Glee
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Prima aflevering maar niet wat ik had willen zien in de seizoensafsluiter.
De Brittany verhaallijn is zo absurd dat ik er wel in mee wil gaan. Heb er best om kunnen lachen. Gewoon verstand op 0 en blij zijn dat Brittany ergens terecht kan en een toekomst heeft. Dit is ook alleen maar gedaan zodat Heather de serie rustig kan verlaten middenin een schooljaar terwijl het ook een mooi afscheid is voor haar personage. Het is toch mooi om te zien dat er mensen in Brittany geloven. Daar lag namelijk ook altijd de kracht van Brittana. Ze geloofden in elkaar terwijl de rest van de wereld dat niet deed. Haar afscheidsscene raakte me dan ook echt.
Ik vond de reveal van de catfish prima. Unique is namelijk de enige van wie de handelingen als begrijpelijk kunnen worden bevonden. De reactie van Ryder was realistisch en ik ben benieuwd naar de nasleep. Mooi om te zien dat Alex echt sprongen in zijn acteerwerk heeft gemaakt ten opzichte van vorig seizoen. Blake is sowieso een sterke acteur en hij verkocht de scenes van Ryder echt met volle overgave.
Alhoewel ik me niet aan de scenes op zich stoorde, stoorde ik me wel aan hoe de show nu met Blaine omgaat. Hoe duidelijk moet het voor iemand zijn? Hij en Kurt zijn niet samen en zijn gedrag begint nu aardig op dat van Tina te lijken. Ik dacht we daar klaar mee waren? Jammer. Ik zie Kurt en Blaine liever op een natuurlijke manier terug bij elkaar komen. Niet omdat Blaine gelooft dat ze soulmates zijn maar omdat beiden er klaar voor zijn en willen.
De wedding vond ik schattig. Ik had liever weer een groot feest gezien, al is het alleen maar vanwege een excuus om Quinn weer terug te krijgen, maar dit past wel compleet met het personage van Emma. Ze maakt nu haar eigen keuzes en staat nu sterk in haar schoenen. Ben hier erg blij mee en hun momentje was lief.
Dat we een zomer moeten wachten op de reveal van Rachel's auditie vind ik prima, maar had er dan nog een Rachel scene aan het eind van de episode gegooid. Ze zong nu een nummer (wel fantastisch overigens) en dat was het. Had er nog een reminder aangegooid in het eind van de episode en je had een sterkere cliffhanger gehad. Nu lijkt het er "nog bij te horen".
Regionals vond ik prima uitgevoerd. Frida Romero heeft echt een dijk van een stem en had ook duidelijk de betere songs in de competitie. Had het realistischer gevonden als zij had gewonnen. Hadden ze haar niet voor Nationals kunnen bewaren?
Maar toch werkt de set van de New Directions best wel. Na de Brittany scene krijgt "Hall of Fame" vooral, toch een zekere extra emotional punch mee wat erg goed werkt in een competitie episode. En bovenal, het is leuk om Joe en Sugar weer mee te zien doen.
Allemaal prima dus, alleen het probleem met deze episode is dat het geen afsluiter of finale is. Glee heeft de kracht om van iets simpels iets heel epics te maken. Vooral dit seizoen waren er enkele episodes die Glee op zijn best lieten zien. "The Break Up", "Dynamic Duets" en "Feud" bijvoorbeeld. Gewoon simpele verhaaltjes in context die Glee weet te ontwikkelen in een memorabel stuk televisie. Dat is niet gebeurd met deze finale en dat is eigenlijk zonde. Het had dat wel moeten doen.
Wellicht komt dit omdat Seizoen 5 direct moet aansluiten op Seizoen 4, in tegenstelling tot de vorige seizoensafsluiters maar als je je bedenkt tot welke dingen Glee in staat is om mee af te sluiten ("Bohemian Rhapsody" in Seizoen 1, de extase van New York in Seizoen 2, de graduation en geniale auto scene van Finn en Rachel in Seizoen 3) dan voelt dit heel erg povertjes aan. Dit is niet een geschikte episode om ons een zomer mee in te sturen want we worden er nergens aan herinnerd hoe goed Glee is en kan zijn.
Deels heeft dit te maken met voorgaande episodes. Vanaf 4x19 werd namelijk een beetje een dalende spiraal in het seizoen ingezet. Het seizoen leek al gas terug te nemen en af te bouwen ipv op te bouwen naar een knallende finale wat het de voorgaande seizoenen zo goed deed. Dit kan natuurlijk deels te maken hebben met het feit dat de verhaallijnen ineens omgegooid moesten worden vanwege Cory en Heather maar toch, hier had meer ingezeten. Het seizoen begon namelijk onwijs sterk en had de potentie om dit ook zo te laten eindigen.
Toch vond ik het geen slechte episode en denk ik dat ik 'm eenmaal in de herziening als mn verwachtingen anders zijn, of eenmaal als de episode kan aansluiten op de Seizoen 5 opener beter kan gaan waarderen.
Toch een onwijs sterk seizoen. Staat, wat mij betreft, gelijkwaardig aan Seizoen 1.
Top 5 episodes:
1. "Dynamic Duets" (4x07)
2. "The Break Up" (4x04)
3. "Feud" (4x16)
4. "Naked" (4x12)
5. "Shooting Star" (4x18)
Top 10 songs:
1. "The Scientist" (4x04: The Break-Up)
2. "Homeward Bound / Home" (4x08: Thanksgiving)
3. "Let Me Love You (Until You Learn to Love Yourself)" (4x12: Naked)
4. "Some Nights" (4x07: Dynamic Duets)
5. "New York State of Mind" (4x01: The New Rachel)
6. "It's Time" (4x01: The New Rachel)
7. "(You Drive Me) Crazy / Crazy" (4x02: Britney 2.0)
8. "Mine" (4x04: The Break-Up)
9. "Being Good Isn't Good Enough" (4x09: Swan Song)
10. "The Bitch Is Back / Dress You Up" (4x16: Feud)
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Hoogtepunt van de laatste aflevering was toch wel Rachel, die met haar vertolking van Dion's To Love You More iedereen maar weer eens vocaal omverblaast
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hoogtepunt van de laatste aflevering was toch wel Rachel, die met haar vertolking van Dion's To Love You More iedereen maar weer eens vocaal omverblaast
Mooiste scene toch de callback van Lea Michele, die iedereen vocaal nog maar eens wegblaast.
Gelukkig zijn jullie het eens (bijna letterlijk
), ik vind haar nog steeds overrated. Ze is goed, en ze is ongetwijfeld de beste zangeres, maar ik mag haar niettttt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ze gaan seizoen 5 splitsen. Het begint in het najaar, en dan halverwege het seizoen stopt het, om pas in de zomer weer verder te gaan.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
According to Reilly, the musical dramedy will air a handful of episodes this Fall before taking a hiatus until the spring. "We're going to come out with a fall season of 'Glee,' put it on hiatus for a little bit, give 'Rake' a tryout," he explained. "Then 'Glee' will be back in the spring, relaunching with I think a creative twist in terms of where we're going with the creative evolving. And then that will play right into the summer as it's done once before."
The executive explained that this season's pattern of airing a new episode followed by a series of reruns was very frustrating to Glee fans and created "too much bookkeeping" for the show's core audience.
In addition it was revealed that the new season will continue with graduation, as well as more New York City adventures featuring the characters portrayed by Lea Michele and Chris Colfer. There will also be "inter-mini" story arcs including a host of guest stars to be announced at a later date.
Rick Porter @Zap2itRick
"Glee" will be split - fall run, longish hiatus while "Rake" airs, then back in the spring (with creative twist!) and will run into summer
Rick Porter @Zap2itRick
Give or take a couple baseball pre-emptions, "Glee" will air mostly uninterrupted in the fall. "TXF"/"Idol" bloat on Thursdays kept down.
Lesley Goldberg @Snoodit
Reilly says goal with #Glee is to air uninterrupted when it returns in the spring after January hiatus and avoid repeats. #Upfronts
Lesley Goldberg @Snoodit
Reilly: Two-season pickup for #Glee doesn't signify final run; there will continue to be graduations, "New York is a next step." #Upfronts
Jamie Steinberg @NotYerAvgChick
.@GLEEonFOX fans @FoxTV says for S5 there will be progression in storyline, graduations happen, New York exploration & more mini arcs. #Glee
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Dit kan eigenlijk wel goed uitpakken voor de reeks. Net zoals seizoen 1 zal men misschien meer kunnen focussen op de scripts ipv de gebruikelijke race tegen de klok.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
mjsbigblog @mjsbigblog
#XFactor and #Glee will premiere 2 weeks early. Will try to keep both on an uninterrupted schedule in the fall.
Zullen er dan al afleveringen in eind augustus/begin september zijn?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Gelukkig zijn jullie het eens (bijna letterlijk
), ik vind haar nog steeds overrated. Ze is goed, en ze is ongetwijfeld de beste zangeres, maar ik mag haar niettttt.
Naar mijn mening moet je bij haar stem de rest van haar karakter even wegdenken.. Het personage Rachel Berry is vaak arrogant en irritant, maar de stem die erbij hoort is gewoon verreweg de beste van de serie ( dat is een kwestie van smaak, dus geen feit )
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Kan je een mooie stem hebben als je van die rukliedjes blijft zingen dan skip ik die 3 minuten wel.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Original castmembers Heather Morris (who plays Brittany), Mark Salling (Puck), Amber Riley (Mercedes) and Harry Shum, Jr. (Mike) will not be returning to the Fox musical dramedy as series regulars, TVLine has learned exclusively.
Additionally, Dianna Agron (Quinn) — who was only seen in a handful of episodes last season — is not slated to be back, save for a possible guest appearance here and there.
Morris, Salling, Riley and Shum may also return as occasional guest stars.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Zonde van het lozen van Salling. Is namelijk 1 van m'n favorieten in de show. Ontzettend veel storyline potentie ook. Helaas heb ik soms het gevoel dat Glee iets teveel de fandom een plezier doet dan dat ze zelf keuzes maken welk personage en welke verhaallijn potentie heeft. Krijg iets teveel Kurt en Blaine of Lea Michele fanservice dan nodig is.
Maar toch, Salling was ondanks z'n status dit seizoen nou ook niet echt een regular. Hopelijk blijft ie t zelfde aantal episodes volgend seizoen houden als dit seizoen.
En oh, spijtig maar wel te verwachten van Agron. Hoop toch dat ze nog een aantal keren zal gaan terugkeren. Ook 1 van mijn favoriete personages en actrices.
Het is niet makkelijk als Quick shipper. 
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Melissa Benoist, Jacob Artist, Becca Tobin and "The Glee Project" alums Blake Jenner and Alex Newell have all been upped from recurring as the Fox musical preps for season five.
Terwijl Jayma als hoofdpersonage gaat spelen in The Millers... 
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Verassend dat ook Newell geupgrade is en Larsen nog steeds op de backseat zit.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Verassend dat ook Newell geupgrade is en Larsen nog steeds op de backseat zit.
Zal wel te maken hebben met het feit dat Unique een levendiger en interessanter personage is als Joe en dat het acteurwerk van Alex dit jaar veel verbeterd is.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Geen Quintana meer?
Denk niet dat Quinn helemaal weg is. Verwacht haar evenveel in Seizoen 5 als in Seizoen 4 te zien. Wat ik enigszins zelf ook veel te weinig vindt.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Ik ben benieuwd of dat Dianna's keuze was of die van de schrijvers...
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Adam Lambert zal meespelen in seizoen 5 en er zullen 4 nieuwe bijrollen zijn:
"Three new recurring female characters are being cast for the new season: Ruby, a new African-American student at McKinley High, and two women in their twenties, Ryan and Julie. The actresses auditioning for the role of Ryan are required to both play guitar and sing, while the requirements given for Julie are "cute and quirky". A new male character, Henry, will also be introduced in a recurring role"
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Adam Lambert?
. Ik heb liever dat Mila Kunis eens mee gaat doen. Kan ze zingen?
Veel bijrollen zeg. Al kan er nog verschil zijn in de hoeveelheid dat ze gebruikt gaan worden. De hoeveelheid a la Joe/Adam of Brody/Unique of Jake/Marley.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Mijn god. Dit had ik echt niet zien aankomen. Ik heb hem nog ontmoet tijdens de Glee tour in London. Een onwijs leuke gozer. Ben hier best kapot van als Glee fan. R.I.P. Cory.
Vreselijk nieuws ook voor Lea.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Echt vreselijk nieuws. Ik denk dat seizoen 5 nu wel uitgesteld zal worden en Lea een tijdje zal verdwijnen om te rouwen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik las het bij Rianneke op FB toen ik wakker was, schrok flink. Meteen gaan googlen hoe en wat, best een schok. Wat zal iedereen er kapot van zijn zeg. Ben benieuwd naar de oorzaak, al zal dat wel voor de hand liggend zijn.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Maar ook de show zelf zal niet meer hetzelfde zijn. Finn en Rachel waren een leidende factor in de show. Het uitgangspunt is vanaf aflevering 1 al geweest dat die twee samen zouden eindigen. Hetzelfde als Ross en Rachel in Friends. De afwezigheid van Finn zal een groot gemis voor de show zijn.
Vraag me ook af of de show zich nog kan redden. Friends had het ook niet gered als Ross of Rachel de serie uitging.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
The show must go on. Lijkt me voor de hand liggen. Ook The West Wing ging door na het wegvallen van John Spencer (Leo). Het is verschrikkelijk, want Finn was het personage dat me door het mindere S4 heen heeft gesleept. Een deel van het seizoen zal herschreven moeten worden, maar ik verwacht minimaal een aflevering waarin de oude cast bij elkaar in de choir room zit om Finn met liederen te gedenken. Dat lijkt me een passend eerbetoon.
Zolang ze hem maar niet hercasten.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Was al meerdere malen opgenomen in afkickklinieken, dus dat het niet goed met hem ging, mocht duidelijk zijn. Dat het echter nu zo moet aflopen is erg triest. R.I.P.
Wat betreft de serie, Finn zal een gemis zijn, maar in seizoen 4 zijn ze ook geeindigd zonder hem.
Het is mogelijk, alleen of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren is nog maar de vraag.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Het gerucht gaat de ronde dat de premiere nu in November zal zijn in plaats van 19 september.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Snap ik wel. Ze moeten een groot gemis verwerken op persoonlijk vlak en daarna een grote verhaallijn herschrijven, te beginnen met -neem ik aan- een eerbetoonaflevering.
Dat wordt janken waarschijnlijk