Glee
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Goed bezig Roel, gewoon een half seizoen proberen. Ik reken op je
.
Heb je alle songs al beluisterd eigenlijk? Of alleen qua titel opgezocht? Want je bent al goed op de hoogte van wat komen gaat.
Grotendeels wel, heb volume 1 t/m 6 grotendeels en meerdere malen geluisterd en ben ook op de hoogte wat er t/m seizoen 2 allemaal voorbij komt. Al verraste je me wel met Otis Redding. Als ik met s2 klaar ben, even verdiepen in S3. Als grote muziek fan wil ik graag weten wat me muzikaal te wachten staat
.En vooral wat Michele en Riley toebedeeld krijgen. Ik ben fan en dat heb ik zeer zelden bij hedendaagse vocalistes.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Oh haha. Die van Otis staat overigens wel op Volume 6. Over het hoofd gezien dan?
En nee, Paltrow is cool als Holly Holiday. Je zal maar zo'n lerares hebben! In episode 15 doet ze een prachtige cover van Fleetwood Mac's 'Landslide' samen met Santana en Brittany.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ze blijft dus in de buurt?
Heb net 2x07 The Substitute gekeken, en tegen het einde van de episode was ze inderdaad iets leuker, zolang ze zelf niet teveel op de voorgrond staat. Ben wel benieuwde dan, als ze in 2x15 ook nog te zien is.
Ik ben trouwens helemaal into Kurt/Blaine. I love Kurt. Als ik een gaydude zou zijn zou ik op hem vallen. 
Mijn vriend krijgt af en toe ook vlagen mee en die roept telkens ; '' Ik vind die Sue maar eng hoor, naar mens. '' Misschien moet ik hem maar gaan overhalen om mee te kijken. 
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Paltrow keert enkel nog terug in 2x15 en 2x17 maar beide episodes vond ik haar cooler dan in 2x07. Maar dat lag meer aan het feit dat ik 2x07 een rommelige episode vond en ik Paltrow's rol niet helemaal uit de verf vond komen (afgezien van 'Forget You' en 'Umbrella / Singin' in the Rain'. Vooral in 2x15 komt haar rol veel beter van de grond en begin ik het een geniaal personage te vinden...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Er is destijds wat mis gegaan met de cd overzetten naar itunes, wat nummers waren blijkbaar niet gelukt, allemaal titels van volume 6. Vandaar, maar zelfs dat ongelukje heeft gezorgd voor een aangename verrassing dus.
In ieder geval is Glee ook weer zo'n serie die ik graag van DVD upgrade naar Bluray. Een must wil ik haast zeggen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Paltrow keert enkel nog terug in 2x15 en 2x17 maar beide episodes vond ik haar cooler dan in 2x07. Maar dat lag meer aan het feit dat ik 2x07 een rommelige episode vond en ik Paltrow's rol niet helemaal uit de verf vond komen (afgezien van 'Forget You' en 'Umbrella / Singin' in the Rain'. Vooral in 2x15 komt haar rol veel beter van de grond en begin ik het een geniaal personage te vinden...
Thanks! Het was inderdaad een beetje een warboel die episode, maar het klinkt veelbelovend.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
3 keer is scheepsrecht!
Bij mij iig. We hebben toch redelijk wat met elkaar gemeen AHWA (onze positiviteit en sprankelende vrolijkheid sowieso al
) en ik denk dat je het wel gaat waarderen.
Ja, als er ooit een remake van het Zonnetje in Huis komt, zullen wij niet gecast worden (of kijken).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Comeback was wel een redelijke episode maar toch tegenvallend als je weet wat voor niveau Glee kan halen. De bieber taferelen waren leuk maar afgezien van Rachel en Mercedes die Rent aandoen was er weinig enerverends op te merken in de 40 minuten die comeback bood.
Blame It on the Alcohol maakt al die tegenvallers dan ruimschoots goed. Erg grappige episode, veel dronken glee-ers (Rachel, Santana, Brittany
) wat voor wel leuke momenten zorgt. En ook een erg komisch sub plotje rond Will wat betreft deze thematiek. Hoogtepunt is natuurlijk de uitvoering van Ke$ha's Tik Tok, en vooral weer die hot fabuleuze dancemoves van Brittany. Echt weergaloos, danst ook iedereen eruit, haar dansachtergrond is overduidelijk. Naast de vocale momenten voor Riley en Michele, geniet ik echt van de dans segmenten van Morris. Erg heet gekleed ook, heb echt een zwak voor zo'n outfit
.
Sexy was ook zeer aangenaam. Een episode met veel flauwigheden maar die wel gewoon erg goed werken. Hoogtepunt is wel Stevie Nicks' Landslide gezongen door Palthrow, maar die vooral voor een zeer subtiele en aandoenlijke uitdieping tussen Brittany en Santana zorgt. Ik was er al benieuwd naar maar ben er nu wel zeker van dat dit gaat werken. Ook erg fijne scenes tussen Morris en Rivera.
Original Song was weer een regional episode en wat was ie weer goed. Ik keek hier enorm naar uit omdat mijn favoriete Michele song (samen met papa, can you hear me?) hier te horen was en wat is het toch een prachtig nummer, weer magistraal gezongen door Michele en weer wist ze me enorm te ontroeren en was ook erg mooi in de context van de episode. Wat een geweldig personage is Rachel toch. Erg sterk hoe Glee met die visual cues zo ontroerend weet te worden. Net als in het eerste seizoen weer een sterke regionals episode en deze voelde nog epischer aan. Heerlijk vierluik weer achter de rug.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
A Night of Neglect was muzikaal een zwaar genot. Charice Pempengco die All By Myself zingt, het blijft jaw dropping dat er een dergelijk geluid uit zo'n klein meisje komt, weergaloos, Palthrow die verrassend zeer goed Adele's Turning Tables ten gehore brengt maar het absolute hoogtepunt (waarom staat deze niet op de CD?!) is toch Riley die Aretha Franklin's Aint No Way met verve zingt. Tuurlijk haalt ze het niet bij de Queen of Soul, ook één van mijn favoriete Aretha nummers maar ze nailed het toch wel. Oprecht, intens, passievol en snijdt werkelijk diep door de ziel. Toch wel erg verrast dat Riley het zo magistraal zong. Tranen in de ogen.
Born This Way is dan weer een episode die toch weer een mooie boodschap met zich mee brengt. Welke puber heeft er niet mee te maken gehad en dit maakt Glee zo'n interessante serie. Hoe het haar publiek bewust maakt van dit soort zaken en de uitwerking is nooit belerend maar gewoon enorm oprecht. Hoogtepunt is natuurlijk de I feel Pretty/Unpretty mash-up. Wel duidelijk dat Michele zich enorm moet inhouden om Agron publiekelijk te vernederen maar dat is niet erg. Vooral de lading van Unpretty doet zoveel goeds. Leuk om Unpretty weer eens te horen, vond het destijds een heerlijke plaat van TLC maar miste iets te weinig gevoel. Glee vult de leegte die TLC achterliet met verve. Het wordt weer herhalend om het op te merken maar Michele wist me toch met gemak weer te ontroeren. Extra lange episode waardoor het niet te gerushed aanvoelt, want er komt veel op je af. Prima slot ook in de shopping mall en de Gaga sequence (ook erg fijn met die tshirt opdrukkingen). Dit maakt Glee zo baanbrekend, ook zijn educatieve content.
Rumours goes Fleetwood Mac. Yeah. Een band waar ik altijd een zwak voor heb en natuurlijk is Rumours ook mijn favoriete album. Erg frappant dat juist Michele weer mijn favoriete Fleetwood Mac nummer doet, alsof het zo moet zijn. Hier was ik enorm verheugd meer en oh em gee, wat maakt ze er weer een prijsbeestje van. Geniaal. Die gezichtsuitdrukking van haar ook bij haar uithalen, kunst. Voor derest weer wat fijne Brittany scenes, haar sprekende mimiek blijft van ongekende waarde en Sue die de afgelopen episodes een comicesque villain speelt is ook goud waard. Nee, dit soort thematische episodes waar een artiest/band centraal staat mogen er van mij vaker komen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Die Fleetwood Mac aflevering is echt zo geniaal! Go Your Own Way, I Don't Wanna Know, Dreams maar vooral Songbird wordt enorm prachtig gebracht. Sowieso mijn favoriete aflevering uit de hoop.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Net 2x13 'Comeback' gekeken en ik blijf een beetje moeite hebben met het 'stelletje' Noah/Lauren. Niet omdat Lauren erg dik (klinkt niet prettig maar goed, ze is een erg zware meid) is,maar ik heb moeite met wennen aan haar personage. Misschien als ze wat 'zachter' en kwetsbaarder wordt dat ik haar dan beter kan waarderen. Tot nu toe vind ik het maar een rare match. Ben wel benieuwd of het stand gaat houden, maar kan het me bijna niet voorstellen.
'This Little Light Of Mine' was trouwens weer een erg mooie Sue-scène.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
"If I hear any song by that band Journey I will start pulling catheters" 
Ik heb hetzelfde probleem overigens met Lauren en Puck, t wordt wel iets beter maar Lauren werkt toch niet helemaal voor mij. Puck blijft wel gewoon cool! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Puck is een held!
Maar -beetje oppervlakkig- naast hem hoort gewoon een chick als Santana (al vond ik zijn momentjes met Mercedes ook lief).
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Puckleberry vond ik ook wel leuk, al hoort Rachel gewoon bij Finn. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind Brittany ook wel een erg leuke combi met Artie. Ook niet twee personen die je snel bij elkaar zou verwachten, maar ze zijn wel erg schattig. Tina en Mike zijn ook cute.
Enige koppel wat me een beetje te lang begint te duren, is het om elkaar heen gedraai van Emma en Will. Die twee moeten gewoon samen zijn. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oeh, dat gaat nachtwerk worden op deze manier, damnit! 
OH ja, Brittany als Kesha is ge-wel-dig. Ik vind haar nog steeds niet knap maar snap nu wel wat mensen in haar zien, ze heeft iets 'anders'. Misschien het feit dat ze zo leuk dom is. En ze danst als een tierelier. Als ze een flinke laag make-up op heeft is het wel beter dan 'gewoon', dan lijkt ze soms op een grijs muisje met bloedarmoede. Maar verder wel een van de leukste dames.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik zit nu aan aflevering 16 van de eerste reeks en je merkt wel dat de rol van Brittany beter wordt. Gewoon een ongelofelijk wicht dat constant onozele opmerkingen maakt:
I'm pretty sure dolphins are gay sharks...
Sometimes I forget my middle name...
I've beenhere since first period. I had a cold and I took all my antibiotics at the same time, and now I can't remember how to leave...
En zo is dat elke aflevering. Geweldig gewoon.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha ja, dat zijn pas one-liners. 
"Guess who I'm dating? Wes Brody. He's super cute. He plays soccer with my sister. He's seven."
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
En die kan dat altijd zo droog zeggen. In 't begin viel het niet helemaal op tot aan de test die Will deed om aan te tonen dat de cheerleaders niet allemaal even hoge punten scoorde. Daar bleek Brittany ook al niet de snuggerste. En nu zie je dat bij elke aflevering gewoon. Heel droog en op de juiste moment. Het profiel van het domme blondje, maar dan op een leuke manier.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
"You don't want any of this. I'm damaged goods. Which means I'm great in bed, but it also means I tend to break nice guys like you into Wasa crackers."
Holly is inderdaad cool!
Ik ga spoilertags gebruiken want Film Pegasus is nog niet bij en ik wil niet teveel verklappen, merk zelf door de stukjes van NW dat dat soms best jammer is.
(no offense)
Ik moest weer huilen deze aflevering.
Deze keer door Santana/Brittany en hoe open Santana sprak over haar gevoelens voor Brittany. Doe mij zo'n meid?
Herkende heel veel in haar, het geworstel met haar biseksuele/lesbische gevoelens. Haar eerste echte hevige girlcrush.. Jeetje, het kwam allemaal even terug. 
Maar ehm, seriously? Quinn/Finn again? Damnit!
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
En hoe dat dan geuit wordt in de cover van "Landslide". Fantastisch gewoon. Ik zei toch dat Gwyneth deze aflevering veel beter uit de verf zou gaan komen. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
True.
Ik hoop nog meer van haar te zien, maar stiekem moet ze Will toch teruggeven aan Emma. En dan gaat Holly er maar gewoon met John Stamos vandoor!
Ik baal dat ik morgen moet werken en 's avonds met vriendinnen heb afgesproken en dat ik dan niet verder ga kijken, dus probeer vanaaf lekker veel te kijken.
Stomme serie. 
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
My lips are sealed..... just like your legs. Oh god, kidding. My god, that was rude. A real doctor wouldn't say that 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die Fleetwood Mac aflevering is echt zo geniaal! Go Your Own Way, I Don't Wanna Know, Dreams maar vooral Songbird wordt enorm prachtig gebracht. Sowieso mijn favoriete aflevering uit de hoop.
Qua uitwerking erg sterk en ik vind de song selection van de rumours album sterk, met dito uitwerking. In deze aflevering kan heel de Glee cast goed mee waar het normaal gesproken gewoon een grote Mercedes/Rachel show is.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Hoe bevalt Agron nu trouwens Naomi nu je inmiddels al een stuk verder bent? 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
JAAAAA, Finally! Kurt en Blaine! Zij zijn ZO leuk samen. Werd verdorie nog eens tijd ook! 
En ja hoor, weer gehuild bij Rachel's solo in 2x16. Een lied recht uit het hart die aan komt als een mokerslag. Geweldig. Rillingen over mijn hele lijf.
Toch nog 17 doen of wijs gaan slapen...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Prom Queen was heerlijk, Carrie deja vu maar vooral de typische american high school vibe werkt gewoon enorm goed. Muzikaal niets bovengemiddelds maar gelukkig wel Michele die Adele's Rollin' in the Deep aan doet, die helaas verstoort wordt door de terugkeer van Groff. Trouble.
Funeral was dan weer een erg mooie aflevering. Weer de sporadische maar sterke Sue development en door de dood van Jeannie nog stukken beter uitgediept en zwaarder dan we gewend zijn. Erg wenselijk. Eindelijk Mercedes die Otis' Try a Little Tenderness vertolkt. Logische Otis keuze maar er waren vele sterke Otis songs te verzinnen maar goed, een gegeven paard niet in de bek kijken. Geen Otis maar weer een 's wereldse performance van Riley. Zij krijgt toch de songs van enorme grootheden en doet dat toch met heel veel gratie. Enorm knap. Toch gooit Michele weer roet in het eten want haar vertolking van My Man is echt briljant. Zo intens, zo voelbaar, zo verscheurend, zo mooi. Michele laat de essentie en kracht van muziek duidelijk zien hier. Flabbergasted, echt. Als dit je niet beroerd, dan heb je of een ijsklomp als hart of totaal geen liefde voor muziek. Simple as that. Michele, you're a goddess.
New York was niet het epische Nationals slot wat ik verwacht had maar de focus lag gelukkig op iets veel beters. Eén van de grootste magic couples in serieland, Finn & Rachel. Toch wat melige segmenten wat dit betreft (wat erg goed werkt) met hele mooie, de wisselwerking tussen meligheid en de serieuze segmenten werken erg goed. Met Usher als opwarmertje (vooral erg goed nieuws door mijn subwoofer
) weer een heerlijke ballad van Charice Pempengco die As Long As You’re There ten gehore brengt. En weer impeccable. Wat een heerlijke guest role, helaas wordt er wat te weinig gebruik gemaakt van dit soort gastrolletjes. Hoogtepunt was natuurlijk Rachel's For Good en Pretending van Finn & Rachel, zowel muzikaal als voor de uitdieping tussen de twee. Zo'n voelbare chemie, heerlijke wisselwerking, vullen elkaar geniaal aan en dan het slot. Zucht, daar kan je alleen maar even stil van worden.
Nu op naar seizoen 3, en met hoogtepunt Pot O' Gold natuurlijk
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hoe bevalt Agron nu trouwens Naomi nu je inmiddels al een stuk verder bent?
Iets beter maar ik vind het nog steeds een niet al te boeiend personage. Al hoop ik dat daar met S3 verandering in komt. Ze boekt progressie maar nog veel te weinig.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
De meest epic scene voor mij bij New York was toch wel Michele en Colfer die "For Good" zongen op het Broadway podium.Kippenvel gewoon!