• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.982 votes
Profile

Married with Children

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het aantal van seizoenen is wel doorslaggevend denk ik. Hierdoor is ie vooral blijven plakken in de komedie hoek terwijl het toch ook een erg verdienstelijk acteur is. Al blijft deze serie, net als het personage, briljant natuurlijk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zou het echt zoveel uitmaken? Denk dat de gemiddelde televisie kijker die stempel ook op Ed zal blijven plakken wanneer hij enkele afleveringen meegepikt zou hebben. 'Dat is die aso van Married with Children.'

Vind Ed trouwens als acteur steeds leuker worden, in MWC was het vaak een beetje van 'hetzelfde', maar o.a. door Modern Family (en nu hij wat ouder is) komt hij beter tot zijn recht. Af en toe zie ik hem eens in een film voorbij komen, maar kan (op Salt na) geen film opnoemen die ik aan hem link.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

The Bone Collector

Het probleem met MWC was ook dat ze na zoveel seizoenen van gekkigheid niet meer wisten wat ze moesten verzinnen. Dat hele gedoe rondom de relatie van Al en Peggy en ze (tijdelijk?) apart gingen wonen was tenenkrommend.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Denk dat de meeste mensen de totale serie zouden omschrijven, als een man die vast zit in een huwelijk met een vervelende vrouw, domme en puberale kids heeft, die zijn werk in de schoenenwinkel haat en telkens dagdroomt over mooie vrouwen. Oh ja, en hij zit nog in een soort 'club'. En hij heeft een hond gehad. Of twee. Er loopt ook nog een betweterige buurvrouw rond waarvan Al dacht dat ze lesbisch was.

Want in 90% van de afleveringen, kwam dit wel terug.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

De Bundy's zijn de Amerikaanse variant van de Flodder's.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Elineloves wrote:

Er loopt ook nog een betweterige buurvrouw rond waarvan Al dacht dat ze lesbisch was.

Ik geloof dat Amanda Bearse effectief lesbisch was tijdens de opnames maar dat ze er pas voor wou uitkomen wanneer de serie gedaan was, al weet ik er wel het fijne niet van.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, zoiets heb ik vroeger ook wel eens gelezen. In de serie was ze ook al een twijfel geval, kan ook niet anders wanneer je met Jefferson gaat.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Jefferson

Veel leuker personage dan die Steve waar ze eerst mee liep.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Skycrawler wrote:

Ze zijn wel te lang doorgegaan met de serie. Na zes a zeven seizoenen hadden ze ermee moeten stoppen. Wellicht dat Ed O'Neill dan ook niet steeds als Al Bundy zou worden gezien. Nu komt hij nooit meer van dat white trash imago af.

Je zit helemaal fout. Married with Children had de topseizoenen pas op het einde. Seizoen 5 of 6 (vanaf Jefferson) tot het einde waren vele malen debieler en genialer als de 1e seizoen met een kleine Bud en Kelly en met Steve de buurman.

Married.. is zeker niet telang doorgegaan. En of Ed O'Neill nou 6 of 10 seizoenen Al Bundy speelde, dat maakt toch niks uit. Men herinnert hem daar toch aan. Maar het ligt ook aan hemzelf. Na MwC heeft hij niet meer iets gemaakt wat zo groots en populair werd als MwC.

Neem George Clooney...wie associeert hem nu constant met een dokter uit ER? Hij heeft zoveel gemaakt, dat hij gewoon Clooney de acteur is. Maar neem David Schwimmer eens, die zal je altijd herinneren als Ross uit Friends.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Spetie wrote:

Jefferson

True, alhoewel de comeback afleveringen met Steve later in de serie wel geniaal waren. Hij is toch zeker een keer of 4 teruggekeerd. Oa als boswachter op de vlucht met een gestolen ei dat zeldzaam is maar ook als schooldirecteur of als privechauffeur van iemand. Bijzonder funny

Steve was best oke, maar Jefferson is gewoon geweldig.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

True, alhoewel de comeback afleveringen met Steve later in de serie wel geniaal waren. Hij is toch zeker een keer of 4 teruggekeerd. Oa als boswachter op de vlucht met een gestolen ei dat zeldzaam is maar ook als schooldirecteur of als privechauffeur van iemand. Bijzonder funny

Steve was best oke, maar Jefferson is gewoon geweldig.

Ja klopt die afleveringen waren best leuk inderdaad. Maar als personage is Jefferson gewoon veel grappiger dan Steve.

Ajax&Litmanen1 wrote:

Je zit helemaal fout. Married with Children had de topseizoenen pas op het einde. Seizoen 5 of 6 (vanaf Jefferson) tot het einde waren vele malen debieler en genialer als de 1e seizoen met een kleine Bud en Kelly en met Steve de buurman

De top zat wel richting het einde, vanaf seizoen 6 t/m 8. De laatste 2 seizoenen zakte de serie langzaam weg, al zaten er ook dan erg goede afleveringen tussen.

Leukste aflevering vind ik de dubbelaflevering, waarbij het superheet is, Al en zijn gezin in de supermarkt gaan wonen. Uiteindelijk moeten ze met Jefferson en Marcy een wedstrijd in de supermarkt aangaan voor een jaar lang gratis boodschappen. Geniaal tweeluik!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Persoonlijk vond ik de serie niet wegzakken. Die dubbelaflevering in de supermarkt is inderdaad briljant. Al's monster-kar is echt hilarisch.

Sowieso waren die strijdjes tussen de buren briljant. Zo had je ook een keer een aflevering dat ze elkaar aan het terroriseren waren. Oa werd toen de hele oprit van Al opgeblazen En Al verknalde weer het jacuzzi moment van Jefferson en Marcy.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

De latere afleveringen zijn juist het leukst. Wel jammer dat het aardig prijzig is op dvd, had het wel goedkoper verwacht.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Vond Steve ook altijd wel grappig hoor.

Probleem met Jefferson was vooral in het begin dat hij wel echt exact leek op zijn personages uit Happy Days en Love Boat. Dat was niet zo leuk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

De latere afleveringen zijn juist het leukst. Wel jammer dat het aardig prijzig is op dvd, had het wel goedkoper verwacht.

Ik heb seizoenen MwC regelmatig voor niet al te veel geld in de winkels zien liggen. Euro of 15 per seizoen soms. Maar je betaald er vaak wel meer voor.

Ikzelf heb alle seizoenen in de jaren dat ze uitkwamen steeds gekocht.

Kon me echt op de releasedata verheugen

kos wrote:

Vond Steve ook altijd wel grappig hoor.

Probleem met Jefferson was vooral in het begin dat hij wel echt exact leek op zijn personages uit Happy Days en Love Boat. Dat was niet zo leuk.

Hehe, had je ook al met Jerry Stiller bij Seinfeld/King of Queens he?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ja, ook al zoiets. dat was nog veel erger.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik moet je daar wel gelijk in geven. Stiller speelt bijna identieke rollen, alleen in een andere setting en met een andere naam.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Maar in Seinfeld met beter materiaal.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Absoluut. Seinfeld is dan ook 1 van de meest briljante sit-coms ooit gemaakt, terwijl King of Queens erg standaard is. Maar de rol van Stiller is in beide series wel nagenoeg identiek

Thomas83

• 4024 messages
  • 3630 votes

Zag deze week weer eens wat oude afleveringen op Comedy Central, en als ik het dan na al die jaren weer zie was de serie soms niet eens zo goed. Over het geheel bekeken vind ik het een van de leukste en grappigste sitcoms, door held Al Bundy, Jefferson, Marcy, Griff, de serie Psycho Dad en de lekker politiek incorrecte dikke vrouwen-grappen onder andere, maar de domme blondjes-grappen over Kelly waren bijvoorbeeld ook vaak erg flauw. Die over Bud als kansloze rukker ook wel, en van pratende dieren in series ben ik meestal ook niet zo'n fan. Al had Buck net als de andere genoemden ook wel zijn momenten.

Maar goed, Married with Children is dan ook echt een sitcom. Over het algemeen vind ik die niet zo heel grappig. De ondergrens ligt erg laag. Married with Children is dan toch een beetje de top van het genre. Achter Seinfeld, The Office (als dat er echt eentje is, Engelse versie uiteraard), en zo nog wel een paar. Malcolm in the Middle, Will & Grace, That 70's Show en Friends (uiteindelijk meer om zijn verhaallijnen dan om zijn humor eigenlijk), om er wat te noemen. Maar daar kun je veel zwakke series tegenover zetten.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Dit blijf ik geweldig vinden. Ik betrap mezelf erop dat ik elke dag laat op de avond nog even afstem op Comedy Central hopende dat Married With Children bezig is. Heb inmiddels elke aflevering een aantal keer gezien, maar blijf het leuk vinden. Samen met Seinfeld mijn favoriete sitcom.

Broek

• 87 messages
  • 1346 votes

mwc blijft geweldig.. Keek het als kind al met me ouders en vond het grappig terwijl ik het grootste gedeelte niet eens begreep.

Begrijp niet helemaal de vergelijking met seinfeld,die serie vond ik echt verschrikkelijk,en dit komt vooral door seinfeld zelf.Die gast is gewoon totaal niet grappig.

Mwc is samen met Frasier mijn fav sitcom

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik ga het hier trouwens ook maar eens even zetten, in de hoop zoveel mogelijk volk te bereiken

Filmdragers en apparatuur >> Koop en ruil >> Gezocht: Married With Children Seizoen 11

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Spetie wrote:

Jefferson

Amen to that.

Jefferson is verreweg het leukste personage in MWC. Maar das mijn mening natuurlijk.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Ben sinds kort begonnen met deze serie. Wat een heerlijke show. Kende het al een beetje maar had me er nog nooit in verdiept. Maar wat geniaal. Ben nu halverwege Seizoen 3 en ik lig al zo vaak plat. Al is natuurlijk een held en politiek correct koppel Marcy en Steve laten me ook vaak lachen, maar niemand kan tippen aan Bud en Kelly. Wat een heerlijke personages!

Een paar highlights van de show voor mij tot nu toe:

2x02-2x03: Poppy's by the Tree (Al met z'n vork. GENIAAL)

2x13: You Better Watch Out (Een dooie kerstman in de achtertuin. Hoe verzin je het!)

3x02: He Thought He Could (Al en z'n 30 jaar te late bibliotheek boek! )

3x03: Poke High (Kelly als Cheerleader en Bud als waterjongen. )

3x04: The Camping Show (Alle 3 de vrouwen ongesteld op een kampeertrip!)

3x10: Eatin' Out (De Bundy's die uit eten gaan. Kan het nog beter? )

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Geweldige serie dit. Echt een van de meest grappige tv series ooit. Seinfeld, Friends en meer dingen vind ik echt helemaal niks. Maar MwC was altijd geweldig. Goede 2e is Bottom en nu heb je The big bang theory waar ik helemaal plat voor ga.

Het wordt tijd dat ik eens een box ga halen met alle seizoenen van deze serie eigenlijk.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

@catdog: en naarmate de reeks vordert wordt het nog allemaal leuker imho. De eerste seizoenen (zeker het eerste) zijn me iets te kinderachtig want Bud en Kelly zijn nog erg jong maar later wordt het echt fantastisch. Die met Al zijn bibliotheekboek blijft wel een klassieker.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

catdog wrote:

Ben sinds kort begonnen met deze serie. Wat een heerlijke show. Kende het al een beetje maar had me er nog nooit in verdiept. Maar wat geniaal. Ben nu halverwege Seizoen 3 en ik lig al zo vaak plat. Al is natuurlijk een held en politiek correct koppel Marcy en Steve laten me ook vaak lachen, maar niemand kan tippen aan Bud en Kelly. Wat een heerlijke personages!

Mazzelaar

Als je het nu al heerlijk vind, dan ga je zo vanaf seizsoen 5-6 helemaal genieten. Nu zijn Bud en Kelly nog jong, heeft Al zijn No Ma'am groep nog niet en is Steve ipv Jefferson de echtgenoot van Marcy. Jefferson maakt de serie helemaal geniaal leuk. In de latere seizoenen krijg je ook veel momenten in Al zijn schoenenwinkel met collega Griff, ook al een hilarisch personage.

SPEEDROCK

• 108 messages
  • 704 votes

Top serie. Ik ben net de 200e aflevering voorbij van de 259. Ik ben al dik een jaar aan het kijken. Nog een paar maanden! Ik vind vooral Al en Peggy te gek, schitterend! Fantastisch hoe Al weer chagarijnig thuis komt na een belabberde dag op z´n werk en z´n verwende vrouw ondertussen weer al het geld heeft opgemaakt. Onbetaalbaar (-:

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.