Glee
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Voor de liefhebbers:
De allereerste single van Naya Rivera samen met liefje Big Sean.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het staat of valt bij mij een beetje met de liedjes. Als ze er mooie versies van maken, pakt het me wel. Bij S4 vond ik de meeste liedjes wat tegenvallen, vandaar dat dat seizoen me ook minder pakte. Ik ben benieuwd naar de Cory-aflevering, maar ook naar de arc met Demi Lovato.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Beatles trekt me juist helemaal niet. Verder sluit ik me aan bij Rianneke, ik denk dat ik toch met 'de realiteit' in mijn hoofd blijf zitten tijdens het kijken. Je zult nu altijd anders naar Lea kijken.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Beatles trekt me juist helemaal niet. Verder sluit ik me aan bij Rianneke, ik denk dat ik toch met 'de realiteit' in mijn hoofd blijf zitten tijdens het kijken. Je zult nu altijd anders naar Lea kijken.
Waarschijnlijk betert dit wel met de tijd.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Dat nummer van Naya wat catdog zojuist plaatste vond ik maar niks. Laat haar maar mooi coveren in de serie, dat kan ze goed
Lea Michele kan trouwens na Glee zo een solocarriere beginnen
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Mooie cover:
De andere liedjes vind je hier: GleeSeason4Songs - YouTube
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Vanavond de premiere! Heb er zin in!
Spoilers voor 5x03:
In the wake of Finn’s sudden death, former members of New Directions return to McKinley to remember their fallen friend. While a stoic Mr. Schue encourages all the gleeks to “memorialize him the way we do everything – by singing about it,” some of the kids find the exercise more cathartic than others. At the Hudson-Hummel home, Kurt, Burt and Carole sort through Finn’s belongings and what begins as a somber occasion blossoms into a poignant and much needed family moment. Meanwhile, Emma grows concerned when she believes Will is so busy taking care of others that he’s not allowing himself time to grieve; Santana struggles with using her “bitch” mask to hide her fond feelings for Finn, and has a run in with Bree, McKinley’s "New Santana"; and following a heart-to-heart with Coach Beiste, Puck honors Finn’s memory by making a life-changing decision about his future.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zoals verwacht had ik totaal niks met de liedjes. Het is gewoon echt niet mijn ding, werkt me zo op mijn zenuwen die muziek. Vond het sowieso maar een matige aflevering. Enige wat enigszins lief was, was het einde.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Blaine's speech was zo mooi! Leuke muziek maar de aflevering ging veel te snel, alles werd afgejaagd.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Glee is terug! En hoe!
Wat een zalige aflevering. Ik had gedacht dat de liedjes gingen tegenvallen, maar ze pasten allemaal en waren erg mooi gezongen. Het toppunt was natuurlijk All You Need is Love. Ik zat echt te rillen van opwinding! Ik kan niet wachten tot deel twee.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Saaie eerste aflevering. Sommige momenten gingen wel zoals het begin met Rachel, de 'Klaine' scenes en het even in beeld zijn van Kurts pa. Voor de rest vond ik het niet veel. Had niks met de liedjes (op het eerste nummer na dan) en ik moet toch zeggen dat ik niet meer het gevoel bij de serie heb, als wat ik voor de dood van Cory had. Misschien vervaagd dat nog, maar voor nu is het maar raar en verdrietig eigenlijk.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik kan me daar wel in vinden. Het aanzoek van Blaine raakte me ook helemaal niet, al zijn scènes met Burt bijna altijd het hoogtepunt van de afleveringen. Ik mis die emotionele band met Glee, misschien door de hele reeks nieuwe personages, of nieuw, de nieuwe versies van de oude personages, want die Kitty is natuurlijk een veel minder knappe versie van Quinn.
Liedjes waren oké, ik hou wel van de Beatles, maar ik ben geen fan van All You Need Is Love. I Saw Her Standing There was het leukst, beetje humor tijdens de aankondiging ook. Toch zie je ook hier weer het manco van Glee tegenwoordig. Tina zit in de put - liedje - Tina zit niet meer in de put. Het gaat allemaal veel te snel. Kies een paar verhaallijnen en neem daar de tijd voor.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ben blij dat de show weer terug is. Glee zat met hun opening voor het nieuwe seizoen in een lastig parket. Gelukkig hebben ze zichzelf stand weten te houden. Op sommige plekken mis je het oude gevoel maar dit kan deels te maken hebben met het feit dat dit een opener betreft en het niet als een opener aanvoelt. Wat hoe kun je een knallende opener voor een seizoen maken en verschillende dingen opzetten als twee afleveringen later het noodlot toeslaat? Pas vanaf aflevering 4 kunnen er volgens mij weer echte verhaallijnen opgezet worden. Ben benieuwd hoe de show zich dan weet te herpakken.
De aflevering was leuk maar niet alles had evenveel nut. De Tina verhaallijn bijvoorbeeld. Volgens mij enkel erbij geraapt om nog een goed en vrolijk gevoel bij de kijkers over te brengen. Want daar draaide de episode om: alles moest vrolijk en blij en gelukkig zijn. Een scherp contrast met wat staat te gebeuren. Al kan het best zo zijn dat die verhaallijn van Tina zich doorzet gezien de titel van de volgende episode: "Tina in the Sky with Diamonds".
Het zijplotje met Sue was geinig maar brengt niets nieuws voor haar karakter en dat is jammer zo in het vijfde seizoen.
Artie en Kitty vond ik wel schattig en vooral de nieuwe diner setting waarin Rachel en Santana nu werken kan echt fantastisch zijn voor de show. Leuke throwback ook naar "Friends" met Gunther achter het koffieapparaat.
De songs waren oke maar tilden de aflevering helaas niet naar een hoger niveau. Iets wat tributes van bijv. Madonna en Michael Jackson wel met gemak deden.
Dan komen we aan bij Blaine en Kurt. Ik heb nooit veel met hun als koppel gehad. En ik zou de verhaallijn een soort recycle van Finnchel in Seizoen 3 moeten vinden, en eind Seizoen 4 was ik ook fel tegen de keuze van Blaine, maar grutjes ze hebben me overwonnen hoor. Goede chemie, goede scenes samen en een mooie opzet naar het aanzoek en het aanzoek zelf was ook prachtig. Leuk om Burt en Mercedes weer te zien ook. Ik ben om. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
Op naar de volgende episode. Kom maar op Demi Lovato. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Wat de songs betreft in deze uitzending: het gaat over het begin van The Beatles. Later werden de songs veel creatiever en epischer wat in de show ook mooi tot z'n recht zal komen denk ik. Verder is het zoals bij alle tributes dat je van de artiest moet houden natuurlijk. Ik heb er toch al van genoten.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Beste aflevering ooit! Maarja ik ben dan ook een mega Beatles fan! Super begin van een nieuw seizoen, alleen Kitty en Artie zijn irritant!
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Redelijke opener voor seizoentje vijf alweer met enkele leuke uitvoeringen van de Beatles songs. Met name All You Need Is Love is leuk gedaan. Wel een hoge "lieddichtheid" in het begin voor mijn smaak, maar dat herstelde zich gelukkig gaandeweg. Hopelijk krijgen we deze week nog Let It Be en Penny Lane voorgeschoteld, persoonlijk mijn favoriete Beatles nummers.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Nog steeds pijn om te zien, de stukjes met Rachel en Kurt waren hartverscheurend.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Uch, Tina Cohen Chang.
Heeft mij gedurende de hele serie nauwelijks weten te boeien en dat weet ze na deze aflevering nog altijd door te trekken. Vond haar zelfs onsympathiek in deze aflevering en ook het Carrie moment was nog best grappig. Wel goed van haar dat ze zich niet uit het veld liet slaan, na dat nare moment. Prima Glee versie verder van Let It Be. Zeer benieuwd nu naar volgende week.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Betere aflevering als vorige week. Weer mede dankzij New York. Werkt heerlijk binnen de Glee setting. Hopelijk weten ze zo snel mogelijk meer karakters daar te krijgen. Misschien dat ze daarom het schooljaar verlengd hebben in Seizoen 4. Nu kunnen we eventueel de zomervakantie laten zien en kunnen ze veel (oud) karakters naar New York en omstreken krijgen. Maar dat is zorg voor later.
Als Sam er maar komt want hij was weer leuk in de Lima side. Aandoenlijk personage en ook gewoon grappig. De storyline op zich was niet veel bijzonders maar Chord Overstreet maakt het gewoon leuk.
De songs waren iets beter als vorige week maar nog steeds niet helemaal mijn ding. "Hey Jude" en "Let It Be" waren duidelijk de betere songs.
Had inderdaad gelijk over Tina. De storyline van vorige week zette zich toch voort. Ik mag Tina wel. Vooral ook omdat we van Seizoen 1 t/m 3 amper wat van haar zagen. Iemand die compleet in haar eigen wereldje leeft net als Rachel maar toch altijd vergeten wordt wat juist weer een leuke twist op haar personage oplevert ten opzichte dan dat van Rachel. Haar "solo" in deze episode was weer hilarisch.
Bree vind ik minder en Sue's motivatie om haar niet te straffen snap ik totaal niet. Sue lijkt weer terug bij af en dat is jammer.
Oh en Santana's commercial: 
Zie op tegen volgende week. De promo was al moeilijk om door te komen. Even een voorraad Kleenex kopen vooraf.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Zeer goede aflevering en veel beter als de premiere. NY liep gesmeerd in deze aflevering en de 2 nieuwe personages zijn beide goede aanwinsten.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Ik vond deze aflevering erg minder dan de vorige.
De humor zat wel goed en ik lag plat bij Santana's reclamespot en bij Tina's onafgemaakte nummer, maar verder was het niet speciaal. Sam blijf ik best vervelend vinden. Al was die nurse Penny een goede toevoeging. Het Carrie momentje vond ik overdreven en niet leuk. Tina was ook best vervelend. Ik heb liever de "caring" Tina. De liedjes waren ook beduidend minder. De topper is Hey Jude, wat ik een zalig nummer vind en Glee heeft het mooi gecoverd.
Uitkijken naar de volgene aflevering. De promo ziet er alleszins erg "touching" uit.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Wat is Demi Lovato toch awesome. Jammer dat ze niet meezong op Hey Jude of Let it be. Ik had aan het einde iets verwacht in de trant van een cliffhanger, maar soit.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Mooie aflevering, al zal mijn voorkeur voor The Beatles wel meegespeeld hebben. In tegenstelling tot Sarah Jessica Parker en Kate Hudson is Demi Lovato veel beter. Ook Phoebe Strole als Penny is een frisse toevoeging. Santana is ook altijd goed en we krijgen iets minder de overdosis Jake-Marley-Ryder. Het verhaal rond Tina maakt haar personage niet echt populair moet ik zeggen. Benieuwd naar de ongetwijfeld emotionele aflevering rond Finn...
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Wat is Demi Lovato toch awesome. Jammer dat ze niet meezong op Hey Jude of Let it be. Ik had aan het einde iets verwacht in de trant van een cliffhanger, maar soit.
Ik ben blij dat ze het juist niet gedaan hebben, het internet wemelt al genoeg van opmerkingen zoals " Glee is het aan het uitmelken".
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Je kan moeilijk in deze aflevering een cliffhanger plaatsen om komende week verder te gaan met een heel ander centraal verhaal rond Finn.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat is Glee een voorspelbaar, tamelijk irritante serie aan het worden zeg. Tina kon ik wel schieten, en ik heb het punt bereikt dat de andere personages en de verhaallijnen me ook niet veel meer doen.
MUHHH.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Wat ik bedoel met 'cliffhanger' is een telefoontje of zo van Burt aan Kurt of aan Rachel met het nieuws. Nu is alles lekker vrolijk en komt volgende week ineens de bom.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ah zo, had inderdaad wel gekund. Al heeft de aflevering rond Finn niet echt een cliffhanger nodig om in te slaan.