan Humphries zijn momentje zijn.
En nee, ik ben het er niet mee eens dat objectief Van Gerwen veruit de beste speler is en alleen van zichzelf kan verliezen. Over de laatste 10 jaar, uiteraard. Maar dit jaar is Humphries veruit de beste (689 750 pond tegenover 338 500 van Van Gerwen). Humphries heeft de World Grand Prix, Grand Slam en PCF gewonnen, Van Gerwen de Premier League en de World Series Finals. En verder zijn de resultaten van Humphries op majors gemiddeld gezien ook beter.
Waar je wel gelijk in hebt is dat ik het niet zo op Van Gerwen heb. Ik vind het maar een arrogante kwal. Doe mij een Anderson of Clayton maar.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het valt ieder geval duidelijk op dat je hem niet moet ja, gezien je toon. Je zit er in mijn ogen ieder geval naast. Van Gerwen heeft wel bewezen dat hij in zijn beste vorm in principe niet te verslaan is. Wat ik al zei, van Gerwen is jammer genoeg door omstandigheden wat slordiger geweest afgelopen jaren.
En verder vind ik je gebroken pijl verhaal maar gewoon bijzaak. Wat je al zegt, moet je maar een paar setjes bij je hebben. En dan nog, er is altijd wel een smoes.
happie
-
- 6235 messages
- 426 votes
Een gebroken pijl is natuurlijk wel wat anders als een wesp of een zuchtje wind en dat weet jij ook wel. Als je met een ander setje moet spelen doordat je pijl is gebroken een kwartier voor de wedstrijd heeft dat echt wel invloed. Wel is het deels zijn eigen schuld want je moet niet té afhankelijk zijn van maar 1 setje. En elke wereldkampioen heeft een wedstrijd waarin hij flirt met de uitschakeling. Cross meerdere malen, Wright toen tegen Malicdem en vorig jaar nog Smith tegen Schindler. Dit kan Humphries zijn momentje zijn.
En nee, ik ben het er niet mee eens dat objectief Van Gerwen veruit de beste speler is en alleen van zichzelf kan verliezen. Over de laatste 10 jaar, uiteraard. Maar dit jaar is Humphries veruit de beste (689 750 pond tegenover 338 500 van Van Gerwen). Humphries heeft de World Grand Prix, Grand Slam en PCF gewonnen, Van Gerwen de Premier League en de World Series Finals. En verder zijn de resultaten van Humphries op majors gemiddeld gezien ook beter.
Waar je wel gelijk in hebt is dat ik het niet zo op Van Gerwen heb. Ik vind het maar een arrogante kwal. Doe mij een Anderson of Clayton maar.
Eens van Gerwen is wel de meest onsympathieke verliezer van allemaal. Zelfs die schreeuwerd van een Price is vaak nog sympathieker na een nederlaag.
Het veld is kwalitatief ook veel breder inmiddels. Dus het kost Gerwen ook meer energie om alle toernooien er maar te staan, dus hij zal vaker wedstrijden daardoor verliezen en niet meer zo dominant zijn als een aantal jaar geleden en al helemaal niet zoals Taylor. Vanwege het niveau dat gegroeid is.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2204 votes
Het valt ieder geval duidelijk op dat je hem niet moet ja, gezien je toon. Je zit er in mijn ogen ieder geval naast. Van Gerwen heeft wel bewezen dat hij in zijn beste vorm in principe niet te verslaan is. Wat ik al zei, van Gerwen is jammer genoeg door omstandigheden wat slordiger geweest afgelopen jaren.
En verder vind ik je gebroken pijl verhaal maar gewoon bijzaak. Wat je al zegt, moet je maar een paar setjes bij je hebben. En dan nog, er is altijd wel een smoes.
De periode dat Van Gerwen in zijn beste vorm niet te verslaan is duurt al 5 jaar dus dat vind ik ook maar onzin. Als een Price of Smith hun beste vorm hebben zijn ze ook onverslaanbaar en dit jaar is daar Humphries bijgekomen. Hierboven wordt al meerdere malen aangehaald dat de top breder is geworden en het daarom lastiger wordt om alles te winnen zoals Taylor vaak deed. Van Gerwen heeft het 2 jaar geflikt maar sindsdien is hij niet meer onaantastbaar en zo goed als hij toen was is hij gewoon niet meer. En dat is ook geen schande want dat was buitenaards.
Maar goed, ik denk dat wij een iets andere kijk op de zaken hebben en dat geeft verder ook niet. Ik gun hem best zijn 4e wereldtitel maar het gedrag van die blaaskaak voor de camera vind ik tenenkrommend. Je kunt het zelfvertrouwen noemen, ik vind het disrespect naar zijn collega's.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Komt Anderson heel goed weg, bijna 3-0 achter en nu 2-2 weer.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2204 votes
Dolan is ook een verschrikkelijke speler om tegen te speler. Niet onsportief en ook niet meer zo traag als vroeger maar het is net Wade. Je kunt gewoon bijna niet goed tegen hem spelen en elke misser wordt afgestraft. Alleen Wade heeft een hogere piek waardoor hij betere resultaten boekt.
Kijk wel echt uit naar van Barneveld - Littler en Humphries - Cullen. Dat kunnen 2 spectaculaire zevensetters worden. Maar ook 2 partijen die net als gisteren een muis baren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het blijkt wel weer dat darts een mind-game is. Anderson had niet veel in te brengen, ontsnapt op 3-0 en is nu volledig de baas.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dolan mist 2 matchdarts...
Daarna faalt Anderson heel hard en maakt Dolan het nog af.
Heel eerlijk, als van Barneveld ooit weer een halve finale wil spelen dan is het nu. Vanavond winnen van een kind (gaat wel heel moeilijk worden) en dan Dolan. Die is verre van onaantastbaar.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2204 votes
Sowieso een verrassende finalist, dus. Dobey-Cross en Littler/van Barneveld-Dolan als kwartfinales in deze helft. Dobey maakt by far de meeste indruk so far, maar als een Cross of van Barneveld nog eens een finale willen halen dan moet het dit jaar gebeuren. Maar het zou wat zijn zeg als Littler doorstoot tot de finale.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Barney kennende gaat hij weer choken vanavond, maar laten we hopen van niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat gooit die Littler goed zeg 
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Ik vrees uitstel van executie maar toch fijn dat Barney hier de vierde set pakt. Zo slecht staat hij niet eens te gooien. Die Littler is wel heel erg goed. In deze vorm een serieuze tegenstander voor MvG.
En klaar! Geweldig gespeeld. 16 jaar pas. Echt respect.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Wat een demonstratie zeg. Ongekend.
Dat deze knul de finale maar mag bereiken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.