• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.117 votes
Profile

Glee

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Haha Blaine is mij ook te gladjes hoor, maar Kurt is zo dol op hem dus dan vind ik het allemaal wel prima. Verliefde Kurt is leuk!

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Wat ik cool vind aan Blaine is dat hij ondanks dat hij op mannen valt, hij toch wel echt "one of the guys" is. Weg met dat stereotype.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

21 Februari zal de voorlopig laatste episode zijn (de Regionals-episode) om dan pas weer op 10 April terug te keren. Waarom altijd die hiatuses?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Grilled Cheesus is voor mij een moeilijke aflevering om door te komen, niet zo heel boeiend. Zonde dat een van de beste personages in het ziekenhuis belandt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

YAAY, Ricky Martin. Oh volgens mij waren mijn mondhoeken bijna ingescheurd van mijn BIG BIG BIG SMILE tijdens 'I'm sexy and I know it' Wat een heeeerlijke vent! Dit gaat heel vaak geyoutubed worden. En zijn duet met Santana, sexy! Ze was zo mooi en sensueel.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Volgende week gaat Mercedes "I Will Always Love You" zingen in de uitvoering Whitney Houston

En de tweede winnaar van The Glee Project, Samuel Larsen, (naast Damian McGinty aka Rory) maakt zijn debuut volgende week.

En volgende ook nog eens de introductie van Rachel's two gay dads + de langverwachte Brittanakus.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Finally, eindelijk Brittana! Heb het echt gemist.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Enorm leuke rol van Ricky Martin deze episode! En maar goed ook, anders was dit wederom een erg saaie aflevering geweest. Dat hele gedoe met Sue hoeft van mij niet zo, en ook Sam en Mercedes trekt me totaal niet. Maar Ricky Martin deed het wel erg leuk, heerlijke vent ook! Het duet met Santana was ook wel vermakelijk. Fijn dat er ook weer een aandoenlijk momentje was tussen Will en Emma. Voor de rest matig.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Is seizoen 2 overigens beter dan 1?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind ik wel. Al is seizoen 3 weer véél stappen achteruit. Overduidelijk dat ze ook bezig waren met American Horror STory.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Woohoo Ricky Martin!!

Super aflevering met alle Spaanse liedjes en wat is het lang geleden dat ik Ricky Martin gezien heb zeg. Heel leuk vooral het duet met Santana. Zoals Rianneke al zegt zijn de stukken met Sue en Sam en Mercedes wat minder in deze aflevering. Maar de liedjes maakte me wel weer vrolijk.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Nee joh, Seizoen 3 is met afstand het beste seizoen. Seizoen 1 vond ik geniaal tot ongeveer middenin. De back 9 van het seizoen vond ik een heel pak minder, helaas.

Seizoen 2 begon erg stroef voor mij maar herpakte zich met momenten goed op maar liet zo ook wel eens finaal vallen ('A Night of Neglect': met afstand de slechtste aflevering tot nu toe).

Seizoen 3 begon even vlugjes maar er zit veel meer in dit seizoen dan in voorgaande. De karakters worden steeds verder en beter uitgediept. Puck blijkt veel meer dan de 'cool guy'. Er blijkt veel meer met Quinn aan de hand te zijn dan we denken. Mercedes krijgt een eigen smoel. Artie krijgt een eigen smoel. Finnchel, Klaine, Wemma en Brittana worden heerlijk en ieder op hun eigen manier uitgewerkt en dit seizoen bevat weer enkele fantastische songs ('We Are Young' bijv. of de Adele mash-up). Enkel Sue valt wat tegen dit seizoen. Haar run naar het congres was lang niet zo grappig als ik had verwacht en de strijd met Burt was kort en zwak al waren die commercial spots wel tof. Nee, ik prefereer Seizoen 3.

Deze aflevering eindelijk weer eens Will centraal. Terug in Seizoen 1 stond hij bijna elke aflevering centraal , de laatste tijd viel dat tegen maar hij staat weer op z'n voeten. De muziek paste prima bij de episode, hoewel nergens verassend. Mercedes haar song was lief. De mashup was leuk. Elvis in t Spaans was grappig. Sexy and I Know It hilarisch en La Isla Bonita was sexy. Ricky Martin voegt ook echt wat toe aan de episode. En NeNe Leakes als de swimming coach is briljant gecast!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

S3 vind ik duidelijk dumbed down (al snap ik de keuze als je rekening houdt met de fanbase) en veel minder zelfbewust. De lijntjes tussen karakters wordt veel pretentieuzer, niet meer de losse feel als voorheen, ook mindere songkeuzes maar vooral het schrijfwerk lijdt enorm. Wat mij betreft had Smash geen betere timing kunnen hebben om te beginnen aan het eerste seizoen.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Nee, vind ik totaal niet. Seizoen 2 werd overigens ook door vele fans en door critics gigantisch de grond ingeboord. Seizoen 3 volgt een andere route en die lijkt weer bij critics en het publiek in de smaak te vallen, want na een daling van kijkcijfers gedurende Seizoen 2 die zich voortzette in begin Seizoen 3 zijn de kijkcijfers sinds enkele weken weer stijgende en verkopen de songs weer goed zoals vanouds. (Al 4 songs hebben meer dan 100.000 exemplaren verkocht in de 1e salesweek).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, dit seizoen is dan een concessie naar het publiek, maar is wel meer dumbed down imho. Al snap i kdat het bij een groot deel vd fanbase het goed doet.

Had het met S2 ook niet te maken dat Glee ook in hetzelfde timeslot zat als The Voice? Dat dacht ik althans, ik kan er naast zitten.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Wellicht voor een deel maar The Voice duurde daar niet erg lang. Maar 10 weken ofzo en Glee heeft toen ook nog 2 hiatuses gehad (net als dit jaar) dus daar lag de daling niet aan. Kritiek wat ik vele malen heb voorbij zien komen was dat het te over de top ging en dat de episodes enkel bestonden uit korte verhaaltjes om na die aflevering weer vergeten te worden. De rode lijn die door Seizoen 1 heen liep met de pregnancy storylines enzovoort was nergens meer te vinden. Dat hebben ze in Seizoen 3 weer goed opgepakt. In Seizoen 3 zijn er weer veel langdurige episodes en minder thema episodes.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Grappig want ik heb dat gevoel dus juist niet met seizoen 3. En vooral de laatste twee episodes vond ik erg flauwtjes met een totaal niet boeiende lijn erin.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ben ik het wel mee eens, maar vond die over the top-ness juist zo'n charme. Al snap ik de kritiek wel voor velen. Ook het ontbreken van een rode lijn ervaarde ik als positief.

Dat is waar, The Voice was dan ook erg kort en volgens mij had eerder The Voice er last van. Vooral op de dag van de Glee season finale.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Hmm, toch erg vreemd. Ik volg het publiek gelukkig. Het is nergens zo sterk als bij de allereerste 13 episodes maar ik kan me wel veel meer vinden in Seizoen 3. Het "leaving high school and what to do after that" verhaaltje dat door het hele seizoen loopt kan ik erg op mijn eigen situatie betrekken en dat vind ik leuk. Herken veel van mezelf in Finn de laatste tijd.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik vond die Rocky Horror-aflevering prima, ook al heb ik de film zelf heel wat jaren geleden een 0.5* gegeven. Misschien maar eens herzien. Ook fijn om Burt Hummel weer terug te zien, met afstand het beste personage in Glee. Nummers blijven ook leuk. Gwyneth Paltrow was geweldig.

En de meiden in hun Bon Jovi/Stones-outfits.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De aflevering met Ricky Martin is een pak beter meegevallen dan verwacht. Zijn bekendste hits in Vlaanderen waren Maria en Livin' La Vida Loca die meer 'fout' dan latin waren. En geen idee of de man überhaupt wel kon acteren. Maar hij doet dat best wel goed en de nummers die hij bracht zijn in elk geval een beter dan z'n jeugdzondes uit de 90's. De verhaallijn is in deze aflevering niet de beste van de reeks, maar de muziek en de sfeer zit wel heel goed. Leuke aflevering dus, ik kijk al uit naar de intrede van Gloria Estefan als moeder van Santana en Jeff Goldblum als één van de vaders van Rachel.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lieve aflevering! Mike en Tina hun liedje, 'Let me love you' van Artie Die nieuwe dude met zijn rasta's, fijne strot heeft 'ie hoor.

Rory blijft ook cute, mooi liedje ook. Maar Mercedes was toch wel even een binnenkomer, denk dat ik niet uit hoef te leggen waarom. Vond alleen die veel te strakke roze broek niet zo geslaagd, maar enfin. Die prachtige rode jurk maakte veel goed. Beetje traantjes in mijn ogen toen ik Sam zag huilen, haha.

Kurt met zijn mysterieuze liefde, haha. Voorspelbaar wie het was, maar toch, ik vond het best leuk.

Ik vond de vaders eigenlijk een beetje tegenvallen. Niet wat ik er van verwacht had in ieder geval. Jammer. Ook (te) weinig Brittana voor mij, maar ze waren wel weer cute, die kleine momentjes samen.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Wat een coole coole aflevering! Misschien wel mijn favoriet van Seizoen 3. Alles klopte gewoon voor mij.

Sugar is gewoon cool! Leuk om haar eens interactie met de rest te zien hebben dan enkel vage opmerkingen te plaatsen. Gewoon een lekker en leuk gestoord wijf.

De Berries: wow, ik hou van ze. Ik zag dat Eline hier boven mij ze niet zo vond. Ik vond ze tegen perfectie aanliggen. Die plannetjes die ze aan het beramen waren. Die gesprekken die ze voerden. De liedjes die ze zongen. Jeff Goldblum is mijn held!

De introductie van het nieuwe character van de tweede winnaar van The Glee Project werkt prima en enigszins beter dan de introductie van Rory (die overigens eindelijk en voor de eerste keer uit de verf komt deze episode). Lekkere sound. Ben benieuwd wanneer hij auditie zal gaan doen voor New Directions. Het zal wel na Regionals worden, dus pas na de hiatus. Het plot rond de "God Squad" werkte prima en zorgde voor twee lekkere nummers. Om even terug te komen op Rory: zijn clash met Artie om Sugar was erg leuk om te volgen alhoewel het leek er wel erg op dat hij loog om Sugar te krijgen, net zoals hij dat met Brittany deed terug in "Pot o Gold". Dit zal nog wel een staartje krijgen.

Brittana kiss! En hun playlist: hilarisch gewoon.

Kurt's secret admirer. Ik zag m niet aankomen. Leuk sub-plotje wat ook een vervolg zal gaan krijgen. Ik vond al dat ze Karofsky veels te snel de serie uit leken te schrijven.

De scene in Breadstix met de terugkeer van Blaine was gewoon heerlijk. Maakte me helemaal happy.

De Rachel en Finn storyline zet zich goed en sterk voort zonder al te veel haast. Hun ruzie in hun slaapkamer was geloofwaardig neergezet (Rachel's gezicht toen Finn zei dat hij het toilet wou gebruiken terwijl zij haar ritueel uitvoerde, haha) en tegelijkertijd ook erg grappig. De Berries beneden die aan het lachen waren. .

En dan rust nog de Mercedes/ Sam storyline. Mooie uitkomst! Mercedes blijft trouw aan zichzelf en beseft dat haar daden consequenties hebben. Dit levert prachtige momenten op.

Deze episode werkte gewoon. De storylines zetten zich op een erg goede manier voort en de nieuwe storylines komen ook geloofwaardig over en lopen prima samen met de rest. Dit maakte de episode 1 van de beste van dit seizoen.

De songs:
* L.O.V.E: Erg leuk en lief duet. Toch één van de leukste koppels (en het langste koppel) van de show terwijl ze het met minder screentijd als de rest van de koppels moeten doen. Toch erg knap.

* Let Me Love You: Deze songs zijn gewoon gemaakt voor Artie. Wat een soul voor zo'n white boy. Het clasht zo met zijn hele voorkomen waardoor dit soort songs voor hem altijd genieten zijn.

* Stereo Hearts: Sam die kan rappen? Klinkt erg goed! Mercedes voegt aan het Hip-Hop getinte nummer heerlijke R&B ad-libs toe, net zoals ze vorig seizoen deed met "Blame It on the Alcohol". Joe heeft zoals eerder gezegd een erg lekkere sound met een lekker randje om zijn stem heen. En dan nog de toevoeging van het gospel koor waardoor deze versie veel meer knalt dan het origineel. Sterke song.

* Home: Een voor de hand liggende keuze voor Rory maar daarom niet minder mooi. Één van Michael Bublé's beste songs en voor Rory en in de context van de episode (en eventueel een nieuwe storyline) werkte het zeer goed.

* I Will Always Love You: Wat een angstig toeval dat Mercedes nou net dit nummer zingt in de uitvoering van de pas overleden Whitney Houston (mooi dat ze zo last-minute nog een dedication aan het einde geplaatst hebben). Mercedes is geen Whitney maar Mercedes pakt dit nummer op een manier waar vele andere coveraars van dit nummer de mist mee in gaan: ze overzingt het niet. Ze houdt haar vocalen, ondanks de vele belts die erin zitten heerlijk klein zodat het nergens als Whitney's versie probeert te klinken en daarom prima naast het origineel kan staan en uitmondt tot een fantastische tribute aan Whitney. Zij had dit moeten zingen bij de Grammy's. Niet in de teleurstellende uitvoering van Jennifer Hudson, maar dat terzijde.

* Cherish / Cherish: Fijne mash-up van Madonna en ... ? Ja van wie eigenlijk ook al weer. Het komt me wel bekend voor. Maar hij werkt prima. Één van de betere mash-ups die ze gedaan hebben al is hij niet zo opziendbarend als een "Rumour Has It / Someone Like You". En hij valt ook een beetje weg als hij direct opgevolgd wordt door een fantastische uitvoering van...

* Love Shack: deze song sloot de episode af op een manier zoals alleen Glee het kan: een echt feest ervan maken. Erg aanstekelijk en ontzettend sfeervol in combinatie met alle feestende tieners bij Breadstix. Finn zijn dansmomentje. Kurt die nee schudt tegen een solo en dan plots de microfoon pakt om de show te stelen. Quinn die met Joe gaat dansen (zal dit een vervolg krijgen?) Ja gewoon heerlijk.

Op naar volgende week, en dan helaas weer een tijdje Glee-loos.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Helemaal mee eens Catdog!! Mooie recensie van een erg leuke aflevering!!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hopelijk dan weer Wemma en Sue.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Sue had toch een donor gevonden zei ze? Hopelijk is het Howard Bamboo of Sandy Ryerson.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Mooie kerstaflevering 210. Iets bekendere kerstnummers verwacht, maar misschien ook weleens goed om wat minder bekende te horen, afgezien van Wham dan. Al was die wel mooi.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

In de kerstaflevering van Seizoen 3 komen er andere bekende kerstnummers in voor (Mariah Carey, Band Aid)

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Kijk, dat is goed nieuws.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Leuke aflevering rond Valentijn die minder melig uitdraaide dan je zou verwachten rond dit thema. Met prachtige nummers waaronder natuurlijk het actuele I will always love you (met op het einde ook respect vanuit Glee aan Whitney Houston). Interessante verhaallijnen en leuke figuren met de twee vaders van Rachel. Ik kijk uit naar de komst van Santana's moeder, gespeeld door Gloria Estefan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.