- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Meer tussen hemel en aarde?
Meer tussen hemel en aarde?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ieder kind ziet - fantaseert liever - wat anders hoor...
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Maar wat heeft dat met adhd te maken?
Helemaal niks, maar dat zegt Mug toch ook niet? Elk kind fantaseert er op los. En zoals Mug ook zegt negeren is daarbij iets wat je zeker niet moet doen. Het is heel normaal dat kinderen fantaseren en als je het negeert denken ze dat ze misschien verkeerd denken of dat er iets mis is met ze.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik heb zn bericht een beetje verkeerd geinterpreteerd denk ik. Het staat een beetje door elkaar zodat ik het 1 en ander met elkaar in verband bracht.
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Gewoon minder blowen.
Oh dus blowen word hier geaccepteerd en alcohol niet sins mijn zelfde bericht(waar blowen vervangen dient te worden door alcohol) werd verwijderd 
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
[
hinies reactie snap ik niet. Praat gewoon met je kind als ze weer die vrouw ziet. "Oh, misschien lust ze wel een kopje koffie?!" Negeren is het slechtste dat je kunt doen. Beschouw het als een spelletje. Dan merk je vanzelf wel hoe serieus / a-serieus het probleempje is.
Zo versla ik met mijn 3-jarig neefje voor mij onzichtbare draken, slangen, spinnen en apen.[/quote]
Dat ze ,,die vrouw,, overdag zag is maar 1 of 2 keer gebeurd.
Als ze naar bed gaat dan moet haar lampje aan en dan ziet ze haar ook niet.
Heb er wel eens met haar over gepraat en gezegt dat ik haar echt wel geloof ( want dat werd me aangeraden).
Het is gewoon een heel pienter meisje die dingen heel goed aanvoelt, maar mensen die hier niet in geloven zullen dan ook al snel een oordeel hierover klaar hebben.
Heel veel kinderen zijn paranormaal gevoelig en ken tig verhalen . Maar het gaat inderdaad (bij de meeste) heus wel over zonder een psychiater.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Ik zie nog steeds kabouters...in de tuin van m'n buren. 
Ik heb nooit reuze-konijnen oid 'gezien'.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Houden zo, us_raider. Ik zag er eens eentje en het is vreselijk. Gelukkig kon ik de dvd-speler uitzetten 
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Houden zo, us_raider. Ik zag er eens eentje en het is vreselijk. Gelukkig kon ik de dvd-speler uitzetten 
Die tellen we even niet mee, anders was dat 1 de beste ervaringen van m'n leven 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ik had op mijn ooit eens net Chuckie gezien en na afloop van de film ging ik de badkamer in en ik ben nog nooit zo geschrokken: zat daar een pop mij recht aan te kijken! Had mijn moeder daar neergezet.. 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Even wat rechtzetten...(wat een interpretaties...)
Mijn adhd opmerking had te maken met dat us_raider aan kwam zetten met de psychiater. Ik maakte daarmee ook even een link naar een andere extreme oplossing dat anno nu 'moet'. Hyperactieve kinderen moeten maar aan de pillen. Maar goed, dat is inderdaad weer een geheel ander topic.
Wat mijn opmerking met 'blowen' te maken heeft, vind ik ook nogal kort door de bocht. Lezen is een vak, er staat niet voor niets 'toen ik klein was', dat je het beste kunt interpreteren als 'toen ik nog een jong kind was'.
Goed, ik ben blij dat het minder ernstig is bij hinie (het kwam bij mij over, zeker ook verkeerd geinterpreteerd, dat haar dochter heel vaak die vrouw zag).
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Zo versla ik met mijn 3-jarig neefje voor mij onzichtbare draken, slangen, spinnen en apen.[/quote]
Wat lief van je...
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik had op mijn ooit eens net Chuckie gezien en na afloop van de film ging ik de badkamer in en ik ben nog nooit zo geschrokken: zat daar een pop mij recht aan te kijken! Had mijn moeder daar neergezet.. 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Mijn adhd opmerking had te maken met dat us_raider aan kwam zetten met de psychiater. Ik maakte daarmee ook even een link naar een andere extreme oplossing dat anno nu 'moet'. Hyperactieve kinderen moeten maar aan de pillen.
Dit kan ik toch niet zomaar laten passeren. ADHD is niet een kwestie van dat we tegenwoordig onze kinderen te druk vinden, het is een psychiatrische stoornis. Sommige kinderen met ADHD zijn zelfs helemaal niet zo druk. Waarschijnlijk laten leken (of wellicht huisartsen) veel te snel de term ADHD vallen, dat neemt niet weg dat een adequate diagnose volgens de DSM-IV criteria een echte, serieuze ziekte betekend.
mr.corleone
-
- 63 messages
- 84 votes
Ja er gebeuren bizarre dingen in het leven die ik ook niet kan verklaren. Ik ben geen Char of Jomanda of zo, maar ik heb wel eens vage dingen meegemaakt.
Misschien hebben jullie dat ook wel eens gehad?
Je droomt iets heel vaags zonder enige zinnige betekenis. Het is vaak een gewone situatie onder mensen en er gebeurt iets, wat je vlak na je droom nog kunt na vertellen en later in je dagelijks leven weer vergeet.
Totdat je precies dezelfde situatie in de toekomst weer tegen komt. Je ziet dezelfde situatie van je droom met dezelfde mensen precies gedetailleerd terug. En dan sta je even erbij stil en denk je: "Ik ben dit in een droom precies hetzelfde tegen gekomen".
Heeeeel vaag is dat
.
Herkent iemand dit?
ik heb wel ns van iemand gehoord(weet ook niet of dat helemaal waar is,maar los daarvan) dat als je slaapt dat je ziel(geloof ik
) naar de geestenwereld gaat, en dat als je wakker word je soms nog dingen weet die er toen zijn gebeurt en dat dat je dromen zijn. ik persoonlijk vind het wat ver gezocht, maar daar wat informatie over dromen 
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Ja er gebeuren bizarre dingen in het leven die ik ook niet kan verklaren. Ik ben geen Char of Jomanda of zo, maar ik heb wel eens vage dingen meegemaakt.
Misschien hebben jullie dat ook wel eens gehad?
Je droomt iets heel vaags zonder enige zinnige betekenis. Het is vaak een gewone situatie onder mensen en er gebeurt iets, wat je vlak na je droom nog kunt na vertellen en later in je dagelijks leven weer vergeet.
Totdat je precies dezelfde situatie in de toekomst weer tegen komt. Je ziet dezelfde situatie van je droom met dezelfde mensen precies gedetailleerd terug. En dan sta je even erbij stil en denk je: "Ik ben dit in een droom precies hetzelfde tegen gekomen".
Heeeeel vaag is dat
.
Herkent iemand dit?
ja ik herken dat wel, dat je het in het echte leven meemaakt en dat je denkt: he! dit heb ik eerder gezien/meegemaakt.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Ik was gisteren bij de Mediamarkt en toevallig kwam ik langs de koelkast afdeling. Ik ben gaan kijken en heb serieus overwogen om een nieuwe koelkast te kopen. (Ik kijk nóóit naar koelkasten.)
Diezelfde avond gaat mijn koelkast kapot. Ik vind het vreemd.
ik had ook zoiets heel raars een keer, ik sliep bij mijn vriendin, we liggen allebei in bed, pikkedonker en ineens gaat het licht aan, echt heel vreemd 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Lijkt me simpelweg een deja-vu. Je hebt het dan niet eerder gedroomd overigens, maar je hersens hebben hetzelfde beeld dan een kleine seconde eerder als eens opgevangen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
CO2, Ozon, O2..... Zoveel zaken die het menselijk og niet kan waarnemen....
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
CO2, Ozon, O2..... Zoveel zaken die het menselijk og niet kan waarnemen....
Een mens heeft meer zintuigen dan enkel de ogen, Reinbo, en meer mogelijkheden om waar te nemen dan enkel de directe.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Laat dit muziekje spelen terwijl u actief bent in dit topic. 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Laat dit muziekje spelen terwijl u actief bent in dit topic. 

hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
ik had ook zoiets heel raars een keer, ik sliep bij mijn vriendin, we liggen allebei in bed, pikkedonker en ineens gaat het licht aan, echt heel vreemd
[/quote]
Wij liggen ook in bed, horen we beneden ineens de tv kei hard aanstaan.
Terwijl ikzelf het standby knopje uitgeschakeld had.
PsychoBoyJack
-
- 244 messages
- 72 votes
Maar wie kan dan eerst ff bevestigen dat de hemel bestaat?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
De enige manier om daarachter te komen is gewoon doodgaan.