• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.071 votes
Profile

Glee

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

412 had weer een beetje het ouderwetse Glee-gevoel. Ook het feit dat ze aandacht besteden aan schoolprestaties en regionals, ipv een soort after school special te worden, vond ik een verademing. En Quinn natuurlijk....blijft de mooiste.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Blaine met Don't Stop Me Now.....

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Ja die viel bij mij ook niet echt in de smaak.

Verder wel een sterke episode. Vond de uitwerking van de crush van Tina op Blaine nu wat sterker. Ze maken hier en daar nog wat foutjes op dat front maar ik kon me nu meer vinden in Tina's situatie dan in "Sadie Hawkins". De scene in Blaine's slaapkamer vond ik erg sterk.

Santana is altijd leuk om naar te kijken en haar scene met Sue was weer heerlijk. Wel ben ik blij dat Brittana nu echt end-game is. De scene's die om dit koppel ging wekte niet veel bij me op terwijl ik ze eerst samen wel echt cute vond. Misschien omdat ik steeds meer aan Bram begin te wennen. Had wel willen zien hoe hun naar Breadstix gingen met een Brits accent.

Kurt was de verassing voor mij deze ep. Kon me heerlijk vinden in z'n personage deze week, terwijl ik voorheen totaal geen Kurt fan was. Rachel weten de makers zowel grappig als unlikeable te maken. Apart.

Mijn meeste complimenten gaan uit naar de Finn / Emma verhaallijn deze week. Werkte erg sterk deze episode en de climax voelde eens totaal niet awkward aan, terwijl het dat eigenlijk wel hoorde te zijn. Heel goed.

Ben benieuwd naar de wedding volgende week.

Oh en nog ff complimenten voor Tina's "Hung Up". Die was best sexy.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

En daar hebben we dan misschien wel de beste episode van het seizoen.

Had er vooraf niet heel veel van verwacht, door hier en daar wat spoilertjes te lezen, maar t viel echt goed.

Het is Valentijn en dat betekend dat de koppels weer even in het zonnetje gezet worden. Altijd heerlijk om Motown voorbij te horen komen. Deze keer in de vorm van "You're All I Need to Get By".

Betere uitwerking van Jarley deze keer omdat Ryder nu weer wat meer in de mix komt. Het is niets wat Glee al niet eens eerder heeft gedaan, maar het werkt wel.

Wat voornamelijk werkt is Finnchel. Ze mogen dan wel uit elkaar zijn maar deze twee zijn voor mij nog nooit zo geloofwaardig geweest als in deze episode. Waarom? Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat zowel Finn als Rachel nu veel meer ontwikkelt zijn als karakters en volwassen worden. Dat maakt het verhaal veel intrigerender.

Maar alles draaide natuurlijk om de wedding. Wemma. Ook dit werd erg goed behandeld. Emma's keuze voelt op z'n plek en de song was perfect gekozen en schetste het moment perfect. Moeilijk om je niet eventjes betrokken te voelen bij de verhaallijn, en dat is knap gezien het feit dat Will al meer dan een half seizoen weg is geweest.

Tijdens de wedding krijgen we ook Quinntana. Het hoort niet te werken maar het werkt. Het komt geloofwaardiger over dan als ze los van elkaar in een relatie verwikkeld zijn. Misschien omdat hun personalities zo matchen?

Klaine komt ook aan bod. Fantastische scene in de auto, zoals alleen Glee dat kan. Best heftig ook voor een prime-time TV show. Alleen maar complimenten daarvoor.

Glee's kracht ligt 'm in het feit dat hoe rommelig het soms ook allemaal is, het laat je nog altijd meevoeren en intrigeren. En deels komt dat door de fantastische montage die ze altijd weten neer te zetten. Het maakt van Glee meer dan alleen een musical. Het geeft de songs meer betekenis en de show doet iets wat geen andere show met je kan doen, en daar mag ook iets voor gezegd worden. Een goede show hoeft niet altijd scherpe verhaallijnen en juiste keuzes te zijn. Soms kan een show ook gewoon rommelig zijn om gewoon te werken en daar ligt de kracht van Glee.

"We've Got Tonight" en "Anything Could Happen" behoren beiden tot de beste momenten die ik in een lange tijd in een TV-show voorbij heb zien komen. Zo subtiel maar je kijkt er met vol enthousiasme en interesse naar.

Verder nog: voor een fantastische Sue deze episode. Zo goed is ze het hele seizoen nog niet gebruikt. En Tina's en Kurt conversatie was ook heerlijk. Heb me kostelijk vermaakt.

En dan nog 2 cliffhangers. 1 over Brody en 1 over Rachel. Ik hoop met die laatste dat het zich niet in de richting gaat bevinden waar het naar hint. Dit hebben we namelijk al 2x gehad, maar mochten ze niet die richting opgaan kan het wel een mooie karakterontwikkeling voor Rachel hebben, dus laten we het hopen!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ep nog niet gezien, maar ben het wel met je eens dat Glee een van de weinige series is waar je heerlijk mee kan ontsnappen. Wil eigenlijk binnenkort maar weer eens van voren beginnen.

Genre

• 238 messages
  • 454 votes

Kijk deze series nu al eventjes en was gedurende mijn kijkbeurt van seizoen 1 en 2 niet echt een fan maar toch entertainde het mij wel. Tijdens seizoen 3 besefte ik dat ik een fan geworden was.

Terwijl het wel duidelijk is dat seizoen 3 qua verhaal een stuk minder was als seizoenen 1 en 2 kwam dit vooral omdat bijna geen enkele verhaallijn doorgetrokken leek te worden en er amper rekening werd gehouden met wat er voordien gebeurd was, is de hele "glee is zo achteruit gegaan dat het niet meer kijkbaar is"-hype enorm overdreven.

Hetzelfde is van toepassing op seizoen 4, dit seizoen is zo veel beter dan de meeste kijkers laten doorschijnen, het begon al bij aflevering 1. Het moet toegegeven worden dat de nieuwe personages op het eerste zich wel erg veel leken op copycats van de afgestudeerden. MAAR het MOET gezegd worden dat dit complete onzin is, naar een 6tal afleveringen was het wel al heel duidelijk dat dit niet het geval is.

Dan is er nog het hele "De nieuwe personages zijn saai" gedoe, het klopt dat de nieuwe personages nog niet zo over the top zijn als de oude maar daarom zijn ze niet saai.

Hetgene wat in mijn ogen seizoen 4 lijkt te kenmerken zijn de nieuwe personages en de verhaallijnen. De nieuwe personages zijn nog intact en worden mooi opgebouwd en hetzelfde kan gezegd worden van de verhaallijnen. Neem nu de crush van Tina en Marley's eetprobleem. Deze verhaallijnen werden (zeer) slecht onthaald en er werd al van tevoren deze verhaallijnen geëindigd waren van de daken geschreeuwd dat glee het weel ging verpesten.

En wat nu? Beide verhaallijnen werden goed behandeld en, met uitzondering van Marley's eetprobleem, deze werden goed afgehandeld.

Ook gedragen de personages zich minder, of beter gezegd amper, "out of character" en is er veel meer sprake van continuïteit in zowel verhaallijnen als details (bijvoorbeeld het treinticket van Quinn en het geld van Santana's moeder).

Ook is het fijn dat de graduates af en toe nog eens verschijnen, ook al hebben ze amper verhaallijnen. Het feit dat ze minder verhaallijnen hebben is in mijn ogen goed want de show draait niet meer om hen. Momenteel werkt dit vrij goed en vlot en niet storend.

Dus het mag gerust gezegd worden dat dit seizoen (voorlopig) een grote stap in de goede richting doet en daarbij een van de beste seizoenen is van Glee.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Met aflevering 4x14 zitten ze weer op het niveau van de eerste seizoenen. Niet ontoevallig ook met enkele oudgedienden die een belangrijke rol spelen. Hopelijk komen de nieuwelingen ook weer wat los.

ibendb

• 5037 messages
  • 3218 votes

Geweldige aflevering deze week! De terugkeer van Mercedes was hilarisch en de romantische sfeer zorgde voor een constante glimlach op m'n gezicht. Er waren drie echte hoogtepunten in deze episode: Sue (wat is ze weer heerlijk op dreef dit seizoen), Jayma Mays' versie van Getting Married Today (Hoe zei dat kan zingen, chapeau hoor!) en natuurlijk Klaine. ZO blij dat er weer hoop is voor die twee. De grootste verrassing in een lange tijd. Nu is het wel weer wachten tot 7 maart voor een nieuwe aflevering. Het is de eerste keer dat ik gelijk kijk met de amerikaanse tv en wat zijn die onderbrekingen toch vervelend. Waarom is er niet elke week een aflevering? Maar ja... Voor ik het vergeet: Het einde was echt kak. Kan het nog debieler. Ik denk dat er wel al genoeg drama in Glee zit.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Quinn en Santana Komt totaal uit de lucht vallen natuurlijk en slaat nergens op, maar goed. Verder prima aflevering, liedjes vond ik niet zo geweldig deze keer, maar het was wel een prima ep. Ben blij dat er meer op de verhaallijnen wordt gelet en dat het minder op after-school specials lijkt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wat AHWA zegt. Vond Klaine erg lief. Het einde van de episode was een ' ... Zucht, NEE. ' moment.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Come What May.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Blij dat Glee weer terug is, maar een zeer matige aflevering, waarin zelfs de liedjes me niet konden bekoren. Jammer.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zelfs Klaine duet niet?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Nee, zij hebben mooiere duetten gehad. Al ben ik de laatste tijd wel fan van Kurt geworden. Blaine is een beetje verpest, hij was geweldig toen hij debuteerde, maar ik denk dat hij overused is, en zonder Kurt is hij zoekende qua personage. Er zit niet echt meer iets in Blaine, vind ik. Hij loopt er een beetje verloren bij.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Kurt rocks. Blaine mist inderdaad iets, hij is niet meer compleet. Zijn storyline begint ook een beetje vervelend te worden. Verder inderdaad een niet al te boeiende aflevering verder, helaas.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Vond 'em redelijk. De songkeuzes waren niet perfect en daarnaast waren ook de uitvoeringen deze keer erg mager. "Shout" had gewoon nooit door Blaine en Brittany gedaan mogen worden, al was de performance wel awesome.

De New York side van de episode was genieten. Vond het voorheen vrij aardig met potentieel maar nu Santana zich bij Kurt en Rachel gevoegd heeft begint het daar echt goed los te komen. Past heerlijk in die setting en Naya Rivera blijft een heerlijk wijf.

"Come What May" vond ik erg mooi. Hoogtepunt van de episode voor mij. De rest sleepte een beetje voort. De mash-ups waren maar mager en ik weet nog niet hoe ik sta in de zoveelste love triangle, deze keer in de vorm van Jake/Ryder/Marley.

Daarnaast vond ik "Footloose" als eindscene / lied ook zwaar misplaatst. Ik snap dat die scene voor Artie's film gebruikt wordt maar door de scene's die eraan vooraf gingen (Rachel/Santana, Jake/Marley en de onwijs sterke Finn/Will scene) paste die song totaal niet meer in het plaatje. Jammer.

Moet wel nog even een vermelding plaatsen voor Sugar. Wat een heerlijk personage. Lekkere droge one-liners.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Quinn, Mike en Mercedes zijn in deze reeks echt wel figurantenrollen geworden. Puckerman heeft nog net een link met z'n broer. Ik zou er niet van verschieten dat deze personages er volgende jaar helemaal niet meer bij zitten.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dat is het nadeel aan schoolseries, op een gegeven moment moet je verder met vers bloed, want je kunt ze niet eeuwig op school houden. Daar had Friday Night Lights en Greek ook last van, maar daarin werd het goed opgevangen. Ik vind nieuwe personages prima, maar zorg dat het geen kopieen worden van de oude personages.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

De nieuwe episode:

Voor de verandering werkte alles gewoon weer een keertje in een episode. De verhaallijnen waren interessant en de regie was echt buitengewoon goed. Er hing een creepy sfeertje door de gehele episode die perfect op de storylines aansloot met name op de storyline van Ryder. Perfect geregisseerd.

En de songs. Ze waren weer eens een x allemaal heerlijk. Vooral de mash up van Elton John en Madonna werkte echt perfect. 1 van de beste mash ups die show in lange tijd gedaan heeft.

Het blijft toch heerlijk dat een show als Glee bestaat. Het geeft altijd zo'n goede twist aan bekende en serieuze issues. Hoe maak je een gigolo storyline in deze tijd van serie-land nog interessant voor het publiek? Juist zo! Door de juiste song, de juiste set pieces en montage. Fantastisch!

Geen betere song hadden ze voor die scene kunnen kiezen. Want ik denk dat iedereen wel zijn twijfels heeft gehad over Brochel als koppel. Hoe passend is de line "At least I think I do" dan? Zo vertel je een verhaal door middel van muziek. De kracht van Glee.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Geweldige episode inderdaad. Eentje met vuurwerk en de juiste kruiden. Zowel de songs als de verhaallijnen zijn best wel de moeite. Dit is wat de serie even nodig had.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Inderdaad, een prima aflevering. Vooral Finn is geweldig op dreef dit seizoen. Songs ook stukken beter.

Genre

• 238 messages
  • 454 votes

Zeer goede aflevering, en na de spoilers die ik gelezen heb van ep 17-19 kan ik echt niet wachten totdat ze worden uitgezonden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Qua liedjes vond ik alleen de 'N Sync / Backstreetboys mashup leuk. En Sue was ook wel grappig. Ofja, tamelijk briljant eigenlijk.

En de Katie storyline is wel interessant.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Aardig leuke episode. Het laat geen diepe indruk achter maar Glee lijkt toch echt de "fun" weer teruggevonden te hebben want er viel veel te genieten deze episode. Met een glimlach naar de episode lopen kijken en de song-selectie was top-notch. Denk dat iedereen wel een bepaald gevoel had bij 1 van de songs.

De afronding van Brochel was aardig. Vond het jammer dat de show Brody duidelijk als villain probeerde neer te zetten terwijl dat niet per se zo hoefde te zijn. Hij probeert uiteindelijk ook maar voor z'n school te betalen. Maar de keuze om het te laten eindigen is goed. Hoe jammer voor Brody dat ook mag zijn. Het is goed voor Rachel om nu eens een tijdje single te blijven en zich echt te focusen op haar carriere. Ben benieuwd wat haar auditie met zich mee zal gaan brengen.

Leuk dat de Sam/ Blaine storyline niet dramatischer werd gemaakt dan het hoefde te zijn. Sam lijkt een beetje picture perfect zonder enige flaws maar op 1 of andere manier past het wel in deze show. Sam is toch wel een beetje de frisse wind door Seizoen 4.

Verder viel de Chris Brown conversation tussen Jake en de girls ook echt op. Het heeft geen bijdrage voor een lopende storyline maar het gaf de show wel weer wat meer realisme en het is fijn als de show daar momentjes voor creeert.

Nu 3 weken wachten. Kan niet wachten om te zien hoe Ryder z'n story verder gaat verlopen en om eindelijk Coach Roz en Shelby weer terug te zien in de show. Oh en Puck en Mercedes komen ook weer terug.

Genre

• 238 messages
  • 454 votes

Ik vond dat Brody juist niet als DE villain werd afgeschilderd. Het werd duidelijk gemaakt door Brody dat Rachel even schuldig is door te liegen over Finn. En Rachel wist ook dat Brody gelijk had en dat de relatie langs beide kanten niet werkte.

En als je nu terugkijkt naar het gevecht tussen Finn en Brody heeft Rachel wel een punt, Finn verdedigde alleen maar Rachel's eer. Ookal overdreef Finn wel.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Maar ik vond het jammer dat Rachel zich meer focuste op het feit dat hij een "gigolo" was en niet over dat hij gelogen had. Er werd meer op gigolo's afgeschilderd dan op het feit dat hij loog. Want als de show gefocused had op de leugen ipv het werk dan zouden Rachel en Brody beiden niet goed uit het licht komen en zou de 'break up' beter overkomen vanuit beide kanten. Dat aspect vond ik nou juist beter uitgewerkt in de vorige episode tijdens "How to Be a Heartbreaker" waarin beiden de line "at least I think I do" zongen.

Genre

• 238 messages
  • 454 votes

Ja dat mocht wel duidelijker gemaakt worden. Maar zei Rachel niet iets over het liegen? Of herriner ik het mij verkeerd?

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

KLIK. Hopelijk herstelt hij snel. Respect dat hij het vrijwillig doet.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Lijkt me helemaal niet het type voor een drugsverslaving. Zo zie je maar.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Had ik ook niet verwacht inderdaad.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.