Glee
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vandaar dat ik refereer naar Rachel's For Good
. Wat betreft haar segment helemaal geweldig, Michele bezorgt kippenvel maar ik vind Colfer vocaal echt een nachtmerrie. Niet te verdragen.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Hangt ervan af. In "For Good" en "As If We Never Said Goodbye" bijv. vind ik het prachtig. Maar in "Some People" die hij in "Funeral" deed vind ik het 3 keer niks. Maar daarentegen blijft Kurt toch volle entertainment. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The Purple Piano Project was een matig begin vooral door de publiekelijke performances op school nog wel te doen. Het moet dan vooral van de lijntjes die uitgezet worden komen want muzikaal is het eigenlijk best vrij pover. Niet qua kwantiteit maar wel qua kwaliteit.
I Am Unicorn was na een matig begin toch wel een erg sterke opvolger. De terugkeer van Idina Menzel was dan eindelijk daar, met nadruk op eindelijk. Menzel gaat gelijk weer een duet aan met Michele, en net als hun vorige duet is ook Somewhere een uniek duet met perfect samenspel, een sterke muzikale chemie en een perfecte afstemming. Enorm mooi weer. Harmonische poëzie. Ook erg fijn dat Menzel nu weer betrokken wordt bij een emotioneel geladen subplot. Waardoor eindelijk Puck ook wat meer diepte krijgt als personage.
Asian F was een enorm hoogtepunt. Mercedes die eindelijk Jennifer Hudson gaat doen (doet ze me vocaal ook heel erg aan denken, had liever de commercieel aantrekkelijke One Night Only gehoord), Out Here On My Own (weer een heerlijke diva off tussen mercedes en Rachel (mede door de montage)) en een sterke It's All Over group performance van Dreamgirls. Dat de schoolmusical nu een veel significante rol krijgt in een seizoen is enorm welkom. Toch blij met deze nieuwe focus in een season opzet. Maar de grootste ode gaat natuurlijk uit naar Brittany. Ik gaf haar al lof inzake Run The World maar wat is Morris toch weergaloos. De attitude, de choreo, de uitvoering van die choreo is jaw dropping, sexy, sensationeel en spectaculair. Brittany is so insanely hot
, nothing more to it. Zowel een genot voor het oog als het oor (home cinema FTW!). Daar bovenop komen ook nog de meer dan geslaagde uitdieping plotlines van Mike en Emma. De prachtige scene van Mike en zijn moeder is goud waard en ook die van Emma met haar ouders weet de juiste snaar te raken. Wat magistraal afgesloten wordt door Morrison met Coldplay's Fix You, zeer mooie poetische samensmelting van beeld en geluid en Morrison doet wat Coldplay niet kan. Ontroeren.
Een matig begin maar opgevolgd door een dijk en een titaan van een episode. En dan nu Pot O Gold, Candyman en Leprechaun, here we come!
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
The Purple Piano Project vond ik ook een mindere episode. Een vrij rommelige episode. Het sprong iets te veel van de hak op de tak voor mijn gevoel, maar door de overdaad aan comedy, interessante storylines rondom Michele/Colfer en Agron en de introductie van geslaagde nieuwe characters zoals Harmony en Sugar vond ik deze episode prima te doen, maar hij staat wel mijlenver van de rest qua niveau van Seizoen 3 verwijderd voor mij. Het zet teveel dingen op in een te korte tijd.
I Am Unicorn wist me al echt te ontroeren maar Asian F slaat echt de juiste snaar. Ik heb meerdere traantjes moeten wegpinken. Die montage bij "Fix You": 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Roerend eens, het ligt dus gelukkig niet aan mij
. Wat betreft I Am Unicorn en Asian F ook roerend eens. Hier ook wat traantjes weggepinkt en ook wel een sporadisch gebeuren bij Glee overigens
. Die montage is inderdaad erg sterk. Dat vind ik mooi bij Glee, op papier erg clichematig maar de uitwerking is magistraal.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Net 2x19 en 2x20 gezien. Jar of hearts van Christina perri gezongen door Lea... jeetje. Zwaar impressed en ontroerd. Wel jammer dat die kwal van een Jesse weer terug is, wat een rotkop heeft die vent.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Dat zijn overigens in real-life best friends. Lea en Jonathan (Jesse) 
Overigens 1 van mijn favoriete episodes, die 2x20. Prom was gewoon zo ontzettend cool vormgegeven. Had bijna t gevoel alsof ik er zelf bij was. Jar of Hearts was idd een highlight maar voor mij steelt Sue gewoon weer de show met haar 'dental kid'. En dan die Becky altijd als haar sidekick: 'code blue in the gym coach'. Haha.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zij liever dan ik.
Nah, Jonathan is vast aardig,maar vind zijn personage erg vervelend en absoluut niet leuk bij/voor Rachel.
Ik ga Funeral nog kijken en dan ga ik écht slapen, heb het gisteren al veel te laat gemaakt en kwam mijn bed niet uit.
..maar voor mij steelt Sue gewoon weer de show met haar 'dental kid'. En dan die Becky altijd als haar sidekick: 'code blue in the gym coach'. Haha.
Becky is meestal wel een leuke toevoeging, maar soms ook een beetje tegen het irritante aan, dat ik een sterk 'nu weet ik het wel' gevoel krijg. Sue daarentegen blijft schitterend als badass. Maar stiekem waardeer ik 'zachte' Sue nog wat meer.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dus. Ik heb geloof ik mijn teddybeer natgehuild tijdens het kijken van 'Funeral', wat ontzettend mooi. De dienst zelf, de flashbacks, de emoties.. Toen ik net uitgehuild was kwam de knuffel van Sue / Becky, en daar ging ik weer hoor. Ben weer klaarwakker. Nog ééntje dan..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Pot o' Gold was zeer aardig maar niet hetgeen wat ik ervan verwacht had. Het nadeel van hoge verwachtingen. Candyman was trouwens wel aardig, vooral door de set pieces, maar toch vrij duidelijk dat La Aguilera op volle kracht toch heel wat maatjes te groot is voor Riley. De welbekende belt aan het eind van Candyman kwam er niet echt goed uit. Geen schande overigens, want wat mij betreft hebben we het over de grootste vocaliste of all time. Waar de dommigheid van Brittany vaak wel werkt wilde het met Rory eigenlijk niet helemaal werken. iets te geforceerd. De campaign subplot is vrij aardig vermaak en de competitie tussen 2 Glee clubs is een fijn nieuw perspectief. Genoeg stof voor een sterk seizoen.
The First Time is een aardige episode. Nergens enerverend maar toch wel zeer genietbaar. Musical time, en best aardig uitgevoerd maar met iets te veel sub plotjes. Ik vond het subplot rond het drama van Kurt en Blaine niet zo interessant, plot rond Beiste vond ik ook so so maar dat wordt weer ruimschoots goed gemaakt door het final year drama rond Finn en Rachel en de nodige consumptie daarvan. Treffend weergegeven tijdens het One Hand, One Heart segment. Met weer een zeer subtiele montage. Mooi. Plot tussen Puck en Shelby werkt overigens ook meer dan prima, zolang het niet resulteert in eindeloos gedraai.
Mash Off was ook vrij aardig. Niet de sterke Mash-up's die ik verwacht had maar er zaten wel wat aardige tussen. Wel jammer dat er mash-up's waren van dezelfde artiest, zo gaat de kracht van een mash-up wel verloren m.i. Sue vs Burt heeft nog niet echt de juiste flow te pakken en Rachel doet zoals altijd weer the right thing. Agron weet nog steeds niet sympathieker te worden, integendeel zelfs en het zelfde geldt voor Santana. Maar dat heeft ook wel deels te maken met de uitstraling van Rivera. Finn vs Santana was trouwens wel aardig, al had ie het wel wat harsher mogen brengen. Maarja Finn is gewoon één en al good hearted.
Kissed a Girl focust zich op Santana maar slaagt er niet in haar sympathieker te maken. Al poogt ze het wel te doen. Wel een erg fijne uitvoering van Monteith van Lauper's signature song trouwens. Dolly Parton's Jolene is altijd +1. De goed bedoelde actie van Rachel heeft weer eens desastreuze gevolgen. The Rachel Effect. Bummer.
Morgen de boel afronden. Solide niveau weer maar I Am Unicorn en Asian F staan nog steeds op eenzame hoogte en de overige episodes komen hier zelfs nog niet een beetje bij in de buurt.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Hm, ik vind Seizoen 3 juist persoonlijk het beste seizoen. Nu heb ik elke episode ervan nu al een 2e keer gezien. Misschien dat het daarom wat beter werkt voor me. Ben het wel eens over dat plot van Rory en Brittany. Vond het niet helemaal werken. Eveneens als Burt en Sue, ik mis de echte strijd die Sue altijd zo goed kan leveren. Toch vrij frapant dat je Rivera niet geheel sympathiek vindt. Met Puck, Finn en Rachel mijn favorite character! Heerlijke dilvery van Rivera en wat een schoonheid.
Episodes 8 & 9 zijn overigens beide wel weer helemaal geweldig.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
The Purple Piano Project was een tegenvaller, jammer dat het derde seizoen zo matig begon, maar ik heb goede hoop dat de volgende afleveringen weer meer humor, spectakels en structuur hebben. Dit is tenslotte pas de eerste mindere aflevering, doen niet veel series Glee na.
Ben trouwens wel benieuwd of er ooit nog iets 'terugkomt' over de baby die Quinn en Puck hebben afgestaan, heb je nooit meer echt iets over vernomen terwijl dat onderwerp best interessant zou kunnen zijn.
Edit: Oh, 3x02 dus. Kon ook niet uitblijven na Quinn's drastische metamorfose.
Edit 2: Lichtelijk Rachel-moe. Telkens dat 'ik, ik, ik, ik, ik' is weer terug en dat vind ik een beetje jammer. 'Ik wil beroemd worden, ik ben de beste, ik moet opvallen, ik moet een speciaal laatste schooljaar hebben, Ik moet Maria spelenm ik moet klassenpresident worden.' etc. Altijd denken dat zij meer kan of mag dan anderen. Tsja, noem het hoe je wil, maar ik vind dat ze soms toch echt teveel met zichzelf bezig is. "It's always been the Rachel Berry show around here"
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hold on to Sixteen was weer sterk. Sectionals time en er wordt weer ruim de tijd genomen voor de backstory van Mike, die in Asian F al enorm sterk was en nu een erg sterke voortzetting kent. Het Aziatische eergevoel leent zich hier ook perfect voor. Sectionals dus oftewel Troubletones vs New Directions, en met de juiste uitkomst. Harmony's Buenos Aires
en inderdaad, die had Rachel moeten zingen. De I Will Survive/Survivor mash-up van de Troubletones sloeg de plank ook wel mis overigens. De Jackson set list van New Directions was dan wel weer geslaagd
. Het momentje van Mike met zijn vader en We Are Young was een mooie afsluiter.
Extraordinary Merry Christmas was een heerlijk tussendoortje. Niet zo sterk als de Christmas episode van vorig seizoen maar dat mag niet baten. Erg leuk dat de PBS Christmas Special centraal stond, geeft toch nog wel een sterker kerst sfeertje. Veel meligheid, veel Christmas Special referenties en Michele en Colfer weten dit vooral met veel zelfbewustheid te brengen. Erg leuk. Muzikaal niet vrij bijzonder, om over die vreselijke afgenaaide kerstplaat van Mariah maar te zwijgen, zelfs Riley kan daar weinig aan veranderen. De copyright infringement line van Monteith was ook priceless. Dan verder weer afgesloten met een mooi Finn/Rachel momentje en een lekker clichematige kerstboodschap
.
In snelle tidj er door heen gejaagd en het was echt enorm prettig tijdverdrijf. Glee is misschien wel de meest onderschatte serie die er op dit moment is. Zelfbewust, in Riley en Michele twee performers van wereldklasse, erg fijne personage, sterke uitdieping, inventieve one-liners. Glee heeft voor iedereen wat te bieden. En nu helemaal bij en op naar de Moves Like Jagger/Jumpin' Jack Flash mash-up. Rachel is op afstand mijn favoriete personage, met als volgers Brittany, Finn, Kurt (niet vocaal) en Mercedes (vocaal). Muzikale hoogtepunten waren Papa, Can You Hear Me? (Michele), Get It Right (Michele), Beautiful (Riley), Aint No Way (Riley), Try a Little Tenderness (Riley), My Man (Michele). Teveel om op te noemen eigenlijk, een buiging voor Michele en Riley dekt de lading wel
. Qua dance routines gaat de eer uit naar Morris (Tik Tok, I am a Slave 4 U en Run The World)
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
In snelle tijd er door heen gejaagd en het was echt enorm prettig tijdverdrijf.
Was erg leuk om samen te kijken! Blij dat jij er ook zo van hebt genoten, hierbij verklaar ik je dan ook officieel een Gleek

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bond ik ook en die titel accepteer ik met alle trots
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Kan niet wachten, ziet er weer zo leuk uit. Emma en Will
En natuurlijk erg benieuwd naar de Grease en Michael Jackson episodes!
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Hoe ver is Eline eigenlijk inmiddels? Al helemaal bij? 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Al een paar dagen helemaal bij ja, en nu afkickverschijnselen. 
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
En hoe vond je het resterende deel van Seizoen 3? Beviel het een beetje? Voor mij is dit het favoriete seizoen, vanwege de hoeveelheid humor die dit seizoen met zich meebrengt en de drama wordt over meerdere episodes duidelijk opgebouwd.. Ik ben persoonlijk een grote fan van de verhaallijn van Puck en Shelby, mede door Shelby wat ik echt een klasse vrouw vindt en een hele sterke performance vindt neerzetten. En Puck blijft gewoon cool! (Hot for Teacher, I'm the Only One!
)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Inderdaad een sterk seizoen waarbij de personages nog beter naar voren komen. Puck en Shelby is inderdaad momenteel het meest interessante verhaal, heerlijke vrouw.
Wat ik ook echt heel boeiend vond was het verhaal rondom Santana. Meisje is een beetje ondergewaardeerd mijn inziens. Ook haar band met Brittany blijft schitterend. Verder maar 1 aflevering die ik beetje minder vond. 3x09 vond ik niet zo geweldig, maar de rest was bovengemiddeld.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
3x09 was volgens mij de kerstaflevering. Die vond ik juist cool. Met die black and white PBS special!
horrorfreak23
-
- 455 messages
- 598 votes
Ik ben enorm fan van Damian op dit moment hoewel hij er maar enkele keren in voorkomt en zal in voorkomen. Naar mijn mening de prachtigste zangstem van hen allemaal!
Ik was meteen verkocht!
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Mooie stem inderdaad maar na 3x04 is zijn rol te ongebruikt waardoor hij nog niet uit de verf komt. Ze zijn wel van plan hem nog te gaan gebruiken in Season 4. Mocht zijn rol een betere uitwerking krijgen ben ik daar alleen maar blij mee. Hij heeft idd een mooie stem (maar ook hier heeft hij te weinig van laten horen, hij krijgt bijna nooit solo's. Hij ook als enige niet te horen in de Sectionals episode), zoals ik vooral hoorde in 'Blue Christmas'.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ben net begonnen aan het 2e seizoen. Eerste aflevering zit er al op. Te horen aan de reacties van seizoen 2 en 3 heb ik nog wel wat leuke afleveringen in 't vooruitzicht. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Damian, ik dacht al, wie is Damian nou weer.. Zeg gewoon Rory, het is nog vroeg mensen! 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik ben enorm fan van Damian op dit moment hoewel hij er maar enkele keren in voorkomt en zal in voorkomen. Naar mijn mening de prachtigste zangstem van hen allemaal!
Ik was meteen verkocht!
Hier hetzelfde, kan het niet drooghouden bij het nummer Take Care of Yourself, zo mooi 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Tijdje terug was er al bekend gemaakt dat Lea Michele terug zou komen in seizoen 4, maar nu blijkt ook Chris Colfer te zijn getekend voor een nieuw seizoen. Geweldig nieuws 
Edit: Nu gaan er geruchten dat er nog veel meer van de originele cast terugkomen in seizoen 4. We zullen zien 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Drie eps herzien van seizoen 1 en het begin van Glee blijft zeer vermakelijk. Vooral de pilot is meteen raak met het fantastische slotstuk Don't Stop Believin'. Ben alleen bang dat ze zoiets niet meer kunnen overtreffen. Hoop dat de serie zo snarky kan blijven als in de pilot. Leukste comedy komt uiteraard van Jane Lynch, en de knapste dames zijn Jayma Mays, dan een hele tijd niets en dan Jenna Ushkowitz en Dianna Agron.
Op naar ep 4.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tsss, geen eens Michele en Morris noemen
.
Vond je Don't Stop Believin' dan zo briljant? Vocaal helemaal niet zo sterk, er komen nog genoeg momenten dat Riley en Michele erg indruk maken. Of jij moet een ander criteria hebben natuurlijk. Mooi, dat het nu al beter bevalt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ïk vind het nummer van Journey geweldig, dus dat zal helpen, ja. Ik ben benieuwd naar wat er komen gaat, ja. En nee, van Morris en Michele ben ik geen fan. Michele heeft een te groot gezicht voor haar lichaam.