- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Meer tussen hemel en aarde?
Meer tussen hemel en aarde?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Maar je zegt alleen vrienden mogen je zo noemen, maar ik ben geen vriend van je, maar als ik dan normaal wil reageren op een bericht van jouw hoe moet ik je dan noemen?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Menni is het vooral voor vrienden,
gebruik die nick dan niet....
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Ow ow ow, wat reageren we weer precies verkeerd op precies de verkeerde dingen.. Sarcasme, al 's van gehoord?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
O mij fout, had dit niet als sarcasme begrepen 
Vond dit meer een onaardige opmerking 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Vond dit meer een onaardige opmerking
Ah, dan ken je het gevoel dat ik had bij de opmerkingen van Kenshin, hoef ik dat niet meer uit te leggen.
bylar
-
- 160 messages
- 174 votes
sjeminee, wat een topics hiero.
Dacht dat dit een filmsite was. 
Drie pagina's lezen, en dan nog meer over "oppervlakkigheid", "doodstraf" en "diepgang" en zo verdertjes.
Pfff...even proberen dan maar. 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
meeste topics komen voort uit discussies die ontstaan zijn naar aanleiding van films.
death wish---> eigen rechter spelen ----> doodstraf
exorcist---> bestaan er duivels/geesten/hogere krachten, die iemands lichaam overnemen, kortom---> is er meer tussen hemel en aarde?
bylar
-
- 160 messages
- 174 votes
Ah zo.
Dus films als Exorcist en Death Wish brengen de discussieerstemming er in?
Leuk hoor.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Ik was gisteren bij de Mediamarkt en toevallig kwam ik langs de koelkast afdeling. Ik ben gaan kijken en heb serieus overwogen om een nieuwe koelkast te kopen. (Ik kijk nóóit naar koelkasten.)
Diezelfde avond gaat mijn koelkast kapot. Ik vind het vreemd.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Haha, precies. Naast DVD's (kan weinig aan kapot gaan), heb ik ook gekeken naar een nieuwe behuizing voor mijn pc. Ik vrees het ergste. 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Ja er gebeuren bizarre dingen in het leven die ik ook niet kan verklaren. Ik ben geen Char of Jomanda of zo, maar ik heb wel eens vage dingen meegemaakt.
Misschien hebben jullie dat ook wel eens gehad?
Je droomt iets heel vaags zonder enige zinnige betekenis. Het is vaak een gewone situatie onder mensen en er gebeurt iets, wat je vlak na je droom nog kunt na vertellen en later in je dagelijks leven weer vergeet.
Totdat je precies dezelfde situatie in de toekomst weer tegen komt. Je ziet dezelfde situatie van je droom met dezelfde mensen precies gedetailleerd terug. En dan sta je even erbij stil en denk je: "Ik ben dit in een droom precies hetzelfde tegen gekomen".
Heeeeel vaag is dat
.
Herkent iemand dit?
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Ja oké, heb ik wel van gehoord, maar in de Matrix zie je bijvoorbeeld dat Neo een zwarte kat ziet in de werkelijke wereld en vlak daarna dezelfde zwarte kat precies hetzelfde ziet.
Dit is gewoon in het dagelijks leven en niet in de droomwereld, maar kun je het begrip deja-vu ook bij dromen toepassen? Dat wist ik niet.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Om op de titel terug te komen : ik geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde , om het wat beter te zeggen dat er genoeg dingen zijn waar wij ons gewoon niks van af weten , en later na de dood wel te weten komen.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ja er gebeuren bizarre dingen in het leven die ik ook niet kan verklaren. Ik ben geen Char of Jomanda of zo, maar ik heb wel eens vage dingen meegemaakt.
Je droomt iets heel vaags zonder enige zinnige betekenis. Het is vaak een gewone situatie onder mensen en er gebeurt iets, wat je vlak na je droom nog kunt na vertellen en later in je dagelijks leven weer vergeet.
Totdat je precies dezelfde situatie in de toekomst weer tegen komt. Je ziet dezelfde situatie van je droom met dezelfde mensen precies gedetailleerd terug. En dan sta je even erbij stil en denk je: "Ik ben dit in een droom precies hetzelfde tegen gekomen".
Heeeeel vaag is dat
.
Herkent iemand dit?
Leuk dat je het zegt heb ik ook wel eens gehad , om lekker spiritueel te gaan doen , het zou zomaar kunnen dat een droom iets is wat je in een vorig leven hebt meegemaakt of iets wat je nog moet meemaken.
En dit leven op aarde een grote droom is van een volgend bestaan 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Heb je problemen met de opmerking: "heb ik wel eens gehad". Dat is toch een normale opmerking of niet, dat is toch gewoon een manier van spreken?
Ik kan je zeggen dat mijn "deja-vu's" altijd over mijn huidig leven gaan, omdat ik later dezelfde personen en situaties tegenkom, van mijn huidige leven. 
"En dit leven op aarde een grote droom is van een volgend bestaan"
Ik weet niet of ik daar in geloof, wat bedoel je precies hiermee?
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Dat wij ons als individuen steeds ontwikkelen , en dat als er een soort volgens leven is dit gedeelte op aarde maar een schim daarvan is.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik was gisteren bij de Mediamarkt en toevallig kwam ik langs de koelkast afdeling. Ik ben gaan kijken en heb serieus overwogen om een nieuwe koelkast te kopen. (Ik kijk nóóit naar koelkasten.)
Diezelfde avond gaat mijn koelkast kapot. Ik vind het vreemd.
Erg toevallig inderdaad. Dat soort dingen zul je wel vaker in je leven tegenkomen.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Heb je problemen met de opmerking: "heb ik wel eens gehad". Dat is toch een normale opmerking of niet, dat is toch gewoon een manier van spreken?
Ik kan je zeggen dat mijn "deja-vu's" altijd over mijn huidig leven gaan, omdat ik later dezelfde personen en situaties tegenkom, van mijn huidige leven. 
"En dit leven op aarde een grote droom is van een volgend bestaan"
Ik weet niet of ik daar in geloof, wat bedoel je precies hiermee?
Schijnt wel lichamelijk verklaarbaar te zijn..
Heb er nog ergens een artikel over liggen, maar dat kan ik zo gauw niet vinden.
Het was zoiets als een klein foutje tijdens een verwerking van je hersenen waardoor het half aan komt en daarna nog is opnieuw hierdoor denk je dat je het al eerder zag
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Ik heb zelf 'atheïsme' eigenlijk ook jarenlang te breed opgevat, zonder te weten dat het uiteindelijk tóch de op mij meest toepasselijke term was! Het enige dat het inhoudt is dat je niet uitgaat van het bestaan van een god. Ik heb wel bepaalde denkbeelden over energie enzo, maar geloof niet in een 'man met een baard' om het even eenvoudig te houden. Atheïsme sluit geloof niet uit. Al heb je altijd nog mensen die beweren dat 'geloof' per definitie een god inhoudt. Dat maakt taal zo onhandig
.
Zo denk ik ook een beetje. Ik ben niet religieus simpelweg om het feit dat de 'waarheid' niet meer te traceren valt. Wie zegt dat Jezus niet gewoon schizofreen was en waanbeelden had? Met alle respect, maar het zou zo maar gekund hebben. Geloof is onlosmakelijk verbonden met armoede, mensen in 3e wereldlanden hebben weinig anders om op terug te vallen. Wanneer een zelfmoordterrorist een BMW krijgt en een zak goud dan is de kans groot dat de bommen in de kast verdwijnen.
er wordt kennelijk geloofd (!) dat logica voor iedereen op dezelfde manier werkt. Wel, als IK dan toch probeer logisch na te denken, vind ik het vooral arrogant van de mens om te denken dat wij, met onze wetenschap, als een soort van opperwezen ooit achter de volledige waarheid zullen komen. Die arrogantie hebben heel wat religieus ingestelde lui ook trouwens, daarom begeef ik me het liefst ergens in het midden. Ik geloof er wel in dat 'wij' nooit alles zullen kunnen verklaren (daar zullen we op z'n minst nog flink wat evolutie voor door moeten maken). Mede daarom vind ik The Exorcist dus zo eng.
Inderdaad, er zit meer achter deze film dan mensen alleen maar aan het schrikken maken. Ikzelf ben niet 'religieus', maar ik kan als 'simpel mens' ook niet zeggen dat er niets 'bovennatuurlijks' is.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Heeeeel vaag is dat
.
Herkent iemand dit?
Dit soort vage dingen heb ik ook weleens gehad, dan maak ik iets mee en dan krijg ik een soort van deju-vu alsof ik precies datgene al eerder heb meegemaakt. Ik weet dan alleen niet of ik dit dan ooit gedroomd zou hebben.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Haha, precies. Naast DVD's (kan weinig aan kapot gaan), heb ik ook gekeken naar een nieuwe behuizing voor mijn pc. Ik vrees het ergste. 
(Ik zit nu bij mijn ouders)
Erg toevallig inderdaad. Dat soort dingen zul je wel vaker in je leven tegenkomen.
Jij mag niets meer zeggen.
ps. Even op zoek gaan naar een kluis voor mijn DVD's voordat ze gaan smelten ofzo.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Over toeval gesproken: deze discussie over het al dan niet bestaan van bovennatuurlijke zaken heb ik gisteren nog met een aantal klasgenoten. Opvallend bij deze discussies vind ik wel altijd dat degene die totaal niet in bovennatuurlijke zaken geloven altijd degene zijn die het minst serieus worden genomen. En ik ben altijd die persoon die nooit in die zaken gelooft. Ik geloof eigenlijk alleen in dingen die werkelijk bewezen zijn. Al is het maar omdat Goddelijke macht, geesten en dergelijke na duizenden jaren nog altijd niet bewezen zijn.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Maar geloof je dan dat er helemaal niks is buiten wat we kunnen waarnemen met onze paar zintuigen, of weet je gewoon niet wat(wat ik heb, er is ongetwijfeld iets maar geen geloof kan me zeggen wat en gelukkig maar
)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat eerste. Ik geloof niet in hemel, wel in Aarde. Eigenlijk drukt dat mijn standpunt wel goed uit.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
geloof wel dat er meer is, maar wat zou ik niet weten.
Wel met geloof opgevoed maar nu ik wat ouder ben weet ik zelf niet wat ik van moet denken.
Is moeilijk onderwerp, geloof niet echt in een god ofzo, maar wel weer op de één of andere manier in geesten.
Vraag me niet waarom, ik zou het niet weten waarom.
Bovennatuurlijke dingen hebben altijd al wel interesses gehad, maar wat ik ervan moet geloven weet ik niet hoor.
Mensen zeggen zulke tegenstrijdige dingen.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Al is het maar omdat Goddelijke macht, geesten en dergelijke na duizenden jaren nog altijd niet bewezen zijn.
Geesten niet bewezen zijn ? hoe kun je dat nou zeggen , Nee het is nooit wereldwijn uitgezonden ofzo maar bijna iedereen heeft het wel eens gezien of van goede contacten gehoord , lijkt mij genoeg.