Glee
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Ik vind bepaalde personages ook best irritant te vinden. Artie, Sam en TIna zijn niet meer zo leuk als eerst. Toch zijn er een paar nieuwe personages die me nu wél aanstaan. Kitty vind ik het leukst zoals ze nu is, al had ze vroeger wel een paar grove en rake oneliners.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Vond de tweede aflevering ook zwaar irritant en saai. Lovato was cute maar dat was het dan ook wel. Daarom besloten om de 'Farwell Finn' episode nog te kijken en dan te stoppen met deze serie. Ik vind het wel goed zo, heb geen zin om met veel ergenis verder te kijken, dus ik denk dat volgende week een mooi moment is om ermee te stoppen. Jammer dat het niveau zo gezakt is en de characters zo onsympathiek worden neergezet. Misschien dat ik, als het zover komt, nog de aflevering kijk als Kurt en Blaine gaan trouwen maar verder hoeft het van mij niet meer.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Snap het op zich wel. Glee bungelt een beetje tussen oud en nieuw. Ze moeten een keus maken. Ik zou het liefst zien dat ze helemaal stoppen met de school, want alles is daar wel zo'n beetje behandeld. Maak er Glee, the college years van, of whatever, laat ze lekker allemaal naar new york gaan om het te maken in de theaterwereld. Kies een vaste groep personages, en schrijf de rest er maar uit. Het is niet anders.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vond de tweede aflevering ook zwaar irritant en saai. Lovato was cute maar dat was het dan ook wel. Daarom besloten om de 'Farwell Finn' episode nog te kijken en dan te stoppen met deze serie. Ik vind het wel goed zo, heb geen zin om met veel ergenis verder te kijken, dus ik denk dat volgende week een mooi moment is om ermee te stoppen. Jammer dat het niveau zo gezakt is en de characters zo onsympathiek worden neergezet. Misschien dat ik, als het zover komt, nog de aflevering kijk als Kurt en Blaine gaan trouwen maar verder hoeft het van mij niet meer.
Perfect omschreven, ik heb precies hetzelfde. En dan was jij nog wel een kijker van het eerste uur toch? Jammer dat het zo drastisch achteruit is gegaan. Wanneer je meer dan de helft op fast forward kijkt is stoppen inderdaad een logische keuze.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
De muziek van 5x03 is uitgekomen...het is prachtig 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Snap het op zich wel. Glee bungelt een beetje tussen oud en nieuw. Ze moeten een keus maken. Ik zou het liefst zien dat ze helemaal stoppen met de school, want alles is daar wel zo'n beetje behandeld. Maak er Glee, the college years van, of whatever, laat ze lekker allemaal naar new york gaan om het te maken in de theaterwereld. Kies een vaste groep personages, en schrijf de rest er maar uit. Het is niet anders.
Helemaal mee eens. Ze moeten een totaal andere kant opgaan met de serie, dan zou het nog wat kunnen worden. Maar nu is het zoveel van hetzelfde, veel losse verhaallijnen wat er maar in gepropt lijkt te worden. De karakters worden niet uitgediept (op Rachel en Kurt na) en heel dat gedoe met Sue komt ook mijn neus uit. Wees eens origineel, laat het alleen maar gaan over New York, of college inderdaad. En kies een kleine groep mensen waar dan meer op in gegaan kan worden. Maar na 4 seizoenen steeds herhaling van hetzelfde is de fun er wel af.
@Eline,
Ik keek inderdaad vanaf het begin al en was best wel fan van de serie, maar in seizoen 3 begon het al minder te worden met de nieuwe groep karakters en het niveau is sindsdien alleen maar minder geworden. Glee was zijn 'gevoel' al verloren en daar komt ook nog bij dat het hele gebeuren met Cory mij nog steeds dwarszit. Ik kan niet naar Rachel kijken zonder medelijden te hebben en het gevoel te hebben dat als ze een vrolijke scène doet ze dat helemaal niet meent. Ook niet gek natuurlijk, maar ze was een van m'n favoriete karakters en dat gevoel is gewoon weg.
Dat dus en het lage niveau van de serie plus het veelal in herhaling vallen zijn voor mij genoeg redenen om te stoppen. Ik blijf het wel in de gaten houden, mochten de schrijvers het nu drastisch gaan veranderen zoals Roel al aangaf, kan ik mezelf er misschien ooit weer toezetten, maar voor nu ben ik er wel even klaar mee.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik hou jullie wel op de hoogte als het weer wat wordt. Het enige wat ik schandalig vind, is dat Quinn niet in 503 zit. Snap ik helemaal niets van.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Ik hou jullie wel op de hoogte als het weer wat wordt. Het enige wat ik schandalig vind, is dat Quinn niet in 503 zit. Snap ik helemaal niets van.
Daar snapt niemand iets van, al is het nu wel duidelijk dat er iets scheef zit tussen Dianna en Ryan Murphy. Hou er ook rekening mee dat iedereen die mee wou werken aan de aflevering ook effectief in de aflevering zit. Misschien wou Dianna haar gevoelens niet tonen op televisie...
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Daar snapt niemand iets van, al is het nu wel duidelijk dat er iets scheef zit tussen Dianna en Ryan Murphy. Hou er ook rekening mee dat iedereen die mee wou werken aan de aflevering ook effectief in de aflevering zit. Misschien wou Dianna haar gevoelens niet tonen op televisie...
Er is een recent interview met Ryan Murphy verschenen waarin hij dit meld:
So, Lea really put herself in the bottom of the heap and soldiered on.”
Grote kans dat dit over Dianna o.a. gaat dan.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Kans is groot dat Dianna daaronver valt. Ik kan Dianna ergens wel begrijpen. In een interview in September schoten de tranen haar nog steeds in de ogen toen naar Cory gevraagd werd.
AmazingPP
-
- 2524 messages
- 1859 votes
Ik heb net het vierde seizoen van "Glee" gekeken en ik vindt de serie nergens meer zo sterk als in seizoen 1, maar daarnaast blijf ik de serie wel gewaagd en gedurfd vinden. Ze proberen toch de "jeugd" bewust te maken van de vele soorten muziek die er zijn en dat vindt ik een prima ding. Nu bekend is hoe Monteith aan zijn einde is gekomen vond ik het erg frappant om deze man te zien in seizoen 4 en hem teksten te horen uitspreken waar hij eigenlijk het vaak over de dood heeft, alsof de schrijvers van de serie het aangevoeld hebben. In seizoen 4 zie je ook heus wel aan Monteith dat hij het niet goed maakt; zijn ogen staan niet helder, ingevallen wangetjes en een slechte kleur. Wat precies de man heeft bewogen om naar de heroïne te grijpen zal waarschijnlijk niemand ooit begrijpen, maar het is echt wel een gemis voor de serie. Het is goed dat de serie stopt met seizoen 5. "Glee" is een beetje "op".
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Seizoen 6 is al bevestigd AmazingPP.
Ik heb zojuist de Cory/Finn tribute episode gezien. Heb vrijwel de volle episode moeten janken door heel veel sterke scenes en simpele reactie shots van de cast members. Finn's ouders, Puck, Santana, Will en vooral natuurlijk Rachel. De emotie is nergens gespeeld en geforceerd hierbij. Dit is diep graven voor hun. Je speelt het als je personage maar ook als jezelf en ze hebben het toch maar gedaan. Niets meer dan respect voor hun allemaal.
Ondanks dat wilde ik op een gegeven moment gewoon dat de aflevering ophield. Ik blijk het er nog steeds wel moeilijk mee te hebben en had op een gegeven moment ook echt wel genoeg van het janken, maar ik heb hem uitgezeten. Ik ben nog steeds van mening dat Glee erg sterk is. Ik zie onder de fandom dat ook de meningen erg in verschillen. Ik zie veel reacties dat of Glee door Seizoen 4 sterker dan ooit is of dat Glee veel minder sterk is geworden. Ik blijf zeker met plezier tot het einde doorkijken want ik blijf het ook gewoon leuk vinden alleen, hoewel we al een aantal episodes zonder hem doen, merkte ik extra door deze aflevering: ik wil geen Glee zonder Finn. Toch wel 1 van mijn favoriete personages en ook was Cory 1 van mijn favoriete acteurs. Het zal Glee wel lukken om er iets van te maken zonder Finn maar Glee draaide voor mij gewoon om Finn en om Rachel. Er blijft nu altijd iets missen. Het is geen Quinn, Puck of Mercedes die weg is, het is je rots die weg is. Bedenk LOST voor de laatste aflevering maar eens zonder Locke of Jack.
R.I.P. Finn. R.I.P. Cory.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik mis Puck, Mercedes en Mike. Door deze aflevering besef ik toch wat een gemis het is dat de 'oude garde' weg is.
Finn was nooit mijn 'rots' zoals catdog het noemt. Ik had weinig tot niets met zijn personage of met Finnchel. Wat niet wegneemt dat het natuurlijk vreselijk is, en ik moet bekennen dat ik het ook niet droog hield. De realiteit maakt het zoveel echter. Je voelt inderdaad de pijn, en de moed, van de acteurs en actrices. De scènes van Burt, Kurt en de moeder van Finn hakten er wel in. Hartverscheurend. Om maar te zwijgen over het moment dat Rachel verscheen. Toen heb ik echt moeten huilen.
Ik vond de liedjes iets minder geslaagd. Die wisten niet echt het gevoel over te brengen bij mij.
De solo van Rachel was, zoals ik al schreef, wel tranen met tuiten. Evenals het einde, met Will.
Nu hoop ik niet dat ze volgende week er overheen walsen alsof er niks is voorgevallen, en dat ze op vrolijke voet verder gaan met alledaagse niemendalletjes.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Er is volgende week geen episode. 7 November gaat de show pas weer verder:
Lijkt er wel vrolijker uit te zien idd, al is wel aangegeven door de schrijvers dat het verlies van Finn zich nog wel een tijd laat meeslepen voornamelijk met Rachel.
Eroverheen walsen zal denk ik sowieso niet gebeuren omdat dit niet een gemis van een personage is maar het gemis van een vriend is. Dat zal het hele seizoen bij elke acteur nog wel zo aanvoelen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Gelukkig zit er wel wat tijd tussen want na het emotionele moment van net, is het vrij 'storend' om nu zelfs al die heppie-de-heppie preview te zien. Maar dat zal meer een kwestie van wrong timing zijn.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Emotioneel beladen aflevering vanwege het welbekende achtergrond. Zeer knap en professioneel van de acteurs om zich zo staande te houden en ook van de schrijvers om een respectvolle aflevering te schrijven over dit groot verlies van de serie waarin alle ruimte werd gegeven aan de Glee members van het eerste uur (met uitzondering van Dianna Agron en Heather Morris, die toch gemist werden). Ikzelf hield het wel droog maar echt makkelijk kijken naar deze aflevering was het bij verre ook niet. Vooral de woorden van Kurt’s vader en het einde met Will lieten me niet onberoerd.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Nu hoop ik niet dat ze volgende week er overheen walsen alsof er niks is voorgevallen, en dat ze op vrolijke voet verder gaan met alledaagse niemendalletjes.
De reeks heeft nu een pauze van 4 weken, het helpt ook al dat de begravenis 3 weken voor de aflevering afspeelde. De personages waren nog altijd droevig maar ze begonnen al terug met verder te gaan met hun leven. Zelfs Rachel en Will leken op het einde klaar stilletjes verder te gaan. Dus zoals verwacht was er Will's breakdown op het einde. Dit klinkt misschien belachelijk maar een goede huilbui, of meerdere, helpen wel degelijk zeer veel.
Ryan Murphy heeft ook al in meerdere interviews gezegd dat de reeks wel terug zal gaan naar zoals het was maar dat Finn niet vergeten zal worden.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Jammer dat die scene met Tina en Emma ertussen zat, want dat sloeg absoluut helemaal nergens op. ik had veel met Finn, dus voor mij een zeer aangrijpende aflevering. Burt Hummel is en blijft het beste personage dat Glee heeft voortgebracht. Quinn had ertussen moeten zitten. Schandalig en jammer. Complimenten aan de cast.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Waarom was Heather er niet? Zwangerschap?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ja die was hoogzwanger tijdens de opnames. Ik zou het wel fijn vinden overigens als Dianna of Ryan zelf eens duidelijk aangeven wat er tussen hun speelt, als er al iets speelt en wat nou de ware reden achter Dianna's afwezigheid was.
AmazingPP
-
- 2524 messages
- 1859 votes
@catdog : Ik had zoiets al gezien op IMD.com. Eerst ging er toch echt het bericht dat seizoen 5 het laatste seizoen zou zijn. Nou ja, ik vindt het prima, hoor. Ik blijf toch wel kijken!!
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Tijdens de zomer werd Seizoen 5 tegelijkertijd met Seizoen 6 aangekondigd. Seizoen 6 wordt wss wel het laatste maar dat is nog niet definitief. Mocht er door Fox weer interesse ontstaan door nieuwe verhaallijnen en de personages dan zou Seizoen 7 een optie kunnen zijn.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Tijdens de zomer werd Seizoen 5 tegelijkertijd met Seizoen 6 aangekondigd. Seizoen 6 wordt wss wel het laatste maar dat is nog niet definitief. Mocht er door Fox weer interesse ontstaan door nieuwe verhaallijnen en de personages dan zou Seizoen 7 een optie kunnen zijn.
En als je kijkt naar FOX lage kijkcijfers die ze deze dagen behalen zou het dom zijn om Glee te laten beindigen aangezien Glee een (nodige) sterkhouder is voor FOX. Natuurlijk hangt het af van de schrijvers, we weten niet hoe hard de reeks veranderd is sinds de meetings die ze in september hadden.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Net 'The Quarterback' aflevering gekeken en letterlijk van begin tot eind gehuild. Wat een emoties, ben er nog beroerd van. Scenes met Kurt en z'n ouders, Rachel, Puck en Beiste en Will aan het eind waren voor mij het meest hartbrekend.
Aflevering was erg mooi gedaan, en ik vond het een perfecte manier om afscheid te nemen van zowel Finn als van de serie.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
‘Glee’ Series Finale: Final Season 6 Episode Will Honor Finn - TVLine
Ook maar beter zo.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ik denk het wel. Hoe groot fan ik van de serie nog ben, ik denk dat de serie alleen verder had gekund na Seizoen 6 als Finn er nog inzat. Je merkte wel waar ze naar heen aan het sturen waren met de serie en dat ligt nu plots stil nu Finn weg is.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Spijtig dat de reeks in 2015 zal eindigen maar aan alle mooie dingen komen een eind. Wel goed dat de schrijvers de kans krijgen om te eindigen zoals ze willen en Finn te blijven eren.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Wat willen jullie dat er nog gebeurt voor de reeks stopt?
Ik zou persoonlijk wel graag zien dat Rachel een nieuwe LI krijgt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Off the top of my head: Nog één mooie kerstaflevering, meer nadruk op New York, minder Blaine, meer Marley, langlopende verhaallijnen, meer Demi Lovato.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Meer characters naar New York. Meer uitdieping van Jake en Marley. Quinn nog enkele episodes terug in de serie. Will en Emma krijgen een kindje. Meer Sam.