Glee
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Ik hoop ook dat Will en Emma nog een kindje krijgen, al zorgen de producers van Jayma's nieuwe show er voor dat ze maar in enkele afleveringen kan meespelen dit seizoen dus het meeste van die verhaallijn zullen we niet te zien krijgen als deze al gebeurt.
Voor mij hoeft een kerstaflevering echt niet, deze zijn altijd zo slecht qua plot. Ik ben enorm benieuwd over Sam's toekomst. Verder hoop ik dat aflevering 100 een reunie wordt.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Jezus dit was me toch een zwakke episode. Ik keek er nog wel erg naar uit. Katy, GaGa, Lambert, Lovato: dat kan toch niet misgaan? Nou dit deed het dus wel.
Als allereerst begrijp ik bij god niet waarom je een Katy of een GaGa moet zijn? Volgens mij zijn de meeste mensen die van hun muziek houden uberhaupt fan van allebei ook al stapelt de media ze de laatste tijd erg tegen elkaar op. Maar Katy Perry is dus echt niet de artieste zoals ze hier beschreven wordt. Een geforceerd plotpuntje om maar een les van te breien.
New York was leuk. Adam was cool maar Kurt zal gewoon nooit mijn favoriete personage worden. Geef mij maar lekker Rachel, Santana, Dani en Elliott. Gooi lekker Sam en Blaine erbij volgend seizoen en je hebt een sterke cast.
Lima had wel z'n vlagen hoor daar niet van. Sam is altijd cool en het trio Kitty, Unique en Tina vond ik erg grappig deze aflevering.
Nu de domper van de episode: Jake en Marley. Jezus wat een geforceerd drama. Ik snap dat er wat frustratie van beiden kanten kunnen liggen: ze zijn vooralsnog een picture perfect koppel geweest maar wat de schrijvers Jake nu laten doen deze episode? Belachelijk. En het is niet eens "in the heat of the moment". Hij heeft er een nacht over geslapen en vraagt er letterlijk om ipv dat het spontaan gebeurd of dat hij verleid wordt. Wat een poep. Op het ene moment is Jake een lieve jongen die Marley de wereld belooft en altijd aan haar zijde staat, het volgende moment vraagt hij letterlijk bij een ander meisje om een snoepje als Marley het rustig aan wilt doen.
Tja, het zal allemaal wel. Jarley is verpest voor mij. Volgende week een Twerk episode. Mijn hemel. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vreemde ep inderdaad weer. Alsof een aantal personages de ontwikkeling die ze hebben doorgemaakt weer kwijt zijn, omdat de schrijvers geen ideeen meer hebben wat ze ermee moeten. Ook lijkt niemand het een bezwaar te vinden dat een leerling een relatie heeft met de schoolzuster. Gelukkig keer Lovato nog terug in latere eps, want ze krijgt hier verder weinig te doen. De toevoeging van Lambert heeft voor mij ook niet veel nut.
Liedjes waren op zich wel oké, alleen dat Schuester nu iemand schorst omdat ze niet zelfverzekerd genoeg is om iets à la Gaga te dragen vind ik totaal niet bij zijn personage passen.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Redelijke aflevering, een schorzing was misschien wel overdreven maar ik snapte wel dat iedereen kwaad op haar was. Het verpeste het optreden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Blijkbaar wilden ze na de veel betere Beatles afleveringen weer de moderne toer op gaan met Katy Perry en Lady Gaga. Ik heb met die muziek zelf veel minder en de verhaallijn rond die muziek is ook niet echt geweldig sterk. Hopelijk komt die creativiteit snel terug. En wat meer showgehalte dan puur het lanceren van de laatste hits.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Echt kwalijk neem ik het ze ook niet. De eerste aflevering die geschreven moest worden post-Cory. Lijkt me geen makkelijke taak als je de hele koers om moet gooien.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ja, dacht ik ook. Daarom dat ze wat terugvallen op bekende dingen. Wel mis ik ook een vleugje humor. Benieuwd naar de komende weken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat een vreselijke aflevering inderdaad. Meer doorgespoeld dan dat ik daadwerkelijk gekeken heb.
Mijn vriend die naast me zat sloeg de spijker op zijn kop: 'Dat jij hier naar kunt kijken. als ik er naar zou moeten kijken zou ik mezelf pijn gaan doen.'
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Na het drama van het vorige week en het vooruitzicht op twerken waren mijn verwachtingen echt 0,0 en Glee doet dan wat het altijd doet als je er niets van verwacht: het weet je weer prima te vermaken.
Verwacht nergens een fantastische episode. Daarvoor blijft Glee de laatste tijd toch iets veel mankementen voor hebben. 1 daarvan blijft het personage Will Schuester die ze iedere keer weer op een vreselijke manier in beeld weten te brengen. Hij had bijv. echt zijn mond moeten houden tijdens "Blurred Lines", een nummer die mij overigens erg meeviel in de episode.
Dat deed de gehele episode: meevallen. Dit omdat de nadruk niet op twerken kwam te liggen maar meer op "rebellion" en jezelf op een abstracte manier uiten. Jezelf voelen in grote manieren. Dit gegeven werd door alle storylines verweven wat ik erg sterk vond. Twerken, Unique (mijn god wat was "If I Were a Boy" mooi gezongen), Rachel/Kurt en het kwam zelfs voorbij bij Marley/Jake.
Marley's reactie kan ik namelijk erg waarderen. Natuurlijk is ze verdrietig en teleurgesteld maar in plaats van uit te huilen bij haar vrienden schreeuwt ze het uit tijdens "Wrecking Ball" en gaat ze door. Nog steeds de emotie voelend (tijdens "On Our Way") maar wel met een backbone wat bleek vlak voor de performance.
Er blijft alleen 1 groot mankement bij Glee. New York vs. Lima. New York laat een kant van Glee zijn wat volwassen is en wat een volwassen doelgroep zal aanspreken. Lima laat nog altijd een kinderlijke kant zien van de show en zal voornamelijk de jongeren aanspreken. Glee kan hier soms een goeie balans in vinden maar soms niet. Voornamelijk bij deze episode zag je het contrast heel erg duidelijk.
Voor de rest een verassend leuke episode. Ik ben benieuwd naar het vervolg van Marley/ Jake en wilt graag dat ze Jake laat zitten en haarzelf laat groeien en ben erg benieuwd naar Unique. Heel erg intrigerend personage.
Op naar volgende week: een Billy Joel episode en een guest performance van Tyra Banks. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zoveel leuke liedjes, zo vreselijk toegetakeld. Echt, een verschrikking, met Blurred Lines als toppunt. De verhaallijnen zijn ook tot een dieptepunt gezakt. Ik ga afhaken. Het is meer een kwelling dan dat ik er plezier aan beleef.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Zoveel leuke liedjes, zo vreselijk toegetakeld. Echt, een verschrikking, met Blurred Lines als toppunt. De verhaallijnen zijn ook tot een dieptepunt gezakt. Ik ga afhaken. Het is meer een kwelling dan dat ik er plezier aan beleef.
Ook New York?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
New York vind ik dus het minst. Maarja, ik heb dan ook niks met Rachel, die toch vrij centraal staat. Nooit gehad ook.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Vond deze episode wel goed, beter als de vorige. If I Were A Boy was fantastisch, die scene met Rachel in de badkamer was trouwens fantastisch geacteerd.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Zoveel leuke liedjes, zo vreselijk toegetakeld. Echt, een verschrikking, met Blurred Lines als toppunt. .
Je bent echt de enige met deze opinie, overal lees je goede berichten over On Our Way, If I Were A Boy en dat Funny Girl liedje. Blurred Lines is gewoon rotslecht, van een rotslecht liedje kan je niets goed maken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Denk niet dat ik de enige ben, misschien voor zover jij nu weet, maar dan nog blijft het een smaak kwestie.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Prachtig nummer ui Funny Girl. Hoogtepunt van de ep. Met Unique heb ik niets. Wrecking Ball was ook wel goed. Toch is het anders. Die lessen van Schuester, die strijd met Sue. Been there done that.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Redelijke aflevering. Het gebeuren met Unique was weer zielig en dat twerken gebeuren (“lekker actueel, moeten we snel wat mee doen”) kon me eigenlijk gestolen worden. De liedjes deden me ook weinig. Vooral Blurred Lines al te vaak gehoord en wellicht ook te laat in het seizoen.
Maley vond ik vanaf het begin al een leukerd en vind het spijtig dat ze dit nu moet doorgaan omdat ze (terecht) aan haar principes houdt. Maar ja, je kon er natuurlijk erop wachten dat dit zou gebeuren.
Op naar volgende week: een Billy Joel episode en een guest performance van Tyra Banks.
Wauw, eentje om naar uit te kijken dan. Joel heeft vanzelfsprekend veel leuke liedjes (Just the Way You Are, My Life en She’s Always A Woman To Me om maar enkele te noemen) in zijn repertoire, ben benieuwd. 
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Na een vervelende aflevering vorige week, komt nu een erg goede episode.
Unique vind ik niet altijd even leuk. Haar diva-kant is eerder vreselijk dan goed. Vaak werkt ze me ook op de zenuwen. Toch was ik erg verrast deze aflevering. Newell zet hier een goede prestatie neer en If I were a Boy was fantastisch gezongen en liet me niet onberoerd.
Aan de Lima-kant was het best leuk. Zoals catdog al schreef is dit kinderlijker dan New York. Sue Sylvester was geweldig deze keer. Waar ze vorige week het bloed van onder mijn nagels haalde, was ze hier erg goed op dreef. Haar Miley Cyrus-speech was fantastisch en om de Captain America-quote lag ik dubbel. Ook Kitty had deze week een paar rake puns.
New York is het leuke deel aan de serie. Hier weten ze me steeds te verrassen. De tattoo's waren zowel grappig als aangrijpend. Wel jammer dat Demi Lovato, Naya Rivera en Adam Lambert niet meededen deze week.
Uitkijken naar volgende week!
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Alleraardigste aflevering met prima uitvoeringen van de Joel nummers en Ryder en Marley.
Opvallend ook om weer Piano Man te doen. Een slechte song met Blaine moet ik nog tegenkomen, al heeft de Piano Man versie met Neil Patrick Harris (That guy's awesome) mijn voorkeur.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het zal aan mij liggen, maar met de afleveringen rond Gaga en het Twerken kiezen ze vooral moderne nummers die mij wat minder zeggen. De afleveringen rond The Beatles en Billy Joel zijn dan weer specials. Vroeger had je net die prachtige mix met in één aflevering iets van Aretha Franklin, Katy Perry, Amy Winehouse en Journey bvb. Die mix mis ik. De oude series lieten nog veel meer de liefde voor muziek zien. Wat nu minder tot uiting komt...
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ben ik het mee eens. Volgende episode ligt dat volgens mij wel weer meer in proportie met oude hits van zowel Madonna en Janet Jackson als nieuwe hits van Miley Cyrus.
EDIT: Ik zie alweer dat de Miley Cyrus track is gewijzigd in 'What Does The Fox Say'. Jammer
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
De enige nieuwe hit volgende aflevering is inderdaad "The Fox", al de andere liedjes zijn oudere liedjes. Aflevering van gisteren was trouwens zeer goed. Al zal Samchel dit seizoen niet meer gebeuren aangezien graduation volgens Chord pas in 5x14 zal zijn en ik er zeker van ben dat de schrijvers hun tijd hiervoor zullen nemen.
Verder heeft FOX Glee verplaats naar dinsdag voor het 2de gedeelte van het seizoen dat begint op 25 februari. Veel eerder dus dan april/mei.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Billy Joel heeft wel wat leuke nummers, maar verder weer een saaie aflevering die nog maar eens onderstreept wat er mis is met Glee. Aan verhaallijnen langer dan 1 ep wordt niet meer gedaan. Het is niet meer dan een 'sitcom' met wat muziek geworden. Zo zonde. Preview voor volgende week ziet er ook alweer afschuwelijk uit met dat vossennummer.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Aan verhaallijnen langer dan 1 ep wordt niet meer gedaan.
Verhaallijn tussen Jake en Marley? Becky en haar angst om de school te verlaten? Blaine die zijn NYADA auditie doet die hij aankondigde in 4x10,..
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Heb geen auditie gezien
En die Jake-Marley-Ryder-relatie slaat nergens op omdat ze het personage Jake vorige week volledig om zeep hebben geholpen.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Nee maar hij heeft deze auditie wel gedaan. Het lijkt er wel op dat de schrijvers geen moer meer geven om NYADA.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Leuke aflevering. Ben blij dat ze Sue's principal verhaallijn hebben afgerond die ze gestart zijn in 5x01. Ook was het goed dat de verhaallijnen, als was het met babystapjes, van de band en Jarley voortgingen. Zorgde ervoor dat deze aflevering geen filler was.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Vond 'm erg sterk. Ondanks de silliness van de poppen. Jake's mashup was echt: 
Moet zeggen dat ik toch wel ben omgedraaid qua gedachtes over de Jake/ Marley situatie. Jake leek hierdoor een douchebag. Maar dit bleek hij nodig te hebben. Zowel Marley als hij hebben nu een backbone gekregen en voelen meer aan als personages dan voorheen. Vooral Marley die Jake nu afwees deed het goed. "I'm not here to fix you". Dat gaat zelfs bijna tegen het moraal van de show in