• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

De TV-Kantine

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Het nieuwe programma van Carlo Boszhard en Irene Moors waarin ze "typetjes doen". Vrijdagavond 1,8 miljoen kijkers maar ik heb stevige twijfels of dat zo blijft.

Ik gok er op dat de interesse van iedereen die ook maar beschikt over een sprankje smaak na deze eerste uitzending volgende week niet meer zal terugschakelen. De grappen en persiflages zijn zwaar onder het niveau van (het al flauwe en kinderachtige) Pittige Tijden maar zijn nu zelfs gericht op een volwassen publiek. In eerdere sketches konden we al zien dat Boszhard een lichte aanleg heeft voor imiteren en dat Irene Moors niet verder komt dan hysterisch geschreeuw. De vele flauwe grappen, slechte imitaties en het schrijnende gebrek aan verhaal of zelfs vorm maken dit in mijn ogen tot één van de grootste misbaksels in de geschiedenis van de Nederlandse televisie. Ik ben bijzonder benieuwd hoe lang deze show het volhoudt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zolang ze de tussenstop zijn van X-factor zit het wel goed met die kijkcijfers. Aangezien niemand de uitslag wil missen blijft de tv gewoon op die zender staan. Vind het anders een prima tussendoortje.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Er vallen 400,000 kijkers weg tussen X-Factor en de uitslag, en die vallen pas weg na de TV-Kantine en voor de uitslag. Sterker zelfs, na de X-Factor schakelden er 80.000 mensen extra in. Ze zullen ongetwijfeld voor een deel meeliften op X-Factor maar waren zelf dus afgelopen vrijdag ook een pull-factor. Sowieso waren er 400,000 niet geinteresseerd in de uitslag.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vaag publiek, snap sowieso niet waarom je de liveshows kijkt zonder iets mee te krijgen van de uitslag. Maar inderdaad, wel schrijnende feiten. De Tv Kantine zal het geluk hebben deels mee te kunnen liften met het succes van X-factor.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Drs. DAJA wrote:

Ik gok er op dat de interesse van iedereen die ook maar beschikt over een sprankje smaak na deze eerste uitzending volgende week niet meer zal terugschakelen.

. Je hebt het over NL tv anno 2008. Net alsof er nog mensen met smaak naar dat soort dingen kijken, of die omroepen uberhaupt. Er zijn genoeg miljoenen die dit grappig vinden.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

kos wrote:

Je hebt het over NL tv anno 2008.

Hoe expliciet kan je blijven hangen in het verleden

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hahaha, wat erg.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Zoals ik al in een ander topic al zei: Letterlijk het allerslechtste programma waar ik een stuk van heb gekeken in 15 jaar ofzo. Ik heb een tijdje gekeken, maar dat was oprecht uit puur ongeloof over het niveau. Ik kan me bij de platste onzin nog wel ergens voorstellen dat iemand er iets in ziet, maar hier vind ik dat echt heel erg moeilijk.

En kos: Dit is echt slechter dan in je zwartste scenario over het niveau van de Nederlandse TV.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Verloedering, verloedering, verloedering

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

starbright boy wrote:

En kos: Dit is echt slechter dan in je zwartste scenario over het niveau van de Nederlandse TV.

Tja, ik lees een Carlo en Irene en iets over typetjes, dan weet je al genoeg lijkt me.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Eerste aflevering was matig.. ze moeten echt op een hoger niveau zien te komen.. anders houd dit programma het nog geen seizoen uit denkik..

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

Ik vond het tegenvallen,maar het had wel een paar leuke momenten.

Ali-b en die nieuwslezer waren ook wel leuk geslaagd.

Carlo en Irene moeten alleen door gaan krijgen dat het niet word uitgezonden tijdens telekids en het dus allemaal wat groffer mag.

Ik zal niet thuis blijven voor deze show,maar best vermakelijk.

Als ze iets beter worden mogen ze in de schaduw van koefnoen staan...Nu nog niet.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

LEIDENAAR187 wrote:

Carlo en Irene moeten alleen door gaan krijgen dat het niet word uitgezonden tijdens telekids en het dus allemaal wat groffer mag.

Ja, want dan wordt het vast beter... Typische poging van de talentlozen op TV tegenwoordig. Gewoon veel schelden en leedvermaak en dan moeten de simpele kijkertjes toch wel lachen.

Zou me niks verbazen als ze dat nog gaan doen ook.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

kos wrote:

(quote)

. Je hebt het over NL tv anno 2008. Net alsof er nog mensen met smaak naar dat soort dingen kijken.

En met die instelling ben ik gaan kijken, en zelfs tóen nog verbaasd. Dit was nog erger dan De Dik voor Mekaar Show op tv.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik was nooit zo te spreken over de typetjes die ze al eerder in Life and Cooking tentoonspreiden, dus met dat niveau in gedachten ben ik ingeschakeld. Het viel me dan ook eigenlijk best mee, bij vlagen was het zelfs grappig te noemen. Die nieuwslezer van RTL wist Carlo Boszhardt toch aardig te benaderen met zijn imitatie. Jammer dat ik de leuke stukjes al in DWDD langs had zien komen.

Altijd grappig hoe mensen ageren over smaak en hoe de Nederlandse televisie zou verloederen. Alsof slechte programma's niet altijd bestaan hebben.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)

Ja, want dan wordt het vast beter... Typische poging van de talentlozen op TV tegenwoordig. Gewoon veel schelden en leedvermaak en dan moeten de simpele kijkertjes toch wel lachen.

Zou me niks verbazen als ze dat nog gaan doen ook.

Ben je gefrustreerd ofzo?

Wat je zegt slaat nergens op.

Kijk bijvoorbeeld naar koefnoen,hoeft niet alleen maar schelden te zijn om toch wat groffer over te komen..

Carlo en Irene hebben een imago bij rtl en die moeten ze intact houden,daarvoor zal het allemaal erg kindvriendelijk zijn,helaas...

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

LEIDENAAR187 wrote:

Carlo en Irene hebben een imago bij rtl en die moeten ze intact houden,daarvoor zal het allemaal erg kindvriendelijk zijn,helaas...

Dat valt trouwens enorm mee, de seksgrappen waren volop vertegenwoordigd, misschien niet heel expliciet maar ze waren er wel.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5741 votes

Vrij cliché dat dit wordt afgekraakt, op MM verwacht ik ook niets anders. 'Iedereen die dit kijkt is dom (simpel) en heeft geen smaak'. Vreemd dat mensen zich niet suf lachen om dat soort trieste uitspraken. Want iemand mét smaak mag zeker niet genieten van dit soort humor?

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Ik heb een tijdje geleden iets gelezen/ of op tv gezien (dat weet ik niet meer) van een trendwatcher die vermeldde dat mensen weer behoefte hebben aan de oude jaren 70-gezelligheid. Dat zou mede komen door de zware tijden (financiële crisis) die er aan zitten te komen.Mensen willen de zorgen even vergeten en geen cynisch programma willen zien.

Vandaar de revival van Zeg eens AAA, de DikVoorMekaarShow... en de TV-kantine sluit daar misschien wel bij aan.

Volgens mij zijn "de zware tijden" van alledag en is het allemaal maar klets, maar de programmamakers volgen wel de trend-voorspellingen en de kijker volgt vanzelf... of niet.

Ik vind die inhoudsloze, onschuldige programma's in ieder geval prettiger dan al die talentenjachten van tegenwoordig waarin het leukste schijnt te zijn als iemand volledig wordt afgezeken.

Maar ja, ik ben dan ook zelf een kind van de jaren 70.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

Donkerwoud wrote:

Dat valt trouwens enorm mee, de seksgrappen waren volop vertegenwoordigd, misschien niet heel expliciet maar ze waren er wel.

Das waar maar een beetje a la schrek,verborgen grapjes die kinderen niet doorhebben,en nog heel zuinig en weinig,en erg flauw..

Eentje tussen die kok en kim holland die ik ben vergeten die echt flauw was.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Ik vond Maarten van Rossem en Dieuwertje Blok meesterlijk gepersifleerd

Voor de rest wel gedeeltelijk eens dat er helemaal geen lijn in zit. En waarom ze allemaal jury leden nemen als typetjes snap ik ook niet. De meeste mensen hebben nog nooit gehoord van Maurice Wijnen,Marco Vorno en Marianne van Wijnkoop.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Bij DWDD lag ik ook redelijk dubbel om Maarten van Rossem. Kan de imitatiekunsten van Boszhard meestal wel waarderen. Om hier een heel programma omheen te draaien is wellicht wat overdreven.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

matthijs_013 wrote:

Vrij cliché dat dit wordt afgekraakt, op MM verwacht ik ook niets anders. 'Iedereen die dit kijkt is dom (simpel) en heeft geen smaak'. Vreemd dat mensen zich niet suf lachen om dat soort trieste uitspraken. Want iemand mét smaak mag zeker niet genieten van dit soort humor?

Heb m'n mening toch stukken genuanceerder opgeschreven dan zoals je hem hier nu omschrijft.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

LEIDENAAR187 wrote:

(quote)

Ben je gefrustreerd ofzo?

Wat je zegt slaat nergens op.

Kijk bijvoorbeeld naar koefnoen,hoeft niet alleen maar schelden te zijn om toch wat groffer over te komen..

Ik vind niet dat je Koefnoen mag vergelijken met De TV-Kantine alleen al omdat ze over een totaal ander soort humor beschikking, hun persiflages niet beperken tot hun toevallige 'kunnen' maar op de actualiteit ingaan en uiteraard vanwege het niveau van de persiflages. Dat mensen geimiteerd worden betekent niet dat ze gelijk eenzelfde soort programma of humor hebben.

Moet trouwens zeggen dat Koefnoen na de laatste twee seizoenen ook nog barweinig voorstelt hoor.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

Ik vind niet dat je Koefnoen mag vergelijken met De TV-Kantine alleen al omdat ze over een totaal ander soort humor beschikking, hun persiflages niet beperken tot hun toevallige 'kunnen' maar op de actualiteit ingaan en uiteraard vanwege het niveau van de persiflages. Dat mensen geimiteerd worden betekent niet dat ze gelijk eenzelfde soort programma of humor hebben.

Moet trouwens zeggen dat Koefnoen na de laatste twee seizoenen ook nog barweinig voorstelt hoor. [/quote]

Ben het met je eens,maar je kunt zeker wel ff een beetje vergelijken,want het komt neer op hetzelfde alleen totaal anders uitgevoerd waarvan koefnoen natuurlijk veel beter....

Ik heb de laatste 2 seizoenen amper tot niet gevolgd...

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Maar laten we niet vergeten dat Koefnoen toch ook een flinke aanloop nodig had tot het een gewenst niveau kreeg. Het eerste seizoen was helemaal niet zo leuk, zeker niet in verhouding tot wat de heren bij Kopspijkers deden. Pas in de 2e en daarop volgende reeksen kregen ze de smaak te pakken, met een goede balans tussen typetjes en flauwigheid ernaast. Inmiddels zijn ze wel een beetje over hun hoogtepunt heen, want de laatste twee reeksen waren slechts zeer sporadisch sterk.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Vind dit ook twijfelachtig hoor. Ze hadden inderdaad even nodig om de vorm te vinden, toch zijn het eerste en tweede seizoen misschien wel m'n favoriet. Ook mag je het niet vergelijken met Kopspijkers destijds. Live cabaret is totaal anders en bovendien was het veel korter.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Als je zo gaat beginnen mag elke show kwakkelend van start gaan en zo werkt het natuurlijk ook niet.

Ze moesten in de eerste reeks nog duidelijk een vorm zoeken om de typetjes uit Kopspijkers in een ander format te gieten. Laten we eerlijk zijn, zoveel verschilden hun typetjes uit Koefnoen ook niet met wat ze voor Spijkerman deden. De catch was vanaf het begin hun Balkenende, hun Pim Fortuyn, hun Bush, hun Wilders, etc.

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

ik vond het allemaal erg geslaagd eigenlijk met toppunt maarten van rossum of hoe die ook mag weten ik vind carlo erug goed ook Prem en Ivo niehe waren geslaagd , journey kaagman Onder de maat!

So you think you are ingeburgerd whaah ik ga weer kijken lekkere onzinnige persiflages ik vind het echt geweldig !

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Ik vind de TV kantine magic, ff dennis plagen! haha

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.