• 178.114 movies
  • 12.217 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.321 votes
Profile

Glee

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Ik ben blij van Rory, maar Terri is toch wel het vreselijkste personage uit de geschiedenis van Glee.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Film Pegasus wrote:

De bekendste versie is volgens mij toch die van Frank en Nancy Sinatra. Al werd dit volgens mij ook gecoverd door Robbie Williams en Nicole Kidman. Dat zal het nummer zijn dat Eline bedoelt lijkt me.

Dat klopt wat betreft de bekendste versie, maar hoe is verder relevant voor mijn bericht?

Maar oh ja, dat niemendalletje met Nicole Kidman, die had ik ver weg gestopt, maar dat was nog vreselijker dan die versie in Glee.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

catdog wrote:

Ik moet toegeven. "Gangnam Style" was toch errug tof. En wat ben ik stuk gegaan bij "Let's Have a Kiki".

Gangnam style had ik wel eens van gehoord, en dan nog alleen in nieuwsberichten over hoe populair dat nummer wel niet is, maar dat andere nummer is dat een bestaand nummer of is dat geschreven voor Glee? Ik herken sowieso 80% van de nummers en ga er dan voor het gemak van uit dat de echt hele zwakke nummers speciaal voor de serie zijn geschreven.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Let's Have a Kiki is een plaat van de Scissor Sisters en die foute mash up die Rachel er doorheen gooide komt uit 1 of andere Broadway musical.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Top, Glee is voor mij dus ook een deel educatie :-P

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Overigens blijkt dat gesproken stuk van Sarah Jessica Parker terwijl ze uit de Metro loopt, voor het 'nummer begint' gewoon bij het nummer te horen. Hele vage song. Maar wel een leuke scene!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

(Willie) wrote:

(quote)

Dat klopt wat betreft de bekendste versie, maar hoe is verder relevant voor mijn bericht?

Maar oh ja, dat niemendalletje met Nicole Kidman, die had ik ver weg gestopt, maar dat was nog vreselijker dan die versie in Glee.

Als reactie op het bericht van Eline rond het Robbie Williams nummer, begin je meteen over Somethin' stupid. Logisch dat ik daar dan verder op inpik, nietwaar?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Kurt en Rachel waren uiteraard (weer) het hoogtepunt van de aflevering. Hudson moet gauw weg. Ook de 'humor' bij Sue is ver te zoeken. Benieuwd waar deze verhaallijn naartoe gaat nu de New Directions zijn uitgeschakeld. Hopelijk remmen ze het tempo af om meer tijd te nemen voor verhaallijnen.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Als reactie op het bericht van Eline rond het Robbie Williams nummer, begin je meteen over Somethin' stupid. Logisch dat ik daar dan verder op inpik, nietwaar?

Het ging mij om de ietwat raar geformuleerde openingszin "De bekendste versie is volgens mij toch die van Frank en Nancy Sinatra."

Het ging mij namelijk niet om de bekendste versie,

Maar als aanvulling vind ik het prima

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

dat is dan graag gedaan

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Misschien ben ik toch iets teveel aan het fangirlen maar wat een heerlijke episode weer! Een iets andere set up als normaal maar hij werkte prima!

Artie en z'n droom: heerlijk! Artie uit z'n rolstoel is altijd leuk. Rory en Terri zorgden voor leuke momenten en Artie nailde zijn performance. En dan die reacties erop: golden!

Christmas in New York: Hartverwarmend. Voor de eerste keer dat ik me eens echt kan inleven in Klaine. Er was iets aandoenlijks aan ze vandaag en ze nemen een goede stap in hun 'relatie' of 'vriendschap'. Dit was het juiste om te doen. Alleen Burt... Ocharme. Ik denk dat er meer speelt. Kijk alleen die blik dan bij 'White Christmas'

Puckermans: Fantastisch natuurlijk. Bewijst weer waarom Puck mn favoriete personage is. Wat zet Mark Salling hem toch fantastisch neer. Zo badass maar toch zo aandoenlijk. Mooi om te zien wat voor progressie hij als character heeft door gemaakt en dat hij uiteindelijk gaat voor hetgeen wat het belangrijkst voor hem is. Geen geld, geen chicks maar familie en vriedschap.

Bram: Veel beter als vorige week. Hoe absurd en over the top het ook was, het past wel bij hun personages en ik heb om ze kunnen lachen. Ben nog niet helemaal zeker van ze als koppel maar ze hebben zeker na deze episode winst geboekt!

Rose's/Sue: Ja tof. De Marley verhaallijn lijken ze perfect af te ronden (vond het eindelijk eens een goed doorlopende storyline) en fijn dat ze Sue toch weer zo te zien krijgen. Heb het wel gehad met villain Sue en dit soort momenten maken haar weer geliefd bij mij. O zo zoet, maar kom op. Het is Christmas. Het mag. Het voelt warm en lekker!

En de afsluiter. Fantastisch. Prachtige song natuurlijk maar die montage deed het 'm weer. Daar verdienen ze bij Glee echt een pluim voor. Hoe subtiel de emoties samenkomen in die kleine twee minuten. Heerlijk.

Helaas nu een maandje wachten.

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

De Christmas-episode vond ik (net als die van vorig jaar) geweldig. Het is lief, aandoenlijk en de liedjes zijn lekker merry. Zoals catdog als schreef, is het geweldig om deze kant van Sue te zien. Dat deed echt iets met mij. En Klaine was echt fantastisch. Een van de beste afleveringen!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tegenvallende aflevering. Weinig echt kerstgevoel. Fantastisch om Burt Hummel weer te zien, maar die blijdschap moet uiteraard weer gelijk de nek omgedraaid worden door hem kanker te geven.. Weinig samenhangende aflevering, paar verhalen snel bij elkaar gegooid om de kerst-cd te promoten. Jammer. Wel mooie versie van First Noel, een van de mooiste kerstliedjes.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Christmas guardian angel. Hm. Sure. Beetje depressief allemaal, in plaats van de echte warme, kerstsfeer. Vooral die droom was behoorlijk moodkilling. ''She died on a broken heart.'' Men, kom op joh. Ik vind het niveau steeds kinderlijker/puberaler worden. Iets waar 13 jarige meisjes fikse huilbuien door krijgen. Kreeg ook telkens flinke deja vu gevoelens, veel van hetzelfde, erg voorspelbaar.

Enige hoogtepuntje was inderdaad om Burt weer te zien. Ik hou van die man. Verder sluit ik me aan bij wat AHWA zegt, MOET DAT NOU? Kan het nou nooit eens leuk blijven? De 'emoties' worden je door je strot gedouwd, alsof je het zielig moét vinden. Het wordt ook gewoon zo aangekondigd van BAM! dit is het.

Brittany en Sam... zucht. Ik snap niet wat hier leuk aan moet zijn. Misschien ben ik hier te oud voor geworden (?) En Sue. Tja. Ik moet er aan wennen denk ik. Telkens die switch tussen good & evil.

Misschien ben ik wel een ontzettende zeur, maar ik vind het echt niet meer wat het geweest is. Het gevoel ontbreekt. Er zijn nog maar een paar personages die ik leuk vind om te blijven volgen: Kurt/Burt/Blaine, Puckerman(s) en coach Beiste.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Dat van Burt is er niet zomaar bij de staart gegrepen hoor. Bekend is dat Ryan heel veel van zichzelf herkent in Kurt en hij heeft zijn eigen vader verloren aan prostaatkanker. Niet zo gek dus dat Ryan met het personage van Kurt deze regionen wilt onderzoeken.

En voor de rest: neem het allemaal niet zo serieus. Glee is gewoon een lekker uurtje nonsens met lekkere muziek erdoorheen. Voor mij is Glee leuker dan ooit. Er lijkt een frisse wind door de serie te waaien. Ze zijn weer erg zelfbewust bezig. (Ik bedoel alleen al Terri met die pop, fantastisch!) Gek dat het dan bij jullie niet in de smaak valt, terwijl dit seizoen misschien wel, door de meeste fans, als het beste seizoen tot nu toe ontvangen wordt.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de serie op twee gedachten hinkt. Aan de ene kant hebben we Rachel/ Kurt / Santana die duidelijk volwassen zijn geworden en zo met hun leven verder gaan en aan de andere kant krijgen we weer te maken met erg jonge en prille personages die nog lang niet volwassen zijn. Het contrast ligt af en toe soms te groot waardoor de jeugdigheid van sommige personages veel moeilijker te verteren valt dan wanneer de gehele cast dat is zoals in het eerste seizoen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lekkere muziek? Misschien wel het grootste minpunt, ik spoel 3/4 van de nummers nu al door.

Zal wel aan mij liggen dan.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Zijn meerendeels toch allemaal classics hoor.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Voorheen stond de muziek in dienst van het verhaal, tegenwoordig moeten ze het van de muziek hebben, en verzinnen ze maar een reden om de populairste nummers van het moment erin te krijgen. Jammer. De hele scherpte van de eerste twee seizoenen is ook weg, personages veranderen om de haverklap. Beetje stuurloos allemaal.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Om nog muziek in dienst te vinden van het verhaal blijft een moeilijke zaak, maar toch doen ze dat nog vaak genoeg. Denk bijv. aan "Don't Dream It's Over".

En ook al mogen sommige performances niet geheel in een verhaallijn passen, het blijft een Glee club. Soms hoeft het niet om het verhaal te draaien maar gewoon om het genot van de muziek, en tot nu toe heeft elke performance wel zin gehad. Je noemt Seizoen 1 en 2 als voorbeeld maar die hebben onwijs veel episodes gehad waarin er onwijs veel muziek werd gestopt om maar te verkopen. Dit deed de serie niet veel goeds. Denk bijv. aan de eerste Britney tribute of de Madonna tribute om maar wat te noemen.

In Seizoen 3 ging het wel heel vaak mis maar Seizoen 4 is weer compleet terug met waar Seizoen 1 om draaide.

En personages veranderen om de haverklap? Wanneer dan? Dat is juist een sterk punt van Seizoen 4: dat het daarin niet tot nauwelijks meer voorkomt. In Seizoen 1 en 2 had ik daar juist veel last van. Toen hebben ze ook Will om zeep geholpen.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Ik sluit me aan bij AHWA, ik heb al veel langer dat probleem met verhaallijnen en personages die niet evolueren, dan is Sue weer goed en dan toch ineens weer evil? Rachel ging in vorige seizoenen constant dezelfde evolutie door selfish wannabe star die alleen aan zichzelf denkt en dan beseft dat de groep belangrijker is om 3 afleveringen later weer net hetzelfde te doen?

Dat werkt bij mij niet, er zijn nu ook gewoon teveel personages en te weinig samenhang. Mijn connectie met veel personages is weg omdat ze amper nog aan bod komen.

Maar Glee blijft Glee en ik blijf toch met plezier kijken want het heeft nog altijd z'n schitterende momenten en het is gewoon ontspannend en bij momenten grappig. Ik heb gewoon m'n verwachtingen een beetje moeten aanpassen

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Och daar kan ik wel inkomen maar hou er rekening mee dat de serie hier om tieners draait, ook al zijn de acteurs ouder. Tieners staan nou eenmaal bekend om de moodswings. Had ik zelf ook last van.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

En we zijn weer terug! Jammer genoeg niet met een knaller maar met een prima tussendoortje.

De episode had wat vage dingen. Tina die ineens crushed op Blaine? Op zich is dit geen drama. Ik bedoel ze mist Mike en Blaine vangt haar verdriet goed op dus het is makkelijk je liefde die richting toe te sturen maar het leek wel alsof Tina pogingen aan het doen was om Blaine 'straight' te krijgen en dat kon ik niet echt waarderen. Maar hoe dan ook, het is altijd wel leuk als Tina iets te doen krijgt, ook al slaat het eigenlijk nergens op. Ben benieuwd naar het vervolg hierop.

Blaine's crush op Sam daarentegen was wel goed behandeld. Ik geloofde het en ik complimenteer ook de manier hoe Blaine ermee om ging. En hands down voor Sam. Wat een geweldig droog personage! Ga helemaal stuk om die gast. Ze hebben het personage in een iets andere richting gestuurd vergeleken met de vorige twee seizoenen maar het werkt!

Brittany was ook weer cool. Haar one-liners lieten me eindelijk weer eens lachen. ("Songs usually start when I say "It's Brittany Bitch" or I do one of my magical turns") en haar song met Marley was gewoon kicken!

Over songs gesproken. Sterke uitvoeringen van "No Scrubs" (1 van mn all-time favorite songs) en "Locked Out of Heaven".

In New York kon het Rachel verhaal me niet echt boeien maar met Kurt lijkt een intrigerend verhaal opgebouwd te worden, ben benieuwd waar dat naartoe gaat.

En dan nog de Puckermans. Ik weet niet wat ik van de Kitty/Puck pairing moet denken. Aan de ene kant voelde ik me er een beetje ongemakkelijk bij maar aan de andere kant waren ze wel onwijs leuk samen. Qua persoonlijkheid matchen die twee wel. Ik weet niet. Ben benieuwd wat de writers hiermee gaan doen. Jake en Marley waren lief maar je wist al vanaf het begin van de episode waar het verhaal naartoe zou gaan lopen dus echt meeleven deed ik niet.

Nog iets vergeten? Zizes? Ja gelukkig niet zo irritant als voorheen maar laat haar maar niet vaker terugkeren. Oh ja en de Warblers. Vond dit wel een geinig verhaaltje zo nu met Armstrong. Lijkt niet de bedoeling zijn geweest maar geeft het verhaaltje wel een comedy value mee en lijkt een goede manier te zijn om New Directions weer terug in de game te krijgen (en ga er nou niet logisch over nadenken want dan slaat het weer nergens op).

Goede terugkomst, maar geen knaller. Ben benieuwd wat volgende week oplevert. "Naked". Ik heb begrepen dat Jake, Ryder, Sam, Blaine en Joe uit de kleren zullen gaan. Enkele liefhebbers? Oh ja en Santana en Quinn in NEW YORK. Dat gaat leuk worden!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Laat Ryder aub zijn kleren aanhouden. Jake daarentegen... uitttttt.

O.M.G. Tina. Seriously. Waarom? Ik vond het echt gigantisch uit de lucht vallen. Ik kon het 'Welke idioot heeft dit verzonnen?' gevoel dan ook niet van me afschudden. Zelfde met Blaine zijn 'confession'. Stom. Heel stom. Allemaal wel heel snel plots.

Kurt was leuk. Inderdaad een storyline met potentie. Werd ook tijd dat er eens iets boeiends ging gebeuren in New York.

Bruno Mars vond ik ook erg geslaagd. Heerlijk meegezongen. Verder beetje tamme aflevering, maar keek wel aardig weg.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Niet gestoord aan Zizes Eline?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Die eh... stevige dame is dat toch? Nee, niet echt. Verbaasde me zelf ook. Eerder aan Becky. Vind haar echt niet grappig.

Beiste was wel weer super.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Beiste is altijd super. Het hart van de show.

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Een erg aangename aflevering deze week. Die van vorige week vond ik ook wel iets minder. Ik ben erg blij dat de serie terug is. Die anderhalve maand was echt veel te lang. Sue was fantastisch met haar verhaal over Playboy (of was dat een ander blad?). Ook Finn vond ik leuk en dat gebeurt niet vaak. Waar ik me dit seizoen het meest aan stoor is de irritante relatie tussen Marley en Jake. Een grote verassing was Santana en Quinn in NY. Eindelijk iets goed in New York. Ik vraag me wel af waar die film zo plotseling vandaan kwam. Dat viel gewoon uit de lucht. Best jammer. Verder een goede episode deze week.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Inderdaad, was best goed. Torn vond ik erg leuk (En dat van Rachel, kijk aan!), en het hele kalendergebeuren was ook wel vermakelijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.