- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ook een van mij favoriete stand-ups is trouwens Bill Hicks. Echt een geweldige gast!
En hoe heb ik die leren kennen?... Omdat Theo Maassen iets van hem liet zien bij Zomergasten 
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Eigenlijk Bill Hicks leren kennen sins het album van Aenema van Tool. Maynard schijnt een goede vriend/fan hem te zijn geweest. Third eye: het laatste nummer begint met een show van Hicks.
"Als zoveel mensen in de geschiedenis geen drugs hadden gebruikt , dan hadden we nooit zulke goede muziek gehad"
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
"See I think drugs have done some good things for us, I really do. And if you dont believe drugs have done good things for us - do me a favour - go home tonight, take all your albums, all your tapes and all your CDs and burm 'em. Cause you know what, the musicians who made all that great music thats enhanced your lives throughout the years... rrrrrrrrrrrrrrrreal fucking high on drugs."
"Today a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slower vibration. That we are all of one consciousness experiencing itself subjectively. Theres no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves. Here's Tom with the weather..."
"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. That's what it is. Okay? Keep that in mind at all time. Thank you."
Hicks 
Tool 
somebody
-
- 183 messages
- 0 votes
top5
1 najib amhali
2 hans teeuwen
3 jochem meyjer
4 hary jekkers
5 guido weijers
JonnieBrasco
-
- 48 messages
- 0 votes
Zelden dat ik me een digibeet voel... Maar weet iemand de naam van de Nederlandse cabaretier (met een beetje Siciliaanse achtergrond) die afgelopen zaterdagavond bij de publieke omroep was? (Ben vergeten hoe het stuk heette en welke omroep het uitzond, en weet ook niet hoe je digitaal het programma-aanbod van twee dagen geleden opvist...) Alvast bedankt.
Ozarklynch
-
- 1317 messages
- 581 votes
Zelden dat ik me een digibeet voel... Maar weet iemand de naam van de Nederlandse cabaretier (met een beetje Siciliaanse achtergrond) die afgelopen zaterdagavond bij de publieke omroep was? (Ben vergeten hoe het stuk heette en welke omroep het uitzond, en weet ook niet hoe je digitaal het programma-aanbod van twee dagen geleden opvist...) Alvast bedankt.
Ronald Goedemondt.
JonnieBrasco
-
- 48 messages
- 0 votes
Dank! En wat we zagen heet "Spek" en komt binnenkort op dvd uit.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
"Spek" en komt binnenkort op dvd uit.
Dank voor dit nieuws! Ik kende deze cabatier al, had ooit eens een stukje gezien uit dezelfde show en dacht nog "dat is er een om te onthouden" Ik was hem al helemaal vergeten en nu zag ik hem zaterdag weer en hij was fantastisch, misschien wel een DVD-aanschaf waardig.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Heb er sinds gisteravond een nieuwe favoriet bij: Leon van der Zanden. Ik zag zijn programma 'Zwarte Hond' en heb sinds tijden niet meer zo gelachen bij een cabaret- voorstelling. Geweldig! 
De korte documentaire waarin je Leon een dag volgt op de DVD is ook hilarisch.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Gisteren naar Burger van André Manuel geweest en ik blijf erbij dat cabaret niks voor mij is. Tamelijk saai en weinig grappig.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Straks, om iets voor half 9 op NL1, "Tegen Beter Weten In", de nieuwste show van Theo Maassen!
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Overladen met prijzen, schijnt net zo cynisch en depressief als zijn vorige te zijn.
Kan niet wachten!
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Gisteren was er ook een erg goede caberatier op tv, na Dit was het Nieuws. Erg grappige, droge gozer. Weet iemand hoe die heet?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Javier Guzman...
Heb weer erg om hem moeten lachen. 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
En een dag later zie ik Theo Maassen, en dan wordt het kwaliteitsverschil me pijnlijk duidelijk.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik heb Theo Maassen wel eens beter gezien dan deze herhaling van zichzelf. Best vermakelijk, maar duidelijk minder sterk dan eerdere shows.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
En een dag later zie ik Theo Maassen, en dan wordt het kwaliteitsverschil me pijnlijk duidelijk.
Klopt. Guzman was na een stroef begin nog best leuk, maar Maassen is zoals altijd briljant.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Voelde het ook. Niet zijn beste show, maar op sommige stukken is ie wel weer angstig goed. Mooi einde ook...
Maassen staat nog steeds op eenzame hoogte in Nederlands cabaretland.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Vond het een prima show, maar het ging me in de vergelijking met Guzman vooral om de performance.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Morgen komt Guido Weijers weer hij is altijd wel leuk.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik vind Theo Maassen zo'n zeur caberatier. Zeiken over de samenleving, maatschappij, enz. enz. Ik vind dat niet zo grappig. Maar als hij eenmaal los gaat, vind ik hem wel weer briljant. Dat liedje (pis nie lauw) vind ik zo geweldig.
Helaas zijn deze momenten nogal zeldzaam en begint ie na 10 minuten weer te zeuren over wat er allemaal niet goed is in de samenleving.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Gelukkig heb ik het net andersom en heb ik juist op de momenten die jij beschrijft het gevoel dat hij iets al te makkelijk wil scoren.
darius666
-
- 42 messages
- 0 votes
vannavond komt guido wijers maar javier guzman gister was ook lache
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Heb weer erg om hem moeten lachen. 
idem!
by_the_way