- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
Yasmin0
-
- 87 messages
- 2711 votes
Ja Kommil Foo is ook erg leuk inderdaad. Zij kunnen eigenlijk ook wel in mijn lijstje.
HeresJohnny
-
- 104 messages
- 5 votes
Mijn favoriet was eens Hansje Teeuwen, maar na Industry of love is dat minder geworden 
Toen heb ik Jochem Meyers Aadeehaadee gezien, 
Toen ben ik naar een live-voorstelling (200%) van Arie en Silvester geweest en dat was gewoon hilarisch, maar nu volg ik het wereldje niet meer zo.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Mijn favoriet was eens Hansje Teeuwen, maar na Industry of love is dat minder geworden 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Van Houts en de Ket waren wel leuk net. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Vond Van Houts en de Ket nogal flauw en bij vlagen wel heel erg makkelijk.
Lebbis daarentegen was daarnet bij vlagen, zoals vanouds, weergaloos. Hier en daar een beetje op de automatische piloot, dat wel, maar stukken scherper en venijniger dan bovengenoemde.
Ben trouwens benieuwd naar JJ v/d Wal's oudejaarsconverance. Z'n laatste show was zeer indrukwekkend...
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Lebbis 
En ik heb een tijdje terug een try-out van Rooyackers, Kamps & Kamps gezien. Wel echt ONTZETTEND melig, maar heb toch nog erg goed gelachen, al was het wel duidelijk dat er nog flink aan gesleuteld moest worden.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
En wat vonden jullie van Jan Jaap van de Wal gisteren? Ik vond hem best wel goed. Ik denk dat hij Wim Kan, Youp van 't Hek, Freek de Jonge en Lebbis en Janssen op gaat volgen kwa oudejaarsconferances.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Sjaak Bral was weer dramatisch zoals gewoonlijk. Als je ervan houd om 1,5 uur geklaag te horen zonder enige zelfspot ben je bij hem aan het goede adres.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Jep, ik heb 'm live gezien in Dordrecht. Beetje jammer dat de hele zaal dubbel lag en ik me de hele show me heb zitten afvragen wat ik hier in godsnaam deed...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Jan Jaap van de Wal was prima inderdaad. Niet echt een schuddebuikend-van-het-lachen type cabaretier maar hij weet er een mooi verhaal van te maken.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Jep, ik heb 'm live gezien in Dordrecht. Beetje jammer dat de hele zaal dubbel lag en ik me de hele show me heb zitten afvragen wat ik hier in godsnaam deed...
Sjaak Bral was de hele maand in Dordrecht te zien toch?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Maar heeft er niemand vorige week 'De Negende' van Hans Liberg gezien? Met die vent bescheur ik mij van het lachen. Voor mij was het anderhalf uur dolle pret. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22399 messages
- 5070 votes
Heb erg genoten van Jan Jaap van der Wal gisteren. Hij mag het wat mij betreft vaker doen. Sterker nog: hij blaast weer nieuw leven in de traditie. Ik kan me nog herinneren dat ik me een paar jaar geleden suf ergerde aan een ontzettend slechte show van Lebbis en Jansen. Veel liever dit.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Javier Guzman zag ik laatst. Inhoudelijk sterker dan elke cabaretier denk ik, maar oei oei wat is hij bitter.. Bijna teveel voor een cabaretier.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Jan Jaap vond ik wat minder. Daar in tegen is Guido meer mijn humor. Heb erg gelachen om de conferance, en heb laats ook zijn nieuwste show, xipnao, gezien. Erg grappig. Ook kijk ik zeer uit naar de nieuwe show van Herman Finkers. Helaas zijn de kaarten van deze show al allemaal uitverkocht, dus moet ik nog erg lang wachten.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Javier Guzman zag ik laatst. Inhoudelijk sterker dan elke cabaretier denk ik, maar oei oei wat is hij bitter.. Bijna teveel voor een cabaretier.
Moet zeggen dat ik Maassen toch wel op dezelfde lijn als Guzman heb zitten, ware het niet dat ik Maassen beter vind, mede door zijn relativering, die ik bij Ton Zuur van Guzman toch wel mistte...
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Die naam heeft heel wat weg van Jaques Brel.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Lebbis en Jansen werden de afgelopen jaren steeds slechter, het was op het laatst enkel nog maar een politiek verhaaltje dat die twee ophingen. Heb dit jaar dan maar voor het eerst Guido Wijers (of iets dergelijks) gezien en die ging wel. Sommige van zijn (seks-)grappen waren barslecht en niet leuk, maar er zaten ook een paar goede grappen bij die inspeelden op de actualiteit en waarmee hij ook nog eens een punt maakte.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Zag pas een of andere Ier op de BBC. Dat was nog eens lachen! Britten weten tenminste hoe ze een goede punchline moeten afleveren.
In ieder geval tig keer beter dan die Wijers, die echt waardeloos was. En die vuist-in-aars-met-suf-gezicht-sketch kwam me erg bekend voor.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Lebbis en Jansen werden de afgelopen jaren steeds slechter, het was op het laatst enkel nog maar een politiek verhaaltje dat die twee ophingen.
Klopt, met een zeurderig extreemlinks toontje erin. De individuele shows van de twee vond ik daarintegen wel erg sterk. W2P van Lebbis was anders dan anders maar zeker niet slecht, Het Kwaad was weer ouderwetse scheldkannonades, heerlijk. Heb ook een dubbelDVD van Jansen en die is ook sterk.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Op omroep brabant wordt de hele dag door Leon van der Zande uitgezonden. Die is ook erg grappig. Ik had er wel eens van gehoord en ik kijk ook vaak naar zijn programma Olifantendoders, maar dat hij zo'n goeie caberatier is had ik niet verwacht. Erg gelachen om zijn hedendaagse grappen.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Klopt, met een zeurderig extreemlinks toontje erin. .
.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Youp van 't Hek was helaas weer pijnlijk ongrappig en opnieuw terend op thema's waar ie de laatste 20 jaar al succes mee heeft. Als ie zoveel geld heeft als ie ons wil doen geloven in zijn "oh wat ben ik toch zelfbewust" momenten dan doet ie er goed aan om bij deze te stoppen.
Hopen dat Jan Jaap leuker is (waar ik wel vanuit ga).
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Youp van 't Hek vond ik dan juist weer wel heel erg leuk. Een paar dagen daarvoor was ook nog Claudia de Breij op en die vond ik ook onverwacht erg leuk. Guido Weijers was echt weer dramatisch slecht.
Ik heb ook laatst voor het eerst een show van Javier Guzman gehoord, die vond ik écht goed en dat smaakt naar meer.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Guido Weijers sucks. Weet niet wat het met hem is maar er kan bij mij werkelijk geen glimlack vanaf. Jan jaap was wel oke, zaten wat mindere stukken in. Maar overal was ie vrij sterk. Guzman vind ik geweldig, z'n boodschappen raken me niet echt maar ik kan er wel flink om lachen.
De laatste van Youp vond ik erg matig. Weer dezelfde thema's en grappen. Hoop dat hij eens wat nieuws verzint. Hij begint onderhand vrij vervelend te worden.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Niet dan?
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Goed, extreem links was overdreven. Heel erg links misschien dan? Altijd dat gezeik over Rita Verdonk terwijl mensen als Wouter Bos en Jan Marijnissen ook niet altijd zo slim zijn.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Dat heb je vaak inderdaad, dat gezeik op Verdonk in Wilders. Ik had flink wat afgezaagde grappen bij Guido Weijers maar dat viel gelukkig mee.
Die van Youp van het Hek was inderdaad vrij matig, absoluut niet origineel en veel slechte woordgrappen.