• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.389 votes
Profile

Meest irritante / slechte reclame?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik krijg steeds die snelleescursus mafkees met z'n heliumballon piepstem, een beleggingsgoeroe die roept koop geen aandelen en Inge Rock met haar gratis boek (Inge Rock-hierrr). Inge Rock mag blijven.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik heb ze alledrie nog nooit gehad.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dit is al een ouder filmpje, maar dan heb je een beetje een idee.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Pijnlijke fout in de ondertiteling. Alleen daardoor zou ik die cursus al nooit gaan volgen. Dan moet je op zijn minst de engelse naam van je webinar kunnen spellen.

Curry

• 313 messages
  • 112 votes

sinterklaas wrote:

En niemand noemt deze op....

(embed)

Superirritant deze, geluid gaat meteen uit komt ook steeds op de telefoon op banners

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

En dan ook die vreselijke G-Star reclame van Snoop Dogg...

De man heeft allang zijn beste tijd gehad, totdat hij, zoals vele andere voormalige succesvolle rappers, zijn midlifecrisis probeerde weg te kopen door in de commerce te duiken... en daar is hij nog in blijven plakken ook. Bah!

rebelkush

• 222 messages
  • 379 votes

sinterklaas wrote:

De man heeft allang zijn beste tijd gehad, totdat hij, zoals vele andere voormalige succesvolle rappers, zijn midlifecrisis probeerde weg te kopen door in de commerce te duiken... en daar is hij nog in blijven plakken ook. Bah!

Midlifecrisis of gewoon slim? Hij heeft nu een nettowaarde van zo'n 150 miljoen euro. 150 miljoen euro . Je kunt niet je hele leven blijven zingen, acteren of nutteloos op een website andere mensen afkraken. Misschien heb jij wel een midlifecrisis? Dat zou jou 11154 berichten wel kunnen verklaren.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

rebelkush wrote:

(quote)

Midlifecrisis of gewoon slim? Hij heeft nu een nettowaarde van zo'n 150 miljoen euro. 150 miljoen euro . Je kunt niet je hele leven blijven zingen, acteren of nutteloos op een website andere mensen afkraken. Misschien heb jij wel een midlifecrisis? Dat zou jou 11154 berichten wel kunnen verklaren.

Puberjongetje-Alert. Dat zou jou(w) afgeschermde geboortedatum en jou(w) quasi-stoere avatar wel verklaren.

rebelkush

• 222 messages
  • 379 votes

Puberjongetje alert, afgeschermde geboortedatum en quasi-stoere avater... Wow, blijkbaar heb ik een zeer gevoelig snaartje geraakt

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

sinterklaas wrote:

hij ziet er wel een beetje maf uit in die kleding.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

rebelkush wrote:

Puberjongetje alert, afgeschermde geboortedatum en quasi-stoere avater... Wow, blijkbaar heb ik een zeer gevoelig snaartje geraakt

En hij scooooort....

• 22396 messages
  • 5068 votes

Als iemand die vrij veel Youtube kijkt erger ik me enorm aan Amazon Prime spots. Ik ben best geintesseerd in wat daarop staat. Maar zij presteren het om juist spotjes over dingen die me totaal niet interesseren tien miljoen keer te laten zien. Stomme realityzooi, de horrorserie I Know What You Did last Summer of een tijdje terug het nieuwe programma van die gasten die dat autoprogramma bij de BBC maakten. Ik ga geen van allen kijken en zou bijna prime op gaan zeggen als ik daardoor die spots niet meer zou krijgen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De dienst is verder wel te primen.

Soms hebben ze ook andere spotjes trouwens. Heb in verleden vaak Coming to America of nieuwe Borat film in spots gezien. Of een interessante serie met een grote actrice in de hoofdrol, Nicole Kidman ofzo.

Maar misschien hebben ze de mensen nu binnen die daar in geinteresseerd zijn en richten ze zich nu op reality liefhebbers.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Loden Leeuw 2021: dit zijn de genomineerden - Radar

Dit zijn de genomineerden:

Meest irritante reclame (in willekeurige volgorde):

• Aldi

• Decupré

• Verisure

Meest irritante BN'er in een reclame (in willekeurige volgorde):

• Frank Lammers (Jumbo)

• Wesley Sneijder (TOTO)

• Henny Huisman (Meubelzorg)

Nou heel merkwaardige selectie dit jaar, er zijn veel irritantere reclames. Deze zijn wel irritant maar ik heb het idee dat ze de irritantste dit jaar gemist hebben.

Zoals die vreselijke OHRA reclame met dat vreselijke stel, waarbij die man die bij de coronateststraat die wattenstaaf te ver in zich krijgt.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Deze reclames zeggen me helemaal niets. Ik probeer de tv commercials zoveel mogelijk te mijden en dat lukt aardig zo te zien

• 22396 messages
  • 5068 votes

Zeer oneens met kappeuter, de nominatie van Aldi snap ik niet zo, die laat me vooral koud, maar het onbedoeld grappige decupré en vooral die geweldig irritante slecht geschreven en geacteerde neptoneelstukjes van Verisure zijn zeer verdiende nominaties en beide veel erger dan die flauwe Ohra-spot. Bij de BN'ers steekt Huisman er met kop en schouders bovenuit.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Ik kijk echt al meer dan 7 jaar bijna nooit meer reclame .

Moet toegeven dat ik vroeger heb genoten van bijvoorbeeld de even Apeldoorn bellen reclames , maar ik neem op wat ik wil zien en spoel door op de commerciële zenders .

Soms kijk ik voetbal , en dat is live dus kun je er niet om heen en dan kun je de radio of i.d aanzetten .

En verder de streaming apps zoals Netflix Ect .

Sinds een jaartje kan je op je mobiel niet om reclame heen op YouTube, lange tijd kon je daar ook om heen maar dat is wel balen .

Op mijn laptop zit een addblocker en dan is dat probleem ook opgelost .

Reclame is een vorm van manipuleren van je geest ,….

Ik zou ook niet weten waarom je in vredes naam nog naar reclame zou willen kijken als het niet meer hoeft .

• 22396 messages
  • 5068 votes

Om de sites waar je gratis van gebruik maakt en vooral de Youtubefilmpjes die de makers daarvan maken een inkomen te gunnen misschien? Het alternatief is dataverzameling en dat eigenlijk nog veel erger. Denk je dat Amazon prime uit de kosten komt voor die 2.95? Ik merk dat er internationaal al steeds meer sites zijn die helemaal ontoegankelijk zijn met adblocker. Dat gaat de komende jaren veel en veel meer gebeuren. Nog een jaar of drie en het zal voor elke grotere site gaan gelden.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

starbright boy het enige waar over ik me zou kunnen schuldig voelen is inderdaad de youtubers , maar ik kijk alsnog genoeg op mijn ipad om het te compenseren .

Verder betaal ik kpn iedere maand redelijk bedrag om te kunnen opnemen . Dus in die zin betaal ik via een omweg om geen reclame te kijken .

Ik heb een abonnement op netflix, prime, en disney+ . Dat prime een erg lage kosten vraagt is me een raadsel, maar ze zullen het er toch van mee moeten rond komen .Zo niet kunnen ze het omhoog gooien . Eerlijk is eerlijk het een echt een laag bedrag .

Ik kom dat soort sites tot nu toe weinig tegen die starbright boy noemde die ontoegankelijk zijn .

Wel kan ik vaak nieuwsberichten uit kranten en dat soort sites niet lezen want je hebt krant abonnement nodig , en dan vloek is twee seconde tegen beter in , want die journalist moet ook eten.

Maar jij zegt nog drie jaar duurt ? Hoe lang bestaat addblock nu ? Langer als 12 jaar zo iets . Waarom nog drie jaar wachten als het je zo veel geld kost ??

• 22396 messages
  • 5068 votes

Om technische redenen en omdat ze steeds meer gebruikt worden (omtrent een kwart van alle websurfers inmiddels en dat is drie keer zoveel als vijf jaar terug) en bedrijven zijn nog bang voor een onsympathiek imago. Je ziet in Nederland sinds een jaartje ook van die vriendelijke verzoeken om 'm uit te zetten bij nu.nl en telegraaf.nl bijvoorbeeld. Als je met een adblocker veel sites bezoekt kost je letterlijk geld in plaats van dat het ze oplevert. Bedrijven zijn je dus liever gewoon kwijt. En in de VS gaat het nu vrij snel met die siteblokkades. Als in Nederland een grote jongen het lef heeft (iets als nu.nl bijvoorbeeld) om het te doen dan volgt al vrij snel (bijna) iedereen. Dat is niet tegen te houden. Kan best dat het veel sneller zal gaan. Hangt van die grote jongen af. Er was ook ooit een tijd dat krantensites grotendeels gratis waren, nu ken ik internationaal nog maar een betaalde krant met een geheel gratis toegankelijke website (The Guardian).

Amazon Prime is zo goedkoop omdat veel klanten nu belangrijker is. Je laat namelijk allerlei data achter en data is geld waard. Zeker voor 's werelds grootste internetwarenhuis. Maar ook als handel. Datahandel is een van de manieren waarop Amazon geld verdient.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Klopt zeker, maar sites met reclame gebruiken je data ook, toch?

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Ik snap je punt helemaal .

En ik heb het feit dat ik gevolgd wordt opgegeven . Alhoewel ik soms er van walg .

Voorbeeld : ik ging in een kaas zaak kaas kopen . En zei ik probeer maar een keer oude geitenkaas .vertelde dat ik het erg lekker vond .

Ik had dat woord nog nooit gegoogeld . Dat weet ik zeker en een kwartier later zag ik er advertentie van .

Even afgezien van de locatie tracking ( mijn mobiel weet waar ik ben ) dan moet ik gewoon afgeluisterd zijn om reclame van zoiets specifieks als geitenkaas .

Dat is toch om paranoïde van te worden .

• 22396 messages
  • 5068 votes

Het is meestal zo dat sites hun reclame uitbesteden aan een ander. Google is het vaak, maar er zijn veel van dat soort firma's en die verzamelen dan weer data op die websites. Dus ja, maar meestal indirect.

In afluisteren geloof ik niet, soms is het gewoon ook een beetje toeval. Je locatie is wel heel waardevolle data en daar komt die reclame van. Ze weten in wat voor winkel je was en hoe lang en hoe vaak en het toont een zekere interesse aan. Voor google is maps een goudmijn. Doordat elk bedrijf daar goed vindbaar op wil zijn kunnen zij precies zien dat je alweer een kwartier bij de kaasboer was. Zelfde voor bijvoorbeeld de slijterij, waardoor ze een inschatting kunnen maken of iemand alcoholist is. En wellicht dat verkopen aan je toekomstige werkgever als die een kandidaat moet kiezen voor een nieuwe functie. Dat soort data hebben ze van mij ook gewoon hoor, ik ben ook weer niet zo fanatiek. Maar door adblockers worden websites veel afhankelijker van data verzamelen om geld te verdienen en gaat dat steeds verder. Kijk ik toch liever twee spotjes van tien seconden. Het is nu nog vaak massahandel (met data van een miljoen willekeurige mensen), maar dat zal specifieker worden. Overheden en bedrijven die gegevens willen van bepaalde specifieke mensen.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

dus dan mag ik aan nemen dat jij heel bewust je addblocker niet hebt aanstaan en elke keer reclame kijkt !

Respect . Ik vind reclame op websites niet erg maar youtube is onverbiddelijk . reclame duurt soms langer dan het filmpje zelf,, Ik pas .

• 22396 messages
  • 5068 votes

Reclame op Youtube stoort mij ook. Vooral als het helemaal niet bij me past. Bijvoorbeeld autoreclame terwijl ik geen rijbewijs heb en geen interesse in auto's en nooit of te nimmer een auto ga kopen. Dus ik ben ook wel zo hypocriet dat ik me ook stoort als reclame onvoldoende op me gericht is. Youtubereclame kun je vaak na een paar seconden wegklikken en is eigenlijk nooit langer dan het filmpje.

Verder heb ik wel een adblocker maar zet ik hem best vaak uit op sites die ik wat gun en Youtube kijk ik meestal op de TV-app met reclame. Ik snap de irritatie maar al te goed, maar ik merk dat mensen vaak het complete plaatje gewoon niet zien en door internet denken dat alles gewoon zonder verdienmodel kan. Een internationale website waarin miljoenen geinvesteerd worden, dat moet er een keer weer uitkomen want die investeerders zijn niet sinterklaas. Die websites zullen veel vaker overgenomen gaan worden door een van de grote internetreuzen (Amazon, Apple, Microsoft, Google en Facebook met name, maar ook onbekendere bedrijven als Automattic (eigenaar van onder andere wordpress en Tumblr) en Mindgeek (laten we het entertainment voor volwassenen noemen) en zo nog een aantal miljoenenbedrijven, want het is gewoon lastiger om zelfstandig winstgevend te worden dan een jaar of 10 geleden.

Curry

• 313 messages
  • 112 votes

Beetje vreemd bij Radar dit jaar inderdaad.

Verisure had ik absoluut verwacht. Ik meen dat Decupre nu het 2e jaar erbij zit. Aldi laat mij ook koud, ik vind de reclames van AH veel erger.

Voor mij is de nummer 1 die van Beter horen met dat gillende koorlid, en al die irritante Scandinavische Vitapro shitreclames.

Geen idee waarom Frank Lammers nu opeens de grens heeft bereikt, die van Henny Huisman is idd triest en teren op decennia terug.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Boomer Frank in die Campina reclame.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja zeer irritant. Hij voelt zich helemaal het mannetje.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Ik kan me heugen dat er meestal nogal wat aan de hand moest zijn voor je daarheen ging, maar tijden veranderen, nu wordt je een keer of zes tijdens het kijken van een aflevering over een seriemoordenaar (Investigation Discovery) pardoes uitgenodigd: phone-chatting - mindlercare.com - "Mindler, praat vandaag nog met een psycholoog." Niet eens vooraf de vraag of je soms depressief bent of wat dan ook.

john mcclane 2 wrote:

...Voorbeeld : ik ging in een kaas zaak kaas kopen . En zei ik probeer maar een keer oude geitenkaas .vertelde dat ik het erg lekker vond .

Ik had dat woord nog nooit gegoogeld . Dat weet ik zeker en een kwartier later zag ik er advertentie van .

Even afgezien van de locatie tracking ( mijn mobiel weet waar ik ben ) dan moet ik gewoon afgeluisterd zijn om reclame van zoiets specifieks als geitenkaas .

Dat is toch om paranoïde van te worden .

Het zou kunnen dat men via de locatie tracking ook meteen zag dat de geitenkaas daar in de aanbieding was? En dat zou meteen ook de reden kunnen zijn dat ze dat in de kaaszaak standaard promoten? Persoonlijk geloof ik niet dat je afgeluisterd zou zijn, maar dat laat ik aan jou.

@ Irritante BN'ers: ik nomineer Nathan Rutjes, omdat het me nogal van hem tegenvalt.

Curry

• 313 messages
  • 112 votes

Vreselijk, vooral die vent met die schop

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.