• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Meest irritante / slechte reclame?

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik ben in 1996 eigenlijk gestopt met tv kijken. Onbegrijpelijk hoe mensen niet de hulk worden wanneer er reclame komt. Tegenwoordig kijk ik heel soms iets via uitzending gemist of terugkijken, maar dan is het een uitzondering.

Reclames kijken, zoals jij het noemt vind ik al 25 jaar onacceptabel. Heb ook sinds de jaren 90 geen film op tv gekeken, moet ik zeggen. Nu neem ik af en toe weer iets op dat je anders moeilijk te zien kunt krijgen.

Maar dat idee van ‘nu komt dit op (niet later) en als je het kijkt moet je ook deze reclame zien’, vind ik zeldzaam bagger, en ik doe het dus ook niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Als ik deze man zie dan denk ik meer aan een dominee op de Bible belt dan aan een goeie business opportunity.

Op YouTube stikt het van dergelijke vage gasten die je gouden bergen beloven.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

The Oceanic Six wrote:

Wat ik me afvraag, kijken jullie reclames ook gewoon volledig?

Na het eten buik ik wel eens uit voor de tv, als mijn vriendin wat aan het zappen is. Dan komen er wel eens reclames voorbij. Maar verder kijk ik echt nooit tv. Alleen voetbal. Verder vind ik het echt vreselijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

John Milton wrote:

Ik ben in 1996 eigenlijk gestopt met tv kijken. Onbegrijpelijk hoe mensen niet de hulk worden wanneer er reclame komt. Tegenwoordig kijk ik heel soms iets via uitzending gemist of terugkijken, maar dan is het een uitzondering.

Reclames kijken, zoals jij het noemt vind ik al 25 jaar onacceptabel. Heb ook sinds de jaren 90 geen film op tv gekeken, moet ik zeggen. Nu neem ik af en toe weer iets op dat je anders moeilijk te zien kunt krijgen.

Maar dat idee van ‘nu komt dit op (niet later) en als je het kijkt moet je ook deze reclame zien’, vind ik zeldzaam bagger, en ik doe het dus ook niet.

1996, da's effe geleden. Ik rond 2003 geloof ik. Ik trek al die debiele programma's met BN-ers en talentenshows echt niet. Ik kijk alleen nog sport en nieuws/actualiteiten op tv en heel af en toe iets anders, meestal op de publieke omroep zonder reclame. Dus ik krijg gelukkig weinig van reclame mee. Meeste nog in bioscopen, dan erger ik me ook kapot. Ik had jaren een maandpas, nu even niet maar die komt er wel weer na corona.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zo'n 'danoontje powerrr' achtig nerdkind nu in de Essent reclame.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

En niemand noemt deze op....

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Die is inderdaad verschrikkelijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

sinterklaas wrote:

En niemand noemt deze op....

(embed)

Ik vind dat deuntje eigenlijk wel catchy...

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Maar dan liever zo:

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Juist!

Curry

• 313 messages
  • 112 votes

die anti-roken reclame (niks mis met het onderwerp) maar dat kind op het eind: WEN DR MAAR AAN

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Sowieso alles met vroegrijpe kinderen, kindse volwassenen (die vreselijke snoepreclame!) en pratende dieren is te erg voor woorden en elk merk dat zich daaraan waagt verdient hoon en levenslange boycots.

Curry

• 313 messages
  • 112 votes

en nog steeds de reclame van Sodastream met rotkop van eerste vrouw in beeld

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ergens ook wel weer grappig. Nogal Theo en Thea.

JossieKV

• 1 messages
  • 0 votes

Dat het gemiddelde reclamebureau rekening houdt met een steeds idioter wordend Nederland, wisten we al - gezien het stijgend aantal volslagen imbeciele reclamefilmpjes die schaamteloos vertoond worden.

Maar de mensen van Verisure - al uitblinkend in heel sneue vertoningen - hebben zichzelf nu hierin overtroffen.

Hadden we al met een contactgestoorde kerel te maken die zevenhonderd keer per dag een weekendje weg ging en dan beroofd werd door zijn eigen buurman, diezelfde buurman die dan achteloos een systeem accepteert (alles gelijk doen maar?) van een grijnzende colporteur die veiligheid beweert te verkopen (ik ga niet weg voor uw huis veilig is - dus hij blijft eeuwig).. nu kunnen we het summum van idioterie bewonderen - gebracht door deze firma die je wijsmaakt dat camera's veiligheid leveren. Ha ha!

We zien wederom een grijnzende hork met bloedjes van kinderen een deur openen waarnaast een andere loterijwinnaar op precies twee meter een gelijk lijkende deur heeft gesloten. Dat is Koen en hij gaat naar zijn advocatenkantoor.

Koen heeft een enorm plakkaat laten monteren dus daar moet over worden gesproken, dat begrijpt u wel. En heel Nederland mag meegenieten.

Wat gaat er hier fout - een bloemlezing:

1. Dit zijn helemaal geen voordeuren, let u maar eens op: geen naambordjes en geen deurbel. Geen huisnummer. En dat kan ook niet anders.. dit zijn tuindeuren van een enorm landgoed á la Soestdijk. Dat laat de slechte montage wel zien. Ze ontmoeten elkaar dus in dezelfde zaal / lopen dezelfde zaal uit. Hoe debiel is dat? Nederland merkt dat toch niet.

2. Verisure monteert o.a. camera's - en die kunnen alleen een "gevoel" leveren - dat is het enige juiste in deze reclame. Tenzij er machinegeweren op- en in zijn gemonteerd die de argeloze inbreken van de stoep maaien en er stroom op de deuren staat. Of er een ME peloton permanent staat opgesteld achter de dikke gordijnen. Camera's laten je alleen op je onveilige telefoon zien hoeveel hoodies met maskers jouw huis leegroven; inclusief middelvinger naar de voornoemde "veilig gevoel" leverende apparatuur.

3. De "versnelde" connectie naar politie? Zeker niet als je zonnepanelen hebt. Buiten dat zegt dit nog niets; men komt echt niet of een paar dagen later opdagen. Dat is wel de grootste mop; dit moet je toch echt helemaal zelf regelen met een stel boze buurmannen in een burgerwacht of zo.

Benieuwd of dit nog qua niveau kan worden overtroffen! Het reclamebureau van Verisure heeft de best papieren momenteel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Niet onsympathiek of irritant, maar dit zijn zeldzaam slechte EK-reclames:

Welke nitwits dit hebben verzonnen...

Meestal zie ik de korte versie op YouTube, maar deze reclames met ene Henk vind ik irritant:

Curry

• 313 messages
  • 112 votes

die van ah is zo zielig, dat publiek dat die slogan scandeert ..............(zoekt kots emoticon)

Die poging om een doorsnee gezin te hebben is ook zo mislukt (Tommy en de vader die niet kan praten).

Ik vind de reclame van Jumbo met Snollebollekes de enige supermarkt EK reclame die wel leuk is, ook omdat het Jumbo gezin met Frank Lammers nog steeds werkt (al las ik vorige week een artikel dat 1 of andere reclame onderzoeker beweert dat Jumbo vastzit en AH uiterst humoristische reclames heeft met hun gezinnetje)

Die van Aldi met sinterklaasrijmpje en Plus zijn ook uitermate irritant overigens

ook deze reclame heeft een hoge irritatiefactor

we hebben niet allemaal een Engelse landschapstuin waar je 40 mensen kan uitnodigen, triest

• 22398 messages
  • 5070 votes

Curry Ik snap je irritatie best maar het is bij Flower Farm helemaal niet de bedoeling om een doorsnee gezin in een gemiddelde rijtjeswoning te laten zien te laten zien en het merk richt zich ook totaal niet op doorsnee, maar op gezinnen met geld, het is veel meer Wassenaar dan Zoetermeer. Het is een duur maatschappelijk bewust merk en alles wat je ziet is om de bovenkant van de markt aan te spreken. Niet Jan-met-de-pet, die kunnen dat merk helemaal niet betalen. Het is in die zin niet veel anders als BMW of dure merkparfums of de Bijenkorf.

Vind dat de Frank Lammers-Jumbo reclames steeds bleker en nietszeggender worden en het einde ervan komt in zicht, de snollebollekes-cape is een dieptepunt, een echt heel zwakke EK actie die makkelijk te kopieren is (en dat gebeurt ook al, meerdere winkels hebben ook capes en geven deze veel makkelijker weg) en daarom bezig is gigantisch te floppen, de marketingflop van het jaar waarschijnlijk, maar ook Albert Heijn heeft nog steeds niet de impact terug zie ze op het hoogtepunt van de oude supermarktmanagerspots (de wuppiehype) hadden. Ze hebben veel dingen geprobeerd, maar niet een werkte echt.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Alle reclame die ik moet aanschouwen is per definitie irritant (het geluid gaat er zo snel mogelijk af mocht ik zitten te wachten op een volgend programma).

Vroeger, als jochie (met m'n broers en broertje) keken we soms nog echt met plezier naar sommige reclames (gettuppa, rolo)... ongelooflijk, eigenlijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vanwege het EK kijk ik nu helaas iets meer reclames.

Hoog Mr. Bean gehalte. Dat handje op het einde, tenenkrommend.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

ik kan niet meer tegen die stem van de lidl reclames... dat liedje bij EK reclames ging me al helemaal door merg & been.

• 22398 messages
  • 5070 votes

De ergste van het moment is wel die van dat alarm. Ik weet niet eens het merk verder maar het is vreselijke spot met zo'n neppering slechtgeacteerd toneelstukje.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

mikey wrote:

ik kan niet meer tegen die stem van de lidl reclames... dat liedje bij EK reclames ging me al helemaal door merg & been.

moet Aldi zijn... ' tuurlijk wel'

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Irritante actrice en irritante humor + de eeuwige stuntelende Hollandse loserman in reclames.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

De schaamteloze en stront-ergerlijke zelfpromotie van Nicolette van Dam (dat mens heeft ook een kookprogramma met haar twee zoontjes op een kookzender waarmee ze NIETS bijzonders produceert) en Bas Smit in Op1, op kosten dus van de belastingbetaler. Met een heus vakantieboek op de koop toe, want wij weten niet hoe dat moet. HOE MOET DAT DAN, VAKANTIE VIEREN?!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

ZAP! wrote:

De schaamteloze en stront-ergerlijke zelfpromotie van Nicolette van Dam (dat mens heeft ook een kookprogramma met haar twee zoontjes op een kookzender waarmee ze NIETS bijzonders produceert) en Bas Smit in Op1, op kosten dus van de belastingbetaler. Met een heus vakantieboek op de koop toe, want wij weten niet hoe dat moet. HOE MOET DAT DAN, VAKANTIE VIEREN?!

Vreselijk aandachtsgeil stel ja, maar ik vind Nicolette wel enorm lekker

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

The Oceanic Six wrote:

Vreselijk aandachtsgeil stel ja, maar ik vind Nicolette wel enorm lekker

Dat ik er een dag later nog (weer) even over zit te dubben of ik dat ook vind, zegt eigenlijk genoeg. Lelijk is ze ook niet, maar op elke foto zie ik die breed getrokken smile en ik weet gewoon dat ze daarmee alleen maar wil dat ik dat boek koop of haar ga volgen op Instagram (voor de reclamecentjes, natuurlijk)...

Curry

• 313 messages
  • 112 votes

niveau randdebiel

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter wrote:

Teststraat | OHRA Autoverzekering

Irritante actrice en irritante humor + de eeuwige stuntelende Hollandse loserman in reclames.

Misschien heb ik Emma Curvers op een idee gebracht:

De middelmatige witte man is steeds de pispaal in reclames: is dat niet een béétje zielig? | De Volkskrant

Volkskrant wrote:

Het stikt van de mannelijke antihelden in de reclameblokken. Ze heten Teun, Bas, Bart en Rob, hebben een non-specifieke baan, zijn hetero en niet overdadig getalenteerd, succesvol of intimiderend knap. Vaak zijn ze vader van een kind of twee én zelf nog een beetje kind – geef ze een juichcape en ze zijn een middag zoet. Vrijwel elke supermarkt, doe-het-zelfzaak, verzekeraar en biermerk heeft zo’n volstrekt ongevaarlijke jan lul op stal om de kijker aan het lachen (en kopen) te brengen.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Op dit moment zijn er twee enorme Youtube irritaties. Als eerste die vreselijke reclame van Chio met Total Eclipse of the Heart en ten tweede de stomme autoreclames. Waaruit blijkt dat google me nog steeds totaal niet kent. Want er is 0% kans dat ik ooit die Chiodrek ooit koop en ik heb geen rijbewijs en ook geen enkel plan in die richting dus elke autoreclame die ik krijg is geld weggooien. Er zijn niet veel mensen voor wie dat meer misplaatst is dan voor mij. De laatste tijd lijkt google ook nog te denken dat ik een bedrijf heb, want ik krijg ineens nogal wat zakelijke reclames. Ik heb geen eigen bedrijf en ben ook dat niet van plan. Misschien is ook wel een goed teken dat google me nog steeds nadat ze me al jaren volgen totaal niet lijkt te snappen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.