- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lekker op safe spelen, maak dan ook grappen over andere religies (daar was dit jaar veel meer aanleiding voor...) maar dat durft ie zeker niet.
Heeft weinig met durven te maken maar andere religies hebben het sowieso al zwaar. Wijers brengt wat contrast door even de religieuzen uit 'ons' land even te bekritiseren. Kan me ook prima in zijn aanklacht vinden. Guido maakt veel makkelijke grappen, zijn pieken zijn in een shoe zeer zeldzaam maar zit ik wel 'on the same page' als het om aanklacht gaat.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De oudejaarsconference van Jan Jaap was in ieder een stuk beter dan zijn vorige, toen vergat hij grappen te maken, nu niet. Erg leuk einde ook.
Van Weijers heb ik een half uur gezien en dat viel me niets tegen. Van de 5000 grappen per uur zijn er natuurlijk heel veel niet grappig maar er zaten toch genoeg wel grappige stukken tussen.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
De oudejaarsconference van Jan Jaap was in ieder een stuk beter dan zijn vorige, toen vergat hij grappen te maken, nu niet. Erg leuk einde ook.
Zal wel een verschil in verwachtingspatroon zijn.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Heeft weinig met durven te maken maar andere religies hebben het sowieso al zwaar. Wijers brengt wat contrast door even de religieuzen uit 'ons' land even te bekritiseren. Kan me ook prima in zijn aanklacht vinden. Guido maakt veel makkelijke grappen, zijn pieken zijn in een shoe zeer zeldzaam maar zit ik wel 'on the same page' als het om aanklacht gaat.
Mnee dat durft hij niet, niet dat het moet, maar dit waren wat vervelende schoten voor open doel tussen zijn optreden door.
Van Weijers heb ik een half uur gezien en dat viel me niets tegen. Van de 5000 grappen per uur zijn er natuurlijk heel veel niet grappig maar er zaten toch genoeg wel grappige stukken tussen.
Was soms wel grappig ja, maar hij blaast te hoog van de toren. Van tevoren ergens gelezen dat hij sneller zou zijn dan Lebbis en Jansen bij elkaar, uhm right, heb er niets van gemerkt. Minder snel en veel minder spitsvondig.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Wat heet snel? Snel praten? Hoge grapdichtheid?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mnee dat durft hij niet, niet dat het moet, maar dit waren wat vervelende schoten voor open doel tussen zijn optreden door.
Vond de manier waarom hij de hypocrisie van het christendom aanpakte eigenlijk behoorlijk treffend. Waarom zou hij het Jodendom, Boeddhisme, Hindoeïsme etc. niet durven aanpakken? De islam is een ander verhaal maar dat is ook niet zo gek. Bovendien gaf hij zelf aan dat er in het Christendom veel meer mis is dan andere godsdiensten. Ben ik het ook roerend mee eens.
Geef mij maar eens een reden waarom hij die schoten op eigen doel niet moet maken, daarom heet het ook schot voor open doel. Geen enkele voetballer die zo'n kans laat gaan hoor.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Grappig, zo'n verschillende beleving. Ik denk: deze keer vergat hij een rode lijn aan te brengen en wat verder dan plat vermaak te komen, vorige keer niet.
De lijn was volgens mij net zo rood, alleen was het geheel gewoon grappiger. Plat werd het ook nergens.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Vond ook dat er wel degelijk een rode lijn inzat.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ik ben benieuwd, waar bestond die rode lijn dan uit? [ik hoop op iets meer dan "denk zelf na in plaats van anderen te volgen" o.i.d.]
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Wat heet snel? Snel praten? Hoge grapdichtheid?
Geen idee wat ermee bedoeld werd, in ieder geval in beide gevallen stukken minder.
Geef mij maar eens een reden waarom hij die schoten op eigen doel niet moet maken, daarom heet het ook schot voor open doel. Geen enkele voetballer die zo'n kans laat gaan hoor.
Schot voor open doel is nou net de reden, mag van mij wel wat gedurfder als je dan toch zo graag een boodschapje wil meegeven. De hypocrisie is toch lang en breed bekend en onderschrijft ieder weldenkend mens. Zelfde als zeggen dat Hoek v. Holland domme figuren zijn, ohja deed ie ook.... 
Vond het ook niet zo passen in de rest van de voorstelling, opeens zo'n uiterst serieus gezicht. Moest gelijk denken aan Teeuwen, die gooide ook een keer een moraaltje er tegenaan, 'mensen laten we eens ophouden elkaar van dichtbij neer te schieten'. Kijk dan neem je jezelf ook niet zo serieus 
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Maassen was erg sterk weer, alleen vond ik het op een of andere manier toch niet zo goed als zijn vorige.. misschien iets van sleetsheid of iets te voorspelbare grappen zo nu en dan.. ik weet het niet.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Precies: het was sterk als vanouds. Van Maassen weet je dat zijn shows altijd erg sterk zijn. Helaas begint het een beetje te veel 'als vanouds' te voelen, want bijster origineel is hij niet meer; hij vernieuwt zichzelf niet en doet eigenlijk zijn eerdere shows dunnetjes over.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ja, eens. Ik heb geboeid zitten kijken en gelachen, maar dit was zeker niet zijn sterkste programma. De eerste keer dat ik heel sterk het gevoel heb dat het meer van hetzelfde maar dan wat minder is.
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Ik denk dat het lastig is om jezelf te vernieuwen als je jezelf bent.
Vernieuwingen waren de typetjes die hij deed in zijn eerdere shows. Helaas misten die hierin, ik had gehoopt op een nieuwe Henk van den Tillaart of zo.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Maassen is dan ook niet zo sterk in typetjes.. dat is iets dat collega-cabaretiers veel beter kunnen. Jochem Meyer is zelfs iemand die genadeloos de top3 irritatie van Nederland kan imiteren, dat zal Maassen nooit kunnen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Je hoeft niet iemand te kunnen imiteren om een typetje te kunnen doen. Henk van den Tillaart is ook geen imitatie maar wel een typetje. Overigens doet Maassen dat sowieso heel weinig.
Geweldige show overigens, vooral dat stukje over die vuile Rotterdammers
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hopelijk kan ik hem snel van internet halen, wil hem graag zien. Zeker nu ik lees dat hij goed bevallen is.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Jochem Meyer is zelfs iemand die genadeloos de top3 irritatie van Nederland kan imiteren, dat zal Maassen nooit kunnen.
Dat zou Maassen niet eens willen kunnen.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
...en kopjes! *bedenkelijk gezicht*
Dat vond ik nog wel het mooiste stukje. 
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Je hoeft niet iemand te kunnen imiteren om een typetje te kunnen doen. Henk van den Tillaart is ook geen imitatie maar wel een typetje. Overigens doet Maassen dat sowieso heel weinig.
Geweldige show overigens, vooral dat stukje over die vuile Rotterdammers
.
Klopt, maar beide dingen kan Maassen dus niet.. ik vond het nu wel iets te moralistisch naar mijn smaak. Zo vernieuwend zijn de anti-PVV (voorvocht) denkbeelden niet. Niet bepaald een richting waar Maassen nu echt in uitblinkt. Zijn verhaal over de Nederlandse identiteit en het paspoort vond ik dan veel sterker.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik ben benieuwd, waar bestond die rode lijn dan uit? [ik hoop op iets meer dan "denk zelf na in plaats van anderen te volgen" o.i.d.]
Waarom zou het meer dan dat moeten zijn. Voor een diep filosofisch stellingname ga je denk ik geen cabaret kijken. Wat mij betreft was de rode lijn de Nederlandse klaagcultuur en inderdaad het constant maar volgen van anderen.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Maassen is dan ook niet zo sterk in typetjes.. dat is iets dat collega-cabaretiers veel beter kunnen. Jochem Meyer is zelfs iemand die genadeloos de top3 irritatie van Nederland kan imiteren, dat zal Maassen nooit kunnen.
Maar Myjers kan niks met z'n typetjes. Hij doet 10 seconden een gek stemmetje maar iets inhoudelijks lukt hem niet.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
En doet Maassen nou zó veel typetjes? Dat valt de laatste tijd erg mee, geloof ik. En diegene die hij deed waren stuk voor stuk sterk...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Klopt, maar beide dingen kan Maassen dus niet
Wat gotti zegt. Henk van den Tillaart is een klassieker.
Maar Myjers kan niks met z'n typetjes. Hij doet 10 seconden een gek stemmetje maar iets inhoudelijks lukt hem niet.
Meijer heeft sowieso weinig inhoud, daar doet hij het ook helemaal niet voor. Hij moet het hebben van die geniale imitaties. Deze blijft leuk:
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Waarom zou het meer dan dat moeten zijn. Voor een diep filosofisch stellingname ga je denk ik geen cabaret kijken. Wat mij betreft was de rode lijn de Nederlandse klaagcultuur en inderdaad het constant maar volgen van anderen.
Maar klagende Nederlanders en kuddegedrag zijn werkelijk zulke uitgekauwde onderwerpen, kritiekpunten waar haast ieder weldenkend mens het mee eens is, dat ik van een Jan-Jaap van der Wal iets meer verwacht. In een oudejaarsconference verwacht ik eigenlijk ook iets (qua booschap/moraal) specifieks over het afgelopen jaar; klagen en kuddegedrag zijn ieder jaar van toepassing.
Ik had het idee dat dat er vorige keer meer in zat, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het te lang geleden is voor me om voor de geest te halen. En in een oude oudejaarsconference terugkijken heb ik ook niet veel zin 
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2252 votes
Vernieuwend of origineel was Maassen inderdaad niet, maar jongens toch, wat heb ik gelachen. "Ik vind maar twee dingen belangrijk aan een vrouw: het innerlijk en het uiterlijk" 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Net Maassens show gekeken, erg vermakelijk. Had een paar geweldige stukken. Wel jammer dat hij een aantal delen ook best serieus was. Daarmee vind ik hem minder. Maar overall wel de leukste show die ik de laatste weken heb gezien van alle eindejaarsshows op tv.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Origineel en vernieuwend was het optreden van Theo Maassen niet. Desondanks laat hij momenteel moeiteloos al zijn collega's achter zich.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Wat gotti zegt. Henk van den Tillaart is een klassieker.
Dat was wel leuk ja, maar veel meer kan ik niet bedenken.
Meijer heeft sowieso weinig inhoud, daar doet hij het ook helemaal niet voor. Hij moet het hebben van die geniale imitaties. Deze blijft leuk:
(embed)
Die is echt briljant ja! Beter dan alle seizoenen koefnoen bij elkaar 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De carnavaller met zijn dansmariekes. Dan houdt het ook wel een beetje op geloof ik. Maar het ging er meer om dat hij het wel kan, hij doet het alleen niet vaak.